Po publikacji artykułu o Star Citizenie w niemieckim magazynie GameStar na Spectrum (oficjalne forum Star Citizena) pojawił się wątek z prośbą o doprecyzowanie przez developerów kwestii ilości systemów gwiezdnych jakie mają być dostępne po premierze gry.

Na zapytanie odpowiedział jeden z developerów – Zyloh.

Cześć! To ten przypadek, gdzie coś po prostu zmieniło trochę znaczenie przez przekład. Chrisowi zadano konkretne pytanie o to ile systemów oczekujemy że będzie online w chwili, gdy większość mechaniki gry będzie ukończona i uznalibyśmy doświadczenia z obcowania z grą za gotowe do prezentacji większej publiczności. Nie ma zmian odnośnie planowanej ilości systemów które są dobrze udokumentowane na Mapie Gwiezdnej.

Dodatkowo ważne jest, by pamiętać że skala gry znacznie się zwiększyła od pierwotnej kampanii crowdfundingowej. Od tego czasu stworzyliśmy technologię proceduralnego generowania planet, przeszliśmy z 32 bitów na 64… A to wszystko prowadzi do miliardów kilometrów przestrzeni i milionów kilometrów kwadratowych mas lądowych do eksploracji – wszystko wyrenderowane z ilością detali dorównującej najbardziej szczegółowej grze z widokiem z pierwszej osoby (a te muszą się przejmować tylko kilkudziesięcioma kilometrami grywalnych obszarów).

Ta przestrzeń wymaga czasu na wypełnienie. Mimo iż pełne dostarczenie i zaludnienie każdego systemu w tej jakości potrwa dłużej, niż tworzenie zaledwie garści punktów zainteresowania per system nie mamy zamiaru redukować rozmiaru uniwersum Star Citizena.

Star Citizen ilość systemów