Tłumaczenie patch notes wykonał @Amb3r.
Wersja Alpha 3.1.0 została wydana i można ją teraz testować! Numer wersji powinien wyglądać następująco: LIVE-738964.
Zalecane jest usunięcie foldera USER po zaktualizowaniu, szczególnie w wypadku występowania dziwnych problemów graficznych bądź crashy przy ładowaniu gry. Folder USER domyślnie znajduje się w C:\Program Files\Roberts Space Industries\StarCitizenPTU\LIVE
Ważniejsze znane problemy:
- Górna wieżyczka Reclaimera została wyłączona na czas napraw
- Tymczasowo wyłączona możliwość zaminy ekwipunku podczas meczu Star Marine
- Nie wszystkie statki mają możliwość pełnej edycji CVI
Nowe funkcje:
Ogólna zawartość:
- Dodano licznik do wylogowania kiedy jest się w zasięgu innych graczy.
- Dodano kreator postaci.
- Gracze będą musieli stworzyć postać gdy zechcą uzyskać dostęp do menu „Universe”.
- Można zmieniać: głowę, kolor oczu, fryzurę, kolor włosów i odcień skóry.
- Raz stworzona postać będzie używana we wszystkich trybach gry.
- Postacie mogą być zmienione po zaakceptowaniu przez zakładkę „Character Customization” w menu „Universe”.
Universe
- Bezpieczne / persistent miejsca do wylogowania: łóżka statków, główne stacje (Levski, GrimHex, Port Olisar). Lokacja powinna się nie zmieniać między logowaniami.
- Dodano możliwość zyskiwania dobrej reputacji za zabijanie piratów NPC.
- Piloci interwencyjni piloci AI mogą teraz przenosić urządzenia tłumiące. Te statki muszą zostać zniszczone lub pokonane, zanim gracz będzie mógł odejść QT.
- Wdrożono funkcjonalność radiolatarni usługowych (service beacons).
Tworzenie radiolatarni
- Zlokalizuj "Create Beacon" po prawej stronie menedżera kontraktów w mobiGlas.
-
Wybierz "Beacon Type" i kolejne opcje.
- Transport osobisty: miejsce docelowe, wymagania dotyczące reputacji, oferowane płatności.
- Pomoc w walce: wymagania dotyczące reputacji, oferowane płatności.
- Stworzone sygnały nawigacyjne można wyświetlić na karcie Beacons.
- Utworzone beacony można anulować w dowolnym momencie.
Akceptacja radiolatarni
- Beacony można znaleźć w grupie "Beacons" w zakładce "General" menedżera kontraktów.
- Beacon będzie wyświetlał typ nawigacyjny, nazwę inicjatora i oferowaną płatność.
- Po zaakceptowaniu, możesz anulować / wycofać się z umowy w dowolnym momencie.
Wykonanie zadania z radiolatarni
- Zakończone sygnały nawigacyjne automatycznie przejdą do zakładki "Historia".
- Sygnały nawigacyjne będą automatycznie uzupełniane w zależności od miejsca docelowego transportu.
- Ukończone z powodzeniem zadania z beaconów automatycznie uzyskają ocenę "pozytywną".
- Po anulacji gracze mogą "ocenić" drugą stronę "pozytywnie" lub "negatywnie".
- Gracze mogą również przeglądać swoją obecną reputację na zakładce "beacons".
Statki i pojazdy
- Dodano: Tumbril Cyclone
- Dodano: MISC Razor
- Dodano: Nox Kue
- Dodano: PRAR Distortion Scattergun rozmiar 4(Salvation), rozmiar 5(Absolution), rozmiar 6(Condemnation).
- Dodano: APAR Ballistic Scattergun rozmiar 1(Havoc), rozmiar 2 (Hellion), i rozmiar 3 (Predator).
- Dodano: KBAR 10-Series Greatsword (rozmiar 2)
- Dodano: GATS Yellowjacket Ballistic Gatling (rozmiar 1)
- Dodano: CF-557 Galdereen Repeater (rozmiar 5)
- Dodano: Omnisky IX Laser Cannon (rozmiar 3)
FPS
- Dodano: shotgun Gemini R97
UI
- Zmiany wizualne, które mają lepiej wskazywać, że gracz jest w „focus mode” trybu interakcji
- Zamieniono stare znaczniki, które były używane podczas walki nowymi 3D. Dotyczy to target brackets, znaczniki trafień i zablokowania rakiety na celu
- Dodany kontur i dalsze polerowanie do celowych / ekranów z własnym dachem, w tym dodatkowe efekty dla tarcz i obszarów kadłuba.
