Star Citizen: Happy Hour – systemy gry w 3.0

0
188

Zapoznajcie się z informacjami z pierwszej ręki odnośnie systemów gry, jakie mają znaleźć się w wersji Alpha 3.0 Star Citizena. Z wywiadu dowiecie się więcej m.in. na temat tego, jak będzie działać tworzenie misji przez graczy, mapa, czy mechanika przewożenia ładunków.

Wpis powstał na podstawie postu Xeroetha – cały wątek znajdziecie na naszym forum.


P: Jak będzie wyglądała mapa w SC 3.0 dla osoby przebywającej na powierzchni planety?
O: W „Star Citizen” będzie jedna mapa, działająca podobnie jak Google Maps. W zależności od miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy będzie pokazywać ona powierzchnię planety, układ słoneczny, bądź całą mapę świata. Widok na niej będzie można oddalać bądź zbliżyć w zależności od potrzeb.

Punkty zainteresowania nie będą zaznaczone na mapie do momentu ich odkrycia – jest duże prawdopodobieństwo że będzie to działało na zasadzie „fog of war”. Niezbadane planety trzeba więc będzie odkryć w całości samemu.


P: Jak będzie wyglądała mechanika ubezpieczenia?
O: Ubezpieczony statek po zniszczeniu będzie można odzyskać za darmo po 24 godzinach w miejscu jego zakupu. Można przyspieszyć ten proces płacąc ekstra, ale cena za wcześniejszy odbiór jest ustalana na podstawie wartości statku i rodzaju ubezpieczenia. Po każdym kolejnym odzysku statku z tytułu ubezpieczenia, stawka ta będzie się podwajać, a licznik będzie się resetować po 24 godzinach od pierwszej „wpadki”. Standardowe ubezpieczenie pokrywać będzie tylko sprzęt dostarczony wraz ze statkiem w chwili zakupu.

Ubezpieczenia będą podzielone w zależności od stopnia ryzyka, stylu gry oraz branży w jakiej zamierzamy spędzać czas. Dodatkowo będą różne stopnie każdego typu ubezpieczeń – od podstawowych obejmujących tylko statek wraz z wyposażeniem fabrycznym, do najbardziej rozbudowanych obejmujących statek wraz z całym ekwipunkiem i ładunkiem. Oprócz tego, będzie do wyboru forma ubezpieczenia pojedynczego statku, grupy statków, bądź całej floty naraz.

Zapraszam również do lektury naszego FAQ na temat ubezpieczeń.


P: Czy mechanika przewożenia ładunków na zewnątrz statku pojawi się w 3.0?
O: Soon™, jest problem z punktem odniesienia dla obiektów przewożonych poza pokładem statku.


P: Czy w 3.0 pojawi się handel między graczami?
O: Soon™, na ten moment można będzie handlować tylko z NPC za pośrednictwem sklepu.


P: Czy będzie dostępny tor wyścigowy na Grim Hex?
O:
Soon™


P: Czy pojawią się jakiekolwiek lokacje przeznaczone do wyścigów?
O:
Powierzchnia planetarna udostępniona w 3.0 będzie bardzo duża (potrzeba około 14h jazdy na Noxie, aby okrążyć cały glob wg. info na forum SC), ale nie będzie ustalonych tras wyścigowych na powierzchni.


P: Na czym polega mechanika orbitowania w SC?
O:
Ustala się punkt odniesienia jako centrum układu słonecznego, następnie dodaje się obiekty dziedziczone (coś w postaci drzewa genealogicznego) i określa się odległości orbit poszczególnych obiektów od tego punktu. Później dodajemy stacje, satelity, księżyce etc. do poszczególnych drzewek, gdzie każda odnoga może być kolejnym punktem odniesienia dla następnych obiektów itd.


P: W jaki sposób będą projektowane misje, aby nie były zbyt monotonne i powtarzalne?
O:
Misje będą generowane dynamicznie i na bieżąco bazując na typie lokacji w jakiej będą się rozpoczynać. Przykładowo misja „dostarcz X do Y” rozpoczynająca się w stacji uzdatniania wody zostanie utworzona po pojawieniu się takiego towaru w magazynie, następnie spośród lokacji które będą najodpowiedniejszym celem (gdzie jest zapotrzebowanie?) zostaje losowo wybrany punkt rozładunku (fani symulatorów typu „Euro Truck Simulator” poczują się jak w domu) i misja pojawia się w hubie.

Równocześnie może zostać utworzona misja mająca na celu zapobiec wykonaniu naszej misji. Może to być realizowane przez zwykły spawn wrogich NPC na naszej drodze, jak i zlecenie dla piratów.

Innym typem misji może być odzyskanie czarnej skrzynki, bądź ładunku ze statku gracza który właśnie został zestrzelony. Wg. podanych informacji misje mają być generowane tak dynamicznie jak tylko się da i dużą rolę w ich generowaniu mają mieć gracze. Dodatkowo każda misja może zespawnować kontrmisję.


P: Czy w 3.0 pojawi się górnictwo?
O:
Soon™


P: W jaki sposób gracze będą mogli się zbierać w grupy, aby wspólnymi siłami wykonać cięższe misje?
O:
Będzie można tworzyć wiążące misje dla innych graczy – będą miały ustalone cele i z góry wyznaczona nagroda będzie automatycznie pobierana z naszego salda, a następnie przekazywana po ukończeniu misji na konto wynajętego gracza. Będzie także system reputacji, która zostanie przyznana, bądź odebrana zleceniobiorcy. Nie wiadomo czy gracze będą ją przyznawać, czy będzie to robione automatycznie. Cały proces ma wyglądać mniej więcej tak:

  • Otrzymaliśmy misję na pozbycie się 10 statków vanduulskich
  • Doszliśmy do wniosku że przydała by się pomoc
  • Udajemy się do najbliższego huba
  • Zakładamy zlecenie na ubicie minimum 5 statków vanduulskich podczas wykonywania naszej misji (ważna informacja – o ile nie chcemy aby zleceniobiorca wykonał za nas całe zadanie nie ustalamy 10 wrogich statków, bo warunkiem wykonania jego zlecenia jest zaliczenie wszystkich celów w nim zawartych)
  • Wykonujemy wspólnie zadanie, a po jego ukończeniu zleceniobiorca automatycznie otrzyma zapłatę.

P: Czy będzie można się wylogować na pokładzie swojego statku na powierzchni planety?
O:
Tak, ale tylko w 3.0 będzie to można zrobić w każdym statku. W późniejszym czasie, trzeba mieć łóżko na pokładzie, inaczej zostaniemy przeniesieni do ostatniego odwiedzonego huba (nadal trwają rozmowy na ten temat).


P: Czy będzie można handlować czymś poza standardowymi kontenerami?
O:
W 3.0 towar będzie dostępny tylko w standardowych kontenerach.


P: Cykl dnia i nocy w 3.0?
O:
Soon™


P: Czy będzie możliwość dokupienia ubezpieczenia do pojazdów sprzedawanych bez niego?
O:
Chodzi konkretnie o Ursa Rovera i inne podobne pojazdy. Temat w trakcie ustalania.