Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Nebthtet
    Nebthtet

    Star Citizen Alpha 3.6.0 live!

    Po blisko miesięcznym opóźnieniu CIG udostępniło w końcu na produkcji wersję 3.6.0 wszystkim wspierającym. Nowości jest sporo, tak więc bierzcie się za lekturę - w sam raz na długi tranzyt QT lub czas instalacji aktualizacji. Pełne patch notes po polsku już wkrótce - dorzucimy je w aktualizacji artykułu, na razie opisy najważniejszych nowości macie w treści.

    To jeszcze nie koniec - druga część tej wersji opatrzona numerem 3.6.1 zawiera funkcjonalności, z którymi CIG mimo opóźnienia nie zdążyło. Są to: 

    • Origin 890 Jump - luksusowy jacht i kolejna jednostka naprawdę słusznych rozmiarów
    • Ship Rentals - funkcjonalność wypożyczania statków
       

     

    Nowy launcher

     

    Od tego trzeba zacząć - bez nowego launchera nie pobierzecie aktualizacji. Znajdziecie go tutaj lub w naszej plikowni - korzystając z poprzedniego nie połączycie się z serwerami gry. Aplikacja zastąpi stare launchery Live oraz PTU i umożliwia dostęp do obu kanałów.

    launcher 1.2.jpg
    Kliknij tam, gdzie ramka, a pojawi się menu umożliwiające przełączanie się pomiędzy LIVE a PTU.

    Nowości

    • Uniwersalny launcher: jedna aplikacja do uruchamiania wersji LIVE oraz PTU.
    • Launcher przy uruchomieniu sprawdza, czy są jakieś aktualizacje gry, oraz przy kliknięciu “Launch Game” - koniec z czekaniem na informację o konieczności pobrania aktualizacji.
    • Uprzednio launcher sprawdzał czy są aktualizacje co 10 min. Teraz robi to również przy kliknięciu “Launch Game” lub “Install”.
    • Aplikacja wyświetla prędkość pobierania podczas aktualizacji.

     

    Znane problemy

    • Gracze mogą utknąć na początkowym ekranie ładowania. Jeśli to nastąpi zamknijcie grę Alt + F4 i uruchomcie ją ponownie lub spróbujcie popełnić samobójstwo postacią (na ekranie ładowania), aby wymusić respawn.
    • Pociski Anvil Ballisty mogą czasami nie być w stanie zalockować się na celu i / lub wystrzelić. Aby spróbować usunąć problem należy spróbować odzyskać statek (reclaim) lub ponownie go zespawnować.
    • Zleceniodawcy misji mogą czasami znajdować się w niewłaściwej pozycji przez co nie będą w stanie normalnie wchodzić w interakcje.
    • HUD znika po włączeniu napędu kwantowego.
    • Upuszczenie chipów do hackowania na powierzchniach planetarnych może spowodować ich wpadnięcie pod rzeczone powierzchnie.
    • W widoku z pierwszej osoby może wystąpić znaczna redukcja liczby klatek na sekundę.
    • Tekstury wyświetlają się na wizjerze na niektórych hełmach.
    • Statkom AI zdarza się niezamierzone kiwanie się skrzydeł.
    • Teren na Lyrii może znikać na niektórych obszarach (wysoki teren w obszarach o dużej gęstości).

     

    head.jpg

     

    PRAWO I PORZĄDEK

    Zbrodniarze, miejcie się na baczności!

    LawAndOrder_Guard_RESIZED_062019-Min_.jpg

    Uniwersum będzie znacznie mniej bezpiecznym miejscem dla graczy, którzy uciekają przed prawem. Wszystko to dzięki przebudowanemu systemowi prawa, który zapewnia odpowiednią odpowiedź służb bezpieczeństwa, oraz jej eskalację zależną od konkretnych jurysdykcji i obowiązujących tam reguł.

    Crimestat ma teraz bezpośredni wpływ na poziom przeciwników i to, jak aktywny jest ich styl gry. Im wyższy crimestat, tym bardziej aktywni i uprzykrzający życie są prześladowcy. Przestępstwa są dzielone na mniejsze wykroczenia, które są karane grzywnami, oraz na skutkujące cięższymi karami cięższe przestępstwa federalne, których popełnienie spowoduj, że gracz zostanie zaatakowany przez wrogie SI i łowców nagród. Prawo jest egzekwowane w systemie jurysdykcji, gdzie główną jurysdykcją systemu Stanton jest UEE, które śledzi i ściga przestępstwa federalne. Jurysdykcja regionalna jest specyficzna dla danego obszaru (np. Crusader, Hurston). Jej przedstawiciele nadzorują własne wykroczenia - takie organy mają własne zasady dotyczące substancji kontrolowanych i własne, osobne siły bezpieczeństwa.

    Zasady i przestępstwa dla każdego regionu będą wymienione w zakładce "Journal" w mobiGlas dla danej jurysdykcji. Zakładka będzie aktualizowane w miarę przemieszczania się przez regiony.

    GrimHex to wyjątkowy przypadek jurysdykcji, która nie respektuje autorytetu UEE i nie zgłasza im przestępstw. GrimHex również ma pole tłumiące sygnały z obszaru wokół stacji, aby chronić swoich gości. Grzywny za wykroczenia są potrącane bezpośrednio z konta gracza pod warunkiem, że ma on tam środki. Jest to tymczasowe rozwiązanie czasu implementacji kiosków do spłacania grzywien.

    LawAndOrder_Area18_062019-Min.jpg

    Różne siły bezpieczeństwa mogą również losowo zbliżać się do gracza przemieszczającego się w uniwersum. Jeśli gracz jest przestępcą lub jest w posiadaniu statku, który został zgłoszony jako skradziony (inny gracz złożył roszczenie ubezpieczeniowe na tym statku) i natknie się na te siły, to natychmiast zostanie zaatakowany. Jeśli natomiast nie ma nic na sumieniu to za pośrednictwem komunikatora w statku zostanie poproszony o zatrzymanie się celem przeskanowania statku. Jeśli gracz nie zatrzyma się w określonym czasie, to po paru powtórzonych ostrzeżeniach dostanie crimestat, a służby bezpieczeństwa ruszą do ataku. Jeśli gracz podda się skanowi i jest w posiadaniu nielegalnych towarów, zostanie ukarany grzywną, a towary będą usunięte.

     

    STATION BREAK

    Warianty stacji kosmicznych

    SpaceStation_02_062019-Min_.jpg

    Stacje kosmiczne w całym systemie przeszły gruntowny facelifting i mają nowe zewnętrza. Oferują te same funkcjonalności, które już znacie i kochacie, ale teraz idzie z nimi w parze znacznie ulepszony wygląd.

    Station_Resized_062019-Min.jpg

     

    SCUM & VILLAINY

    Zbrodnia popłaca

    BlackMarket_DrugLab_062019-Min_.jpg
     

    Pamiętacie o tym nowym systemie prawa? Nie martwcie się drodzy złoczyńcy i rzezimieszkowie. W parze z większym ryzykiem idą wyższe profity dzięki rozbudowanej ekonomii czarnorynkowej, wyspecjalizowanym misjom dostawczym oraz innym bardziej zróżnicowanym możliwościom "zarządzania" crime statem. Nadeszła nowa era dla wszystkich szemranych typów.

    Skradzione towary i nielegalne towary mogą być teraz sprzedawane tylko w lokalizacjach o szemranej reputacji, a niektóre z nich mogą wymagać dochodzenia, aby odnaleźć ich lokalizacje. Obserwujcie nasze działy z poradnikami - na pewno znajdziecie tam przydatne wskazówki.

    BlackMarket_Levski_062019-Min_.jpg

    Hakowanie, które pozwala na pozbycie się posiadanego crimestatu wymaga teraz użycia możliwego do schowania urządzenia jednorazowego użytku. Można je znaleźć w różnych lokalizacjach lub kupić w sklepach. Urządzenie jest dodawane do ekwipunku jako gadżet, można go użyć po wyciągnięciu przy pomocy klawisza "4" (przy domyślnym obłożeniu klawiatury).

    Dostępne są różne warianty, które różnią się jakością oraz stylem. Te "bardziej legalne" będą pozwalać na ukończenie hakowania z minimalną interakcją ze strony gracza, lecz proces będzie trwać dłużej. "Mniej legalne" wersje hakują znacznie szybciej, lecz wymagają ciągłej interakcji gracza. W dodatku im dłużej trwa proces hakowania, tym większe ryzyko, że zostanie wygenerowana misja mająca na celu powstrzymanie hakera.

    Uaktualnione zachowanie/mechanika odnosi się zarówno do usuwania crimestatu jak również do wyłączania satelitów komunikacyjnych. Powolne, lecz niezawodne urządzenia można nabyć w niektórych sklepach - np. w Cubby Blast, a mniej legalne wariantów trzeba będzie poszukać u mniej szanowanych dilerów. W wersji 3.6 są również dostępne alternatywne lokalizacje, gdzie gracz może podjąć próbę zhakowania swojego statusu Crime Stat. O nich również znajdziecie informacje na Game Armadzie.

     

    STATKOZAKUPY

    Możliwość zakupu statków w kioskach

    ShipKiosk_Banner_062019-Min_.jpg

    Ponad 90 zdatnych do lotu statków można zakupić walutą z gry w specjalnych terminalach znajdujących się w całym uniwersum. 

    Astromada_Resized_062019-Min.jpg

    Astromada_02_Resized_062019-Min.jpg

     

    FACE TIME

    Poprawki FoIP + VoIP

    FoIP_062019-Min_.jpg

    'Freelook' został dodatkowo ulepszony i dodano technologię Face and Voice Over IP (FOIP) do komunikacji ship-do-statku z domyślnie włączoną opcją global proximity (a po ludzku - jeśli jesteście z interlokutorem wystarczająco blisko, to będziecie mogli prowadzić wideorozmowę). Daje to znacznie bardziej angażującą i realistyczną opcję komunikacji, organizacji działań drużynowych no i rzecz jasna zwiększa immersję w uniwersum Star Citizena.

     

    LATAĆ NIŻEJ I... WYŻEJ?

    Ulepszenia statków i lotu

    Vanguards_Lyria-Min_.jpg

    Doświadczenia z lotu w Star Citizen są dalej ulepszane - tym razem poprzez wprowadzenie dedykowanego trybu unoszenia się (Hover Mode) wykorzystującego silniki ciągu VTOL.  Tryb hover będzie automatycznie aktywować się w pobliżu powierzchni planetarnych przy niskich prędkościach. Po jego aktywacji statki przełączą się na tryb VTOL, w yum alternatywne konfiguracje thrusterów tam, gdzie to możliwe. W trybie hover statek będzie unosić się w poziomie do czasu aż gracz poruszy sterami. Podniesienie / obniżenie dzioba spowoduje ruch w przód / tył, a ruch wzdłuż długiej osi (roll) poskutkuje ruchem bocznym. Jeśli statek rozwinie odpowiednio dużą prędkość automatycznie przełączy się na standardowy ciąg (silniki z tyłu).

    FlightModel_Arrow_062019-Min_.jpg FlightModel_Reclaimer_062019-Min_.jpg

    Przeprojektowano również osłony tak, aby zaimplementować znaczące różnice w sposobach ich działania, podczas gdy ulepszona degradacja pozwala na nawarstwianie się uszkodzeń poprzez konkretne zachowania i efekty by zwiększyć szanse awarii komponentów.

     

    SPLUWY. MNÓSTWO SPLUW.

    Uzbrojenie FPS, uzbrojenie dla statków i zużywanie się sprzętu

    large.498176105_uzbrojenieakcesoria.jpg

    Od pistoletów zwyczajnych i maszynowych, po repeatery zbudowane, by rozwalać statki pół systemu dalej Alpha 3.6 wprowadza do gry konkretną siłę ognia. Możliwości dodawania akcesoriów do broni (jak ulepszone lunetki) jeszcze bardziej rozszerza zabójczość waszych osobistych arsenałów. Akcesoria te znajdziecie w sklepach z uzbrojeniem, które sprzedają sprzęt kompatybilny z owymi akcesoriami.

    Możliwe rozszerzenia to:

    • Celownik laserowy (red dot) - zoom 1x
    • Celownik holograficzny - zoom 3x
    • Celownik teleskopowy - zoom 4x
    • Celownik teleskopowy - zoom 8x

    Pistol_Resized_062019-Min.jpg

    Nowe bronie:

    • Pistolet Behring S38 - możliwy do zakupu w Center Mass oraz Port Olisar.
    • Pistolet maszynowy Klaus & Werner Lumin V - dostępny do zakupu w Center Mass i Conscientous Objects
    • MaxOx Neutron Repeaters - dostępne w Center Mass w Area18

    SMG_Resized_062019-Min.jpg

    Uzbrojenie statków teraz widać wizualnie. Także prędkość zużywania się wszystkich komponentów statków została zwiększona. Degradacja może nawarstwiać się w miarę upływu czasu oraz wskutek konkretnych zachowań (częste przegrzewanie, uszkodzenia).

    Komponenty statków mają teraz szansę na pudło / awarię. Bazowa szansa dla komponentu w idealnym stanie jest ekstremalnie niska. Szanse na awarie zwiększają się miarę zużywania się komponentu, jego uszkodzeń i przegrzania. Mogą być to pomniejsze efekty wizualne, spore awarie poskutkują redukcją funkcjonalności, a krytyczne tymczasowym wyłączeniem sprzętu.

    Osłony zostały przerobione, aby dodać większe różnice między producentami i klasyfikacjami. Celem tego jest zapewnienie różnicy wrażeń z użytkowania i wartości. Moc osłon rozmiaru 1 została skorygowana,  przerobiono też regenerację. Dla rozmiaru 1 osłony przestają się regenerować po trafieniu, a po upływie określonego czasu bez kolejnych trafień ponownie zaczną się ładować. Funkcjonalnym celem tego jest ograniczenie regeneracji osłon podczas walki i sprawienie, aby działały bardziej na zasadzie powstrzymywania wroga przed zadaniem znacznych obrażeń zaraz po rozpoczęciu walki. Jest jeden wyjątek, osłony producenta ASAS regenerują się bez przerwy, ale mogą przyjąć mniejsze obrażenia. Osłony rozmiaru 2 działają podobnie jak dotychczas, ale teraz są większe różnice między producentami. Dla osłon rozmiaru 2 nie ma opóźnienia obrażeń, niska regeneracja i duża pula obrażeń jakie mogą przyjąć. Osłony o rozmiarze 3 mają bardzo duże pule punktów zdrowia i spore tempo regeneracji - celem jest wymóg współpracy wielu statków w celu przezwyciężenia ich regeneracji.

     

    KONTROLA NAZIEMNA

    Nikt nie spodziewał się Anvil Ballisty

    large.Ballista_Hangar_072019-Min-1_.jpg

    Samojezdny system obrony lotniczej od Anvil daje każdej uziemionej operacji szansę w walce z największymi zagrożeniami w universum. Ze specjalnie dostosowaną artylerią zdolną do strzelania na dystans ponad 2000 metrów i namierzania celów z malutką sygnaturą elektromagnetyczną Ballista jest w stanie anihilować każdy cel naziemny oraz powietrzny zanim ostrzeliwany zorientuje się, co go dorwało.

    Anvil Ballista jest już w grze
    - zaraz po zakupie możecie wybrać się na wycieczkę, by przemodelować jakiś zakątek Stanton.

    large.1182474743_AnvilBallista.jpg 

    Anvil Ballista dostępna jest w pięciu wersjach:

    • Bez LTI (140$ + VAT lub store credit)
    • Warbond (120$ + VAT)
    • Ballista Snowblind Limited Edition (125$ + VAT)
    • Ballista Dunestalker Limited Edition (125$ + VAT)

    Każda opcja zawiera pojazd, odpowiednie ubezpieczenie, oraz hangar SelfLand. Snowblind oraz Dunestalker mają jeszcze odpowiednie dla wariantu skórki.

     large.Ballista_Hurston_072019-Min-1_.jpg

    large.Ballista_Hangar_PilotSeat_072019-Min-1-1.jpg large.Ballista_Hangar_Interior_03-Min_.jpg 

    large.Ballista_36_FyableShip-Min_.jpg

    large.Ballista_Missile_072019-Min_.jpg

    Podzielcie się opinią na jego temat i zagłosujcie w ankiecie:

     

    NOWE I PRZEROBIONE STATKI

    5 statków i pojazdów wpadło do Uniwersum

    Przerobieni faworyci, świeżo udostępniony do lotu myśliwiec snub od Kruger Intergalactic, oraz najnowsza propozycja przeciwlotnicza od Anvil - to najnowsze wybuchowe debiuty w Persistent Universe.

    large.Archimedes_Red_Landing_Path-Min_.jpg
    P-72 Archimedes

    large.Merlin_Arccorp-Min_.jpg
    P-52 Merlin

    large.Vanguard_Warden_Hangar-1-Min-1_.jpg
    Aegis Vanguard Warden

    large.Vanguards_Lyria-Min_.jpg
    Aegis Vanguard Hoplite

    large.Ballista_Hangar_072019-Min-1_.jpg
    Anvil Ballista

    Rzecz jasna zapraszamy do dyskusji o patchu 3.6.0 na forum:

    Za pomoc w przygotowaniu materiałów dziękuję @Vanter niezmordowanie postującemu dane z PTU i śledzącemu nowości, @komandor_tarkinowi i @Rybakowi walczącym z tłumaczeniem patchnotek, oraz @Frosty'emu :).

     

    head.jpg



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Świetna sprawa że można kupić niemal wszystkie statki, teraz trzeba jeszcze znaleść jakąś szybką metodę pomnażania pieniędzy 😎

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    A Wy znowu tylko o piniundzach :P Najważniejsze żeby było z kim grać jak w końcu wystartuje uniwersum, sam hajs się zarobi bez poradników jak zdobyć melony. Poza tym, co wam po tych melonach nakupujecie statków i co? I nie będziecie mieli z kim latać, bo przez tą ciułaczkę będziecie się izolować od reszty graczy, bo przecież misja na hajs ważniejsza :P A Ci którzy z Wami będą ciułali ten hajs w większości przestaną grać, bo znudzi im się ta gra, bo po co grać jak się ma miliony na koncie....

     

    Najważniejsze to żeby się było z kim powygłupiać, polatać, powalczyć, rozkręcić jakieś konflikty z innymi frakcjami itd. I zanim ktoś napisze, że jak to konflikt bez statków, no to odpisze tak, na chwilę obecną prawie każdy gracz posiada w swojej flocie po kilka statków zakupionych za prawdziwy hajs, pominę fakt, że większość to LTI, więc ciułanie pieniędzy bez sensu.

     

    Teraz możecie mnie zjeść :P

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Rozkręcanie konfliktów z innymi frakcjami? No chyba nie. Jak ktoś chce wojenek, to jest od tego EVE. A poza tym to jest gadka "Ja o zupie ty o słupie", przecież mowa o alfie a nie retailu, który będzie diabli-wiedzą-kiedy...

    star trek facepalm GIF

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach
    27 minut temu, Bavar napisał:

    A Wy znowu tylko o piniundzach :P Najważniejsze żeby było z kim grać jak w końcu wystartuje uniwersum, sam hajs się zarobi bez poradników jak zdobyć melony. Poza tym, co wam po tych melonach nakupujecie statków i co? I nie będziecie mieli z kim latać, bo przez tą ciułaczkę będziecie się izolować od reszty graczy, bo przecież misja na hajs ważniejsza :P A Ci którzy z Wami będą ciułali ten hajs w większości przestaną grać, bo znudzi im się ta gra, bo po co grać jak się ma miliony na koncie....

     

    Najważniejsze to żeby się było z kim powygłupiać, polatać, powalczyć, rozkręcić jakieś konflikty z innymi frakcjami itd. I zanim ktoś napisze, że jak to konflikt bez statków, no to odpisze tak, na chwilę obecną prawie każdy gracz posiada w swojej flocie po kilka statków zakupionych za prawdziwy hajs, pominę fakt, że większość to LTI, więc ciułanie pieniędzy bez sensu.

    Troszkę chyba nie rozumiesz mechanik ekonomicznych rządzących się (w teorii przynajmniej) w SC. Najprawdopodobniej optimum zarobków będą miały statki średniej wielkości - takie między Cutlassami, a Connie. Natomiast większe statki (capitale) będą niemal na pewno wymagały grupy graczy którzy będą łożyć na utrzymanie ich gdyż jedna osoba nie będzie w stanie utrzymać a tym bardziej doposażać tak dużych jednostek. Do tego jest cała grupa statków która będzie wymagała współpracy z innymi statkami (jak choćby Orion czy Hulle, że o Endeavorze nie wspomnę). 

    Także jak widzisz zarabianie pieniążków jest dość mocno w SC powiązane ze wspólną grą, a nic nie stoi na przeszkodzie by połączyć to z wygłupianiem się czy innym piraceniem ;) 

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Wspólna gra jak najbardziej jest przewidziana 😜 w końcu mam skrzydło myśliwców do eskorty i paru chętnych zasiąść za sterami moich statków, do tego załoga na większych statkach też się przyda.

    Edytowane przez Vanter

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 21.07.2019 o 22:56, Darayaharus napisał:

    Troszkę chyba nie rozumiesz mechanik ekonomicznych rządzących się (w teorii przynajmniej) w SC...

    Przecież to alfa, wspomniane przez Ciebie mechaniki będą zmieniać się jak kartki w kalejdoskopie, nawet jak gra już się pojawi, jako oficjalny build. Można grać w gry bez ciułania kasy i się dobrze przy tym bawić i do tego się odniosłem. Bo jeśli ktoś nastawia się tylko i wyłącznie na szybki zarobek i to jest jego celem w grze to gg.

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    Nie chodzi mi o szybki zarobek, a o to, że gra będzie sama niejako zmuszała graczy do wspólnej zabawy poprzez ekonomię gry. Ponieważ w porównaniu do innych gier MMO w SC nie występują praktycznie żadne umiejętności przypisane do postaci (z wyjątkiem reputacji) to właśnie ekonomia gry będzie czynnikiem balansującym ją. I owszem, element ten będzie jeszcze wielokrotnie zmieniany i "balansowany". W związku z tym "zarabianie pieniążków" przynajmniej w teorii wiązać się będzie ze wspólną grą. Zobacz na to co dzieje się obecnie z handlem nielegalnymi substancjami. Samotni gracze mogą co prawda zarobić, ale ryzykują najwięcej, zaś grupom graczy jest łatwiej w handlu tymi substancjami i przy tym bawią się zazwyczaj doskonale wykonując wspólnie tą "pracę". 

    Podziel się komentarzem


    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

  • FotoZawody

    1. Marcin Przybyłek

      Na orbitę


      • Wyświetlenia

        44

      • Głosy

        6

      • komentarze

        1

    2. Maciejozaman

      Noc na Deymarze


      • Wyświetlenia

        49

      • Głosy

        5

      • komentarze

        0

    3. Marcin Przybyłek

      Czuję zapach morza


      • Wyświetlenia

        33

      • Głosy

        4

      • komentarze

        0

    4. parasite

      Ucieczka przed dniem


      • Wyświetlenia

        40

      • Głosy

        4

      • komentarze

        1

    5. Maciejozaman

      Reliant w podróży


      • Wyświetlenia

        29

      • Głosy

        3

      • komentarze

        1

    6. parasite

      Poranek przed pracą?


      • Wyświetlenia

        40

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności