Aktualizacja 3.5.1 została opublikowana. Klient powinien wyświetlać wersję LIVE-1798586.
Zaleca się, aby gracze usunęli folder "user" dla klienta publicznego po aktualizacji, zwłaszcza w przypadku kiedy napotykają błędy graficzne, bądź są wyrzucani do pulpitu w czasie wczytywania gry. Folder "user" w przypadku instalacji domyślnej znajduje się w folderze C:\Program Files\Roberts Space Industries\StarCitizen\LIVE
Główne znane problemy
- Wskaźniki misji NPC assist nie działają prawidłowo w przypadku jeżeli serwer działa od dłuższego czasu.
- Wylogowywanie w łóżku nie działa na powierzchni planet, w innych miejscach może działać niespójnie.
- Okręty sterowane przez AI mogą czasem wyglądać tak, jakby wibrowały lub drgały.
Nowe funkcjonalności
Ogólne
- Dodano możliwość dostosowania statku dla jednostek z serii 300. Linki do materiałów z opisem nowej funkcjonalności znajdziesz na końcu niniejszego artykułu.
Statki i pojazdy
- Modyfikacje wyposażenia statku (komponenty i uzbrojenie) są przywracane po skorzystaniu z opcji "claim".
Aktualizacje cech gry
Ogólne
- Zaktualizowano wideo w tle przycisków menu.
Uniwersum
- Poprawa odgłosów otoczenia mapy Echo-11.
- Aktualizacja odbić w szkle w okolicy Area 18.
- Zwiększenie ilości lokacji gdzie można kupić i sprzedać nieoczyszczoną Altruciatoksynę.
- Dodano kilkanaście komponentów okrętów z menu dostosowywania (generatory zasilania, układy chłodzące, generatory osłon) do sklepów w różnych zakątkach wszechświata.
- Dodano nowe budynki, oświetlenie, oznakowania i zaktualizowano poziomy szczegółowości w Area 18.
- Obniżono pozycję, w jakiej postaci żeńskie przenoszą pojemniki tak, aby gracz mógł lepiej widzieć ponad nimi.
Statki i pojazdy
- 300i - drobne poprawki udźwiękowienia.
- Seria 300 – poprawki zachowania w czasie lotu.
Poprawki błędów
- Alarmy naruszenia stref zastrzeżonych nie będą odtwarzane w sposób ciągły.
- Misje dostawcze nie będą czasami anulowane w momencie doręczenia przesyłki.
- Gracze nie będą czasami ładowani do gry przed podłożem, co powodowało śmierć postaci w wyniku upadku.
- Niektóre okręty nie będą spawnować się częściowo w podłożu, co powodowało ich uskzodzenie.
- Naprawiono obszary w okolicy Area 18 które różniły się siłą grawitacji.
- Misja "przechwyć i zniszcz narkotyki" nie powinna zakończyć się porażką po zniszczeniu narkotyków.
- Strażnicy AI po zabiciu gracza nie będą w dalszym ciągu nastawieni wrogo.
- Naprawiono błąd, powodujący spawnowanie się okrętów w innej lokacji niż wymienionej w terminalu ASOP.
- Naprawiono niedziałające terminale w Area18 Casaba outlet.
- Poprawki do sposobu pilotowania okrętów przez pilotów AI żeby wyeliminować nawyki do kołysania skrzydłami.
- Naprawiono misję ze strąconym satelitą (Darneely) aby we właściwy sposób rejestrowany był jej postęp.
- Wieżyczki i strażnicy AI nie będą się respawnować w przypadku śmierci postaci jednego z graczy w czasie wykonywania powiązanej z nimi misji.
- Naprawiono problem z brakiem kolizji podłoża w jednej z podziemnych placówek na księżycu Lyria.
- Postać gracza nie będzie mogła katapultować się z fotela Anvil Hawka w Astro Armada.
- Zmiana płci postaci na ekranie jej dostosowywania nie będzie powodować różnic w odcieniu tonalnym skóry.
- Arena Commander i Star Marine - wypożyczalnie będą działać w sposób prawidłowy.
- Dodano brakujące efekty trafienia dla Coda Pistol.
- Pociski rakietowe będą zadawać obrażenia we właściwy sposób.
- Naprawiono problem który uniemożliwiał pokazywanie Altruciatoksyny w ładowni po jej zakupie.
- Avenger Titan - zakupiony ładunek powinien we właściwy sposób być widoczny w ładowni.
- Lorville – naprawiono brakujące odgłosy otoczenia w rejonie ochrony/celników.
- Naprawiono błąd pętli skanowania uruchamiającej się na nowo podczas prac górniczych.
- W misjach "steal stash" naprawiono błąd, powodujący zniknięcie znacznika kiedy postać gracza zginęła w czasie realizowania drugiego celu misji.
- Dla niektórych ustawień graficznych nie będzie już brakować cienia, co powodowało efekt ziarna filmowego.
- Misja "Ruto's maintenance" będzie we właściwy sposób rejestrować postęp.
- Gracze nie będą otrzymywać ostrzeżeń zbliżania się do zastrzeżonego obszaru kiedy nie będą w pobliżu zastrzeżonego obszaru.
- Riker Memorials Spaceport – szafki misji dostawczych będą we właściwy sposób spawnować przesyłki.
- Naprawiono błąd ze szklankami znikającymi po upuszczeniu ich w G-Loc bar.
- Postać gracza nie będzie mogła obejść systemu kolizji obiektów aby wyjść z pociągu w mieście i spacerować dookoła.
- Misja „black box recovery” nie będzie anulowana kiedy gracz odlatuje ze skrzynką.
- Pojazdy nie będą podskakiwać na windach okrętów ani przez nie przenikać.
- Trafienia będą rejestrowane we właściwy sposób a wskaźniki celownika będą względnie dokładne.
- 300i – okręt nie będzie przyspieszał lepiej kiedy odniesie określone obrażenia.
- Postać gracza nie będzie wpadać pomiędzy platformę a pociąg w Lorville, co czasem mogło prowadzić do obrażeń postaci lub zapadnięcia się przez tekstury.
- Caterpillar – drzwi będą we właściwy sposób zamknięte.
- Kupowanie dóbr w outpostach powinno zmieniać poziom dostępnego zaopatrzenia.
- Naprawiono błąd, powodujący pojawianie się wydobywalnych złóż dopiero kiedy gracz skanował je z odległości mniejszej niż 1000metrów.
- Zniszczone okręty będą teraz „tylko do odczytu” w VMA a także w hangarze, uniemożliwiając im przejście w stan nieprawidłowy.
- Lokacja spawnu dla pasażerów na innych statkach będzie zapisywana w chwili dotarcia do nowej stacji.
Techniczne
- Naprawiono 3 błędy powodujące crash serwera.
- Naprawiono 3 błędy powodujące crash klienta.
Informacje o tym, jak korzystać z nowej funkcjonalności znajdziesz tu:
Za ogromną pomoc w przygotowaniu patch notes dziękuję @komandor_tarkin!