Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Nebthtet
    Nebthtet

    Pytania i odpowiedzi: dostosowywanie statków

    W patchu 3.5.1 do gry trafi nowa funkcjonalność pozwalająca na dostosowywanie statków w Star Citizen do własnych upodobań. Seria 300 od Origin otrzyma ją w pierwszej kolejności. 

    Poniżej możecie przeczytać informację od Chrisa Robertsa z ogłoszeniem tej nowości, oraz listę pytań od społeczności wraz z odpowiedziami developerów. Komentarz redakcyjny wygląda tak. Podzielcie się swoją opinią na temat nowości w komentarzach i nie zapomnijcie zagłosować w ankiecie.

    Dzisiaj zanurzymy się głęboko w nowej i ekscytującej opcji w Star Citizen. Począwszy od serii 300, dajemy ci możliwość uczynienia statku swoim, z opcjami dostosowywania od zewnętrznych malowań po elementy dekoracyjne i nie tylko. Uniwersum Star Citizen pozwala ci podróżować między gwiazdami i być kimkolwiek zechcesz - a twój statek będzie przedłużeniem tego. I chodzi nie tylko o statki. "Bądź tym, kim chcesz", jest podstawą wszystkiego, co robimy - pomyśl o wszystkich nowych opcjach postaci, opancerzenia i odzieży dodanych w Alpha 3.5 - wszystko to pozwala ci naprawdę zdefiniować, kim jesteś dzięki tysiącom możliwych kombinacji.

    Dostosowywanie statków to nasz pierwszy krok w kierunku personalizacji statków i z niecierpliwością czekamy na wasze opinie i niesamowite projekty. Podczas gdy ten wstępny rollout jest zbudowany wokół twojego zakupu, naszym zamiarem jak już mówiliśmy w przeszłości jest to, że nigdy nie będziesz musiał kupować więcej niż początkowego pakietu startowego by móc grać w Star Citizen. Tym, którzy zdecydują się na dodatkowe zakupy, dziękuję za wsparcie i zapewniam, że wszystkie środki idą bezpośrednio na rozwój Star Citizena i Squadron 42.

    See you in the 'verse, 
    Chris Roberts

    300i_flying_in_space_with_bright_Nebula_crop.jpg

     

    Czy te opcje dostosowania będą możliwe do zdobycia w Star Citizenie za walutę z gry?

    Absolutnie tak. Oczywiście społeczność będzie mieć opcję ich zakupu za prawdziwe pieniądze (niektóre z opcji będą darmowe). Tak jak developerzy obiecywali na początku prawie wszystko będzie ostatecznie dostępne i możliwe do zdobycia w grze. W rzeczy samej wiele komponentów już teraz jest możliwych do zdobycia w grze za jej wewnętrzną walutę.

    PRAWIE wszystko. Prawie robi wielką różnicę. To jest niejasne i stanowi pole do takich interpretacji, że może się skończyć jak na obrazkach rodem z dzisiejszych gier "AAA". Trzeba podkreślić, że "To tylko kosmetyka" nie jest tu usprawiedliwieniem, co doskonale widać było na przykładzie Destiny 2 i tego, jak Bungie kantowało odnośnie ilości XP, za które przecież zdobywało się lootboxy.

    Jasne, wszystko możesz mieć "bez płacenia". Pytanie, czy będzie to realne do osiągnięcia bez rzucania pracy i rodziny, by grindować przez większość doby? Łatwiej przecież sięgnąć po kartę do portfela. Zbroja dla konia w Oblivionie też była kosmetyczna, a dziś na podstawie tego, że naiwni ludzie to kupowali mamy developerów szalejących z DLC. CIG zaczyna wchodzić na bardzo grząski teren - mnie osobiście niezbyt się to podoba.

     

    Co się stanie z dostosowanymi aspektami statku po jego zniszczeniu lub odzyskaniu (reclaim)?

    W takiej sytuacji dostosowania producenta pokrywa podstawowe ubezpieczenie, co oznacza że gdy respawnujesz swój statek będzie już miał zamontowane wybrane pierwotnie dostosowania / loadout. To oznacza, że nie będzie już konieczności ponownego zakładania elementów, które użytkownik zmieniał po tym, jak statek został zniszczony i odzyskany. CIG z radością informuje, że ta opcja wraz z udostępnieniem 3.5.1 będzie dostępna wszędzie - nie tylko w narzędziu do dostosowywania statków. Oznacza to, że zmiany wyposażenia, jakich dokonasz w swoim statku wewnątrz gry zostaną zapisane i przetrwają proces odzyskiwania maszyny. Na dłuższą metę koszty ubezpieczenia będą zależne od tego, jakie statek będzie mieć modyfikacje / wyposażenie.

    Zastanawiam się, jak to będzie działać w kontekście LTI? W końcu mając dożywotnie ubezpieczenie nie obchodzą cię stawki - bo i tak nic nie płacisz. Czy będzie coś dodatkowego za osprzęt do dopłaty? Jak będzie liczone? Tu jest potencjalnie spory problem.

     

    Czy będzie dostępne więcej opcji?

    Oczywiście! Developerzy zamierzają dać graczom tony różnych opcji aby mogli oni przekształcić statki ze Star Citizena w coś, co będzie ich. Ta pierwsza iteracja to dostosowania "od Origin". Ma to działać podobnie jak mechanizm przy zakupie samochodu prosto od producenta w rzeczywistości. W miarę tego, jak CIG będzie tworzyć więcej opcji dopasowania planowane jest udostępnienie bardziej ekscentrycznych opcji (niekoniecznie od oryginalnego producenta) w "dziuplach" (chop-shops) i podobnych lokalizacjach, jakie trudnią się dostarczaniem części zamiennych / customizacji.

    Pole do popisu dla grafików. Tylko póki co mają oni chyba dość pracy przy innych rzeczach? Pytanie jaka będzie skala owych opcji dostosowania. Zapewne jeśli poskutkują szeroką rzeką środków płynących na konto CIG, to artyści do klepania tych assetów się znajdą... Być może kosztem czegoś innego. Czas pokaże.

     

    Jaka jest różnica pomiędzy dostosowywaniem statku u producenta vs w dziupli (chop-shop)?

    Gdy gracz uda się do producenta, dostanie części pasujące do wizji projektanta statku - takie, dzięki którym produkt ich marki będzie wyglądać najlepiej jak tylko to możliwe. Tak więc na przykład nie zobaczymy pomarańczowych płomieni na purpurowym 300i oferowanym przez Origin. Ale niewykluczone, że coś takiego nabędziemy u sprzedawców części zamiennych lub w dziuplach.

     

    Kiedy będzie można zacząć dostosowywać inne statki?

    Aktualnie nie podano konkretnego terminu, ale developerzy na pewno będą podekscytowani mogąc wprowadzić więcej opcji, by gracze mogli uczynić swoje statki unikalnymi. CIG czeka na informację zwrotną od społeczności. Napiszcie im, jak podoba wam się pierwsze wcielenie systemu dostosowywania i jakie pomysły na to macie.

    Mam szczerą nadzieję, że ludzie przemówią im trochę do rozumu, zwłaszcza jak pomyślę o cenach widniejących na przeciekach interfejsu dostosowywania, jaki widziałam. Ale realizm podpowiada mi co innego.

     

    Czy dostosowywanie będzie mieć więcej opcji niż tylko kosmetyka i zestawy?

    W pierwotnym udostępnieniu tego systemu są również zabvawne dodatki dekoracyjne typu sprzęt audio, holozegar, ekspres do kawy itp. CIG czeka również na opinie graczy i propozycje tego, jakie dekoracje chcieliby zobaczyć w grze.

    Zaproponujcie nam, jakie DLC mamy wam sprzedać! 🤦‍♀️

     

    Dlaczego wybrano serię 300 do wdrożenia tej funkcjonalności?

    Jako że to tak naprawdę poligon doświadczalny dla dostosowywania w Star Citizenie developerzy chcieli udostępnić tę opcję dla statku posiadanego przez ogromną liczbę osób, które wsparły grę. Seria 300 to jedne z najbardziej popularnych statków i z ich trzema wariantami oferuje ogromną ilość możliwości.

    Dla mnie takie uzasadnienie nie do końca się trzyma kupy. Na pewno więcej osób ma poczciwe Aurorki, co więcej dostosowywanie jest wręcz wpisane w DNA owych statków... Motywacja dla graczy do wysupłania dodatkowych paru dolców na upgrade, czy względy techniczne? Byłoby dobrze, gdyby CIG jasno powiedział, dlaczego nie wybrali statku startowego.

     

    Czy można dostosowywać jeden statek wiele razy?

    Krótka odpowiedź brzmi: tak. Długa? Tak, jak w rzeczywistości gdy zamówisz pojazd z konkretnymi dostosowaniami od producenta raczej nie wracasz do niego by dokonać dodatkowych zmian estetycznych. Jako że to pierwsza iteracja systemu CIG chce testować tę funkcjonalność tak bardzo, jak tylko to możliwe, tak więc będzie możliwość zamiany dostosowanego statku w hangarze wybierając opcję zamiany na kwotę store creditu równą wartości statku oraz ulepszeń jakie użytkownik dodał w przeszłości. Na dłuższą metę trzeba będzie udać siędo dziupli lub sprzedawcy pojazdów używanych aby dokonać kolejnych zmian.

    Po raz kolejny: jak to będzie wpływać na LTI i giftowalność statków? Pewnie będzie się tracić to i to... Patrząc na dotychczas komunikowane podejście CIG do tych opcji mogą to potraktować jak kolejne narzędzie do cięcia szarej strefy (a przy okazji rzecz jasna oberwie się uczciwym 😐).

     

    Czy będą dalsze iteracje tej opcji?

    Jak ze wszystkim przy developmencie - jak najbardziej. Developerzy oczekują wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności w przyszłości i będą brać pod uwagę informacje zwrotne od społeczności przy tworzeniu tego aspektu Star Citizena.

     

    Jakiś czas temu obiecano modułowość statków. Czy to narzędzie mogłoby być używane do wymieniania modularnych aspektów statku?

    Taki jest plan. Praca nad stworzeniem technologii stojącej za dostosowywaniem statków będzie podstawą dla przyszłości modularności statków. Podczas gdy pierwotne udostępnienie tego narzędzia ma na celu obsługę rzeczy takich jak malowania czy wykończenia, to może być ono też wykorzystane do wymiany całych pomieszczeń / dodatków do statków.

    I od tego powinni zacząć... Niestety nie powstrzymali się przed dodaniem płatnych opcji...

     

    Czy istniejący piloci nowych statków będą mogli je przemalować / zmienić wygląd i cechy swoich maszyn?

    Tak, Aktualni właściciele serii 300 przekonają się, że po udostępnieniu narzędzie do dostosowywania poprowadzi ich do możliwości dodania zmian do już istniejącego statku.

     

    Czy ozdoby, jakie można dodać do swojego statku przy pomocy narzędzia będą ostatecznie możliwe do użycia / interakcji?

    Definitywnie tak! Developerzy za kulisami pracują nad naprawdę fajnymi rzeczami i nie mogą się doczekać możliwości puszczenia sobie w kokpicie serii 300 muzyki na cały regulator do kubka kawy w przyszłości.

     

    Czy winyle i inne podobne opcje dostosowywania będą opcją w przyszłości?

    Taki jest plan! Pierwsza iteracja systemu jest w pełni skupiona na doświadczeniu, jakie można mieć z konkretnym producentem. CIG w tle bada dodatkowe technologie, jakie pomogą przekopać się przez bardziej "ekscentryczne" winyle społeczności i pozwolić na dodatkowe spersonalizowane opcje dostosowania jak nazwy statków, numery rejestracyjne i nie tylko. Te opcje są w planach dla przyszłych iteracji.

     

    Czy ten system ostatecznie może dać nam możliwość wyboru głosu statku?

    Potencjalnie. CIG nie jest jeszcze gotowe, aby wdawać się w szczegóły tego, jakie typy dodatków rozważają, ale są podekscytowani mogąc słyszeć informację zwrotną na temat tego, co społeczność chce zobaczyć w grze.

     

    Podsumowując: nowa funkcjonalność jest super i może być naprawdę czymś przełomowym, jeśli nie skończy się tylko na pierdółkach do kokpitu. Niestety póki co wygląda na to, że CIG pozazdrościło Frontierowi tego, że można sobie wrzucić jakieś cuda na deskę rozdzielczą w kokpicie i skasować od społeczności za to kolejne środki... Zobaczymy co wyjdzie z całego zamieszania. Jedno jest pewne: cała sytuacja da do ręki argument przeciwnikom gry: "może i nie ma lootboksów, ale dodali mikrotransakcje!" (statki już są nazywane makrotransakcjami). Co dalej?



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Mam nadzieję że szybko pojawią się podobne konsole w Uniwersum wraz z możliwością rozliczania rachunku w aUEC, dobrze by było gdyby stroje też szło dopasowywać w podobnym interfejsie zamiast przeszukiwać pułki sklepowe z rozmaitymi wersjami kolorystycznymi. 
    Jak na razie nie czuję potrzeby indywidualnej modyfikacji moich statków, ale pewnie Krzyś znajdzie metodę by mnie do tego przekonać(:ad:). Mimo wszystko zamierzam wytrwać do momentu aż zostanie zwolniona customizacja za kredyty.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Widzisz - ja w komentarzu redakcyjnym wieszam psy na POTENCJALNYCH MOŻLIWOŚCIACH NADUŻYCIA. Sama funkcjonalność absolutnie jest czymś, co w grze być obecne powinno! Ale nie kolejną rzeczą, którą można kupić.

    Problem w tym, że jeśli dasz studiom palec, to urwą ci wszystkie kończyny (co dobitnie pokazały Bugthesda, ActiBlizz, Bungie, EA, Ubi) - jeśli w grze jest możliwość zakupu za RL kasę oraz zdobycia grając, to prawie zawsze tuninguje się ją tak, żeby nie chciało ci się długo grindować i zarabiać, tylko kupić.

    Tak, wiem że Warframe jest tutaj świetlanym wyjątkiem, oraz że technicznie rzecz biorąc SC to gra indie (hiperbudżetowa, ale bez wydawcy więc indie). Tylko że wiemy, jak kosztowny jest development i że jednak nie zostało tej kasy na niego jakoś wiele. To może skusić Krzysia i spółkę właśnie do takich niefajnych rozwiązań. A widząc, co się dzieje z grami od ostatnich kilku lat nie mam złudzeń że żądza pieniądza zawsze wygra :(.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

  • FotoZawody

    1. Marcin Przybyłek

      Na orbitę


      • Wyświetlenia

        1 517

      • Głosy

        6

      • komentarze

        1

    2. Maciejozaman

      Noc na Deymarze


      • Wyświetlenia

        1 365

      • Głosy

        5

      • komentarze

        0

    3. Marcin Przybyłek

      Czuję zapach morza


      • Wyświetlenia

        1 366

      • Głosy

        4

      • komentarze

        0

    4. parasite

      Ucieczka przed dniem


      • Wyświetlenia

        1 407

      • Głosy

        4

      • komentarze

        1

    5. Maciejozaman

      Reliant w podróży


      • Wyświetlenia

        1 290

      • Głosy

        3

      • komentarze

        1

    6. parasite

      Poranek przed pracą?


      • Wyświetlenia

        1 260

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności