Star Citizen: jak powstaje twarz Gwiezdnego Obywatela?

1
342

W edycji specjalnej 10 for the Chairman (cyklicznie udostępniane serie pytań do Chrisa Robertsa – twórcy Star Citizena) pokazano jak szczegółowo projektowane są twarze postaci w grze.

Szef Cloud Imperium Games Chris Roberts, oraz nadzorujący globalny proces tworzenia postaci Josh Herman odpowiedzieli na wybrane pytania od graczy dotyczące tego zagadnienia. Pokazano całkiem sporo materiałów jak tworzone są twarze postaci – a wszystko to dzieje się z niesamowitym poziomem szczegółowości.

Myślę że mamy już zeskanowane coś w okolicach 160 głów – są one na różnych etapach bycia doprowadzanymi do ostatecznej jakości. Nasz plan to modułowość i pozwolenie wam na zmianę i budowę własnej głowy postaci – a nie wyboru jednej z dostępnych gotowych opcji. Nie są modelowane przez artystów od zera. Skanujemy osobę, aktora, w pełni. Mamy cały rig z ponad 50 kamer, jakie robią zdjęcia głowy dookoła i tak naprawdę używamy fotogrametrii aby zdigitalizować i zrobić snapshot 3D zarówno geometrii, siatki głowy, jak i tekstur twarzy. Potem bierzemy to wszystko i robimy z tym jeszcze sporo rzeczy.
— Chris Roberts

Patrząc na efekty, jakie widać w wersji alpha i na prezentacjach warto czekać na to, czym jeszcze zaskoczą nas twórcy Star Citizena.

Całkowita kwota jaką zebrano na development gry przekroczyła ostatnio 125 mln. USD. Z takim budżetem można zdziałać naprawdę wiele i miejmy nadzieję że Chrisowi i jego zespołowi się uda nas pozytywnie zaskakiwać.