Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Dzisiaj
  2. Kilka dni temu Paradox wydał kolejną grę strategiczną - Surviving the Aftermath. Po serii kataklizmów które dotknęły Ziemię nam współczesną (prawdopodobnie spowodowanych wojną nuklearną) nasz glob został zdewastowany, miasta zniszczone, technologie przepadły, a nieliczni ocaleli ludzie próbują przeżyć w ten czy inny sposób. Jako gracze przejmujemy kontrolę nad poczynaniami małej grupki ludzi chcących nie tylko przeżyć, ale również przywrócić "normalne", spokojne życie. Aby te marzenie zrealizować budujemy osadę jednocześnie dbając o kilka istotnych dla przeżycia aspektów. O ile z wodą i jedzeniem na początku nie będziemy mieli większych problemów, to już lekarstwa (jest ich kilka rodzajów) czy materiały budowlane (zwłaszcza te bardziej zaawansowane) trzeba będzie szukać i są zawsze w ograniczonej ilości. Sama gra jest podzielona na dwie "części" - pierwsza to nasza osada w której w czasie rzeczywistym (z możliwą aktywną pauzą) dbamy o potrzeby naszych ocalałych, budujemy nowe konstrukcje, rozszerzamy działalność naszej osady i... próbujuemy przetrwać różne kataklizmy które dotykają nasz teren. A kataklizmy są różne i wpływają na inne aspekty naszej "wioski". Deszcz meteorytów będzie nam niszczył budowle, burza magnetyczna zniszczy urządzenia elektryczne, zaraza zainfekuje sporą grupę ocalałych, a opady radioaktywne zniszczą nasze plony i napromieniują ludzi. Część druga to eksploracja świata poza naszą osadą. Eksplorować świat mogą jedynie "specjaliści" (na start nie mamy nikogo kto mógłby zwiedzać świat). Świat jest podzielony na "regiony" w których możemy znaleźć potrzebne nam materiały czy lekarstwa. Niektóre regiony są bronione przez bandytów których należy pokonać by dorwać się do zgromadzonych tam zasobów. Co bardzo ważne w niektórych rejonach jest ukryta wiedza która da nam punkty badawcze. Eksploracja jest bowiem jedyną opcją na zdobycie owych punktów badawczych, a dzięki nim możemy poznać (odblokować) nowe opcje rozbudowy naszej osady. Każdy specjalista ma określoną pulę punktów ruchu która odnawia się co dobę. Oprócz tego każdy specjalista ma kilka innych cech które powodują, że jeden lepiej będzie walczył z bandytami, a inny szybciej będzie zbierał "znajdźki" czy punkty badawcze. Sama walka jest mocno uproszczona i tak naprawdę polega na jednym kliknięciu po którym gra przedstawia nam wynik starcia. Jak przystało na produkcję Paradoxu gra wciąga jak chodzenie po bagnach. I to pomimo kilku dość poważnych bugów "dnia pierwszego" (na przykład dany osadnik blokuje się na elemencie i jedynie jego śmierć może go uwolnić od ciągłego biegu w miejscu). Samymi bugami się nie przejmuję gdyż znając Paradox dość szybko je wyeliminują. Niemniej jest jedna rzecz która mnie lekko rozczarowuje - wszystkie budowle możesz obracać jedynie o 90 stopni, a wybudowane drogi przypominają swoją kanciastością... pierwsze GTA. Co do poziomu trudności to gra jest łatwiejsza od Surviving Marsa (wybacza więcej błędów nawet na najwyższym poziomie trudności). Niemniej czuje się, że obecnie gra jeszcze nie jest kompletna i brakuje kilku mechanik które zapewne pojawią się z czasem (co jest chyba typowe dla gier Paradoxu). Surviving the Aftermath ma jeszcze jedną wadę (przynajmniej dla sporej części graczy) - obecnie jest dostępna tylko na Epic Games. Czy warto więc sięgnąć po ten tytuł? Jeśli lubisz klimaty postapo oraz strategie Paradoxu to na pewno warto sięgnąć po ten tytuł. Jak wspomniałem wyżej ta gra wciąga jak kolonizacja Marsa (i nie ma aż tak wysokiego progu wejścia jak Surviving Mars).
  3. Wczoraj
  4. Vanter

    Star Citizen 3.7.0 - LIVE

    Alpha 3.7.1 LIVE.3313125 Patch Notes Aktualizacja własnie wchodzi na serwery Live! Nie jest to jakiś znaczący postęp ale zawiera kilka istotnych poprawek. Miedzy innymi usunięto przerwania podróży QT z przyczyn Asteroid oraz przegrzewanie się napędu.
  5. Ostatni tydzień
  6. Xeroeth

    Anvil Carrack

    Nie zapomnij o jacuzzi! Ja się Carrackiem nigdzie nie wybieram bez porządnych bąbelków i najlepiej żeby konsola radaru jeszcze była przy wannie To będzie w module luksusowym. Dorzuć do tego titana w ładowni i moduł botaniczny z różnymi gatunkami "zielonych" roślinek ... I nie musisz wracać do bazy przez kolejne pół roku.
  7. Ojciec

    Anvil Carrack

    Zobaczymy jeszcze jak z ładownością, bo jeśli będzie miał więcej niż CAT to nie tylko zwiedzanie nam zostanie Ostatnio uczestniczyłem w dyskusji na Spectrum odnośnie jego cargo, niby po zmianach miar cargo miał zgłoszone 1057 SCU i w sumie wyobrażam sobie, że w stocku będzie miał coś około bo jeśli zmienimy mu 2 moduły z 3 na np naukowe do badań nad próbkami to wypadałoby żeby zostało mu 300SCU na jakis towar z wypraw albo zapasy dla załogi.
  8. Sesja w sobotę w SR6 nie wyszła, ponieważ było jedynie 2 chętnych (Neb i Vanar). Może kiedyś spróbujemy w innym terminie.
  9. Vanter

    Anvil Carrack

    W mojej ocenie nawet jeśli nie wyrobią się z pełna planowaną funkcjonalność to powinien być dostępny na Citizen Con przynajmniej do zwiedzania na wystawie albo w hangarze. Bez eksploracji Carrack będzie większą mniej poręczną Konstelacja, obecnie nie ma ścieżek rozgrywki dla większych statków i jak można HH z Mantisem polować na kryminalistów to Carrack jak 890 będzie głównie atrakcją do zwiedzania.
  10. Mati

    Anvil Carrack

    Dzień dobry Po kilku ostatnich tzw. mapach drogowych męczy mnie taka wątpliwość: Czy jest szansa aby Anvil Carrack który obecnie jest na poziomie 34% realizacji ma szansę pojawić się przed upływem tego roku? Sam akurat jego i kilka innych zabawek posiadam więc jestem ciekaw Waszych opinii ...
  11. Vanter

    3.7 PTU

    na Live dalej 3.7.0 co posiadaczy monitorów UltraWide cieszy . Aktualizacje 3.7 są dość ciekawe i sporo dodają ale równie dużo problemów jak i funkcji. Alpha 3.7.1c PTU.3291516 Patch Notes
  12. Longer

    3.7 PTU

    Poszedł LIVE?
  13. Vanter

    3.7 PTU

    Alpha 3.7.1b PTU.3277267 Patch Notes
  14. Przy próbie skasowania statusu kryminalnego w Security Depots na Lyrii lub Hurston należy oczywiście wziąć pod uwagę wieżyczki w stacjach ( po 4 szt.) strzelające do zbliżających się statków a potem ochronę samych stacji po wejściu do środka.
  15. @trurl3 jak dalej jesteś zainteresowany Travellerem, to pytaj się @Yoda. Z innej beczki: 100 years ago, a satellite detected an object under the sands of the Great Desert. An expedition was sent. Znajome? To fajno, bo będzie Homeworldowy erpeg na planszy HOMEWORLD REVELATIONS - Modiphius WWW.MODIPHIUS.COM Unlock never before seen secrets of the Guidestone in the search for your homeworld! Modiphius Entertainment are excited to announce...
  16. No ale gdzie? Online czy IRL? Jak IRL to ja odpadam.
  17. @Koryslaw78 ale to uzupełnij sobie profil, inaczej jak cię mają ludzie znaleźć? Masz tam odpowiednie pole . Bez tego chęć mieć można, ale nikt z listy cię nie zobaczy online.
  18. Planuję w sobotę 17.10.2019 zrobic beta - test (czytać sesję) 6tej edycji Shadowruna. Jacyś chętni?
  19. Vanter

    3.7 PTU

    Wystartowało otwarte PTU 3.7.1 a w niem usunięto asteroidy z przerwań QT oraz wyłączono przegrzewanie się napędu. Podróże QT i ich przerwania są głównym celem tej poprawki i CIG czeka na wasze opinie w tej kwestii [ 3.7.1 PTU Feedback] AI Interdictions Niestety nota w znanych błędach ma dalej wypisany problem z odradzania statków bez komponentów. Dobrom wieścią z ostatnio poruszanych tematów jest to że Prospector powinien już prawidłowo wyświetlać ładownie i ładunek. Niewidoczne skałki blokujące przejście lub dostęp do okruchów nie powinny już występować. Natomiast siadanie na fotelu pilota i.t.p nie powinno powodować problemów / znikania przedmiotów trzymanych w dłoni. Alpha 3.7.1 PTU.3262002 Patch Notes
  20. W wielkim skrócie: custmizacja statków (w tym HUDów) jest na razie w powijakach (przynajmniej oficjalnie). Jakieś tam pierwsze próby już były, ale to na razie pierwsze kroki. W przyszłości powinno się dać zmieniać kolor HUDa (choć mogą występować jakieś ograniczenia od "producenta statku" ). Co więcej sam HUD ciągle ulega zmianom i poprawkom między innymi w celu lepszej jego widoczności w sytuacjach które opisujesz.
  21. Szkoda robiło wrażenie obracanie silników. Tak słyszałem ale walczyłem i właśnie w Porcie miałem problemy. Myślałem że jest jakiś sposób. Dziękuje bardzo pięknie za odpowiedz. Do zobaczenia w gwiazdach Jeszcze trochę po marudzę. Czy jest możliwość zmiany koloru HUD w kokpicie (mam błękitny) i jak wlecę w planetę bardzo jasną nic nie widzę. Wiem że kolor czatu da się zmienić ale czy też można zmienić kolor HUD?
  22. @Koryslaw78 Pomysł obracających się silników w Freelancwrach został zaniechany ponieważ są zbyt duże. Tankowanie jak i naprawy często nie działają poprawnie w szczególności na Porcie Olisar. Pozostaje próbować aż do skutku zmieniając pady, ewentualnie polecieć na gdzie indziej.
  23. Mam pytanie jak tankować jeśli klikam zatankuj napraw uzupełnij i nic się nie dzieje. I druga sprawa czy gondole z silnikami w freelanserze przy lądowaniu można "złamać" jak na filmie?
  24. Wcześniejsza
  25. To może jakaś szybka sesyjka na rozruch?
  26. Shivon

    Szort Filmy

  27. Dzień dobry Tak sobie przeglądam to forum i sobie wetknę uwagę to tu, to tam System NIE jest autorstwa Frontiera - jest niezależnym bytem, ale na licencji. W tej chwili już ukończonym, a powstawał będąc finansowanym przez Kickstarter. Mam pełny podręcznik i wszystkie dodatki. Prowadziłem kilka sesji "na żywo" (generalnie nie uznaję grania w papierowe erpegi online) i to dla osób nieznających tego uniwersum, ale będących weteranami grania w gry fabularne. System został przyjęty ciepło Mechanika jest dosyć prosta, a walki całkiem szybkie. Oczywiście, można włączyć "tryb taktyczny" i rozgrywać walki na mapach. Nadal są one szybsze od większości innych RPG, które znam. Na początku mało intuicyjne są walki pojazdów naziemnych i statków, ale po kilku takich potyczkach wchodzą w krew i też można rozgrywać je bez planszy i żetonów, chociaż przy ich użyciu sytuacja jest po prostu klarowniejsza. System ma też kilka ciekawych elementów jak mechanika towarzyszy, mechanika oddziaływania społecznego (trochę zerżnięta z CP) czy zarabianie pomiędzy przygodami - system zakłada, że postaci graczy pomiędzy sesjami nie siedzą z założonymi rękami tylko handlują, eksplorują czy parają się górnictwem. Generalnie polecam, w szczególności fanom uniwersum. EDIT: byłbym zapomniał. Autorzy tego systemu przygotowują teraz też karciankę
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności