Cześć, nie wiem czy jest jakieś bardziej aktywne forum, discord na temat gry, ale widzę, że była tutaj merytoryczna dyskusja
Jestem świeżym graczem i niestety nie udało mi się znaleźć optymalnego podejścia do zamieszkania i kopuł. Na początku gry stawiałem na samowystarczalne kopuły, ale to wydaje się, że to nie jest dobre podejście, gdyż w każdej kopule musimy stawiać te same budynki do obsługi i samopoczucia naszych kolonizatorów, co powoduje duże zapotrzebowanie na ludzi "bez specjalizacji"., a także problemy z rozwojem, bo w jednej kopule za chwilę chcąc postawić kolejną fabrykę muszę postawić dom mieszkalny itp. Testuję aktualnie dwa rozwiązanie:
1 kopuła do życia - domy + usługi np. Technicy + lekarz + "bez specjalizacji" oraz 2 kopuła do pracy - same fabryki z aktywną opcją "używanie przejścia - praca". Tutaj problem jest taki, że nie za bardzo wiem w jaki sposób ograniczyć ilość osób "bez specjalizacji" by nie zajmowały większej ilości niż kluczowi technicy.
1 kopuła - domy + fabryki dla Techników + aktywne "używanie przejścia - usługi" oraz 2 kopuła z lekarz + "bez specjalizacji" z całą obsługą, usługami, sklepami itd.
Aktualnie idę w stronę szkolenia biorobotów na specjalistów, by zmniejszyć cyrkulację ludzi i ustabilizować zasoby ludzkie. Mam specjalistyczną kopułę do szkolenia, gdzie dzieci się szkolą: szkoła + iglica + młodzież "bez specjalizacji"na uniwesytecie. Ograniczenia tylko do tych dwóch wiekowych. Chciałem uzyskać sytuację, by po wyszkoleniu taka osoba była wypychana z tej kopuły i automatycznie transportowana do kopuły gdzie jest akceptacja Techników...mam wrażenie, że nie zawsze to działa prawidłowo.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi większych wyjadaczy