W raporcie postępów opublikowanym przez developerów CIG w piątek 5. stycznia jest sporo ciekawych informacji na temat dalszych planów developerów. Bardzo dobrze rokuje to, że zmienia się podejście do wydawania kolejnych wersji gry, dzięki czemu mamy szansę na to, że unikniemy takiej posuchy, jaka miała miejsce w 2017.
Teraz, gdy Alpha 3.0 już została wydana, chcieliśmy poinformować was o naszych planach na nadchodzący rok. Jak mówiliśmy przed świętami, teraz masz harmonogram wydań jest oparty na datach, a nie funkcjach gry.
Robimy to z kilku powodów. Po pierwsze, dzięki ogromnym ulepszeniom w zakresie podstawowych technologii, możemy być bardziej przewidywalni w dostarczaniu naszych poprawek, ponieważ budujemy i ulepszamy już istniejące technologie. Po drugie, chcemy uzyskać więcej iteracji kompilacji, co daje nam więcej możliwości uzyskania opinii od społeczności w przyszłości. Wreszcie, to nowe podejście zapewnia większą elastyczność w procesie developmentu gry. Jeśli budowa proponowanej funkcji potrwa dłużej niż oczekiwano, przeniesiemy ją do następnej wersji, zamiast opóźniać inną nową zawartość.
Planujemy dostarczanie nowych buildów raz na kwartał, zaczynając od pierwszego zrzutu pod koniec marca. Kolejne zamierzamy dostarczyć pod koniec czerwca, września i grudnia tego roku.
Nasze pierwsze wydanie zgromadzi całość wspaniałej pracy, która została ukończona w zeszłym roku, ze szczególnym naciskiem na optymalizację serwera i klienta. Zamierzamy również udostępnić jedną lub dwie nowe funkcje, które poprawią rozgrywkę wokół Crusadera.
3.1 ma się skupiać na zwiększeniu wydajności i ulepszaniu systemów rozgrywki i interfejsu użytkownika, w tym statków, trawersowania systemu, dużej aktualizacji balansu ekonomii gry i ulepszaniu sztucznej inteligencji na potrzeby lotów kosmicznych i walki. Wszystkie wspaniałe dane i opinie od społeczności jakie spłynęły w okresie świątecznym naprawdę pomogą nam w tych zadaniach.
Chociaż 3.1 jest tym, na czym się skupiamy na koniec marca, kilka zespołów będzie również pracować nad naszymi długoterminowymi celami na ten rok, w których planujemy dostarczyć ogromną większość systemów i mechanik, aby gracze mieli wiele opcji, dzięki którym zatracą się w uniwersum gry.
W wersji, której wydanie planujemy na koniec czerwca planujemy wdrożyć wstępne wersje górnictwa, odzysku (salvage), tankowania mobilnego i napraw do gry, a także dać graczowi możliwość tworzenia własnych misji, takich jak zatrudnianie najemników, transport lub misje tankowania. Po stronie sztucznej inteligencji planujemy ulepszyć AI zarówno statków, jak i FPS zarówno dla misji, jak i ogólnej aktywności w kosmosie i bazach planetarnych.
Kolejna wersja pod koniec września wprowadzi kolejny ważny długoterminowy cel technologiczny: strumieniowanie kontenerów obiektów (Object Container Streaming). Ta technologia pozwoli nam rozszerzyć system Stanton o dodatkowe miejsca docelowe, a jednocześnie lepiej zarządzać wykorzystaniem pamięci. W tym wydaniu chcielibyśmy również zacząć wprowadzać mechanikę oznaczania terenu i zgłaszania roszczeń dotyczących ziemi oraz rozgrywki związanej z tą mechaniką. Ta wersja będzie także kontynuować konsolidację i dopracowywanie wszystkich nowych funkcji dodanych w poprzednim etapie.
Pozostaje jeszcze finałowa kompilacja roku pod koniec grudnia. Teraz, gdy nasza technologia strumieniowania została przetestowana i może obsłużyć ogromną ilość nowych danych jakie wprowadzono, będziemy nadal rozszerzać system Stanton pozwalając graczom odkrywać, realizować ich wybory zawodowe i wykonywać wiele różnych rodzajów misji - ze znajomymi lub na własną rękę.
Bądź na bieżąco, ponieważ nowa mapa produkcji Star Citizena pojawi się wraz z nową stroną RSI jeszcze w tym miesiącu. Będzie ona zawierać dodatkowe szczegóły dotyczące rozwoju i wydania gry.
Do zobaczenia w 'Verse (dosłownie),
- Zespół Star Citizen
Rekomendowane komentarze