W tej wersji gry zaszły duże zmiany ze względu na które trzeba ponownie ją zainstalować. Instrukcję postępowania znajdziecie tutaj.

Dodano

Rozgrywka

  • Dodano tryb gry wieloosobowej dla trybu Free Flight.
  • Dodano funkcję wyłączenia IFCS kiedy statek wyląduje.
  • Dodano lądowanie/dokowanie do trybu Free Flight (włączane przyciskiem N).
  • Dodano możliwość proszenia o zezwolenie na lądowanie/dokowanie w trybie Free Flight (uruchamiane środkowym przyciskiem myszki kiedy lądowanie/dokowanie jest aktywne).
  • Dodano możliwość automatycznego podchodzenia do lądowania w trybie Free Flight (za pomocą klawisza M, w zasięgu strefy lądowania i po otrzymaniu zezwolenia na lądowanie/dokowanie).
  • Dodano technologię naziemną dla nowego systemu stanu uszkodzenia statku.
  • Dodano system REC.
  • Dodano system wywołujący turbulencję od silników unoszącego się nad czymś statku.

Statki

  • Gladius jest gotowy do lotu.
  • Dodano nowy system uszkodzeń Gladiusa.
  • Retaliator jest już w hangarze.

Komponenty

  • Dodano skórkę SXSW dla Aurory.
  • Przerobiono broń balistyczną tak by miała własne wyposażenie, przez co można je automatycznie połączyć razem z amunicją.

Interfejs użytkownika

  • Dodano wizualne ostrzeżenie o przegrzaniu do ostrzeżenia dźwiękowego.
  • Dodano numery identyfikacyjne na końcu nazw zwyczajnych Vanduuli w trybia Vanduul Swarm.
  • Dodano wyświetlanie statusu ESP (nie jest podłączone pod żaden klawisz, ale można je włączać i wyłączać z poziomu menu głównego).
  • Dodano do asysty dokowania wysokościomierz pokazujący odległość od platformy.
  • Dodano do tablicy wyników walutę za którą można wypożyczać statki i osprzęt (rental equipment credits), których wartość jest obliczana na koniec meczu.
  • Dodano wyświetlanie Ping (aktualnie nie działa).
  • Dodano kontrolę czułości krzywizn do opcji sterowania.
  • Dodano do menu opcji opcję tworzenia podgrup w podgrupach.

Środowisko

  • Dodano do hangaru stanowisko symulatora (zastępuje menu Arena Commander w kokpicie statku).
  • Dodano model statku Xi’An.
  • Dodano model statku Khartu-Al.

 

Balans/tweaki

Gra

  • Zwiększono ilość platform do dokowania w trybie Free Flight do 8.
  • Zmieniono system strzelania do sojuszników – teraz piloci dostają „naruszenia” za spowodowanie pewnej liczby uszkodzeń sprzymierzonej jednostki .w krótkim odstępie czasu. Za zbyt wiele takich przypadku jest się usuwanym z meczu.
  • System Comstab powoduje łagodniejsze zwalnianie, co może prowadzić do poślizgu.
  • Tablicę wyników otwiera się teraz tabulatorem.
  • Rozglądanie się jest włączane prawym ctrl+tab.
  • Schylanie się jest włączane przez ctrl.
  • Limity G-safe są teraz dostosowane do prędkości statku zamiast do wyznaczonych odgórnie wartości.

Statki

  • Dostosowano sterowanie wielu serii statków.
  • Zmieniono system oświetlenia w statkach serii 300.
  • Statki serii 300 mogą już mieć zainstalowaną na skrzydłach broń o poprawnym rozmiarze 2.
  • Usprawniono przednie światła Auror, tak by padały z kilku różnych punktów.
  • Hornet może już mieć zainstalowaną wieżyczkę o poprawnym rozmiarze 2.
  • Hornet składa skrzydła podczas lądowania.
  • Cutlass może już mieć zainstalowaną wieżyczkę o poprawnym rozmiarze 2.
  • M50 może mieć zamontowaną na skrzydłach broń w rozmiarze 2, o ile będzie nieruchoma.
  • Dziobowa wieżyczka Mustanga dostosowana do montowania broni w rozmiarze 1.

Komponenty

  • Zastąpiono dźwięk strzału działka elektromagnetycznego (mass driver cannon) bardziej odpowiednim dla 60-mm broni balistycznej (wcześniej był to dźwięk lasera).
  • Punkty podłączania broni zostały zmienione tak, by punkty ruchome mieściły broń o 1 rozmiar mniejszą niż w opisie. Punkty z nieruchomym podłączeniem pozostają tej samej wielkości.
  • Nieruchome punkty montowania broni są teraz na standardowym wyposażeniu każdego statku i pozwalają na zainstalowanie broni w odpowiednim rozmiarze bez dodatkowego sprzętu.
  • Dostosowano obrażenia i ciepło wydzielane przez działko Sledge II by było porównywalne z inną bronią w rozmiarze 1.
  • Dostosowano masę rakiet by była bardziej realistyczna.
  • rakiety drugiej fazy Rattler rozwijają większą prędkość i mają lepsze przyspieszenie.

Interfejs użytkownika

  • Usunięto menu Arena Commander z kokpitu statków. Jest teraz dostępne przez symulator i wciśnięcie ESC.
  • Platformy do lądowania nie są już wyświetlane na radarze poza trybem lądowania.
  • Kontrolka G-safe wyłącza się podczas używania dopalacza.
  • Można mapować guziki samozniszczenia.
  • Holoprojektor (Holotable) w hangarze pokazuje teraz przedmioty w oparciu o typ, podtyp i nazwę.
  • Można oddziaływać na holoprojektor za pomocą klawisza F, a nie jak wcześniej, wciskając TAB.
  • Zmieniono system importowania własnych ustawień, tak, by możliwa była modyfikacja domyślnego profilu w oparciu o informacje z forum.

 

Poprawki

(PTU) – oznacza naprawiony bug z PTU.

Rozgrywka

  • REC raportuje teraz na stronę WWW RSI (PTU).
  • Statki mogą teraz ponownie wystartować po tym jak pilot wróci na swoje miejsce po automatycznym wylądowaniu (PTU).
  • Naprawiono wiele problemów ze startem po tym jak statek wylądował (PTU).
  • Naprawiono problem który wyświetlał nieprawidłową nową grafikę obrażeń po użyciu AMD crossfire.
  • Naprawiono problem przez który piloci AI źle oceniali położenie statku z którym kolizji chcieli uniknąć.
  • Naprawiono w trybie Battle Royale dźwięk oznajmiający ostatnią ofiarę, rozlegający się za każdym razem gdy zostanie zniszczony statek po tym, jak jeden z pilotów zdobędzie 13000 punktów.
  • Naprawiono błędy w obliczaniu momentu obrotowego statku, co powodował jego niestabilność.
  • Naprawiono problem przez który silniki sterujące drgały do przodu i do tyłu.
  • Naprawiono rakiety Vanduuli, które opuszczały fazę lotu w trybie Coop Vanduul Swarm.
  • Statki NPC pojawiają się teraz w odpowiednim miejscu w trybie Dying Star Vanduul Swarm (PTU).
  • Naprawiono problem z nieprawidłowo wyświetlanym czasem gry.
  • Naprawiono problem z zawieszaniem się gry po uruchomieniu holoprojektora mając na wyposażeniu pewne rodzaje broni (PTU).
  • Zwiększono dystans przy którym statki wypuszczą sprzęt do lądowania, by uniknąć wzajemnego spychania się z platformy (PTU).
  • Naprawiono problem z wyświetlaniem u pilota animacji wsiadania do statku gdy robią to inni gracze (PTU).
  • Postać powinna teraz umrzeć przy kolizji z dużą prędkością, zamiast przelecieć na drugą stronę przeszkody (PTU).
  • Naprawiono problem występujący podczas używania TrackIR lub HOMAS razem z Target Focus, gdzie głowa postaci drga i rusza się w niekontrolowany sposób.
  • Naprawiono problem z postacią gracza pojawiającą się czasem z hełmem założonym tyłem do przodu.

Statki

  • Statki z serii 300 dostały części chłodzące na sterburcie (po prawej).
  • 350R pojawia się bez uszkodzeń.
  • Środek masy 350R został poprawiony.
  • Mustang Beta nie będzie już miał dryfujących nad sobą drzwi z kabiny podczas jego pilotowania.
  • Statki serii Mustang używały złych silników (PTU).
  • Retaliator pojawia się już w hangarze (PTU).

Komponenty

  • Naprawiono kilka generatorów tarcz, które na holoprojektor miały wyraźnie jednostronną geometrię.
  • Naprawiono ustawienia techniczne broni Longsword seria-9, tak by widać było jej animację podczas strzelania.
  • Poprawiono nazwę MaxOx NN-13 Neutron Cannon.
  • Tigerstriek nie ma już brakującej kolizji.

Interfejs użytkownika

  • Naprawiono problem z klientem kradnącym skupienie myszki podczas ładowania hangaru.
  • Naprawiono problem z tablicą wyników wyświetlaną podczas przyciskania klawiszy modyfikacji z tabulatorem.

 

Znane problemy

Rozgrywka

  • Rozbieżność sieci może spowodować sytuację w której statek przeciwnika wygląda jakby nie otrzymywał obrażeń, podczas gdy w rzeczywistości strzały nie trafiają
  • kombinacja sprintu i trzęsienia myszką może spowodować przejście postaci przez różne przedmioty w grze
  • Sprint i skakanie na ściany może spowodować wypadnięcie postaci ze świata
  • Ogień z broni może pokazywać się z dala od końca lufy podczas strzelania z biegu
  • Wchodzenie lub wychodzenie ze statku powoduje widzenie przez innego klienta gry pozy T postaci
  • Inne osoby nie widzą animacji przetaczania się leżącej postaci
  • Postacie nie mają czasem właściwej animacji podczas schodzenia z fotela pilota po lądowaniu
  • Boczna animacja siły ciążenia na głowę postaci jest zbyt szybka co powoduje trzęsienie się kamery podczas lotu bokiem

Statki

  • Wszystkie statki poza Hornetem nie zostawiają za sobą smugi gdy mają rdzeń
  • Niektóre statki są czasem odchylone do tyłu podczas lądowania na platformie
  • 300i trzęsie się po wylądowaniu
  • Na wlotach Aurory nie jest wyświetlana farba
  • W Aurorach nie pokazuje się efekt bocznej siły ciążenia na postać
  • Avenger posiada drzwi których nie da się otworzyć w trybie gry wieloosobowej
  • Siadanie na tylnym fotelu Gladiatora odgrywa animację siadania na przednim fotelu
  • Rampa załadunkowa Freelancera nie ma kolizji
  • Cutlass nie ma zamontowanych swoich silników sterujących Trireme w domyślnym ustawieniu
  • Na holoprojektorze nie da się zamontować na Cutlass’ie silników sterujących Trireme (pozostanie tak póki nie będą gotowe do użycia)
  • Postać wtapia się w fotel podczas pilotowania Cutlass’a Blue lub Red
  • Czasem pojawia się niewidzialna kolizja w strefie załadunkowej Cutlassa po lądowaniu
  • Brakuje głównych silników sterujących Freelancera
  • Brakuje opcji użycia niektórych obiektów Retaliatora
  • Silniki sterujące Retaliatora nie są ustawione w hangarze w pozycji lądowania

Komponenty

  • Problemy z folderem użytkownika mogą spowodować zniknięcie amunicji oraz usterki innych części statku
  • Rakiety drugiej fali pocisków Rattler Cluster używają tej samej trajektorii
  • Do rakiet nie jest doliczana prędkość statku z którego są wystrzeliwane
  • Generatory tarcz Seal Corporation nie będą widoczne po zamontowaniu na statku Hornet

Interfejs użytkownika

  • Lag PIP będzie odpadać wraz ze zwiększonym dystansem, zależnie od tego jak szybko statek zbliża się do celu. Dzieje się tak tylko w odległości kilkuset metrów
  • Nie da się otworzyć tablicy wyników w trybie spektatora
  • Miejsce na zamontowanie generatora tarcza jest zbyt małe dla Mustangów i statków z serii 300 gdy są wyświetlane na holoprojektorze
  • HUD Gladiusa błędnie wyświetla obrażenia
  • Rakiety mają po wystrzeleniu małą część interfejsu naprowadzającego statku
  • Dla wielu przedmiotów i statków nie jest wyświetlany tekst, przez co pokazują się ich nazwy wewnętrzne
  • Farby na holoprojetorze są przedmiotami zastępczymi
  • Powrót do lobby zmieni wybór statku na domyślny (czasem nie jest to pokazywane, lecz na końcu tak właśnie się dzieje)
  • Przepustnica nie działa.

Środowisko

  • Jest kilka miejsc w hangarze w których postać może wypaść poza tekstury.