Z okazji CitizenConu CIG udostępniło do sprzedaży cywilom (czyli graczom) atrakcyjną jednostkę dotychczas zarezerwowaną dla wojska.

Nowa korweta Polaris to najmniejszy z okrętów klasy „capital” dostępnych w Star Citizen. Jest bardzo uniwersalną jednostką, sprawdzającą się we wszystkich typach misji poczynając od patrolowo-zwiadowczych, czy poszukiwawczo-ratunkowych, aż do okrętu flagowego operacji wojskowych włącznie. Dzięki szybkości oraz niszczycielskiej sile ognia jest też idealnym statkiem do rajdów „uderz i ucieknij”.

Początkowo rolę korwety w uniwersum Star Citizena miał pełnić Idris. Była to nagroda za przekroczenie 1mln $ na Kickstarterze Ten jednak, podczas projektowania 3D, aby spełnić wszystkie założenia, jakie mu postawiono (np. hangar na 3 małe myśliwce), musiał zostać mocno rozbudowany. W związku z tym został przeklasyfikowany na fregatę, a CIG rozpoczął pracę nad nieco mniejszym statkiem: „nową korwetą”. Polaris został zaprezentowany podczas CitizenConu w październiku 2016.

Star Citizen RSI Polaris

Garść statystyk:

  • Długość: 155 metrów (dla porównania Idris aktualnie ma 239m),
  • Hangar: 1 mały myśliwiec,
  • Liczba miejsc w kapsułach ratunkowych: 24,
  • Główne uzbrojenie: 4 luki torpedowe S10,
  • Magazyn amunicji: 24 torpedy (na raz można wziąć 28 torped),
  • Wieżyczki:
    • 5 załogowych – podwójne działka S4,
    • 1 zdalnego sterowania – podwójne S5,
    • 1 automatyczna – podwójne S4,
    • 2 rakietowe stanowiska obrony przeciwlotniczej, 16 rakiet S3 każde,
  • Przestrzeń ładunkowa: 216 SCU,
  • Napęd: 2 główne silniki i 4 pomocnicze,
  • Pomieszczenia:
    • Mostek (5 stanowisk),
    • Kwatera kapitańska,
    • Kwatera pierwszego oficera lub pilota myśliwca,
    • Kwatery załogi na 12 osób,
    • Mesa,
    • Zbrojownia,
    • Ambulatorium,
    • Bryg,
    • Komora kapsuł ratunkowych,

Oczywiście, jak to zwykle bywa, wiele szczegółów, szczególnie liczba czy typ uzbrojenia, może się jeszcze zmienić podczas dalszego balansowania statku.

Pełna obsada Polarisa to 13 osób:

  • Kapitan
  • Pierwszy oraz drugi pilot
  • Oficer łącznościowy
  • Operator zdalnej wieżyczki
  • Pięciu operatorów wieżyczek załogowych
  • Operator luku torpedowego
  • Pilot przenoszonego myśliwca (2 osoby w przypadku np. Super Horneta)

Polaris, jako najmniejszy z capitali, jest również najszybszym, ale też najsłabiej opancerzonym z nich. Przewaga bojowa tego statku leży głównie w zaskoczeniu i dewastującej pierwszej salwie. Jednak dzięki swojej prędkości, jest również jedynym okrętem, który nie wymaga stałej obecności myśliwców ochrony. Duża liczba działek oraz rakiet pozwala mu skutecznie bronić się przed mniejszymi jednostkami przeciwnika, jednak słabsze niż w innych okrętach tarcze na dłuższą metę robią z niego również stosunkowo łatwy cel. Za to dobrze sprawdzi się, jako eskorta większych okrętów jak Idris czy Javelin. W hangarze ma możliwość doraźnego naprawiania mniejszych myśliwców, a także uzupełniana im amunicji. Dodatkowo siła ognia torpedowego robi z niego bardzo groźnego przeciwnika dla innych dużych okrętów.

Star Citizen RSI Polaris
Grafika z broszury reklamowej RSI Polaris.

Polaris, jak i zresztą wszystkie większe jednostki, jest przeznaczony na użytek organizacji, a nie pojedynczego gracza. O ile przelot statku w bezpiecznej przestrzeni, ze szkieletową załogą, jest możliwy, to już w przypadku jakiejkolwiek wymiany ognia powinien mieć obsadzone oprócz mostka, wszystkie wieżyczki oraz wyrzutnie torped. Nieoceniony też może okazać się przenoszony myśliwiec, który również wymaga pilota. O ile na część z tych stanowisk z powodzeniem mogą sprawdzić się NPC sterowane przez komputer, należy pamiętać, że zwykle nie będą one tak skuteczne w wywiązywaniu się z przydzielonych ról jak człowiek, a korzystanie z ich usług nie jest darmowe.

Dla organizacji, która posiada wystarczającą liczbę członków na obsadzenie takiego statku stanie się on jednak naprawdę uniwersalnym i wartościowym narzędziem, zdecydowanie wartym poniesionych kosztów.