Star Citizen: przewodnik Pilota #1 – przegląd składników UI

0
525

Zapraszamy do zapoznania się z pierwszą odsłoną cyklu poradników na temat tego, jak obsługiwać elementy kokpitu naszych maszyn. Na dobry początek zaczynamy od…

Przegląd składników UI

1

W skład interfejsu użytkownika kokpitu wchodzi kilka kluczowych elementów:

1. Combat Visor Interface (CVI) – Interfejs Wyświetlacza Bojowego

Zoptymalizowany pod kątem strategii walki, CVI umożliwia śledzenie wrogich celów poruszających się w dowolnym kierunku. Oprócz tego CVI wyświetla informacje i krytyczne ostrzeżenia ważne dla życia pilota – takie jak obecny stan statku, uzbrojenia i celów. Oferuje także modułowy system kontekstowych wyświetlaczy, które mogą być wypełnione różnymi danymi pochodzącymi z zainstalowanych w statku systemów (np. osłon, zasilania, systemów uzbrojenia, wabików).

Integralnym elementem CVI jest hełm pilota z wmontowanym wyświetlaczem obsługiwanym przez fale mózgowe przekładane na polecenia wysyłane na przyłbicę hełmu. Są to informacje wejściowe konieczne do ogólnej interakcji i nawigacji w oknach kontekstowych jak i zarządzanie systemami oraz celami w CVI.

 

2. Fixed Heads-Up Display (HUD) – nieruchomy wyświetlacz przezierny

HUD osadzony jest w stałej pozycji w postaci projekcji holograficznej wycentrowanej na przedniej części kokpitu statku. Pojawiają się tam istotne informacje o aktualnej orientacji statku, ogólne dane dotyczące lotu i trybu IFCS oraz inne wskaźniki.

 

3. Interchangeable Status Displays (ISDs) – Wymienne Wyświetlacze Statusu

Wyświetlacze ISD umieszczane są poniżej centralnej, poziomej linii wzroku pilota i zazwyczaj są zintegrowane z deską rozdzielczą kokpitu. Zadaniem ISD jest przekazywanie informacji o drugorzędnym  priorytecie nie wymagających wyświetlania ich na osi widzenia pilota. Wyświetlane tam informacje to dla przykładu: bieżąca konfiguracja TDAS, siła ciągu silników manewrowych i aktualna konfiguracja zasilania.

Każdy ISD można przełączać pomiędzy różnymi trybami pracy. Pozwala to pilotowi na skonfigurowanie gdzie i co ma być ma być wyświetlane – stąd termin „wymienne”. Tryby wyświetlania mogą być również powielane na wielu ekranach jeśli zaistnieje taka potrzeba (funkcja powielania nie jest jeszcze dostępna w obecnej wersji gry).

 

4. Transdirectional Awareness System (TDAS) – Wielokierunkowy System Rozpoznania

TDAS jest to wielofunkcyjny radar zdolny do przetworzenia informacji na temat otaczających statek sygnałów oraz wyświetlania odległości i względnego położenia kontaktów radarowych w przestrzeni 3D. TDAS współpracuje z komputerem celowniczym statku w celu nakładania dodatkowych markerów specyfikacji oraz wskaźników w obrębie holosfery TDAS. Ma również możliwość przełączania się między różnymi trybami skanowania (ogólnym i skupionym) w zależności od żądanej przez pilota dokładności i zakresu skanu (na chwilę obecną w grze dostępny jest tylko tryb ogólny).