- Dodano dodatkowy ekran MFD w celu dostosowania kątów widzenia ekranów celowych / samoprzylepnych.
Aktualizacje istniejących już funkcji
Ogólne
- Usunięto system modyfikacji portów ze wszystkich pojazdów.
- Są teraz akcje powodujące opuszczenie możliwych do użycia foteli i stołków.
- Zmniejszono kołysanie się kamery podczas oddychania.
- Niewielkie zmiany tekstu w menu opcji w celu zwiększenia czytelności.
- Aktualizacje zachowania AI związane z różną celnością i użyciem rakiet oraz poprawki błędów.
- Zaktualizowano ekrany ładowania
Universe
- Więcej działających miejsc siedzących w GrimHex.
- Zwiększono jasność podświetlenia symboli interakcji na przyciskach windy GrimHex.
- Zablokowano możliwość interakcji podczas Quantum Travel aby uniemożliwić pasażerom wyjście w podczas podróży.
- Lepsza dźwięki tła dla GrimHex.
- Więcej działających miejsc siedzących i aktualizacja niektórych punktów interakcji w Port Olisar.
- Obniżono koszt w dobrej reputacji za taranowanie i usunięto karę w reputacji za nielegalne parkowanie.
- Zaktualizowano oświetlenie w hangarze Levski.
- Zaktualizowano różnych sklepikarzy o dodatkowe zachowania i dialogi.
- Zaktualizowano tekstury powierzchni i topografię księżyców Crusadera.
- Rozszerzono lądowisko "00" w Port Olisar, aby zmieściło Reclaimera.
- Dodano dodatkowe misje środowiskowe.
- Piloci AI mogą być trochę gadatliwi.
- Aktualizacje oświetlenia hełmów.
Misje
- Poprawa animacji NPC administratora.
- Przy pierwszym otwarciu mobiGlasu zleceniodawca powinien wyświetlić pierwszą misję.
- Po zaakceptowaniu misji menedżer kontraktów MobiGlas automatycznie wyświetla cele misji.
- Zaktualizowano misje dodatkowymi dialogami.
- Zmniejszenie kary w reputacji za misje pirackie i dodanie nagrody w reputacji za zabijanie graczy, którzy łamią prawo.
FPS
- Ulepszone efekty dźwiękowe na powierzchniach planet dla wszystkich broni pierwszoosobowych.
- Usunięto wstrząsy UI przy animacjach odrzutu broni.
UI
- Różne poprawki i ulepszenia dźwięku w menu i mobiGlas.
- Aktualizacja i poprawki wyświetlaczy hełmów (visor displays) w tym dodanie sygnatur IR/EM..
- VMA powinno teraz działać w hangarze.
- Przerobiono VMA i PMA wraz z menedżerami wyposażenia Star Marine i Arena Commander.
- VMA powinno teraz działać w hangarze.
- VMA i PMA teraz używają RTT.
- Poprawione oświetlenie, kolor i jasność znaków dla PMA.
Statki i pojazdy
- Zaktualizowano cieniowanie szkła dla następujących statków: Vanguard, Cutlass, Prospector, 85x, Hornet F7C, Nox, Dragonfly, seria 300, M50, Prospector, Gladius.
- Zwiększono pobór mocy przez EMP podczas ładowania, zwiększono czas odnowienia po użyciu, zmniejszono Distortion Damage (obrażenia zniekształcające).
- Dodano nowe wartości Distortion Damage we wszystkich elementach statków zdolnych do otrzymywania tego typu obrażeń.
- Zwiększono długość odliczania do samozniszczenia na statkach, które wymagają wielu akcji by je opuścić.
- Zwiększone sygnatury EM i IR dla statków, które użyły środków zakłócających (flary, chaffs) by lepiej odzwierciedlało różnice między nimi.
- Obniżono siłę osłon, aktualizuje osłony by działały jako niezależne ekrany dla regeneracji, zwiększono opóźnienie, zmniejszono szybkość regeneracji.
- Poprawiono zanik sygnału zakłócaczy rakiet, aby zmniejszyć potrzebę spamowania nimi w celu zmylenia rakiet.
- Seria 300: Zwiększono rozmiar wszystkich hardpointów (mocowań) na broń: 325A: nos S4, skrzydło S3. Inne z serii 300: Wszystkie mocowania S3. Zaktualizowane zużycie paliwa i poprawiony lot atmosferyczny.
- Zaktualizowano punkty wytrzymałości Glaive’a i 325a.
- Zmniejszono rozrzut Sawbuck repeaters.
- Statki mają teraz różne zasięgi radarów w zależności od ich wielkości i roli.
- Skorygowano efekty ESP.
- Zreorganizowano domyślny układ ekranu MFD w Reliant.
- Aktualizacje i poprawki destrukcji VFX statków.
- Zmiana wizualna serii laserowych działek Omnisky.
Arena Commander
- Usunięto możliwość katapultowania się z trybów dla wielu graczy.
- Można wybrać Prospektora w trybach wyścigowych.
- Gracze będą teraz okresowo otrzymywać życia w „swarm modes”.
- Usunięto możliwość interakcji dla otwierania/zamykania zewnętrza i blokowania / odblokowywania statku w trybie multiplayer.
- Zmniejszono wytrzymałość „Vanduul scavengers”.
Star Marine
- Poprzedni edytor ekwipunku został zamieniony systemem zarządzania bliźniaczym do aplikacji PMA dla MobiGlas umożliwiającym używanie broni i pancerzy zakupionych w „universe” we wszystkich trybach gry, które z nich korzystają.
Ładunki i handel
- Kioski powinny wyświetlać pierwsze dwie cyfry po przecinku w ramach ceny kupna/sprzedaży.
- Wydłużono czas despawnu ładunków.
- Ulepszenie animacji noszenia i umieszczania pudeł.
- Dodano efekt holo do posiadanych przedmiotów gdy próbujesz "umieścić" je aby gracze nie mieli zablokowanego pola widzenia przez trzymany przedmiot. Dodano mechanikę "szybkiego umieszczania", w której można trzymać LMB, aby rozpocząć umieszczanie (nie trzeba wybierać interakcji z miejscem).
Techniczne
- Poprawa wydajności
- Naprawa wielu błędów powodujących crash
- Klient nie powinien już blokować się na czarnym ekranie kiedy nie będzie mógł się połączyć z serwerem gry
- Zmniejszono drżenie obrazu powiązane z SLI
Poprawki błędów
Universum, ładunki i handel
- Naprawiono brakujący hełm na cywilu w Grimhex.
- Zakupione przedmioty nie powinny już zawierać 999999999 UEC w polu nazwy.
- Wewnętrzna przestrzeń przewężenia we wraku Cutlassa nie powinna już wydawać się pozbawiona jakiegokolwiek światła.
- Gracze nie mogą już od czasu do czasu utknąć po wykonaniu emotki.
- Wentylator Dumper's Depot w Port Olisar powinien mieć teraz obracające się łopatki.
- ATC na planetarnych posterunkach powinno teraz być w stanie wykryć, które miejsca są zajęte i nie dawać tam nowych statków.
- Skrzynki z zaopatrzeniem medycznym nie powinny już zawierać napisu "przechowywanie odpadów" („waste storage”).
- Maszyny górnicze na księżycowych placówkach powinny mieć teraz dźwięk.
- Naprawiono teksturę „replaceme” głośników znajdujących się w Covalex.
- Naprawiono, że Eslin nie siedzi na swoim stanowisku w Levski przez cp nie pojawiał się w łączności ATC.
- Efekty interdykcji nie powinny już być odtwarzane kiedy Quantum Drive wciąż się ładuje.
- Windy w GrimHex powinny teraz mieć dźwięk wciskania przycisków.
- Różne zmiany w celu zmniejszenia nadmiernego rozmycia obrazu.
- Gracze nie powinni już być w stanie wypchnąć graczy z używanych przez nich terminali ASOP.
- Znacznik misji nie powinien już wydawać się ogromny, gdy znajduje się poza ramką aplikacji Starmap.
- Znaczniki UI pierścienia/punktu kontrolnego nie powinny mieć opóźnionej aktualizacji po przejściu podczas wyścigu.
- Gracze nie mogą już czasowo edytować pól tekstowych przedmiotu, który kupują.
- Naprawiono brakujące znaczniki misji i przeniesiono misje dla łowców nagród od Kareah do Eckharta.
- Pasażerowie powinni teraz prawidłowo widzieć efekty, gdy statek leci w Quantum Drive.
- Naprawiono tracenie atmosfery przez hangary.
- Sklep ze zwierzętami w Levski powinien mieć teraz model kolizji dla lady.
- NPC nie powinni już się ślizgać na zakrętach.
- Administrator NPC nie powinien już przestawać reagować po skonfiskowaniu skrzynki.
- Otwarcie mobiGlas podczas przechodzenia do EVA nie powinno już powodować, że silniki EVA się zablokują.
- Próba naprawy problemu z podwójnym włączaniem MobiGlas.
- Naprawiono brakujące interakcje na kanapie w Cafe Musain.
- Misje ECN powinny teraz zostać kończone prawidłowo.
- Dołączanie się do gry z drużyną przy otwartej liście kontaktów nie powinno już pozostawiać Cię w głównym menu.
- Aktualizacje systemu ubezpieczeń w celu usunięcia blokad roszczeń graczy.
- Radar 3D powinien teraz poprawnie wyświetlać się na powierzchni planetarnej lub w jej pobliżu.
- Jeśli gracz pozostanie na ASOP po złożeniu roszczenia ubezpieczeniowego, statek powinien teraz być dostępny, gdy licznik czasu osiągnie 0.
- Terminale ASOP powinny teraz poprawnie wyświetlać koszt przyspieszenia roszczeń ubezpieczeniowych.
- Punkty ciężkości broni nie powinny już być powielane w menu VMA.
Star Marine i tryb FPS
- Końcowa tablica wyników w grze Star Marine powinna teraz poprawnie wyświetlać wynik.
- Dźwięk broni powinien teraz rozchodzić się prawidłowo, gdy znajduje się na powierzchni obracającego się ciała planetarnego.
- Gracz nie powinien już nie móc strzelać podczas pewnych przejściowych animacji (ADS lub kucając).
- Dopracowane animacje ruchów ramion graczy podczas poruszania się w postawie przykucniętej z wyciągniętą bronią.
- Gracze nie powinni dłużej utykać z otwartym menu opcji jeśli mieli je otwarte gdy kończył się mecz Star Marine.
- Granaty nie powinny już być czasem rzucane jako niewypały.
- Ograniczono rotację kamery obserwacyjnej FPS Orbit w Star Marine, aby przenikaniu (clipping).
- Emotki bojowe nie powinny działać podczas używania pistoletu lub railguna.
- Członkowie drużyny Star Marine nie powinni już od czasu do czasu posiadać znaczników przeciwnej drużyny.
- Powinien teraz być dźwięk powiązany z monitorem stanu zdrowia aby lepiej wskazywać na wykrwawienie się.
- Gracze nie powinni już tracić licznika czasu i otrzymywać elementu HUD u góry ekranu w Star Marine.
- Wskaźniki dla pistoletu Arclight powinny teraz prawidłowo wyświetlać się na całej długości.
- Gracz nie powinien już otrzymywać nagrody „savior” (zbawca) w trybie eliminacji Star Marine.
Statki, pojazdy i Arena Commander
- Reliant powinien teraz odzyskać swój HUD.
- Kciuki pilota na wolancie statków z serii 300 nie powinny już zginać do tyłu w stosunku do siły g.
- Gracze powinni teraz umrzeć, gdy eksploduje ich Saber.
- Naprawiono dziwne zmiany kąta kamery podczas przyspieszania/zwalniania dla Dragonfly.
- Zdalna wieża w Super Hornecie nie powinna już od czasu do czasu strzelać przez kokpit.
- Różne części statku Vanguard nie powinny prawdopodobnie rozpadać się podczas zniszczenia statku.
- Freelancer DUR powinien teraz być możliwy do przywołania w hangarze.
- Nos i kokpit Gladiusa powinny teraz prawidłowo się oderwać gdy zostaną zniszczone w zero-g.
- Nos Buccaneera powinien teraz prawidłowo się oderwać, gdy zostanie zniszczony w zero-g.
- Drzwi ładunkowe dla Starfarera powinny mieć teraz odpowiednie dopasowany dźwięk.
- Dźwięk dla windy i bocznych drzwi Caterpillar powinien teraz pasować do animacji.
- Kamera trzecioosobowa dla fotela pasażera Ursa nie powinna się już znajdować obok łazika.
- Moduł dowodzenia Caterpillara powinien teraz prawidłowo odrywać się podczas zniszczenia statku.
- Paliwo wodorowe powinno się regenerować gdy statek jest wyłączony, ale wciąż w ruchu.
- Animacja sterowania powinna teraz działać prawidłowo podczas strafowania w Hornecie.
- Naprawiono problemy z kolizją gracza w zero-g, które utrudniały wejście na statek.
- Ekrany radarowe na Buccaneer i Caterpillar nie powinny już być odwrócone.
- Silniki napędowe nie powinny już tracić VFX po naprawie w Cryastro.
- Herald powinien teraz prawidłowo rozpadać się podczas zniszczenia.
- Gladiator powinien teraz prawidłowo rozpadać się podczas zniszczenia.
- W „swarm mode” pojedynczego gracza i kooperacji gracz powinien teraz odradzać się blisko skrzydłowych.
- Łóżka dla statków z serii 300 powinny teraz mieć odpowiedni dźwięk.
- Interfejs Dragonfly powinien teraz się poprawnie aktualizować aby odzwierciedlić kiedy statek przeszedł w tryb lotu SCM.
- Wejście do Sabre Raven w zero-g powinno teraz działać poprawnie.
- Naprawiono różne problemy z wejściem/wyjściem na 85x.
- Dostosowano animacje wejścia/wyjścia w zero-g dla Scythe’a w celu naprawienia opóźnienia.
- Stopy i kostki pasażera nie powinny już być wykręcone w Freelancerze.
- Zmieniono zachowanie pod wpływem obrażeń w serii 300, aby naprawić problemy z rozerwaniem i naprawiono błędy z malowaniami 325a i 315p.
- Znaczniki poszukiwanych (wanted) powinny teraz poprawnie wyświetlać się na HUDach statków.
- Taranowanie własnych statków nie powinno już dawać statusu wanted.
- Statek nie powinien już losowo zmieniać kierunku po aktywacji Quantum Jump.
- MobiGlas nie powinien dłużej blokować się podczas szybkiego używania w stanie EVA.
- Naprawiono zapętlenie animacji kontroli broni, aby działała gładko.
- Broń powtarzalna dla statków nie powinna już mieć opóźnień tworzących iluzję wielu pocisków.
- Rozmowy z administratorami powinny teraz być przerywane gdy się odchodzi.
- VMA powinno być teraz możliwa do zarejestrowania na GrimHex i Levski.
- Ryby w hangarze powinny teraz mieć odpowiednie nazwy.
- Prywatne mecze Arena Commandera lub Star Marine wymagają teraz aktywnych graczy.
- Stopy i dłonie pilota i drugiego pilota powinny teraz być odpowiednio dopasowane do elementów sterujących w Starfarer.
- Ursa Rover powinien mieć teraz dźwięki kolizji podczas wjeżdżania w przedmioty.
- Wybór nowego statku przed zakończeniem ładowania nie powinien już powodować, że VMA będzie wyświetlać nieprawidłowy loadout.
- Wnęka ładunkowa VFX nie powinna się już unosić podczas opuszczania podnośnika.
- Żółte napisy debugowe już nie powinny się pojawiać przy sygnalizowaniu możliwości przeskoczenia przeszkody.
- Zoom nie powinien być resetowany podczas ruchu, gdy używany jest karabin snajperski Arrowhead
- Różne poprawki błędów VFX zniszczeń, w tym pozostawania nieruchomego ciała po eksplozji, kawałków statków wyglądających na całe po zniszczeniu i niewłaściwych oderwań elementów.
- Naprawiono problemy z oświetleniem na zewnętrznej stronie wraku Caterpillara.
- Naprawiono brakujący HUD Dragonfly.
- W pobliżu lądowisk zmniejszono turbulencje Scythe’a i M50.
- 325A powinien być teraz w stanie załadować i mieć swoje domyślne pociski.
- Katapulta Avengera powinna znowu działać prawidłowo.
- Obniżona turbulencja lądowania Relianta Kore.
- Przywołane okręty powinny być teraz tylko do odczytu w VMA.
- "Waiting for players" i inne komunikaty powinny teraz wyglądać poprawnie w Arena Commander i Star Marine.
- Wyścigi powinny teraz mieć poprawnie wskaźniki HUD punktów kontrolnych (checkpointów).
- Gracze nie powinni już odradzać się na sobie na początku gry Arena Commander.
- Statki w grze Arena Commander powinny się teraz odradzać z pełnymi osłonami.
- Ostrzeżenia dotyczące nadlatujących pocisków powinny prawidłowo znikać po uniknięciu pocisku.