Prezentacja pokazana podczas targów Gamescom w Kolonii oraz udostępnienie wariantów Constellation - jednego z flagowych statków w grze - zaowocowało rekordową ilością zebranych funduszy. Po kilku dniach milczenia spowodowanego podróżami Chris Roberts po raz kolejny napisał list skierowany do fanów gry.
Ostatni weekend był niesamowity dla Star Citizena. Reakcja społeczności oraz dziennikarzy na to, co pokazaliśmy podczas eventu na Gamescomie w Kolonii była niesamowita. Tysiące nowych osób które wsparły grę oraz przekroczenie dwóch progów dowodzi tego, że społeczność jest podekscytowana tym co pokazaliśmy tak bardzo jak my sami! Jestem przepełniony energią po spotkaniu z wielką ilością naszych fanów podczas eventu w Kolonii. Trwające do trzeciej w nocy podpisywanie plakatów oraz rozmowy o przyszłości Star Citizena były doświadczeniem którego nie chciałbym przepuścić.
To, co zaprezentowaliśmy podczas Gamescomu miało na celu pokazanie światu jak Star Citizen będzie rozwijać się ponad to co jest dostępne obecnie. Od prezentacji wariantów Constellation, których głównym przeznaczeniem nie jest walka poprzez pokaz kooperacyjnej walki w jednostkach wieloosobowych aż po przedsmak naszych planów integracji walki FPS najwyższej jakości równolegle do walki w kosmosie... Star Citizen będzie czymś więcej niż jakikolwiek inny space-sim który istniał wcześniej.
Constellation ma specjalne miejsce w moim sercu. Jak wielu z was wie, to statek którym najbardziej sam chcę polecieć gdyż wierzę że reprezentuje typ rozgrywki jakiego nie widzieliśmy wcześniej w symulatorach kosmicznych. Podbój galaktyki z załogą przyjaciół to marzenie każdego z nas i zarazem coś czego nigdy nie udało mi się odwzorować w Wing Commanderze. To dlatego zespół tak ciężko pracował aby ukończyć demo statków wieloosobowych jakie widzieliście w piątek 15 sierpnia. Chcę, aby społeczność mogła zobaczyć bardziej zróżnicowaną rozgrywkę jaką miałem w głowie przez te wszystkie miesiące.
Constellation była również pierwszym statkiem jaki pokazaliśmy społeczności Star Citizena (Hornet, Scythe oraz Bengal były już zrobione gdy ogłosiliśmy grę). Została ona zaprojektowana przez jednego z najlepszych artystów koncepcyjnych w branży filmowej i przez długi czas reprezentowała potencjał Star Citizena. Zerknijcie na naszą pierwszą broszurę z wczesnych dni kampanii - przebyliśmy długą drogę! Ulepszenie jej wyglądu i tworzenie odpowiednich wariantów było dla zespołu pracą z miłości.
RSI Constellation Phoenix
RSI Constellation Aquila
RSI Constellation Andromeda
RSI Constellation Taurus
Przy 50 milionach osiągnęliśmy cel "języki obcych", co znaczy że zaplanujemy fundusze na zatrudnienie profesjonalnych lingwistów aby stworzyć unikalne języki dla naszych trzech największych ras obcych. A oto podsumowanie:
Języki obcych - Czy mówisz w języku Banu? Będziemy współpracować z lingwistami aby stworzyć różnorodne i realistyczne obce języki dla trzech największych raz obcych - Vanduul, Xi'An oraz Banu. Żadnych uniwersalnych translatorów, czy zniekształconych odgłosów zwierząt: obcy w Star Citizen będą mówić w swoim własnym, autentycznym języku!
Tej części prac będzie przewodził David Ladyman - możecie spodziewać się raportów w miarę postępów prac.
Chciałbym również oddać mały hołd naszemu "Panu 50 Milionów" - Wulfowi Knightowi. Wulf nie jest obcy tym, którzy śledzą rozwój Star Citizena. Jest stałym przyjacielem zespołu developerskiego oraz społeczności i z wielką przyjemnością ujawniam że zakupiony przez niego "Constellation Super Pack" pozwolił na przekroczenie progu. Jako małą nagrodę za jego usługi i symboliczny status chciałbym osobiście przekazać mu vanduulskiego Scythe, której brakowało w jego kolekcji.
Ale w ten weekend nie przekroczyliśmy tylko progu 50 mln $ - pokonaliśmy również kolejny! Cel za zebranie 51 milionów został wybrany w ankiecie przez osoby które wsparły grę. Po raz pierwszy zostaliście poproszeni o pomoc w decyzji o tym, co ma mieć priorytet podczas produkcji. Obywatele jednoznacznie dali nam do zrozumienia że chcą aby zespół odpowiedzialny za część webową ma skupić się na stworzeniu interaktywnej mapy "znanej przestrzeni" - i to się wydarzy!
Oczekujcie dodatkowych informacji w nadchodzących dniach, zamierzamy uczynić tę część zalążkiem naszej interaktywnej Galactapedii i związać ją ze zmianami w Hangarach o których mówiłem na Gamescomie. To może być okazja dla naszych długoterminowych fanów na wybór gdzie w galaktyce zamierzają rozpocząć grę.
A teraz chciałbym ujawnić dwa kolejne cele! Pierwszy, za osiągnięcie progu 52 milionów to mała nagroda dla wszystkich, którzy pomogli nam dotrzeć do tego miejsca: jetpack. Technicznie rzecz biorąc to Załogowa Jednostka Manewrowa, która pozwoli na wzięcie udziału w walkach zero-G zaraz po tym, jak udostępnimy tę część modułu FPS. Dodamy tę nagrodę do kont wszystkich, którzy wsparli nas przed osiągnięciem progu 52 mln tak, abyście byli uzbrojeni i gotowi gdy moduł FPS zostanie udostępniony później w tym roku.
BB-12 to całkiem nowa Załogowa Jednostka Manewrowa od Azure Sky Aero. Nieważne czy bierzesz udział w precyzyjnych operacjach wydobywczych czy delikatnym odzyskiwaniu komponentów z wraków BB-12 jest w stanie prowadzić operacje EVA przez sześć godzin bez przerwy. Ten nowy model posiada 24 precyzyjne dysze manewrowe oraz dwa przeprojektowane do pracy pod dużym obciążeniem zbiorniki na sprężony azot który służy jako materiał pędny. Zbiorniki można podmieniać "na gorąco" podczas dryfu lub łatwo napełniać na statku. Przy pomocy BB-12 Azure Sky po raz kolejny utwierdziło swoje miejsce jako dostawca technologii EVA pierwszej klasy.
Dla progu 53 milionów chcielibyśmy spojrzeć w przyszłość na premierę Star Citizena. Jedną z rzeczy jakie robimy dziś jest precyzowanie tego, jak będzie działać wiele systemów które zamierzamy wdrożyć po premierze, decyzje jak będziemy zniechęcać do złego zachowania w grze, jednocześnie pozwalając graczom na to aby mieli jak najwięcej wolności i frajdy. To, co chcemy wdrożyć jako eksperyment po uruchomieniu gry to "Niezależna Gildia Rozjemców" (Independent Arbitrator's Guild) - obsadzona przez pracowników CIG w celu zajęcia się dysputami pomiędzy graczami bez opuszczania uniwersum gry. Osiągnięcie tego celu pozwoli na alokację funduszy na stworzenie tych stanowisk w CIG. A oto tło fabularne:
NIEZALEŻNA GILDIA ROZJEMCÓW (INDEPENDENT ARBITRATOR’S GUILD) – Czy pokrzywdzili cię zwierzchnicy? Czy członek twojej organizacji któremu powierzono pieczę nad funduszami zadbał o to aby płynęły do jego kiesy a nie na konto organizacji? Myślisz że nie masz do kogo się odwołać? Mylisz się. W pełni licencjonowana i zobowiązana do pracy w granicach UEE i poza nimi Niezależna Gildia Rozjemców pozwala obywatelom (oraz cywilom, nie dyskryminujemy nikogo!) na zgłaszanie skarg przeciwko (lub wewnątrz) prywatnym organizacjom. Złóż zgłoszenie u reprezentanta IAG aby twój głos był usłyszany i szkoda wyrównana. Czy twoja działalność jest niezbyt legalna? IAG wydaje osąd tylko gdy jest o to proszona. Poufność zleceń jest gwarantowana.
Chciałbym zakończyć wspominając jeszcze jedną zmianę: zamierzamy przeprojektować stronę główną RSI aby uczynić ją przyjaźniejszą dla nowych graczy. Podczas Gamescomu miałem szansę porozmawiać z wieloma osobami które słyszały o Star Citizenie ale nie wsparły gry. Nie stało się tak dlatego, że nie podobało im się to, czego dowiedzieli się o projekcie czy nie byli zainteresowani grą... Po prostu nie rozumieli jak i od czego zacząć.
Braliśmy za pewnik fakt, że nasi aktualni użytkownicy rozumieją projekt tak dobrze. Wielu z was było z nami od osiemnastu miesięcy i rozumie naturę tego co publikujemy, czy proces angażowania społeczności w moduły pre-alpha... ale dla graczy dopiero odkrywających nasz projekt całość jest onieśmielająca.
Jako część tej inicjatywy usuniemy licznik crowdfundingowy z głównej strony. Stoi za tym szereg powodów, ale najważniejszy z nich to ten, że celem projektu nie jest tylko przyniesienie milionów dolarów. Mimo że ciągły dopływ środków jest konieczny, aby dalej budować Star Citizena zachowując obecny poziom jakości i bez kompromisów, pierwsze doświadczenie dla nowych graczy powinno pokazywać grę i uniwersum - a nie to, jak dużo pieniędzy zebraliśmy! Osoby wspierające grę czynią sporo więcej niż tylko kupują nowe statki. Jesteście naszymi oczami i uszami, to wy sprzedajecie projekt innym graczom lepiej niż jakakolwiek kampania reklamowa, wasze pomysły i projekty powiększają naszą wizję, a raporty błędów pomagają w stworzeniu dopracowanej gry. Za każdym razem gdy walczycie w Arena Commanderze pomagacie w ulepszeniu Star Citizena!
W nadchodzących tygodniach zamierzamy podmienić licznik na stronie głównej na nowe cele. Spodziewajcie się zobaczyć nowe cele - ilość aktywnych graczy oraz wykończonych Vanduuli, liczbę zgłoszonych bugów i wiele innych! Informacje crowd fundingowe będą istnieć na dedykowanej im podstronie ze zwiększoną przejrzystością dla tych z was którzy lubią cyferki i śledzą nasze rekordowe postępy.
Będziemy pracować nad tymi detalami z odpowiednimi zespołami w ciągu najbliższych tygodni... Ale myślę że stworzy to lepszą bazę dla społeczności i lepiej da wam odczuć że współtworzycie projekt nie tylko dotując go.
Jak zawsze dziękuję za niesamowite wsparcie. Jak mi przypomniano wielokrotnie podczas Gamescomu ta społeczność to coś wcześniej niespotykanego w branży gier. Pozwalacie temu nowemu typowi developmentu nie tylko na istnienie ale i rozwój.
— Chris Roberts
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia