Star Citizen: twórcy odpowiadają na pytania odnośnie planet

0
396

W tym tygodniu miało miejsce Subscribers Town Hall – sesja odpowiedzi twórców Star Citizena na pytania graczy, którzy mają wykupiony abonament wspierający tworzenie treści dla społeczności.  W dalszej części newsa znajdziecie skrót informacji, jakie tam przekazano.

  • Poszczególne planety będą mieć unikalne tereny (nie będą tylko proceduralnie renderowanymi i przez to nudnymi obszarami) i będzie to miało wpływ na podejście do rozgrywki. Co za tym idzie będą z tym związane różne wyzwania dla graczy (uwzględniające warunki pogodowe, otaczającą przyrodę i dostępne zasoby). Dostępna ma być większa różnorodność ekosystemów niż to, co można było zobaczyć w Gwiezdnych Wojnach.
  • Planowane jest dużo więcej i bardziej różnorodnych środowisk niż to dotychczas zostało pokazane.
  • Jeśli gracz rozbije się na jakiejś planecie będzie mógł uruchomić nadajnik ratunkowy, by wezwać pomoc. Następnie będzie starał się przetrwać do czasu jej przybycia – czyli będziemy mogli bawić się w survival: polować, zdobywać jedzenie, szukać wody, starać się znaleźć materiały i środki, które umożliwią nam przeżycie a być może nawet naprawę wyposażenia lub statku.
  • Zmienność środowiska nie będzie tylko kosmetyczna ma dawać bezpośrednie korzyści umożliwiające różne rodzaje rozgrywki. Doświadczymy ograniczonej widoczności przy niekorzystnych warunkach pogodowych, niedokładanej nawigacji z powodu promieniowania itp.
  • Posiadane przez gracza wyposażenie ma decydować o tym, co będzie on mógł robić na danej planecie i w danym środowisku.
  • Twórcy mają już wiele gotowych typów środowisk oraz ekosystemów, które będą” interesujące i ciekawe do zbadania”.
  • Lądowania na planetach-miastach (ArcCorp) lub w dużych aglomeracjach będą kontrolowane – trzeba będzie stosować się do poleceń kontroli lotów danego obszaru zarówno jeśli chodzi o lądowisko jak i wyznaczoną ścieżki podejścia.
  • W przypadku statków wieloosobowych wylogowanie się lub rozłączenie z grą właściciela nie spowoduje, że statek natychmiast zniknie z gry. Będzie jeszcze przez jakiś czas istniał w przestrzeni gry, zanim zostanie zapisany i usunięty (wspomniano o 20 minutach). Jeśli na pokładzie będą również inni gracze (niekoniecznie właściciel), to będzie on funkcjonował do końca ich pobytu (nie będzie więc możliwości wyjścia z gry natychmiast np. w trakcie walki – tzw. „combat logging”)
  • Jeśli graczowi znudzi się kosmos będzie mógł przejść na „emeryturę” i żyć sobie w jakimś ustronnym miejscu wszechświata. Oczywiście należy mieć na uwadze, że w świecie gry zasiedlonym przez tysiące innych graczy zawsze może z ich strony grozić nam jakieś niebezpieczeństwo.
  • W początkowym okresie gry podstawową walutą w grze będzie UEC, w dłuższej perspektywie być może pojawią się waluty Xi’an i Banu.
  • W grze będą trzy rodzaje nadajników (ratunkowych i serwisowych), dodatkowo będzie można ustawić specyficzne kryteria sygnału dzięki którym odfiltrujemy nieporządnych graczy (nikt chyba nie chce po rozbiciu się gdzieś wzywać na pomoc graczy – piratów :))
  • Typy nadajników to:
    • Nadające sygnał skierowany do sił bezpieczeństwa/porządkowych będących w pobliżu naszego statku.
    • Nadające sygnał skierowany do innych graczy.
    • Tzw. nadajniki serwisowe które można użyć, aby zatrudnić ludzi do pracy.

Wpis powstał na podstawie tłumaczenia Dako.