Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Nebthtet
    Nebthtet

    Star Citizen: Armageddon dla 0$ CCU - znamy terminy!

    Niniejszy news to tak naprawdę kontynuacja tematu, który rozpoczął się w maju 2017. Sądny dzień w końcu nadciąga, ponieważ tym razem Cloud Imperium Games zamierza ostatecznie rozprawić się z tzw. 0$ CCU.

    Zyloh, który rozpoczął ten temat w 2017 i tym razem był osobą, która w wątku na Spectrum przekazała społeczności wieści na temat planowanych zmian:

    image.png

    Cytat

    W przeszłości, w maju 2017 wspomnieliśmy, że planujemy wygaszenie wszystkich niezużytych CCU o wartości 0$ nim Alpha 3.0 trafi na serwery live. Oczywistym jest, że wersja 3.0 wyszła już dawno, co w naszym odczuciu dało społeczności sporą ilość czasu na wykorzystanie tych CCU.

    Oryginalna wiadomość jest dołączona (do postu Zyloha - u nas znajdziecie jej treść w podlinkowanym na końcu tekstu newsie) w formie obrazka jako punkt odniesienia.

    Aktualnie jesteśmy gotowi, aby słowo stało się ciałem i będziemy wdrażać tę zmianę w dwóch fazach:

    • Jeden tydzień od dziś (chodzi o datę publikacji wpisu na Spectrum - red.), 3 kwietnia, będziemy usuwać możliwość wygenerowania nowych CCU o wartości 0$.
    • Następnie, 1 maja usuniemy wszystkie niewykorzystane CCU z naszego systemu.

    Ostatecznie jest to kolejny krok w naszym trwającym cały czas wysiłku optymalizacji wszystkich aspektów doświadczenia Star Citizen.

    Społeczność gry nie jest rzecz jasna zadowolona z takiego podejścia do tematu, zwłaszcza że ogromna ilość CCU jest na statki, które nie mają nawet sfinalizowanych konceptów (Banu) - dzięki możliwości przetopienia ich na coś innego użytkownicy czuli się bezpieczniej wiedząc, że jeśli zechcą zmienić statek na taki, którego mechanika bardziej im "podejdzie" nie będą mieli utrudnionego zadania. "Zerówki" pozwalały również na łatwiejsze zachowanie LTI na wielu kadłubach, czego nie oferuje opcja "stop statek i kup sobie inny za store credit". 

    Widoczne staje się, że CIG coraz bardziej zależy na stałym napływie świeżych środków do budżetu - nie jest to dziwne w świetle opublikowanego przez nich w grudniu raportu finansowego pokazującego wydatki od 2012 do 2017 - tworzenie gier, to nie jest tani interes. Rzecz jasna pojawiają się pytania dlaczego "starzy" backerzy mają na tym tracić?

    Myślę, że znacznie bardziej przyjaznym społeczności wyjściem byłby kompromis polegający na usunięciu możliwości generacji nowych 0$ CCU i pozostawienia max 1-2 każdej z rodzaju per konto z typu już istniejących. W ten sposób można by ukrócić cwaniactwo osób, które generowały tysiące "darmówek" i nie karać ludzi, którzy wspierają projekt od wielu lat.

    A co wy sądzicie na temat takiego podejścia do "darmowych" CCU? Podzielcie się swoją opinią pod tekstem i na forum!

     

    Pierwszą informację na temat planowanej hekatomby "zerówek" znajdziecie tutaj:

    A pierwotny (w sumie dalej aktualny) wątek na naszym forum jest tu:

    • Lubię to! 2


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    To są ... proszę księdza!
    Najpierw dają, ZA DARMO! a później zabierają!
    Gdzie jest Operation Pitchfork kiedy jest potrzebne? Ja na sąd pójdę, że mi zabierają moje darmowe wypełniacze hangaru! Tak się nie godzi!
    CZAS APOKALIPSY JEST BLISKO!

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Wiesz, dla mnie mocno słabe jest to, że Banu nie ma nawet sfinalizowanego konceptu.

    A o Endeavorze czy dużych Hullach też tak naprawdę g*** wiadomo. I miałam te CCU z Glaive'a żeby sobie go przerobić go na coś, a teraz mnie zmuszą... To wolę sprzedać bo już mnie zaczynają poczynania CIG coraz bardziej słabić. Wiem że potrzebują kasy, ale wkurzanie ludzi którzy w ten bajzel wcisnęli sporo i to wtedy, kiedy to de facto było być albo nie być projektu jest niefajne.

    No ale co ja mogę, potrzeszczeć sobie i tyle. I tak mają to gdzieś :(.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Mnie to też nie cieszy, nie fajny krok. Też jestem za tym żeby wyłączyć możliwość zakupu nowych CCU za 0, a stare zostawić. Z drugiej jednak strony, zerowe CCU się przydawały do testów statków. Nie mam czegoś, ale mogę sobie zmienić i przetestować to coś, a potem ewentualnie wrócić. W obecnych iteracjach SC nie potrzebujemy do tego CCU. Przecież mamy możliwość wypożyczenia "cosia", który nas interesuje w grze i go sprawdzić. 

    I taki mały plusik - CIG zrobi mi porządek w hangarze 😜

     

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję, postoję - porządek w hangarze umiem zrobić sobie sama. A z wypożyczeniem to i owszem, masz możliwość na PTU. A jeśli się mechanika zmienia? To jest problem ze zmianą statku. A jeśli podrożeje? Też musisz dopłacać. Ja w zerówkach miałam właśnie odłożone zmiany z racji tego, że wsparłam grę już laaaaaata temu i czekałam na więcej konkretów odnośnie mechaniki poszczególnych maszyn. A tak to 💩 będę mieć, a nie CCU.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Ta sama sytuacja, mam trochę 0$ które trzymam głównie ze względów bezpieczeństwa. Mechanika gry się cały czas zmienia, statki zmieniają się razem z nią i pozbycie się jedynej opcji zmiany statku bez konsekwencji jest imo słabe i to lekko mówiąc. Rozwiązanie pozostawienia 1-2 sztuk na typ CCU było by najlepsze. Ukrócili by machlojki mega sklepów w szarej strefie, a zarazem pozostawili by jakiegoś "backdoora" swoim backerom.

    Oczywiście zawsze mogą się wyprzeć że statki to tylko dodatek i każdy kto coś wpłacił zrobił to głównie dla wsparcia projektu ... noo, ale my wiemy jak jest, tym głównym bodźcem są właśnie te dodatki, które zaoszczędzą nam grindu, zwłaszcza osobom jak ja, które mogę poświęcić na grę w tygodniu max 3-4h dziennie. I to był, jest i będzie główny powód, dla którego ktoś, kto chciał wpłacić 50$, ostatecznie wrzucił pięć razy tyle do wora ;)

    Edytowane przez Xeroeth

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    No dokładnie. Np mam Glaive, z którego można zrobić Carracka. Ale nie wiem, czy będzie mi się podobać latanie nim. Tak miałam opcję w odwodzie - a obecnie stawia się mnie pod ścianą - i myślę, że wielu członków społeczności czuje się podobnie.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności