Zespół CIG przygotowuje się do wydania wersji Alfa 3.1 Persistent Universe dla szerszej grupy osób, które wsparły grę. Korzystając z tej okazji chcą użyć tego, czego się nauczyli przy pierwszej kwartalnej wersji i ponownie ocenić priorytety developmentu pytając o opinię społeczność Star Citizena.
Jeśli śledziliście publiczną mapę developmentu widzieliście, że wraz z ulepszeniami rozgrywki wprowadzonymi w 3.0 (Quantum Travel) i 3.1 (beacony / radiolatarnie) wysoki priorytet nadano wprowadzeniu dużych profesji (górnictwo, odzysk, manualne naprawy) w każdej z dużych kwartalnych wersji.
Ulepszenia rozgrywki mają potencjał by wprowadzić nowe sposoby rozgrywki i rozwinąć funkcjonalności konkretnych statków, lecz wymagają sporych nakładów zasobów developerskich i czasu, aby na pewno były zbalansowane z resztą gry. Częścią tego, czego CIG nauczyło się tworząc 3.1 jest fakt, że zasoby potrzebne do tworzenia dużych mechanik nie pozostawiały miejsca właśnie na dopracowywanie mniejszych funkcjonalności. W związku z tym podjęto decyzję by przesunąć część zasobów na ulepszenie i rozszerzenie już istniejących ulepszeń rozgrywki przy jednoczesnej dbałości o dopracowanie i grywalność mechanik profesji. W skrócie - chcą dopracować to, co jest zamiast dodawać zbyt dużo nowycg rzeczy.
I tutaj my, społeczność gry mamy szansę dalszego wpłynięcia na jej kształt poprzez oddanie głosu na to, co ma być rozwijane w pierwszej kolejności. Opisy konkretnych opcji znajdziecie poniżej - linki do ankiet również.
Zagłosuj w ankiecie CIG
Zagłosuj w ankiecie polskiej społeczności
Ulepszenia funkcjonalności gry
Linkowanie kwantowe (Quantum Linking)
Ta funkcja umożliwia graczom synchronizację ze znajomymi podczas wykonywania skoków kwantowych. Oprócz możliwości podróży grupowych, Quantum Linking pomaga również, jeśli jesteś przechwytywany, ponieważ podróżujący z tobą znajomi mogą ci pomóc w walce. Ten system będzie używany w parze z misjami stworzonymi przez graczy lub AI, tak by ludzie zatrudnieni do pomocy byli zlinkowani ze zleceniodawcą podczas skoku.
Poprawione przechwytywanie (Improved Interdiction)
Praca nad tą funkcją stworzy różnorodne scenariusze przechwytywania graczy, a także umożliwi zastawianie pułapek na innych graczy i NPC z wykorzystaniem zagłuszaczy kwantowych, które mogą zostać dodane jako komponent statku lub wystawione jako boja o własnym zasilaniu.
Poprawki radiolatarni użytkowych (Service Beacon Improvements)
Funkcjonalność radiolatarni użytkowych będzie rozszerzana rozbudowywana aby uwzględnić nowe typy zleceń, dodatkowe filtry i większą precyzję informacji zwrotnych. Postacie AI będą w stanie wchodzić w interakcję z systemem tak aby mogły prosić o pomoc i wspierać innych co z kolei zwiększy ilość "bezpośrednio dostępnej" treści, jaka może być zaoferowana graczom jak i prawdopodobieństwo, że ktoś - gracz lub NPC - zareaguje na twoją prośbę o pomoc.
Pierwszy poziom Gildii i Stowarzyszeń (First Tier of Guilds & Associations)
Zamierzamy stworzyć stowarzyszenia istniejące w uniwersum gry, które będą dawać graczom różne korzyści. Docelowo będą to Gildia Łowców Głów, Gildia Kupców, itp. Oprócz tego będą również usługi dla członków tych stowarzyszeń dopasowane do różnych typów graczy - np. Klub Zjednoczonych Podróżników może zapewnić naprawy i pomoc przy tankowaniu dla pilotów, których maszyna "rozkraczyła się" na kosmicznym szlaku jak i zadbać o zniżki na takie usługi w CryAstro.
System drużyn (Party System)
Ulepszenia te poprawią możliwości tworzenia grup pozwalając na stworzenie drużyny ze znajomymi by dołączyć do tej samej instancji i wspólnie wypełniać zadania i misje.
Chat drużynowy (Team Chat)
Ulepszenia systemu chatu drużynowego, które poprawią komunikację pomiędzy graczami i uczynią doświadczenie to bardziej intuicyjnym. Dodatkowo rozpoczną się prace nad integracją Spectrum do gry.
Ekonomia / korzystanie z UI zakupowego (Economy/Shopping UI Experience)
Ta funkcja obejmuje wdrożenie kiosków handlowych w sklepach i zwiększenie różnorodności dostępnych produktów, w tym komponentów statków i broni, które nie są fizycznie dostępne na wystawie (lub do kupienia) w sklepach.
Systemy statków i uzbrojenie Item 2.0 (Item 2.0 Ship Systems and Weapons)
Ta funkcjonalność obejmowałaby sfinalizowanie funkcjonalności systemu Item 2.0, które pozwolą na przegrzewać się, problemy z działaniem i powodować krytyczne awarie komponentów w oparciu o takie czynniki, jak zwiększone zużycie lub uszkodzenia. Wprowadziłoby to również głębszą funkcjonalność elementów możliwych do ulepszenia, więc nowe systemy zasilania, osłony, chłodnice, systemy stealth i komunikacyjne / radarowe performowałyby inaczej w zależności od konfiguracji.
AI walki FPS (FPS AI Combat)
Pierwszy etap wprowadzania AI walki do Persistent Universe. To rozszerzyłoby rodzaje misji poprzez wprowadzenie ryzyka zasadzek przygotowanych przez AI na odległym księżycu lub we wraku dryfującym w kosmosie.
Mechaniki profesji
Jako że górnictwo będzie podstawową mechaniką opartą na zawodzie wprowadzoną w Alpha 3.2, CIG chce wiedzieć, którą z tych trzech wymienionych niżej mechanik rozgrywki chcielibyśmy zobaczyć w następnej kolejności. Twoja opinia pomoże nam zdecydować, jak nadać im priorytet w przyszłych wydaniach, aby zrobić miejsce na te ciągłe ulepszenia jakości życia.
- Odzysk surowców i złomowanie (Salvage Systems): możliwość usuwania materiałów z uszkodzonych statków, które sami zniszczyliśmy lub odkryliśmy.
-
Systemy naprawcze (Repair Systems): możliwość naprawy własnego statku lub użycia statku naprawczego do pomocy innym - bezpłatnie lub za opłatą.
- Systemy uzupełniania paliwa (Refueling Systems): możliwość gromadzenia i transportowania paliwa, z opcją sprzedaży go innym graczom, oraz używania go do zdalnego tankowania statków przy użyciu powiązanych technologii.
Zapraszamy do głosowania również w naszej ankiecie! Czy propozycje CIG są według was sensowne? A może myślicie, że powinni się zająć może czymś innym?
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia