42 (!) odcinek AtV to oprócz stałych pozycji programu humorystyczna historia Star Citizena, wywiad z Johnem Schimmelem i nowa sekcja o statkach! [toc] Wprowadzenie opowiada jak ludzie tęsknili za kosmicznymi symulatorami do czasu pojawienia się Star Citizena.
[2:30] Intro
- To już 42 odcinki.
- Zebrano 80 milionów.
- Trwa sprzedaż statków serii HULL.
- Na stronie głównej RSI opublikowano artykuł na temat przewożenia i interakcji z ładunkiem.
[4:45] News from Around the Verse
CIG Santa Monica - Travis Day i Darian Vorlick
- Trwają prace nad usprawnieniem czasu wczytywania hangaru.
- Trwają prace nad podstawowymi rozkazami dla skrzydłowych np: atakuj cel, broń mnie, itp.
- Przygotowania do sesji audio do Squadron 42.
- Trwa mierzenie pojemności kontenerów i statków by zaktualizować statystyki na stronie (dla podstawowych statków tak, na warianty nie ma co patrzeć).
Illfonic - David Langeirs i Chuck Brungardt
- Dużo pracy nad oddychaniem.
- W AC ma to wpływ na omdlenia postaci, w FPS wpłynie na bieganie (zmęczenie) i celność (szybki oddech oznacza ruch broni).
- Wszystko wygląda znacznie lepiej niż na PAX.
CIG Austin - Jake Ross i Evan Manning
- Trwają prace nad mapą.
- Ze względu na wyciek starej mapy postanowiono ją zmienić, wiele systemów będzie ukrytych by zachęcać do eksploracji (stara mapa http://mobiglas.com/StarMap/ nie wyciekła lecz została starannie przygotowana na bazie lore o systemach. Inna sprawa to fakt że wtedy nie było wiadomo nic o różnych rozmiarach dla punktów skoku. - przyp. red.)
- Oficjalna premiera mapy będzie "niedługo".
Foundry 42, UK - Michael i Andrew Nicholson
- Testerzy przekazują zgłoszenia o błędach do wewnętrznego systemu CIG.
- Na mapie Gold Horizon był błąd blokujący drzwi, szukając sposobu ich otworzenia, przeszli w inny sposób - dwa błędy w jednym.
- Na Astro Arena był problem z brakiem kolizji, graczy wylatywali poza mapę.
- Testerzy powoli opanowują gre w środowisku bez grawitacji.
[16:05] Rozmowa o serii HULL- Ben Lesnick i Dan Tracy
Ben wymyślił je zainspirowany twórczością Davida Nivena, Dan i jego zespół stworzyli projekty. Zaczęło się od zewnętrznego umieszczania ładunku - większe ryzyko uszkodzeń pod ostrzałem ale i większa ładowność. Wątpliwości fanów odnośnie wymiarów i ładowności - tak, wymiarowanie jest złe bo wcześniej bazowało na jednostkach ładunkowych (Freight Units). CIG pracuje nad wewnętrznymi węzłami umieszczania przedmiotów. Każdy z nich to 0,25 m³ ale dla wielu statków to nie miało sensu. Dodatkowo CIG chce aby kontenery miały wysokość 1,25 m - tak, aby móc się za nimi chować. Pracują nad dokładnymi liczbami - seria HULL ma być tak samo użyteczna jak Freelancer MAX lub Banu Merchantman. Dan ponownie zmierzył statki więc zaktualizowane pojemności trafiły do Q&A na tewmat HULL B.
[22:50] Wywiad: John Schimmel (Head of Linear Content)
P: Czym się zajmujesz?
O: Zaczynałem jako konsultant do fabuły, później pracowałem przy tworzeniu filmów na stronę, między innymi ATV. Obecnie pracuje przy Motion Capture.
P: Niedawno wróciłeś z Anglii?
O: Tak, byłem tam na chwilę. Nasze nagrania odbywają się w Ealing Studios w zachodnim Londynie (dzielimy studio z Downtown Abbey). Mamy korytarz oznaczony "Lady Edith Crawley / Squadron 42 makeup" co jest całkiem zabawne.
P: Możesz zdradzić coś więcej?
O: Chris czuje się na planie jak ryba w wodzie. Mamy zdolnych aktorów dzięki czemu posuwamy się do przodu. Obecnie trwa już drugi tydzień nagrań.
P: Czym takie nagrania motion capture różnią się od tych które robisz zazwyczaj?
O: Zwykle odbywają się osobno, a następnie skleja się to do kupy. Chris chciał jednak by filmować jako jedną całość ze wszystkimi na planie. Nagrania nie są dzielone na sceny, wszystko nagrywamy na bieżąco. Czasem czuję się jak w przedszkolu, aktorzy odgrywają sceny, używając improwizowanych atrap np. rurek z PCV, jednak na bieżąco widzimy animacje w grze - gdzie konstrukcja z PCV staje się jakimś działem.
P: To jak tam sobie radzi twój zespół?
O: Świetnie się bawimy, Chris wynajął dom w okolicy studia, mieszkamy tam my, Hannes Apple (reżyser), oraz Dave Haddock (scenarzysta), czasem jest tam jak w reality show MTV. Mieszkamy dosłownie 4 minuty drogi od studia, w porze obiadowej Chris może nadrobić straty jako szef CIG, a my spokojnie w domu zjeść obiad. Dodatkowo w piwnicy mamy tam studio do skanowania twarzy - 50 kamer.
P: Czy poza skalą projektu coś się zmieniło w idei tych nagrań?
O: Tak. Jako że gra będzie się powiększać, nagle mamy gigantyczną ekipę aktorów, ludzie myślą że robimy tylko główne wątki, jednak nagrywać też będziemy rozmowy i sytuacje odbywające się w tle.
[30:42] Ship Shape
- Lisa Ohanian będzie prowadzić sekcję na temat aktualnych prac nad statkami.
- Skupienie prac nad Freelancerem i Constellation.
- Aktualny wygląd P-52 Merlin:
- Dużo pracy idzie na implementację nowego systemu zniszczeń w starych statkach.
- Za tydzień informacje o Constellation.
[32:18] Outro
- Trwają prace nad 1.1.2 (dostępny na PTU), pełnego patcha można się spodziewać dopiero za tydzień (8 maja).
- Patch dodaje poziom szkoleniowy (tutorial) i tworzy podstawy pod kolejny patch - Star Marine znany także jako FPS module.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia