Po stosunkowo niedługich testach CIG wydało w piątek w nocy patch 2.6.1. Znajdziemy tam głównie poprawki trybów Star Marine, Arena Commander i Crusadera.

Rzecz jasna nie zabrakło też szeregu ulepszeń podnoszących komfort użytkowania gry, aktualizacji trybu obserwatora (Spectator Mode), nowej implementacji trwających aktualizacji kodu sieciowego, całkiem nowej wersji Super Horneta i pierwszej implementacji wsparcia dla serwerów multiregionalnych.

Star Citizen Star Marine

Aktualna wersja klienta wyświetlana w launcherze gry powinna być oznaczona nr 2.6.1-506099. Jak zwykle zalecane jest usunięcie folderu USER z klienta live po patchowaniu, zwłaszcza jeśli zaczęły się pojawiać dziwne glitche graficzne bądź crashe. Folder USER znajdziecie (jeśli zachowano domyślną ścieżkę instalacji) pod adresem C:\Program Files\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Public.

Pełną listę zmian wprowadzonych przez najnowszy patch znajdziecie tutaj.

Ulepszenia technologiczne

Star Citizen Star Marine

Nieważne dokąd się udasz, tam będziesz

Bazowe aspekty trwającej przeróbki kodu sieciowego zostały uruchomione – pierwsza iteracja Network Message Ordering (kolejkowania wiadomości sieciowych).

Rygorystycznie poukładane wiadomości sieciowe zostawiają w tyle wcześniej wykorzystywaną obsługę zsieciowanych obiektów bazującą na rozwiązaniu klient-serwer. Nowy system opiera zarządzanie komunikacją pomiędzy klientami a serwerami na tokenach z systemem ścisłej priorytetyzacji.

Serwery multiregionalne

Star Citizen YelaUdostępniono nowe serwery w USA, Europie i Australii. Podczas łączenia się z instancją multiplayer gracz może wybrać z jakim regionem chciałby się połączyć poprzez opcjonalną listę rozwijalną. Wybranie opcji „All” (wszystkie) aktualnie będzie kierować do najlepszego dostępnego regionu, ale to ulegnie zmianie wraz z rozbudową i ulepszeniami funkcjonalności wsparcia regionalnego.

Mega Mapa

Star Citizen Vanduul SwarmNowy system Mega Map pozwoli na znaczne skrócenie czasu ładowania przy zmianie map. W tej wstępnej wersji będzie włączony tylko dla map dla jednego gracza (Hangar i Arena Commander dla jednej osoby), ale CIG planuje włączenie tej funkcjonalności dla map multiplayer w przyszłych wersjach.

Zmiany balansu rozgrywki

Star Citizen Star Marine

Arena Commander

Aby zunifikować system punktacji ze Star Marine, fragi są teraz naliczane osobno vs uszkodzenia zadane statkom, a fragi rewanżowe i nagrody odrodzenia (Resurgence award) zostały usunięte z Arena Commandera na chwilę obecną. Obniżono także prędkość spawnu piratów w trybie Pirate Swarm by zmniejszyć krzywą trudności w miarę czynienia postępów. Ulepszono też uzbrojenie Asów w trybie Pirate Swarm.

Dodatkowo ilość pocisków i wabików wypadających w różnych trybach Arena Commandera została obniżona, dokonano też zmian mających na celu lepsze zbalansowanie trybów po udostępnieniu lootu naprawiającego statek i uzupełniającego amunicję. Z tą zmianą tylko aktualnie martwi gracze będą wskrzeszani po fali z bossami w trybach multiplayerowych Vanduul i Pirate Swarm. Nie będzie zwiększana ilość żyć.

Star Marine

Star Citizen Star MarineZaimplementowano dostosowywanie ekwipunku podczas meczu. Gdy postać gracza jest martwa będzie mieć on opcję zmiany wyposażenia przed respawnem. Uzbrojenie FPS przeszło balans celem ulepszenia użyteczności w grze, dodano +25 bonusu Krwawienia za spowodowanie tego efektu u innego gracza. Uwaga: bonus nie jest przyznawany jeśli efekt dotknie również gracza.

Wiele zmian dokonano zarówno w OP Station Demien jak i Echo Eleven. Mają na celu uniemożliwienie kampienia spawnów i zbalansowanie czasu pomiędzy punktami kontrolnymi, załatanie exploitów i dodanie nowych linii dialogowych podczas rozgrywek.

Nowy Super Hornet już tu jest

Star Citizen Hornet

Odświeżony Super Hornet już tu dotarł.

Idąc śladami F7C, Ghosta i Trackera również F7C-M Super Hornet został zaktualizowany z wykorzystaniem najnowszych ulepszeń technologicznych dokonanych w miarę trwającego rozwoju Star Citizena.Nowa wersja Super Horneta zastępuje istniejącego F7C-M i zawiera ważne aktualizacje zapewniające wsparcie zarówno obecnych jak i przyszłych systemów gry (jak np Items 2.0). Najbardziej zbliżone do wojskowego wyposażenie jak to tylko legalne dla cywilnego modelu oferuje po raz kolejny wieżyczkę kulową z F7A i pod maską części prawie dorównujące specyfikacjom militarnym. A jako że co dwie głowy to nie jedna, dodano miejsce dla drugiego pilota by podzielić obowiązki bojowe i logistyczne. Czyni to z Super Horneta naprawdę przerażającego przeciwnika.