Star Citizen: patch V1.0.1

0
41

Wraz z udostępnieniem patcha 1.0.1 CIG podziękowało wszystkim graczom, którzy pomogli go testować na PTU. Ta aktualizacja to głównie poprawki i zmiany balansujące rozgrywkę (od balansu statków poprzez obrażenia zadawane przez rakiety po czytelność UI). Dodano też kilka ciekawych nowości. Całą listę zmian znajdziecie w dalszej części wpisu. Zapraszam również do obejrzenia polskiej wersji oficjalnego trailera AC 1.0!

W aktualizacji zawarto również dodatkowe opcjonalne uzbrojenie i skiny dla Greycata dostępne do zakupu w sklepie Voyager Direct.

UWAGA: Jeżeli jesteś pilotem Aurory przeczytaj dokładnie poniższe zawiadomienie od Roberts Space Industries dotyczące „znanego problemu z chłodzeniem”.

Star Citizen patch Aurora_recall_101

Pamiętaj aby zresetować ustawienia launchera, jeśli był skonfigurowany by logować się do PTU. Po patchowaniu pamiętaj o skasowaniu folderu USER przed logowaniem do gry – pozwala to na uniknięcie wielu problemów.

Dodano

Uzbrojenie

  • Dodano system paliwa do rakiet.
  • Dodano sygnał IR do rakiet przez co pojawiają się na radarze.

Interfejs użytkownika

  • Dodano nakładki UI oraz HUD pokazujące lokalizację wystrzelonych pocisków rakietowych.
  • Dodano ikony radaru pozwalające rozróżnić przyjazne i wrogie pociski rakietowe
  • Dodano buggy do UI holostołu.
  • Dodano sortowanie “przeciągnij i upuść” do menu zarządzania mocą (F3) na niektórych statkach.
  • Dodano na prośbę społeczności możliwość przypisania do myszy obrotu statku wzdłuż długiej osi.
  • Dodano na prośbę społeczności opcję invert (odwróć) dla zoomu analogowego.

Grafika

  • Dodano nowe skiny dla Buggy Greycat (do nabycia w Voyager Direct).

Balans/Tweaki

Statki

  • Zwiększono masę Avengera.
  • Dopasowano wartości silników manewrowych Avengera.
  • Dopasowano środek masy Avengera.
  • Dopasowano prędkość rotacji silników Cutlassa.
  • Zwiększono prędkość Vanduul Glaive.
  • Poprawiono ilość obrażeń obszarowych (splash damage) absorbowanych przez osłony (koniec z OP rakietami – przyp. red.).

Uzbrojenie

  • Zwiększono rozmiar i czas trwania dipoli odbijających (chaff).
  • Zwiększono ilość wabików w każdym podzie.
  • Efekty świetlne flar są teraz widoczne z większego dystansu.
  • Moc flar spada z upływem czasu.
  • Zredukowano zdolność pocisków rakietowych do utrzymania się na celu.
  • Zwiększono obrażenia zadawane przez pociski rakietowe z racji ulepszeń osłon.
  • Zredukowano przyspieszenie pocisków Rattler aby wydłużyć zasięg nim braknie im paliwa.

Interfejs użytkownika

  • Zmieniono nazwę „Controls” na „Control Options”.
  • Usunięto z lobby przycisk „Join” ponieważ przycisk „Launch” przejął jego funkcję.
  • Przy wyszukiwaniu meczy „cancel” i „join” nie będą już się wyświetlać dla graczy, którzy nie są hostami.
  • Host nie może już anulować wyszukiwania po tym jak znaleziono mecz.

Inne dostosowania

  • Dopasowano informacje jakie są raportowane do tablicy wyników odnośnie zmian w zadanych i otrzymanych obrażeniach.
  • Zaktualizowano niektóre animacje postaci dla omdleń i wychodzenia z efektów przeciążeń.
  • Piloci AI będą czasem używać manewru oderwania się po użyciu flary aby ogłupić pocisk.

Poprawki

Statki

  • Naprawiono kilka problemów gdzie bieg w stronę Avengera i użycie drzwi spowoduje przesunięcie animacji.
  • Zaczep na nosie Avengera będzie teraz przyjmować tylko Avenger Tigerstreik.
  • Naprawiono problem gdzie Tigerstreik Avengera emitował dźwięk strzelania z broni mimo że zabrakło mu amunicji.
  • Naprawiono problem gdzie Avenger mógł odnosić obrażenia tylko z kilku kierunków.
  • Naprawiono kilka syturacji z Avengerem wystawiającym podwozie podczas walki
  • Naprawiono problem gdzie Aurora LN ładowała się bez sfery radarowej.
  • Postacie pilotujące Aurorę LN i LX teraz pokazują animacje g-force poczas lotu.
  • Bronie wieżyczkowe Mustanga są teraz przypisane do prawidłowej grupy uzbrojenia.
  • Rakiety Mustanga Delta będą teraz eksplodować po trafieniu statku serii 300.
  • Mustangi jeśli zostaną zniszczone nie będą już generować komunikatu ‘forced error’.
  • Drabinki Horneta będą mieć teraz odgłosy kroków przy wchodzeniu do i wychodzeniu ze statku.
  • Hornety dostału z powrotem brakujący missile rack.
  • Naprawiono problem gdzie Hornet strzelał z posiadanego uzbrojenia przez swój dziób przy ekstremalnych kątach.
  • Naprawiono problem gdzie komputer pokładowy Horneta mówił „Chaff offline” przy aktywacji tegoż.
  • Naprawiono problem pozwalający na lot Gladiusem w trybie free flight.
  • Naprawiono problem z nie wysuwaniem się podwozia Cutlassa w pobliżu lądowiska.
  • Postacie pilotujące Cutlassa będą teraz pokazywać animacje g-force podczas lotu.
  • Naprawiono problem który powodował że Cutlass był bez wieżyczki.
  • Naprawiono wiele nieużywalnych obiektów w podstawowym wariancie Freelancera.

Uzbrojenie

  • Naprawiono problem gdzie flary spawnowały się tylko po stronie klienta.
  • Rakiety będą teraz detonować po trafieniu flary.
  • Naprawiono problem gdzie rozbłysk silnika rattlerów znikał na duże dystanse.
  • Naprawiono problem gdzie rakiety rattler nie rozdzielały się w swój drugi etap w trybie multiplayer.
  • Ikony pocisków na HUD-zie teraz prawidłowo pokazują jakiego typu namierzania używa dany pocisk.
  • Naprawiono problem z UI gdzie zmiana zakładek zarządzania zasilaniem pokazywała nieprawidłowe informacje o osłonach jeśli używano zmienionych wartości.
  • Naprawiono niektóre problemy które powodowały ‘forced error’ przy zabijaniu przeciwników przy pomocy rakiet lub broni balistycznych
  • Naprawiono problem gdzie Tigerstriek nadal emitował odgłos strzelania z broni mimo że skończyła mu się amunicja.

Interfejs użytkownika

  • Nie można już wysyłać pustych wiadomości chatu podczas dogfightu.
  • Zamknięcie chatu podczas dogfightu czyści teraz tekst z pola wpisywania.
  • Stosy przedmiotów na holostole nie będą już zmieniać pozycji na liście przedmiotów po tym, gdy zostaną użyte.
  • Wejście do lobby już nie prosi o wszystkie informacje na raz z listy kontaktów konta.
  • Przełączanie lokowania gimbala i wirtualnego joysticka już nie resetuje wirtualnego środka ekranuDodano spację pomiędzy „New” i „Horizon” dla mapy wyścigowej Old Vanderval.
  • Naprawiono problem gdzie zmiana trybu gry w lobby resetowała wybór statku gracza.

Rozgrywka

  • Naprawiono problem gdzie autodestrukcja była liczona jako ostatnie zabójstwo.
  • Naprawiono problem z niemożnością łączenia się graczy do Vanduul Swarm Coop.

Inne poprawki

  • Naprawiono problem gdzie wejście do buggy czasem powodowało teleport postaci poza hangar.
  • Naprawiono punkt zaczepienia włosów postaci .
  • Drzwi na piętrze hangaru Self Land mają teraz audio podczas otwierania i zamykania.
  • Naprawiono problem gdzie kamera przyczepiała się do sceny gwiazd podczas siedzenia na fotelu pilota lub korzystania z łóżka na statku.
  • Naprawiono niektóre migoczące asteroidy.

Znane problemy

  • 350r czasem spawnuje się z uszkodzonymi komponentami.
  • Nie można zamontować Talon Stalker Twin Rack do 350r na holostole.
  • Efekty manewrowe Avengera są zielone.
  • Uzbrojenie Aurory nie zrzuca ciepła.
  • Jedne z drzwi w kabinie Mustanga Beta mogą lewitować nad nim jeśli zostaną użyte.
  • Nie można opuścić tylnego siedzenia super horneta.
  • Wszystkie statki oprócz Horneta nie pokazują smug gdy przenoszą Core.
  • Kilka statków ma problemy z widocznością radaru ze względu na hełm blokujący widok.
  • Rampa załadunkowa Freelancera nie ma kolizji.
  • W uzbrojeniu balistyczne czasem brakuje amunicji po załadowaniu się meczu. (usunięcie folderu user naprawia ten problem).
  • Pociski rakietowe mają na sobie mały fragment UI celowniczego statku po wystrzeleniu.
  • Postacie czasem spawnują się z hełmem tyłem na przód.
  • Obiekty malowania w holostole są tymczasowe.
  • Ładowanie z powrotem do lobby resetuje wybór statku do domyślnego .(czasem nie zdarza się to wizualnie ale i tak dla gry to następuje).
  • Pierwszy gracz w Zespole 1 duplikuje się gdy ostatni niegotowy gracz oznacza gotowość do trybów Capture the Core i Squadron Battle.
  • Wybór statku resetuje się do domyślnego gdy gracz ładuje się po raz drugi do trybu gry z tego samego lobby.
  • Próba wykopania z lobby gracza który właśnie sam z niego wychodzi generuje Lobby Error 8, załadowanie do publicznego lobby po raz kolejny powiesi grę wyświetlając czarny ekran.
  • Użycie menu Arena Commandera w statku, wejście do meczu i ponowne załadowanie hangaru powoduje błędy lobby.