W 43 edycji Around the Verse oprócz cotygodniowych pozycji programowych zobaczycie m. in. nowy model Starfarera i dowiecie się co nieco o aktualnym stanie sterowania w grze.
Intro
- Koniec sprzedaży serii statków HULL.
- Miesięczny update na kwiecień z zeszłego tygodnia był zbyt długi - CIG odkrył że istnieje limit znaków na pojedynczy artykuł.
- Zebrano już 81 milionów.
- Bugsmashers zadebiutował jako osobny program.
[1:55] News from Around the Verse
CIG Santa Monica: Darian Vorlick i Travis Day
- Trwają prace nad opracowaniem systemu napraw - od małych po duże, w końcu w ruch pójdzie robot naprawczy dostępny jako nagroda dla starszych backerów.
- Trwają prace nad EWAR (elektroniczna wojna) czyli hakowaniem; nie będzie to jednak pasywne zadanie gdzie klikamy i widzimy pasek postępu. Niemożliwe będzie pilotowanie i hakowanie na raz.
- Końcowy etap projektowania statku startowego Reliant od MISC.
Illfonic: David Langeliers i Chuck Brungardt
- Praca nad optymalizacją kodu odpowiedzialnego za przesył danych podczas gry
CIG Austin: Jake Ross, Billy Lord, David Jennison
- Trwają prace nad wyglądem postaci.
- Przenoszenie pewnych elementów tworzenia obiektów ze statków na postać.
UK Foundry 42: Danny Reynolds
- Wypuszczono misję szkoleniową - CIG śledzi fora i szuka rzeczy do poprawy np: redukcja ciągu silników wewnątrz hangaru, oznaczenie do którego statku należy wsiąść, ciągłe przypomnienia o tym jak należy wykonać aktualne zadanie aż je wykonamy (coś czuje że to będzie irytować - Zerat), zmiana nazwy manewru z "Barrel Roll" na "Axial Roll" po negatywnej reakcji społeczności na niepoprawnie użytą nazwę.
[13:20] Subscriber's Corner
Nowa seria ozdób do hangaru będzie znana pod nazwą "kolekcja eksploratora". Serię inauguruje fragment zniszczonego księżyca planety Ellis XI .
Co drugi miesiąc będą wydawane kolejne modele statków, na zmianę z kolekcją kosmicznych kamieni.
[17:35] Wywiad: Pete Mackay - projektant
P: Czym aktualnie się zajmujesz?
O: Pracuję nad balansem silników i wszystkim co się z nimi wiąże.
P: Robicie to w kilka osób czy sam nad tym siedzisz?
O: Ja, John Pritchett, Matt Sherman, Dan i Calix.
P: Możesz powiedzieć coś więcej o twojej pracy?
O: Aktualnie tworzę tabelki w Excelu które pozwolą na listowanie wszystkich parametrów potrzebnych do tworzenia silników (dysz manewrowych). Pozwala to określić na papierze jak z takim silnikiem będzie zachowywać się statek.
P: A jak to wygląda z nowymi statkiem? Bierzecie dane z istniejącego statku czy wszystko od zera?
O: Oba te podejścia. Gdy dostaje nowy statek tworzę dane dla poszczególnych zaczepów (hardpoints), na bazie tego dostaję dane odnośnie wymaganej energii, generowanego ciepła itp. Na bazie tego generowane są dane wydajności statku, porównujemy je z wynikami innych maszyn i ewentualnie coś zmieniamy.
P: Nad jakimi statkami pracujesz aktualnie?
O: Dzisiaj zacząłem pracę nad Starfarerem: ile ma mieć silnikow manewrowych i gdzie. Ustalam ile każdy z nich musi dawać ciągu by stworzyć prawidłowe zachowanie statku. Pete jest nie tylko projektantem silników manewrowych i gościem od pogody ale i CIG-owym DJ-em.
[23:15] Zebranie na temat zbalansowania sposobów sterowania (Ben Lesnick, Dan Tracy, Calix Reneau, Matt Sherman)
Na bazie danych z tablic wyników widać że najlepsi gracze w nieco ponad 50% przypadków wykorzystują klawiaturę + mysz. Jako że Joystick / HOTAS trzyma się powyżej 40%, na chwile obecną CIG nie widzi dużego problemu w systemie sterowania.
[30:55] Ship Shape
W tym tygodniu Lisa opowiada o zmianach w Constellation.
[32:35] Outro
- Jaki statek chcemy zobaczyć w kolejnym ship shape?
- Już w piątek sprzedaż Starfarera, w tym wariant militarny Gemini
[33:15] Sneak Peek
MISC Starfarer Gemini
Zalecamy obejrzeć odcinek do końca, po napisach jest coś co może zaciekawić wszystkich oczekujących na moduł FPS.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia