Star Citizen: lipcowe spotkanie Town Hall – zespół VFX

0
38

Staffan Ahlstrom i Michał Piątek wraz z Jaredem Huckaby odpowiadali na pytania prosto z chatu dla subskrybentów i powiedzieli kilka słów na temat swoich zadań przy tworzeniu Star Citizena.

Nasz rodak jest w Foundry 42 od ponad roku. Pracuje głównie przy statkach, pomaga też przy projektowaniu systemów cząsteczek. Wcześniej pracował w CreativeForge przy takich tytułach jak Ancient Space.

A oto poruszone tematy w skrócie:

  • To, co obaj panowie podkreślali to wyzwanie skalowania efektów wizualnych e grze. W poprzednich projektach, przy których pracowali mieli do czynienia tylko z ustalonymi kątami kamer. Skalowanie efektów od bardzo małego dystansu do bardzo dużego to spore wyzwanie.
  • Lot przez chmury i wpływanie na wygląd tychże poprzez tworzenie widocznego śladu przelotu nie jest planowane na chwilę obecną – wymagałoby bardzo dużej ilości pracy. Jeśli zdecydują się by zrobić coś takiego, bardziej niż prawdopodobne że byłaby to odrobina „magii”.
    • W planach natomiast jest grom dźwiękowy, jednakże pracują nad implementacją technologii która nie tylko na to pozwoli, ale będzie też używana do innych efektów takich jak osłony. Mają się ona zmieniać dynamicznie w oparciu o kształt statku zamiast działać jak teraz czyli generować statyczny kształt przybliżony do bryły statku.
  • Będzie różnica pomiędzy efektami w kosmosie, a tymi w atmosferze. Mają cały zestaw efektów atmosferycznych, które powinny być już wkrótce online. Jeśli chodzi o VFX, to grawitacja jest również brana pod uwagę na dłuższą metę.
  • Pokazali dwa gify z railgunem (wersja dla piechoty), ale zapytani o ten typ broni na Idrisach i czy w ogóle trwają nad tym teraz prace odpowiedzieli z uśmiechem, że „to dobre pytanie”.
  • Ślady stóp, kolizji i inne rzeczy pozostawione przez graczy nie będą bardzo długo widoczne w aktualnej grze, ale pracują nad technologią, która umożliwi znacznie dłuższe ich trwanie, na które można będzie wpływać dynamicznie. Tak więc chcą, by statki zostawiały ślady, które będzie widać przez jakiś czas, ale póki co jest on krótki.