Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Nebthtet
    Nebthtet

    CR: Szczęśliwego Nowego Roku 2015!

    Na Nowy Rok Chris napisał list podsumowujący 2014 i nakreślający to, co będzie się działo w 2015. Całkowicie się z nim zgadzam – to będzie ciekawy rok!

    ChrisRobertsDirecting.jpg2014 był ważnym rokiem dla Star Citizena.

    Wypuściliśmy Arena Commandera V0.8 w czerwcu i od tego czasu pokazaliśmy przedsmak pierwszoosobowego uniwersum jakie budujemy wraz  prototypem walki na statkach wieloosobowych, skalę i szczegółowość środowisk planetarnych oraz elektryzującą akcję walki FPS jakiej doświadczycie w Star Citizenie.

    Wypuściliśmy 23 aktualizacje do Star Citizena / Arena Commandera, cztery z nich były znaczącymi aktualizacjami dodającymi nowe rzeczy (v0.8. v0.9, v0.9.2). Ostatnią, największą z nich był Arena Commanderem V1.0, zawierający piętnaście nowych statków do testów dla osób które wsparły grę (wszystkie warianty Aurory i Horneta, rodzinę Mustangów, bazowego Avengera oraz Cutlassa Black) jak i znaczące dodatki do rozgrywki w postaci systemu sygnatury statku i opcji społecznościowych (system lobby pozwalający na łatwą wspólną grę ze znajomymi).

    315p_in_hangar_.jpg

    KIEDYŚ: Moduł Hangar w 2013

    W 2014 r. Kosmiczni Obywatele pobrali 13.7 PETABAJTÓW danych z CDN Star Citizena (dla porównania był to JEDEN petabajt w 2013). Społeczność podczas ponad dwóch milionów sesji wylatała w sumie milion godzin grając w Arena Commandera (ok. 80% tego czasu to rozgrywka single player, a 20% multiplayer).

    Załoga Cloud Imperium – która cały swój czas pracy poświęca stworzeniu Star Citizena urosła z 70 pracowników podczas Świąt w 2013 do 180 pracujących w czterech wewnętrznych lokalizacjach (Santa Monica i Austin w USA, Manchester w UK oraz powstające biuro w Niemczech o którym więcej napiszemy w 2015.

    U naszych partnerów w Behaviour, Illfonic, Turbulent i innych firmach (w tym indywidualni wykonawcy) do których outsource’ujemy różne zadania nad Star Citizenem pracuje dodatkowych 120 developerów.

    Liczebność Gwiezdnych Obywateli podwoiła się w 2014, co pomogło zebrać 33 mln $ dodatkowych funduszy skutkując kwotą ponad 68,5 mln $ zebranych od 10 października 2012.

    To wszystko pozawala nam na tworzenie tak ambitnej gry, na jaką nie odważyłby się żaden wydawca – na PC, a tym bardziej space sima!

    Patrząc wstecz na to, jak daleko Star Citizen i jego społeczność dotarli w ciągu dwóch krótkich lat jestem zawsze zdumiony i zadziwiony. Co jest tajemnicą wsparcia tego projektu?

    Ludzie którzy po prostu czytają nagłówki zastanawiają się jak i po co zebraliśmy tyle pieniędzy, dlaczego ludzie wciąż dotują Star Citizena i czemu są tak podekscytowani?

    Jak wiele rzeczy Star Citizen nie jest łatwy do zrozumienia na pierwszy rzut oka. Nie pasuje łatwo w znajome ramki jak większość gier, które kupujecie od dużych wydawców.

    To coś, nad czym się zastanawiałem, zwłaszcza w świetle kilku nadchodzących przemówień podczas BAFTA w Los Angeles i DICE w Las Vegas. Co powoduje, że Star Citizen łamie tyle konwencji? Co nieprzerwanie napędza ten projekt miesiąc po miesiącu pomimo tego, że gra jest wciąż tworzona?

    AC_1_0_Action_Shot_.jpg

    TERAZ: Arena Commander 1.0 w akcji; screen zrobiony przez użytkownika PiteCZek

    Star Citizen byłby niczym bez jego prawdziwego asa w rękawie – najbardziej zaangażowanej społeczności graczy!

    Łatwo rzecz że Star Citizen to gra skupiająca się na społeczności, ale jest to o wiele więcej. Na bardzo wczesnym etapie rozwoju projektu podjąłem decyzję aby wyjść poza tradycyjny model alpha i udostępniać funkcjonalności gry w miarę jak będą budowane, aktualizując i angażując społeczność na każdym kroku. Jedną rzeczą jest publikować aktualizacje o postępach prac, ale zupełnie inny poziom zaangażowania osiągamy dzieląc się kolejnymi kompilacjami gry zawierającymi konkretne funkcjonalności końcowej gry, aby uzyskać informację zwrotną płynącą z użytkowania tego, co stworzyliśmy.

    Aktywnie poszukujemy opinii i słuchamy tego, co społeczność sądzi o licznych patchach (które publikujemy średnio dwa razy w miesiącu). Mamy wiele cotygodniowych programów wideo omawiających grę, pokazujących sceny „zza kulis” i podkreślających aktywność społeczności. Udostępniamy bardziej szczegółowe comiesięczne raporty o postępach prac nad grą niż te, jakie wysyłałam do jakiegokolwiek wydawcy dla którego tworzyłem grę!

    Każdy, kto w sierpniu 2013 po raz pierwszy zainstalował moduł Hangaru, następnie grał w czerwcu 2014 grał w Arena Commandera V0.8 a teraz ma na swoim dysku twardym Arena Commandera V1.0 może potwierdzić jakie postępy poczyniono, jak informacje zwrotne od społeczności wpływają na aktualizacje i jak to wszystko powoli ale pewnie staje się lepsze i bardziej dopracowane.

    Czy to wszystko? Nie! Przed nami jeszcze długa droga! Nikt w CIG nie spoczywa na laurach ale to jest to PARTNERSTWO z WAMI wszystkimi – społecznością, która umożliwia stworzenie tak ambitnej gry. Jesteście społecznością która daje coś znacznie cenniejszego niż środki na rozwój gry. Poświęcacie swój czas, opinie, pomysłu i pasję.

    TO WŁAŚNIE jest tajemnicą Star Citizena.

    FPS_Battle_Arena_.jpg

    NASTĘPNIE: Arena Bojowa trybu FPS

    To model jaki ja i reszta CIG z chęcią przyswoiliśmy. Nigdy nie bawiłem się tak dobrze tworząc grę i jeśli zapytalibyście jakiegokolwiek developera Star Citizena prawdopodobnie zgodziliby się ze mną. Uwielbiamy proces tworzenia tej gry krok w krok z wami wszystkimi. Nieustannie jesteśmy zadziwiani kreatywnością i entuzjazmem społeczności. Tym, że w ciągu kilku godzin od publikacji patcha możemy oglądać streamy ludzi grających w Star Citizena. Zespół cały czas przekazuje sobie filmy fanowskie  w których widzimy coś zaskakującego – pokaz umiejętności, exploit jakiego nie widzieliśmy lub po prostu wideo podsumowujące Star Citizena lepiej niż my byliśmy w stanie. Oryginalna wersja trailera „Imagine” stworzonego przez Kierana (years1hundred na YouTube) to wyśmienity przykład, ale jest cała masa innych wspaniałości: trailer „Hype Citizen” DeValla, wideo Corporation Incorporated / Fiendish Feathera Scavenging on a wrecked ConstellationSearch and Rescue mission lub po prostu pokaz wariantów Mustanga są małą próbką tego, do czego jest zdolna nasza społeczność.

    Tak więc gdy czytam artykuł kwestionujący to, czy jesteśmy w stanie dostarczyć to, co obiecaliśmy i zadowolić wszystkich, albo widzę kogoś kto nie wyobraża sobie jak Star Citizen może cieszyć się takim wsparciem i bez zbadania tematu pochopnie wyciągającego cyniczne wnioski po prostu się uśmiecham.

    Ponieważ ze społecznością jaką mamy i zespołem utalentowanych oraz pełnych paski developerów nie wyobrażam sobie abyśmy „flopnęli” jak wieszczy nam kilku blogerów. Nie dlatego, że jesteśmy lepsi niż ktokolwiek inny, ale dlatego że przy budowie gry w ten sposób, idąc cały czas krok w krok ze społecznością trudno jest ponieść porażkę na dłuższą metę. Czy stworzymy wymarzoną grę dla każdego? Jasne że nie, to niemożliwe! Ale z tym poziomem zaangażowania i iteracji myślę że zbudujemy coś specjalnego, w czym ludzie będą mogli się z radością zatracić nawet jeśli nie będzie mieć każdej cechy jaką sobie wymarzyli.

    I to nie będzie koniec.

    Najwyższym priorytetem dla zespołu podczas budowy Persistent Universe jest to, jak gracze mogą mieć wpływ na wszechświat. Tworzymy grę, która będzie tak jak teraz napędzana przez społeczność – nawet po tym jak zostanie „ukończona”. To dlatego wbudowaliśmy wsparcie dla organizacji naszą stronę, dlatego rozwijamy te funkcjonalności w 2015 o prywatne fora i blogi oraz zaczynamy wplatać wsparcie organizacji w samą grę.

    Star Citizen to nie sprint, ani nawet nie maraton. Nie ma linii mety w takim rozumieniu jakie można by odnieść do tradycyjnej gry retailowej. Star Citizen to sposób życia na tak długo, jak jest społeczność zaangażowana w niego.

    Tematem na którym ja i zespół skupiamy się w 100% jest zapewnienie abyście cały czas byli zaangażowani. Nie tylko w „ukończoną” grę (jeśli kiedykolwiek będzie można nazwać cokolwiek w Star Citizenie ukończonym), ale i w proces tworzenia, wczesne kompilacje gry, poprzez dyskusję i pętlę informacji zwrotnej.

    A to mówię moim znajomym z branży, którzy nie mają pojęcia jak udało nam się osiągnąć to, co robimy. Musisz porzucić stary sposób podejścia do tego jak tworzyć grę, jak się dzielić i jak angażować społeczność.

    Lub cytując Silasa Koernera: „Odważ się rzucić wyzwanie oczekiwaniom tego, co było wcześniej. Powitać z otwartymi ramionami to, co inne. Postawić wszystko na jedną kartę. Tylko wtedy gdy ryzykujemy wszystkim, możemy odkryć coś naprawdę specjalnego.”

    WSZYSCY – zarówno zespół developerski jaki cała społeczność poświęca się temu, aby uczynić Star Citizena czymś specjalnym. Jeśli nie zrobimy czegoś perfekcyjnie za pierwszym razem, będziemy poprawiać i ulepszać.

    I to jest to, co uczyni Star Citizena innym od większości wspieranych przez wydawców gier. Mamy siłę woli i cierpliwość. Nasi udziałowcy mają tylko jeden cel…

    Stworzenie Najlepszego Cholernego Space Sima Jaki Kiedykolwiek Istniał!

    Tak więc ogromne DZIĘKUJĘ za wsparcie każdego z was, cierpliwości entuzjazm w 2014 i abyśmy w przyszłości kontynuowali wspólne tworzenie historii w 2015.

    2015 będzie jeszcze większy niż 2014 – udostępnimy osobom, które wsparły grę moduł FPS, będziemy pokazywać pierwsze fragmenty Persistent Universe, poczynając od modułu społecznościowego Planetside, udostępnimy jednostki wieloosobowe w Arena Commanderze i pierwszy Epizod Squadron 42.

    2015 to rok, w którym gra będzie kształtowana. Również przy pomocy informacji od was. Tak więc wskakujcie do gry i dajcie nam znać co działa dobrze, a co wam się nie podoba!

    To będzie sporo pracy, ale także sporo zabawy i nie wyobrażam sobie tworzenia tego z lepszą grupą ludzi niż developerzy aktualnie pracujący nad grą i wspaniała społeczność Star Citizena.

    — Chris Roberts



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności