Wraz z udostępnieniem patcha 1.0.1 CIG podziękowało wszystkim graczom, którzy pomogli go testować na PTU. Ta aktualizacja to głównie poprawki i zmiany balansujące rozgrywkę (od balansu statków poprzez obrażenia zadawane przez rakiety po czytelność UI). Dodano też kilka ciekawych nowości. Całą listę zmian znajdziecie w dalszej części wpisu. Zapraszam również do obejrzenia polskiej wersji oficjalnego trailera AC 1.0!
W aktualizacji zawarto również dodatkowe opcjonalne uzbrojenie i skiny dla Greycata dostępne do zakupu w sklepie Voyager Direct.
UWAGA: Jeżeli jesteś pilotem Aurory przeczytaj dokładnie poniższe zawiadomienie od Roberts Space Industries dotyczące "znanego problemu z chłodzeniem".
Pamiętaj aby zresetować ustawienia launchera, jeśli był skonfigurowany by logować się do PTU. Po patchowaniu pamiętaj o skasowaniu folderu USER przed logowaniem do gry - pozwala to na uniknięcie wielu problemów.
Dodano
Uzbrojenie
- Dodano system paliwa do rakiet.
- Dodano sygnał IR do rakiet przez co pojawiają się na radarze.
Interfejs użytkownika
- Dodano nakładki UI oraz HUD pokazujące lokalizację wystrzelonych pocisków rakietowych.
- Dodano ikony radaru pozwalające rozróżnić przyjazne i wrogie pociski rakietowe
- Dodano buggy do UI holostołu.
- Dodano sortowanie “przeciągnij i upuść” do menu zarządzania mocą (F3) na niektórych statkach.
- Dodano na prośbę społeczności możliwość przypisania do myszy obrotu statku wzdłuż długiej osi.
- Dodano na prośbę społeczności opcję invert (odwróć) dla zoomu analogowego.
Grafika
- Dodano nowe skiny dla Buggy Greycat (do nabycia w Voyager Direct).
Balans/Tweaki
Statki
- Zwiększono masę Avengera.
- Dopasowano wartości silników manewrowych Avengera.
- Dopasowano środek masy Avengera.
- Dopasowano prędkość rotacji silników Cutlassa.
- Zwiększono prędkość Vanduul Glaive.
- Poprawiono ilość obrażeń obszarowych (splash damage) absorbowanych przez osłony (koniec z OP rakietami – przyp. red.).
Uzbrojenie
- Zwiększono rozmiar i czas trwania dipoli odbijających (chaff).
- Zwiększono ilość wabików w każdym podzie.
- Efekty świetlne flar są teraz widoczne z większego dystansu.
- Moc flar spada z upływem czasu.
- Zredukowano zdolność pocisków rakietowych do utrzymania się na celu.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez pociski rakietowe z racji ulepszeń osłon.
- Zredukowano przyspieszenie pocisków Rattler aby wydłużyć zasięg nim braknie im paliwa.
Interfejs użytkownika
- Zmieniono nazwę „Controls” na „Control Options”.
- Usunięto z lobby przycisk „Join” ponieważ przycisk „Launch” przejął jego funkcję.
- Przy wyszukiwaniu meczy „cancel” i „join” nie będą już się wyświetlać dla graczy, którzy nie są hostami.
- Host nie może już anulować wyszukiwania po tym jak znaleziono mecz.
Inne dostosowania
- Dopasowano informacje jakie są raportowane do tablicy wyników odnośnie zmian w zadanych i otrzymanych obrażeniach.
- Zaktualizowano niektóre animacje postaci dla omdleń i wychodzenia z efektów przeciążeń.
- Piloci AI będą czasem używać manewru oderwania się po użyciu flary aby ogłupić pocisk.
Poprawki
Statki
- Naprawiono kilka problemów gdzie bieg w stronę Avengera i użycie drzwi spowoduje przesunięcie animacji.
- Zaczep na nosie Avengera będzie teraz przyjmować tylko Avenger Tigerstreik.
- Naprawiono problem gdzie Tigerstreik Avengera emitował dźwięk strzelania z broni mimo że zabrakło mu amunicji.
- Naprawiono problem gdzie Avenger mógł odnosić obrażenia tylko z kilku kierunków.
- Naprawiono kilka syturacji z Avengerem wystawiającym podwozie podczas walki
- Naprawiono problem gdzie Aurora LN ładowała się bez sfery radarowej.
- Postacie pilotujące Aurorę LN i LX teraz pokazują animacje g-force poczas lotu.
- Bronie wieżyczkowe Mustanga są teraz przypisane do prawidłowej grupy uzbrojenia.
- Rakiety Mustanga Delta będą teraz eksplodować po trafieniu statku serii 300.
- Mustangi jeśli zostaną zniszczone nie będą już generować komunikatu ‘forced error’.
- Drabinki Horneta będą mieć teraz odgłosy kroków przy wchodzeniu do i wychodzeniu ze statku.
- Hornety dostału z powrotem brakujący missile rack.
- Naprawiono problem gdzie Hornet strzelał z posiadanego uzbrojenia przez swój dziób przy ekstremalnych kątach.
- Naprawiono problem gdzie komputer pokładowy Horneta mówił „Chaff offline” przy aktywacji tegoż.
- Naprawiono problem pozwalający na lot Gladiusem w trybie free flight.
- Naprawiono problem z nie wysuwaniem się podwozia Cutlassa w pobliżu lądowiska.
- Postacie pilotujące Cutlassa będą teraz pokazywać animacje g-force podczas lotu.
- Naprawiono problem który powodował że Cutlass był bez wieżyczki.
- Naprawiono wiele nieużywalnych obiektów w podstawowym wariancie Freelancera.
Uzbrojenie
- Naprawiono problem gdzie flary spawnowały się tylko po stronie klienta.
- Rakiety będą teraz detonować po trafieniu flary.
- Naprawiono problem gdzie rozbłysk silnika rattlerów znikał na duże dystanse.
- Naprawiono problem gdzie rakiety rattler nie rozdzielały się w swój drugi etap w trybie multiplayer.
- Ikony pocisków na HUD-zie teraz prawidłowo pokazują jakiego typu namierzania używa dany pocisk.
- Naprawiono problem z UI gdzie zmiana zakładek zarządzania zasilaniem pokazywała nieprawidłowe informacje o osłonach jeśli używano zmienionych wartości.
- Naprawiono niektóre problemy które powodowały ‘forced error’ przy zabijaniu przeciwników przy pomocy rakiet lub broni balistycznych
- Naprawiono problem gdzie Tigerstriek nadal emitował odgłos strzelania z broni mimo że skończyła mu się amunicja.
Interfejs użytkownika
- Nie można już wysyłać pustych wiadomości chatu podczas dogfightu.
- Zamknięcie chatu podczas dogfightu czyści teraz tekst z pola wpisywania.
- Stosy przedmiotów na holostole nie będą już zmieniać pozycji na liście przedmiotów po tym, gdy zostaną użyte.
- Wejście do lobby już nie prosi o wszystkie informacje na raz z listy kontaktów konta.
- Przełączanie lokowania gimbala i wirtualnego joysticka już nie resetuje wirtualnego środka ekranuDodano spację pomiędzy „New” i „Horizon” dla mapy wyścigowej Old Vanderval.
- Naprawiono problem gdzie zmiana trybu gry w lobby resetowała wybór statku gracza.
Rozgrywka
- Naprawiono problem gdzie autodestrukcja była liczona jako ostatnie zabójstwo.
- Naprawiono problem z niemożnością łączenia się graczy do Vanduul Swarm Coop.
Inne poprawki
- Naprawiono problem gdzie wejście do buggy czasem powodowało teleport postaci poza hangar.
- Naprawiono punkt zaczepienia włosów postaci .
- Drzwi na piętrze hangaru Self Land mają teraz audio podczas otwierania i zamykania.
- Naprawiono problem gdzie kamera przyczepiała się do sceny gwiazd podczas siedzenia na fotelu pilota lub korzystania z łóżka na statku.
- Naprawiono niektóre migoczące asteroidy.
Znane problemy
- 350r czasem spawnuje się z uszkodzonymi komponentami.
- Nie można zamontować Talon Stalker Twin Rack do 350r na holostole.
- Efekty manewrowe Avengera są zielone.
- Uzbrojenie Aurory nie zrzuca ciepła.
- Jedne z drzwi w kabinie Mustanga Beta mogą lewitować nad nim jeśli zostaną użyte.
- Nie można opuścić tylnego siedzenia super horneta.
- Wszystkie statki oprócz Horneta nie pokazują smug gdy przenoszą Core.
- Kilka statków ma problemy z widocznością radaru ze względu na hełm blokujący widok.
- Rampa załadunkowa Freelancera nie ma kolizji.
- W uzbrojeniu balistyczne czasem brakuje amunicji po załadowaniu się meczu. (usunięcie folderu user naprawia ten problem).
- Pociski rakietowe mają na sobie mały fragment UI celowniczego statku po wystrzeleniu.
- Postacie czasem spawnują się z hełmem tyłem na przód.
- Obiekty malowania w holostole są tymczasowe.
- Ładowanie z powrotem do lobby resetuje wybór statku do domyślnego .(czasem nie zdarza się to wizualnie ale i tak dla gry to następuje).
- Pierwszy gracz w Zespole 1 duplikuje się gdy ostatni niegotowy gracz oznacza gotowość do trybów Capture the Core i Squadron Battle.
- Wybór statku resetuje się do domyślnego gdy gracz ładuje się po raz drugi do trybu gry z tego samego lobby.
- Próba wykopania z lobby gracza który właśnie sam z niego wychodzi generuje Lobby Error 8, załadowanie do publicznego lobby po raz kolejny powiesi grę wyświetlając czarny ekran.
- Użycie menu Arena Commandera w statku, wejście do meczu i ponowne załadowanie hangaru powoduje błędy lobby.