Na oficjalnym forum RSI jeden z członków społeczności graczy Star Citizena – Tazius wykonał kawał dobrej roboty estymując dane odnośnie frekwencji multiplayer w Star Citizenie na podstawie tablicy wyników oraz arkusza kalkulacyjnego śledzącego postępy prac nad SC. Aktualnie Tazius robi sobie przerwę od gry ze względu na trwające problemy z multiplayerem. Jak widać czas ten wykorzystał bardzo efektywnie.

Więcej wykresów i danych można znaleźć  w pierwszym poście założonego przez niego wątku na RSI.

Tazius również zamieścił komentarz do wyników swoich wyliczeń:

W kontekście poziomów uczestnictwa per konkretny patch można zaobserwować coś bardzo interesującego. AC 1.1 ze zbyt mocnym Sledge II rozpoczął spadek ilości ogólnej partycypacji graczy wraz ze zmniejszonym poziomem uczestnictwa tych, którzy jednak włączali grę. Przyczyniła się do tego trudność uczestnictwa. Sledge II bez pardonu rozprawiały się z graczami nowymi i tymi, których poziom umiejętności jest niższy (brakowało im umiejętności robienia uników). Użytkownicy joysticków cierpiący na brak precyzji nie byli w stanie namierzyć celu dość szybko w tej wersji gry co poskutkowało w zmniejszeniu ich zaangażowania

Jednakże spojrzyjmy na AC 1.1.1 ze zbyt mocnymi pociskami CS. Ta wersja kreśli dokładnie odwrotny obraz z wyższymi poziomami 1- i 2-godzinnej partycypacji. To, na co patrzymy tym razem to niski poziom wymaganych umiejętności w tej wersji. Została ona zdominowana przez Gladiusy i Gladiatory spamujące pociskami. To zwiększało uczestnictwo graczy nowych i z mniejszym poziomem umiejętności. Jak widać ilość dwugodzinnych uczestnictw się nie zwiększała i spadek dale miał miejsce. Pokazuje to krótki czas skupienia nowych i posiadających niskie umiejętności graczy – pobawili się spamując pociskami, ale znudzili się byciem niszczonymi.

Analiza wersji AC 1.1.2 ustawicznie nękanej problemami z połączeniami jeszcze nie jest całkiem gotowa ale już teraz widać więcej osób na dzień osiągających poziom 1 godziny gry, widoczne są wysokie poziomy 1-godzinnych uczestnictw w stosunku do ogólnej ilości osób, które grały. Niestety widać stały spadek ilości graczy grających ponad dwie godziny.

Ogólnie myślę że uczestnictwo się stabilizuje po problemach z balansem, chociaż pociski rakietowe CS rozmiaru 5 powinny zostać usunięte lub zbalansowane. Prawdopodobnie będziemy widzieć stały spadek do czasu aż CIG naprawi problemy z łącznością i stabilnością gry.

No cóż – podsumować temat można krótko: zespół CIG w pierwszej kolejności powinien usunąć problemy powodujące wywalanie się gry w różnych niemożliwych do przewidzenia okolicznościach. Crashe do pulpitu to jedna z najbardziej irytujących rzeczy na jakie można natrafić w grach. Pytanie ile czasu potrwa znalezienie i rozwiązanie problemów jakie je wywołują? Czas pokaże.