Po długim okresie milczenia Hello Games opublikowało na swoim Twitterze informację o wydaniu patcha 1.09 do No Man’s Sky. Poprawka została udostępniona dla PC oraz PS4 i rozwiązuje szereg problemów, na które uskarżali się gracze.

Najciekawsze zmiany na PC oraz PS4:

  • Gra lepiej sobie radzi z odzyskiwaniem uszkodzonych save’ów.
  • Uniemożliwiono obejście konieczności zdobycia planów produkcji antymaterii, co powodowało, że niektórzy gracze utykali w drugim systemie planetarnym.
  • System komunikacji kombinezonu już nie myli bycia na planecie z byciem zadokowanym na stacji kosmicznej, a także poprawnie odróżnia typy surowców.
  • Poprawiono ilość FPS podczas skanowania kolosalnych struktur.
  • Naprawiono niemożność wydobycia niektórych surowców.
  • Gracz nie może otworzyć żadnych pojemników jeśli nie ma wolnego miejsca w ekwipunku, dzięki czemu nie ma strat surowców.
  • Naprawiono exploit stackowania produktów. Surowce odzyskane z rozmontowanych technologii teraz wypełniają miejsca w ekwipunku zgodnie z oczekiwaniami.
  • Nie można kupić wielu produktów jeśli się nie posiada dość miejsca w ekwipunku, dzięki czemu gracz unika strat.
  • Reputacja gracza z rasami Gek, Vy’keen i Korvax aktualizowana jest teraz w czasie rzeczywistym.
  • Naprawiono crash generacji stworów.
  • Poprawki mające zapobiec skokom FPS podczas chwilowych zwyżek wydajności na PS4.
  • Poprawiono problem gdy rzadko save gracza mógł utknąć w pętli crash ze względu na zapisywanie gry w bardzo konkretnym momencie generacji planety.
  • Poprawione wykrywanie dostępnych rdzeni CPU i zoptymalizowane ustawienia dla słabych procesorów z małą ilością rdzeni.

Pełną listę zmian na PS4 znajdziecie tutaj, a na PC w tym miejscu.