Skocz do zawartości

Tronuss

🐲 Ater Dracones
  • Liczba zawartości

    304
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Opinia

    N/D

Aktywność reputacji

  1. Lubię to!
    Tronuss przyznał reputację dla NebthtetReklamy in-universe   
    Społeczność tworzy naprawdę fajne rzeczy. Jedną z nich są spontanicznie kręcone reklamy, które stanowią naprawdę solidny kawał pracy zarówno kamerzystów, jak i reżyserów oraz montażystów.
    Ode mnie na dobry początek reklama Altama Hydrogen Plus jaka zadebiutowała z okazji Daymar Rally. Altama to org będący koncernem paliwowym - polecam zwiedzenie ich strony.
     
  2. Lubię to!
    Tronuss przyznał reputację dla DarayaharusJaki statek do 100$ kupić?   
    Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Mówisz źle. Do upgradu statku cena nowego musi być taka sama lub wyższa (i nie musi to być statek tej samej firmy). Przy takiej samej cenie wydaje mi się, że CIG jakiś czas temu zamienił cenę z 0$ na bodajże 5$ (o ile się nie posiada starych upgradów - ale tego na 100% nie jestem pewien). Można również swój zakup "przetopić" na store credity (w dolarach dodane na konto - ale jest znowu mały myk CIGu - za tą kasę nie możesz kupić warbond shipów co oznacza między innymi droższy zakup niż za świeżą mamonę oraz gorsze ubezpieczenie statku).  Ogólnie ten temat był poruszany już wielokrotnie i jak się dobrze rozejrzycie na pewno znajdziecie nie tylko odpowiednie posty ale również porady co z czym i jak kupować/inwestować w SC
     
    A co do samych statków i ich ról: nie połączysz wszystkich funkcji w jednym statku. Ale mimo to są statki wielozadaniowe w miarę uniwersalne. Oczywiście wielozadaniowość ma swoje plusy i minusy. A minusem jest między innymi gorsze wyposażenie/parametry od statków dedykowanych danej roli  Coś za coś. Statki z zestawów startowych są dobrym wyborem na start (wow, co za odkrycie  ). Oczywiście są lekko ukierunkowane i na tle pozostałych szału nie robią, ale na start są dobrym wyborem. Zwłaszcza, że między innymi za dużo kasy nie będziecie posiadali na start więc i na przykład duże ładownie statków towarowych mogą przynosić dużo mniejszy zysk niż statków startowych (startowe są łatwiejsze w pilotażu, tańsze w naprawie, z krótszym czasem respawnu po utracie i z mniejszym zużyciem paliwa  ). A to dlatego, że nie będziesz mieć tyle kasy by zapełnić te duże ładownie. No chyba że zainwestujesz naprawdę dużo realnej kasy (dużo powyżej 100$).
     
    I taka porada na koniec tego posta. Warto się zdecydować na specjalizowanie się w jednej max dwóch aspektach działalności w SC. Czy to będzie handel, obsługa skanerów, obsługa wieżyczek, nawigacja, zwiad, pilotowanie myśliwców, pilotowanie dużych statków, górnictwo, medycyna, hodowanie zieleniny, czy cokolwiek innego. W grze nie ma (i na 99% nie będzie) magicznych abilitek które po naciśnięciu klawisza podwyższą twoje statystyki. Liczyć się będzie tylko jak dobry będziesz w tym co akurat robisz. Doświadczony operator skanera szybciej znajdzie to czego szuka (np wrogich statków, złóż minerałów, bo będzie wiedział które sygnały ma przeskanować)niż ten co zna się po troszku na wszystkim. Doświadczony pilot dużych statków szybciej zadokuje (bo wie jaką bezwładność ma jego kolos oraz ile miejsca zajmie on na danym lądowisku. Doświadczony handlarz będzie wiedział nie tylko skąd kupić i gdzie sprzedać, ale również na którym lądowisku wylądować by zmaksymalizować zysk. I tak dalej. W każdym niemal aspekcie gry będzie istotny twój indywidualny realny skill oraz doświadczenie w wykonywaniu danego elementu. 
  3. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla BHoleVXSposoby na szybki zarobek w 3.x   
    Hej!
     
    Polatałem sobie trochę i znalazłem miejsce do handlu.
    Lecimy z PO do Daymar do bazy ArcCorp Minig Area 141 i kupujemy diamenty, jak mamy jeszcze kasę i miejsce w ładowni to Fluorine, jeśli nadal mamy kasę i miejsce w ładowni to kupujemy Tungsten.
     
    Na początek latałem Aurorą, jest jednak trochę zwrotniejsza od Conie, później jak ładownia była już za mała a kasy zostawało sporo przesiadłem się na Conie, ale podejrzewam, że najszybciej było by robić kursy Cutlassem.
     
    W tym patencie dobre jest to że z tej bazy AC lecicie tylko w górę i można bezpośrednio skakać do PO, więc jest dość bezpiecznie.
     
    Tu macie filmik z tego wyczynu
     
    Pozdrawki
    BHoleVX
  4. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla NebthtetBłędy i bugi w 3.0 oraz sposoby jak sobie z nimi radzić   
    Bug: Admin nie bierze ode mnie paczek!!!
    Rozwiązanie: Admin psuje się często... Ale porada prosto od CIG odnośnie interakcji z tą zakałą jest następująca:
    Upewnij się że masz przedmiot misji w ręce i że jesteś w odpowiedniej lokalizacji docelowej (Admin powinien mieć na głowie marker misji). Porozmawiaj z Adminem patrząc mu w oczy (jest nieśmiały, ale nie martw się, w końcu z tobą pogada). Powiedz mu, że jesteś tu by dostarczyć przesyłkę (make a delivery). Odpowie "Połóż ją na blacie" (Go ahead and place it on the counter). Marker misji powinien się przenieść na odpowiednie miejsce blatu. Wyceluj w blat i przytrzymaj F nad promptem "Use" (użyj). Kliknij by umieścić skrzynkę  (może będziesz musiał przez chwilę "wbiegać w biurko" aby udało się ją prawidłowo umieścić). W tej chwili powinna nastąpić jedna z dwóch rzeczy:
    Skrzynka jest poprawną dostawą dla Admina. On ją weźmie, a ty dostaniesz informację o aktualizacji / ukończeniu misji. Nie rozpoznaje skrzynki, tak więc ostrzega byś ją zabrał. Jest ustawiony tak, by ostrzegać kilka razy przed skonfiskowaniem skrzynki, tak więc masz czas by ją podnieść. Aktualnie ostrzega przez ok. 20 sek. zanim ją skonfiskuje.
     
    CIG pracuje nad poprawą procesu i usprawnieniem tego procesu. Sporo osób po prostu kładzie przesyłki na blacie, na co NPC zupełnie nie reaguje. Sprawdzają też dlaczego przelatuje przez podłogę (i nie, to nie tylko wina tego że @Dastro lubi mu siadać na głowie). 
    Jeszcze jedno: jest ustawiony by mówić ci że jest zajęty (busy) jeśli go "zdenerwujesz". Tak więc jeśli próbujesz z nim pogadać i nie odpowiada to po prostu spróbuj ponownie za ok. 30 sekund. Nie będzie się dąsać w nieskończoność.
  5. Haha
    Tronuss otrzymał reputację od MaciejozamanCo chciałbyś robić na pokładzie dużego statku w Star Citizenie   
    To ja będę skarbnikiem pokładowym i będę liczył hajsy
  6. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss otrzymał reputację od DastroPograjmy razem - lista graczy którzy są chętni do wspólnej i spontanicznej gry.   
    Również chętnie dołączę do grona grających osób .  Proszę o followy ( hehe - śmieszne wyszło  ).
  7. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla NebthtetSposoby na szybki zarobek w 3.x   
    W niniejszym temacie zapraszam do wymieniania się sposobami na zarobkowanie w 3.0. 
     
    Wiadomo - są misje, ale prawdziwą kasę póki co kręci się na handlu. 
     
    Na początek warto pamiętać o  liście co gdzie kupować i sprzedawać. 
     
     
    Opłacalne na pewno jest wożenie laranite i medical supplies. 
  8. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla BHoleVXSposoby na szybki zarobek w 3.x   
    Jest sposob na bezpieczne zarabianie.
    Trzeba miec statek z ladownią i handlowac miedzy terminalami na PO.
     
    Kupujesz, lecisz do innego "srtuta" jakims malym bzykiem albo EVA, sprzedajesz z zyskiem.
     
    Oczywiscie trzeba najpierw polatac i posprawdzac ceny
     
    Pozdrawki
    BHoleVX
  9. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss otrzymał reputację od Berecik26Komenda do wyświetlania ilości FPS w grze   
    Nie jestem Avocado, ale komenda to :
    r_displayinfo 3
  10. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss otrzymał reputację od JazzKomenda do wyświetlania ilości FPS w grze   
    Nie jestem Avocado, ale komenda to :
    r_displayinfo 3
  11. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss otrzymał reputację od DarayaharusKomenda do wyświetlania ilości FPS w grze   
    Nie jestem Avocado, ale komenda to :
    r_displayinfo 3
  12. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla XeroethKompletna lista kupna/sprzedaży towarów w 3.0   
    Bardzo fajna lista wszystkich towarów aktualnie dostępnych w 3.0
     
    Link
     
    Ps. Nie polecam latać ze zbyt dużą ilością towaru, serwer może mieć focha i będziemy w plecy
  13. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss otrzymał reputację od MaciejozamanOgłoszenie - Zmiany na kanale TronussTV   
    Zmiany,  zmiany, zmiany !!!
     
     Bardzo miło mi poinformować o moim przystąpieniu do programu Towarzyszy Twitch'a.
     W związku z tym wydarzeniem, na kanale zajdzie kilka zmian, które chciałbym opisać poniżej :
     
       Godziny nadawania :
       we wszystkie dni oprócz środy zaczynamy stream o godz. 18.00, w środę o 19.00  
       Subskrypcje :
       teraz już możliwe jest subskrybowanie kanału - korzyści dla subskrybentów z subskrybowania kanału to :    posiadanie ikonki subskrybenta    możliwość postowania linków na czacie    branie udziału w giveaway'ach dla subskrybentów    używanie CAPSLOCKA do woli    używanie dowolnie długich ciągów znaków    wstawianie dowolnej ilości emotek    song request ( w odpowiednich momentach stream'u )    3 razy większa szansa wygrania nagród podczas giveaway'ów dla wszystkich  
       Bits'y :
       - od teraz będzie już możliwe "czirowanie" czyli wykorzystanie "bitsów" do wspierania rozwoju kanału                     i reagowania w wybranych przez Was momentach stream'u.
     
       Giveaway'e :
       Zacznijmy dobrze ten nowy rozdział stream'u TronussTV. 4 różne okazje dadzą szansę na zdobycie kluczyka:
         1. Giveaway'e dla subskrybentów - największe
         2. Giveaway'e dla osób obserwujących ( followerów ) - mniejsze
         3. Giveawaye weekendowe - małe
               Wybierzcie którego dnia bardziej Wam pasuje weekendowy GIVEAWAY - Ankieta -   w najbliższy CZWARTEK sprawdzimy wyniki.
         4. Giveaway'e na FB - najmniejsze/malutkie
     
     
       Bardzo się cieszę, że kanał może dalej się rozwijać i zdobywać nowe funkcjonalności.
       Jeśli coś nie zadziała od pierwszego dnia proszę o wyrozumiałość - wszystko będzie poprawiane na bieżąco.
       Aktualny plan stream'a znajdziecie na stronie www.twitch.tv/tronusstv
       
       Pozdrawiam Bardzo Serdecznie ! Dziękuję za Wasze Wsparcie !
       Jacek "Tronuss" Sieńko
     
  14. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss otrzymał reputację od DakoNowy quiz: Pierwszy Quiz z wiedzy o Star Citizenie   
    Właśnie ukończyłem ten quiz.


    Moja punktacja 80/100 Mój czas 143 sekund  
  15. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla DarayaharusDlaczego SC jest taki trudny?:)   
    @Dako super opisałeś temat uzbrojenia. 
    Mam tylko małą uwagę. Jeśli latasz samotnie (bez dodatkowego załoganta) to warto rozważyć wymontowanie wieżyczki założenie tej przejściówki i zainstalowanie na niej tego działa. Będziesz je mógł obsługiwać z kokpitu a jest to działo orginalnie przeznaczone na większe od Cutlasa statki  Tyle, że to opcja już "na bogato". Natomiast zmiana broni w samej wieżyczce powinna być podyktowana nie tylko preferancjami pilota, ale przede wszystkim osoby która będzie tą wieżyczkę obsługiwać.
     
    I na koniec jeszcze "drobna" informacja którą Dako pominął: Bronie możesz montować bezpośrednio lub na gimbalach. Różnic między tymi dwoma sposobami jest kilka. Gimbal powoduje, że możesz zamontować broń mniejszego rozmiaru, ale za to możesz celować po całym polu widzenia (zazwyczaj bo są mimo wszystko jakieś tam martwe punkty). Za to broń zamontowana bezpośrednio może być większego rozmiaru (czyli de facto będzie silniejsza), ale będziesz mógł celować tylko tam gdzie jest skierowany dziób staktu. W dużym uproszczeniu i bez owijania: jak grasz na klawiaturze+myszce to optymalne będzie dla Ciebie montowanie broni na gimbalach. Jak grasz na joyu/joyach to lepiej będzie montować broń bezpośrednio. Jest to bardzo cenna informacja dla nowych graczy i jest co jakiś czas wałkowana w różnych częściach forum  
  16. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla DakoDlaczego SC jest taki trudny?:)   
    @Turok rozwijając temat uzbrojenia startowego czyli co zrobić aby było lepiej i łatwiej.
    Uzbrojenia wieżyczki nie ruszamy bo raczej małe są szanse abyś latał z kimś tym swoim Cutlassem.
    Natomiast w kwestii pozostałego uzbrojenia mamy dość szerokie pole do popisu.
    Aktualnie w 2.6.x zalecane przez graczy dla Cutlassa są trzy konfiguracje uzbrojenia:
    3 x Mantis GT-220 https://robertsspaceindustries.com/electronic-access/Weapon-Roms/Mantis-GT-220 (sam z nich korzystałem bo kilkusekundowa celna seria robi "dziury w kosmosie" choć trzeba się przyzwyczaić do opóźnienia w otwarciu ognia i uzupełniać amunicję)
    lub
    3 x Tarantula GT-870 Mk3 https://robertsspaceindustries.com/electronic-access/Weapon-Roms/Tarantula-GT-870-Mk3
    lub
    3 x M5A Laser Cannon https://robertsspaceindustries.com/electronic-access/Weapon-Roms/M5A-Laser-Cannon
    Dwie pierwsze to broń balistyczna (wspomniane uzupełnianie amunicji) ostatnia to broń energetyczna (w trakcie walki trzeba uważać na dostępną energię, przegrzewanie się itp)
    Wybierz co Ci bardziej odpowiada.
    W tym linku znajdziesz dokładne parametry całego aktualnego uzbrojenia http://starcitizendb.com/components/weapon
    W/w uzbrojenie dostępne jest za REC w Electronic Access
    Powinieneś mieć te początkowe 5000 REC na swoim koncie i móc je jeśli chcesz wykorzystać do w/w zakupu.
    Jeśli nie masz to nie problem bo zarobić je można w Arena Commander walcząc z innymi graczami (na ten moment i tym statkiem nie polecam) albo biorąc udział w wyścigach
    Szanse na wygraną są żadne ale przy małej ilości graczy i tak dostaniemy po przegranym wyścigu te minimum ok. 170 pkt REC a w przypadku wygranej od 560 - 1700 REC.  Jest to możliwe bo zdarza się, że gracze nie kończą wyścigu lub zwyczajnie pękają ze śmiechu i giną widząc wyścigowego Cutlassa.
    A wówczas pozostaje nam zwyczajnie przelecieć samotnie naszym statkiem do mety i zająć jedyne dostępne pierwsze miejsce.
    Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby kupić sobie za REC statek do wyścigów (M50, 350R) https://robertsspaceindustries.com/electronic-access/electronic-ships  I nim się ścigać.
    Początkującemu może być trudno ale wyścigi to najszybszy sposób na zarabianie (od 3.0 pewnie to się zmieni)
    Jak już kupisz uzbrojenie to zamontujesz je w swoim Cutlassie (w filmiku od 4:28 masz co i jak)
    Będzie ono również zamontowane w trakcie gry w Universe/Crusaderze i będziesz mógł teraz Ty gnębić piratów
     
     Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   
    Jeszcze jedno broń, statki i wyposażenie zakupione za REC są w naszym wyposażeniu na czas określony czyli przez 7 dni w które gramy w SC. Później znikają i trzeba kupić nowe.
     
    ps.
    Dla wielu są osób są to oczywiste oczywistości ale może @Turok coś się z tego skorzysta
     
     
  17. Haha
    Tronuss otrzymał reputację od Tygrysek_C2H5OHObowiązkowy Temat z Fajnymi Obrazkami Kotów i Nie Tylko™   
    Także ten... tego...
  18. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla YodokusThe Shipyard - Weapon Hardpoints   
    Węzły Uzbrojenia
    Przewodnik po Nowej Formule Statku
     
     
    Witajcie Obywatele!
     
    Uzbrojenie i jego węzły. Kilka najbliższych tematów dyskusji, poświęconej nowej formule statku, będzie prawdopodobnie najważniejszym obszarem, jaki poruszyliśmy i istotnym dla każdego, kogo interesuje jak jego statek będzie się spisywał w boju. Od rozpoczęcia tego projektu przeszliśmy przez szereg rozmaitych projektów węzłów mocowania uzbrojenia na naszych statkach i wraz z Alfą 3.0 dokonamy jeszcze jednej malej zmiany. Nad tym wszystkim się trudzimy po to, by sprostować chaos i zamieszanie w kwestii tychże rozmiarów tego, co można z nimi zrobić i jeszcze wielu innych kwestii.
     
    A zatem, każdy przedmiot na statku jest przymocowany do węzła lub "gniazda" jak czasem nazywamy ich umiejscowienie w silniku gry, ten natomiast posiada ograniczenia, co do typu przedmiotu, jaki może być do niego przymocowany. Ten zabieg nie pozwala użytkownikowi np. na zamontowanie generatora zasilania w miejscu gdzie montują się wieżyczki, zbiornika paliwa w miejscu gdzie powinien być radar i wiele innych podobnych przykładów niepożądanego mocowania. 
     
    Będące tematem niniejszego artykułu, konkretne gniazda zostały sklasyfikowane, jako węzły (uchwyty) "uzbrojenia" i posiadają kilka indywidualnych ograniczeń:
     
    Ograniczone zostały do przedmiotów jednego rozmiaru, nie będzie już takiej rozpiętości jak rozmiary 1-3. Bezpośrednio w węźle zamocowana może zostać broń w takim samym rozmiarze lub uchwyt ruchomy (Gimbal) w takim samym rozmiarze. W pewnych okolicznościach węzły mogą posiadać dodatkowe restrykcje ograniczające je do konkretnych typów, jak grupa karabinów dziobowych Vanguard'a.  
     
     
    Stały Uchwyt Uzbrojenia
     Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /monthly_2017_11/Fixed_weapons.gif.e3fefb14de412501dc36c381b3a9b696.gif" data-ratio="56.4">
    Przymocowanie broni zgodnego rozmiaru, bezpośrednio do gniazda jest nazywane przez nas uzbrojeniem mocowanym na sztywno i posiada niezaprzeczalna zaletę użycia największego rozmiaru broni w tym węźle, chociaż negatywnym objawem jest zmniejszona celność, co wymaga dokładniejszego oddawania strzałów.
     
     
     
     
    Ruchomy Uchwyt Uzbrojenia

    Alternatywa dla zamontowanego na sztywno karabinu maksymalnej wielkości w danym węźle może być użycie uchwytu ruchomego. Pozwala ono na zamontowanie przez użytkownika karabinka mniejszego rozmiaru, ale za to nakierowującego się na cel tak by ułatwić oddawanie strzałów i poprawić celność. Rozmiar uchwytu ruchomego musi być taki sam jak rozmiar węzła, ale już w zamontowanym uchwycie umieścić możemy broń o jeden stopień niższą ze względu na miejsce, jakie zabiera sam uchwyt. 
     
    Wyłącznie te dwa typy przedmiotów możemy umieścić w węźle uzbrojenia, uchwyty wychyłowe mogą zawierać tylko pojedynczy węzeł uzbrojenia. 
     
     
     
    Inne Typy Uzbrojenia
    czyli: Co Stało Się Z Układami Dwu, Trzy, Cztero-Karabinowymi oraz Bateriami Zaporowymi?
     
     
    Pomijając układy dwu karabinowe, wiele z tych przedmiotów opisanych przez różnych projektantów w ostatnich czasach nie znalazła swojego przełożenia z deski kreślarskiej do użytkowego stosowania. Tyczy się to takich rzeczy jak zestawy trzy i cztero-karabinowe oraz baterie zaporowe. Większość z nich napotkało problemy na różnym stadium, wliczając limity wielkości, które z czasem stały się niemożliwe do ogarnięcia. Szczególnie kombinacja czterech karabinów, która obecnie stała się wieżyczką. Te zdalnie sterowane wieżyczki omówimy w tym artykule poniżej.  
     
    Istnieje już sporo statków posiadających ten rodzaj zamontowanych przedmiotów, dlatego apelujemy, aby nie przejmować się nadto, jeśli widzicie, że rozmiar waszej broni zmalał, gdyż zapewne obecnie posiada dodatkowa wieżyczkę, jako rekompensatę. Pierwszym czynnikiem, jaki nami kierował był rozmiar fizyczny. W uproszczeniu, zamontowane dwa działka w jednym gnieździe okazywały się często znacznie większe niż karabin podstawowy, jaki mógł być w nim zamontowany, co powodowało jego wizualne i fizyczne zacinanie się, co zmuszało nas do ograniczenia kąta strzału do tego stopnia, że stawał się wirtualnie bezużyteczny. Zamiana układów dwu karabinowych na zdalnie sterowana wieżyczkę została dokonana tak by dać graczowi tyle funkcjonalności tego przedmiotu ile tylko można.
     
    Statki, które wyposażone zostały w tego typu indywidualnie dopasowane wieżyczki w większości przypadków będą mogły być zamienione z analogicznymi, indywidualnie przystosowanymi do danego statku wieżyczkami. Jako przykład weźmy Mustanga, obecna wieżyczka pod dziobem statku posiada dwa gniazda S1 i będzie można ją zamienić na wieżyczkę z jednym gniazdem S2. Ten system zostanie także omówiony szerzej w artykule poświęconym wyłącznie wieżyczkom. 
     
     
     
    Jak Są Prezentowane Elementy Statku
    lub: Coś Pozmieniałeś, Ale Nic Z Tego Nie Wynika
     

    Modyfikacja statystyk statku zapowiadała się od bardzo dawna. W uzupełnieniu do usprawniania naszych własnych wewnętrznych wytycznych i regulacji należało wykonać zadanie zaprezentowania wam tych informacji w sposób wszechstronny, ale i zrozumiały jak tylko możliwe. Dodatkowo oprócz zmian w panelu Informacji Technicznych omówionych w części trzeciej dokonaliśmy ogromnej przemiany w sposobie prezentowania graczom wspierającym SC podstawowego wyposażenia statku.  
     
    Po prawej stronie zobaczysz legendę, która przewodzi wszystkim przedmiotom w oknie Przeglądu Technicznego. Dla potrzeb tego rozdziału skupimy się na uzbrojeniu, ale informacje te odnoszą się do wszystkich przedmiotów znajdujących się w oknie Przeglądu Technicznego. 
     
     Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    Rzeczy, Które Robią Bum! 
     
    Na prawo od okna Przeglądu technicznego znajduje się panel uzbrojenia, gdzie widoczne są jego różne rodzaje, będące na wyposażeniu statku. Ta sekcja jest podzielona dodatkowo na cztery podsekcje.
     
    Działka. O tym już się zapowiadaliśmy w niniejszym artykule, tutaj opisane jest uzbrojenie w działka kinetyczne lub energetyczne.  
    Wieżyczki. Opowiemy więcej o nich w kolejnej części. Tutaj znajdują się zarówno te obsługiwane manualnie jak i zdalnie.  
     Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    Rakiety. Prowadnica (Rack) służy do zawieszania na niej przedmiotów, jakich używamy do wybuchania różnych rzeczy. Tutaj znajdziecie rakiety niekierowane, pociski manewrujące i pociski torpedowe.   
    Osprzęt. Tutaj znajdziecie informacje o wyposażeniu dodatkowym, jak na przykład skrzynia ładunkowa w Hornecie F7C.  
    Chociaż niniejszy artykuł jest w większości poświęcony samej broni, nie znaczy wcale, że zapomnieliśmy o wieżyczkach, artylerii i innych węzłach. Każdy z nich zostanie osobno przedstawiony w kolejnych artykułach, więc zostańcie z nami.
     
     
     
    Najczęściej Zadawane Pytania
    lub: Pytania Jakie Mogą Się Wam Nasunąć
     
     
    P: Czy w gnieździe uzbrojenia mogę umieścić rakietę?
     
    O: Nie, ten typ jest zaliczany do węzła artylerii (Ordnance Hardpoint) i będzie osobno opisany w kolejnym artykule poświęconym wszystkiemu, z czym ma związek artyleria rakietowa.
     
    P: Dlaczego w uchwycie ruchomym S3 można osadzić tylko karabin/działko S2?
     
    O: Głównie z uwagi na balans gry. Naturalną zaletą uchwytu ruchomego jest jego niezależność od ruchów wykonywanych przez statek podczas celowania. Obniżając maksymalny rozmiar w stosunku do węzła o 1 obniżyła się też wartość zadawanych obrażeń, co zapewniło utrzymanie konkurencyjności z uzbrojeniem osadzonym na stale w kwestii DPS.  
     
    P: Dlaczego usunięto część zakresu wielkości uzbrojenia w gnieździe?
     
    O: Gdy przyjrzeliśmy się tej kwestii okazało się, że tak naprawdę niewiele statków posiada takie uzbrojenie. Głównie na bazie analizy uzbrojenia modeli Aurory odkryliśmy, że w perspektywie nie jest ono w ogóle przydatne, za to jest bardzo częstym powodem dla wszelkich nieścisłości. 
     
    Na przykład, mając zakres S1 - S2 mieliśmy możliwość zawieszenia broni: Stałej rozmiaru S2, Ruchomej rozmiaru S1 i Stałej rozmiaru S1. Jak się domyślacie ani razu nikt nie użył opcji broni Stałej w rozmiarze S1, gdyż ten sam rezultat daje włączenie funkcji blokowania wychyłu (Gimbal Lock). Usuniecie tego rozmiaru oczyściło zasady projektowania i cały układ, jaki mamy na rozkładzie i to bez żadnego wirtualnego wpływu na graczy.
     
     
     
    Materiał źródłowy: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/16181-The-Shipyard-Weapon-Hardpoints
     
  19. Lubię to!
    Tronuss przyznał reputację dla DarayaharusDlaczego SC jest taki trudny?:)   
    Tym razem jest to "wina" uzbrojenia startowego Cutlasów oraz tego, że to statek w sumie na 2-4 osoby (choć i samotnie daje radę).
    Ale od początku:
    1 Jako, że jest to większy statek o większych możliwościach i większej załodze to piratów jest proporcjonalnie więcej/są mocniejsi. W przypadku Cutlassów jest to jeszcze w miarę zbalansowane i nawet samemu pilotując jesteś w stanie ich wytłuc (ale musisz używac rakiet i walka troszkę trwa).
    2.  Cutlass Black jest startowo bardzo wytrzymały (głównie chodzi o tarcze) ale ma też bardzo słabe uzbrojenie startowe. Gdy uda się Tobie zamontować lepsze uzbrojenie staje się on istną maszynką do zamiatania piratów i nie tylko. A jak jeszcze dodasz kolegę do wieżyczki to już w ogóle armagedon  Ten statek możesz rozwinąć w dowolnym praktycznie kierunku (no może poza górnictwem i wyścigami) i niemal dowolnie skonfigurować jego broń, ba możesz nawet wymienić wieżę załoganta na bardzo silne działo które jak raz przywali to już naprawdę konkretnie. Broń energetyczna, kinetyczna pociski, rakiety gimbale, fixed - tu masz naprawdę dużą dowolność. 
     
    Podsumowując startowy Cutlass jest jak stockowy czołg 6+tieru w WoTcie  Na początku ciężko go ogarnąć, ale jak troszkę przy nim pogrzebiesz i nauczysz się jak nim latać to sama przyjemność . Polataj nim na vandul swarmy zdobądż troszkę kasy i kup mu lepsze działa to zobaczysz jak się tobie odwdzięczy.
     
    p.s. mały trik jak latasz na klawiaturze i myszce: walcząc z piratami kieruj dziób na cel jak najdłużej i jednocześnie leć w bok (prawo lewo - u mnie jest to klawisz "a" lub "d") w ten sposób będziesz trudniejszym celem a samemu będziesz miał przeciwnika przed sobą - na komputerowych piratów to działa. Od czasu do czasu pozwól też odpocząć tarczom na konkretnym kierunku i wystaw na ostrzał inną część statku. najtrudniejszy na stocku jest pojedynek dwóch stockowych Cutlasów: może trwać nawet 10 minut bo mają za słabą siłę ognia by się przebijać nawzajem (co zarazem wskazuje na bardzo dobrą ich odporność)
  20. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla DarayaharusMonetyzacja w pełnopłatnych grach - rak toczący branżę   
    Otwarty bunt daje tylko krótkotrwałe efekty. (i to nie zawsze) Wiem z doświadczenia. Brałem udział w kilku buntach przeciw Wargamingowi a dokładniej jego polityce dotyczącej serwera europejskiego. Serwer Europejski w World of Warships jest traktowany zupełnie inaczej (gorzej) od pozostałych serwerów. Pierwsi zauważyliśmy to my, polacy. I też zorganizowaliśmy pierwszy duży bunt. Niestety ludzie z innych krajów europejskich naszą akcję wyśmiali, a WG.... zbanowało całkiem sporą grupę osób w tym osoby które nawet nie wiedziały o akcji - tak z rozmachu się niektórym niewinnym oberwało w tym kilku youtuberom.  Na drugą (i od razu również trzecią - bo dwie akcje były prowadzone jednocześnie) nie trzeba było długo czekać - przy okazji kolejnego eventu znowu zbuntowali się polacy tylko tym razem zaczęło się od buntu osób współpracujących z WG (polskich Community Contributor). Efekt był niewiele lepszy niż za pierwszym razem. Niewiele lepszy, ale jednak po raz pierwszy udało się wymusić jakąś deklarację od community managera na serwer europejski (notabene polaka). Przy czym "zachód" Europy nadal nie rozumiał o co nam chodzi mimo iż tłumaczyliśmy im już dosłownie "jak Abel krowie". Najbardziej wyśmiewała nas niemiecka społeczność która wydaje na produkty WG najwięcej kasy. Od tego buntu minęło prawie pół roku i przyszły święta Bożego Narodzenia. Pojawił się kolejny event i... kolejny bunt zaczął się na youtubie  i to angielskim. WG próbowało na początku ukręcić łeb sprawie szantażując youtubera, że albo usunie krytykujący ich film, albo zerwą współpracę, ale koleś im odmówił, a bunt szybko się rozrósł do buntu w niemal całej Europie (wyłamywali się głównie niemcy choć i u nich pojawili się buntownicy). Sprzedaż na serwerze zaczęła spadać, PR leżał więc w końcu WG po raz pierwszy się ugięło pod naporem opinii publicznej. Niestety tylko na kilka miesięcy, bo zauważyli, że kasa znowu zaczyna im się zgadzać na kontach. W odpowiedzi bardzo duża grupa graczy przeniosła konta na serwer rosyjski więc WG zaczęło banować za to konta.  Dalej już nie śledziłem rozwoju sytuacji gdyż po ponad rocznej walce z community managerem w końcu powiedziałem dość i zrobiłem sobie bezterminową przerwę od gier firmy WG. Oni rozumieją tylko jeden argument - Twój portfel. I żeby do niego dotrzeć potrafią łamać prawo. A ty jak chcesz to lataj sobie na Cypr by ich pozwać na drogę sądową (wiem, bo kilku osobom chciało się pozywać WG, ale zrezygnowali gdy usłyszeli, że mogą to zrobić tylko na Cyprze).  
  21. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla FrostyWarFrame   
    Jeżeli ktoś chce snajperkę (Vectis) z podwojoną pojemnością modów oraz skinem, a także miejsce na broń to powinien się udać pod poniższy link i wprowadzić ten kod: FN6B-8RML-MLH6-GM2N
     
    https://www.warframe.com/promocode
  22. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla NebthtetMonetyzacja w pełnopłatnych grach - rak toczący branżę   
    2017 rokiem lootboxów. I wiecie co jest smutne? Że tak naprawdę tylnymi drzwiami wprowadził je w dużej mierze Blizzard - swoimi skórkami do Overwatcha. Byłam jedną z osób przechodzących nad tym do porządku dziennego - "to tylko skórki, nie mają wpływu na grę, niech sobie będą". BŁĄD. Rzecz jasna myliłam się - niestety nie tylko ja. Bo oto rok później mamy czystego raka jakim jest akcja EA z Battlefrontem 2, czy otwieranie skrzynek na plaży w Normandii przed publicznością w Call of Duty WW2.
    Ciekawe czy ostatni skandal z Battlefrontem obudzi konsumentów. Szczerze? Nie mam zbytnio na to nadziei. A wiecie dlaczego? Przykład: przychody Ubisoftu z mikrotransakcji przekroczyły te, jakie osiągają sprzedając pełne wersje gier.

    I nie są sami... W przypadku EA przychody ze sprzedaży cyfrowej to 60% dochodu (chociaż tutaj nie znalazłam dokładnego splitu z podziałem na cyfrową sprzedaż pełnych gier vs dlc/mikrotransakcji). Activision/Blizzard w 2016 zarobiło na sprzedaży "in-game contentu" 3,6 mld dolarów.
     
    Uprzedzając potencjalne narzekania że cytuję tylko Sterlinga - nie będę szukać innego komentarza, bo on doskonale podsumowuje i pokazuje problem. A że facet jest totalnie prokonsumencki (nie zarabia nic na reklamach, w 100% finansuje się z przychodów crowdfundingowych) nie mamy tutaj problemu tego, że może mieć jakiś interes żeby dowalić któremuś konkretnie wydawcy.
     
    Jeśli ktoś nie do końca ma świadomość, jak działa mechanizm aktualnie niczym rak toczący nasze ukochane hobby:
    Tutaj na uwadze warto również mieć fakt, że Activision (a więc również Blizzard) ostatnio opatentował mechanizm dobierania graczy w multi tak, aby noobków matchować z zaawansowanymi graczami "żeby pokazać im co fajnego w grach można zdobyć".
     
    Dalsza historia może potoczyć się na kilka sposobów - niestety jednym z nich może być powtórka z 1983 roku... Oby nie, bo sami wiecie ile czasu zajęło branży podniesienie się po tym. Moje zalecenie dla osób które zechcą posłuchać:
    Nie kupuj gier z monetyzacją (mikrotransakcjami). Tak, to oznacza w dzisiejszych czasach "nie kupuj gier AAA". Tylko że wiemy, iż jest to mało realne (sama tłukę namiętnie w Destiny 2, a z jakiegoś powodu sporo ludzi lubi też PUBG... Jeśli już musisz to nie kupuj tego draństwa za pełną cenę. Nie rób zakupów w grze (gdyby ludzie tego gówna nie kupowali, to w końcu przestano by je implementować). Bojkotuj gry z toksycznymi schematami monetyzacji (Battlefront 2, Middle-Earth Shadow of War). Chociaż tutaj Overwatch też powinien dostać po pysku za ograniczone czasowo skiny np na Halloween czy święta co promuje hazard. Nazywajmy rzeczy po imieniu. Uświadom sobie, że nie ma nic za darmo. A jeśli coś jest, to towarem jesteś ty sam. Unikaj kupowania preorderów, lootcrate'ów i tym podobnego rak contentu. I żeby była jasność - nie mam na myśli sensownie zrobionej monetyzacji jaką np. można zobaczyć w Path of Exile, które powinno być stawiane za przykład jak zrobić dobrą grę, dać ją ludziom za darmo i utrzymywać się z tego co ludzie w niej kupują cyfrowo  
    A to komentarz na dokładkę.
     
    Chętnie się dowiem co wy o tym sądzicie.
  23. Lubię to!
    Tronuss przyznał reputację dla DarayaharusSzukam czegoś lepszego niż AURORA MR   
    Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  W aktualizacji z przed trzech tygodni Reliant Kore (ten co jest flight ready) ma oznaczoną ładownię o wielkości 4 i jest największa ze wszystkich reliantów. Przy czym Relianty są statkami oznaczonymi jako "small" i jak na ten rozmiar to ta ładownia jest całkiem spora.  Tylko Avenger Titan ma większą - ale on jest praktycznie transportowcem, za to Reliant Kore to czysty wielozadaniowiec działający w jednym układzie. Natomiast Cutlass już jest wielkości "medium" więc to już inna klasa statków (i wymaga do optymalnego działania większej obsady). 
     
    Porównując Avengera Titana (pozostałe nie mają wolnej ładowni) do Relianta Kore (w sumie jeszcze Sen ma ładownię ale o wielkości 2) to:
    Avenger ma silniejsze uzbrojenie, większą ładownię oraz tradycyjny model lotu oraz jest oznaczony jako transportowiec - wersje czysto bojowe nie mają wolnej ładowni. 
    Reliant ma dwa razy mniejszą ładownię, ale ma na wyposażeniu promień ściągający. No i specyficzny tryb lotu (a raczej dwa tryby). Jest również oznaczony jako wielozadaniowiec przeznaczony do działania na małych dystansach (a właśnie wielozadaniowość Turok podał jako jedno z kryteriów). 
     
    Avenger jest tańszy w zakupie od Relianta (co może być istotnym czynnikiem na korzyść Avengera). 
     
    Reliant jest przez CiG promowany jako startowy statek wielozadaniowy. I właśnie dlatego go tu przedstawiłem jako alternatywę dla Avengera. Dla działalności jaką podaje @Turok oba statki mogą być dobrym wyjściem do kolejnego celu jakim może być Cutlas lub Freelancer, a następnie Constelacja jak statek docelowy (wszytko in-game oczywiście)
     
    Z wiadomych powodów wszytko powyższe może jeszcze ulec zmianie (a Relianty niemal na pewno zostaną jeszcze poprawione, by ich możliwości dorównywały realnej cenie)
     
    Podsumowując Avenger jest lepszy i tańszy w zakupie ale tylko jako Combat/transport za to Reliant jest bardziej wszechstronny.  Wybór i tak podejmie Turok
  24. Lubię to!
    Tronuss przyznał reputację dla NebthtetWatch Dogs za darmo   
    Dodatkowo jest 70% zniżka na season pass. Cenę można dodatkowo obniżyć korzystając z kodu PROMO10.
  25. Dzięki i twoje zdrowie!
    Tronuss przyznał reputację dla komandor_tarkinWatch Dogs za darmo   
    https://www.ubisoft.com/pl-pl/event/watchdogs-giveaway-2017/
     
    od 7 do 13 listopada, nawet z poziomu aplikacji Uplay można grę przypisać do konta za free.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności