Star Citizen: 10 for the Chairman – odcinek 54 (PL)

0
27

Zapraszamy do zapoznania się z kolejną serią pytań od subskrybentów do Chrisa Robertsa. Tym razem poruszono dość różne tematy…

[2:14] P: Czy w naszych hangarach będą pomieszczenia drzwi których będzie można zamknąć przy pomocy hasła, tak aby odwiedzające mnie osoby nie widziały sprzętu jaki mam w posiadaniu?
O: Tak, będą pewne miejsca do których wstęp będzie mieć tylko właściciel. Ta funkcjonalność nie będzie dostępna w pierwszej wersji modułu socjalnego – pojawi się nieco później. W przypadku statków podczas abordażu będzie możliwe zablokowanie wstępu do pewnej sekcji, lub zamknięcie atakujących którzy wtedy będą zmuszeni do jakiejś minigry w celu wydostania się z potrzasku. Mamy system o nazwie GHOST, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie pomieszczeniami zarówno w hangarze jak i na statkach. Przykładowo dane pomieszczenie można zamknąć, a system uruchomi wszelkie sygnały alarmowe, od migających „kogutów” po głośne audio. Nie spodziewam się tego od razu w module socjalnym, ale w Squadron 42 już coś takiego zobaczycie.

[3:50] P: Czy odwiedzający nas znajomi będą musieli pobrać muzykę jaką ja będę odtwarzać na swojej szafie grającej czy będzie ona przechowywana gdzieś indziej tak, że będą mogli ją słyszeć natychmiast?
O: Dobre pytanie, z tego co wiem jak działa szafa grająca to jednie odtwarza muzykę z dysku twardego. Nie znam dokładnej implementacji ale zapewne musielibyście mieć tę samą muzykę by razem ją słyszeć. Sprawdzę dokładnie jak to się odbywa bo szczerze chyba nikt o tym nie pomyślał. Jeśli na chwile obecną nie ma przesyłania muzyki między graczami to prędko nie będzie, ale nie powinno to być trudne do wykonania nieco później. (Pytanie jak się do tego ma kwestia praw autorskich… Bo przecież i o to się do CIG może ktoś przyczepić. A jeśli ZPAV i ZAiKS zwąchałyby temat to na pewno Chris biedny musiałby przed nimi uciekać gdzie pieprz rośnie, a Ortwin miałby pełne ręce roboty 😉 – Nebthtet)

[5:05] P: Czy promieniowanie tła np emitowane przez kwazary i inne gwiazdy będzie zakłócało odczyty z instrumentów statku? Czy będzie można korzystać z taktyki „mam słońce za plecami” by oślepić wroga w sensie radaru i przyrządów a nie wizualnym?
O: Mamy w planach wpływ dużych ciał niebieskich na instrumenty pokładowe, ale to dopiero w późniejszych etapach Squadron 42. Będą miejsca, gdzie zasięg czujników jest ograniczony, a także zostanie zdefiniowane przy jakim poziomie promieniowania zaczną wskazywać niewłaściwe odczyty.

[6:10] P: Czy sprzęt wojskowej jakości będzie różnił się od tego dedykowanego dla rynku cywilnego? Jeśli tak, czy wyposażenie wojskowe będzie trudniejsze do zdobycia i/lub korzystanie z niego nie będzie legalne bez konkretnych zezwoleń lub rejestracji?
O: Sprzęt militarny będzie zdecydowanie lepszy od cywilnego. Zależnie od tego gdzie będziecie może się zdarzyć, że jego posiadanie ściągnie na was kłopoty. Nie mamy jeszcze w pełni dopracowanych szczegółów, lecz pewne jest jedno – będzie trudniejszy do zdobycia.

[7:05] P: Czy przewidujecie zarządzanie odpadani w PU? Ten aspekt mógłby dodać kolejny aspekt ekonomiczny oferując graczom nowe role przy transporcie i pozbywaniu się kosmicznych odpadów. (A dla bounty hunterów misje polegające na łapaniu śmiecących osobników. Dla odkrywców i gliniarzy tropienie nielegalnych kosmowysypisk 😉 – mogłoby być ciekawie chociaż jak wynika z odpowiedni – próżne nadzieje na to. – Nebthtet)
O: Nie mamy takich planów, jedynie Reclaimer jest maszyną przeznaczoną do sprzątania kosmosu. Być może wśród misji transportu ładunku trafi się przewożenie odpadów. Nie przewidujemy by taki rodzaj pracy stanowił osobną i pełnoprawną profesję. Planowana jest jedynie możliwość zbierania kosmicznego złomu (salvaging).

[8:12] P: Czy większe maszyny takie jak Starfarer lub Orion będą posiadały możliwość wymiany uzbrojenia podczas lotu? Jeśli tak, czy inni członkowie załogi będą mieć dostęp do składowanego na statku alternatywnego uzbrojenia?
O: Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie. Ogólnie nie ma planów by podczas lotu zmieniać uzbrojenie statku, wyjątkiem są rakiety które będą ładowane z wnętrza i zależeć od rodzaju amunicji użytej przez osobę odpowiedzialną za załadunek. Z drugiej strony na większych statkach będą zbrojownie gdzie będzie można się zapatrzyć w bron podręczną, o ile jesteśmy upoważnieni do wstępu do takiego pomieszczenia (odnosząc się do pierwszego z dzisiejszych pytań).

[9:27] P: Czy będzie możliwe zamontowanie sim poda na większych statkach by móc grać w Arena Commandera podczas dłuższych podróży?
O: Na większych statkach gdzie będzie miało to sens zdecydowanie tak. Nie wiem czy do takich zaliczy się Constellation, ale Bengal czy 890 – czemu nie. Pomysł mi się podoba, nie wpadliśmy na to. Pomyślimy i może je dodamy do większych statków na zasadzie podobnej jak to miało miejsce w Wing Commanderze.

[10:13] P: Z racji tego że będziemy mogli mieć zwierzaki to czy będą one posiadać tak rozbudowany system zdrowia i obrażeń jak gracze wraz z odpowiednimi placówkami weterynaryjnymi dla bardziej skomplikowanych zabiegów?
O: System zdrowia będzie podobny, raczej nie stawiam na placówki weterynaryjne. Zdecydowanie nie będzie zwierząt z mechanicznymi protezami, a przynajmniej nie na początku, nie mamy na wszystko czasu.

[11:23] P: Czy możemy spodziewać się realistycznej i zmieniającej się w zależności od grawitacji balistyki różniącej się dla różnych kalibrów i ładunków w trybie FPS? Jeśli tak, to z racji że wiemy iż będą przynajmniej dwa środowiska grawitacyjne (zero-G i zbliżone do ziemskiej) czy jest spodziewane że będą dwa typy krzywych balistycznych dla każdego ładunku/pocisku/naboju?
O: W grze stawiamy na realistyczną fizykę. Broń nie będzie zadawać stałych obrażeń, będą one liczone na bazie prędkości, masy, energii itp. Grawitacja także będzie miała wpływ na tor lotu, niezależnie czy jej brak, na ziemi lub znacznie większa grawitacja – pociski będą zachowywać się inaczej. Crysis inaczej do tego podszedł korzystając z broni energetycznej, lecz technologia istnieje już w silniku pod nazwą CryPhisics.

[14:04] Mamy już wiele statków wieloosobowych które potencjalnie pozwalają na przewożenie pasażerów ponad maksymalną ilość załogi, np. grupa desantowa w Reclaimerze lub pacjenci w Cutlassie Red. Czy będzie jakaś mechanika balansująca to by ograniczyć absolutnie maksymalną ilość osób jakie można zabrać na pokład (załoga + goście) – wydolność systemów podtrzymywania życia, itp?
O: Dobre pytanie, spodziewam się że wraz z wypuszczeniem statków wieloosobowych gracze będą robić zawody ile osób zmieści się do jednego statku – coś podobnego do małego samochodziku z klaunami w cyrku, gdzie wychodzi ich zaskakująco wielu z małego pojazdu (ja mam bardziej przed oczami eksperyment „ile osób wejdzie do ‚malucha'” 😉 – Nebthtet). Oczywiście nie widzę sensu by wciskania na pokład 50 osób jeśli taki będzie limit instancji. Wydaje mi się, że zostaniemy przy zasadzie „jeśli się mieści to może latać.” W praktyce to się okaże, gdy pozwolimy wam tak latać. Pomysł wydolnością systemów podtrzymania życia jest bardzo ciekawy, dziękuję za tę sugestię. (Dawno temu podczas Wingman’s Hangar padło to pytanie, wówczas Rob Irwin sugerował że będzie ograniczenie wydajności podtrzymania życia, widocznie Chris tego odcinka nie oglądał. – przyp. red.).

Zapraszamy do dyskusji na temat pytań z tego tygodnia w komentarzach i na naszym forum!