Zapraszamy do zapoznania się ze streszczeniem trzydziestego ósmego odcinka Around the Verse!
Empire Report
- Okup za punkt skokowy. Czyżby odkryto nowy Jump Point do systemu Sol? "Tak" twierdzi jeden z eksploratorów żądając niebotycznej ceny za informacje. Czy to prawda? Czy UEE zapłaci?
- Nowe badania dowodzą że dzieci wychowane w kosmosie mają przewagę nad "planetarnymi". Niektórzy twierdzą jednak że to okrucieństwo. Dowiedz się co twierdzą obie strony debaty.
- Czy ukochany przez fanów serial powróci do emisji na The Spectrum? Rozmawiamy z Korespondentem Rozrywkowym Torlionem Vasharką aby dowiedzieć się dlaczego odpowiedzią może być "Tak," "Tak" i "Tak".
[03:45] News From Around the Verse
- 1 kwietnia wszyskie hangary opanowane były przez kosmiczne ryby. To i przeróbka strony głównej RSI spotkało się z aprobatą użytkowników.
- Sprzedaż koncepcyjna Vanguarda – wzorowany na dwusilnikowych maszynach z II Wojny Światowej.
- Zebrano 77 milionów USD.
- Przybyło wielu nowych użytkowników po PAX East i SXSW.
- Trwają prace nad patchem 1.1a – Gladiator ma być dostępny do lotu, wiele poprawek działania serwerów. Samouczek pojawi się najwcześniej w 1.1b.
- Zmiana stylu dla Meet the CIG Devs, opinie mile widziane.
Spectrum Dispatch
CIG, Santa Monica, CA
- Gladiator – przygotowywany do lotu, testowanie animacji, tworzenie nowej klasy uzbrojenia - torpedy.
- Pirate Swarm – prace nad nowym trybem gry, podobnie jak Vanduul Swarm lecz gramy przeciw różnym statkom.
Illfonic, Denver CO
- Nowy szef projektu z CryTek nadzoruje prace nad FPS i AC.
- Trwają prace nad animacjami uzbrojenia.
- Nowy tryb rozgrywki - Sataball - tworzony jest dla areny bez grawitacji. To futurystyczna, bardziej brutalna odmiana futbolu/rugby!
CIG Austin, TX
- Behaviour pracuje nad planetą Nyx – aktualnie faza Greyboxing.
- Trwają prace nad systemem górnictwa.
- Stanowisko operatora ładunku jest już na ukończeniu – manipulacja odłamkami asteroidy by wciągnąć interesujące nas fragmenty.
- Stanowisko operatora skanera będzie powiązane z wypuszczaniem specjalnych pocisków skanujących.
Foundry 42, Manchester, UK
- Trwa tworzenie wnętrz stacji Shubin.
- Prace nad zestawami (modułów) które ułatwią tworzenie pomieszczeń.
- Skupienie pracy nad etapie greyboxingu i układania wszystkiego, później dopiero zostaną dodane efekty wizualne.
[14:40] Subscriber Corner
- Dział przeznaczony dla subskrybentów.
- Subskrybenci otrzymali pewne sumy REC w ramach rekompensaty za specjalne przepustki na latanie unikalnymi statkami (Test Pilot oraz Advanced Test Pilot) jakie mają otrzymać w przyszłości.
- „Imperatorzy” uzyskali dostęp do „unikatowego” (subskrybenci wspominają o pojawieniu się Super Horneta który można wypożyczyć za REC) statku jaki był im obiecany, statek Vanduuli zostanie udostępniony gdy będzie gotowy do pilotowania.
- Nagroda za 3 lata subskrypcji.
[15:50] Wywiad: James Wright – starszy programista silnika gry
P: Czym zajmujesz się w CIG?
O: Jestem programistą silnika gry.
P: Czyli pracujesz nad tym co ukryte?
O: Tak, praktycznie u podstaw CryEngine, pracowałem między innymi nad przerobieniem silnika z gry FPS z ograniczeniem mapy do promienia 16 km, na coś, co może tworzyć mapy o średnicy milionów kilometrów.
P: Na jakie wyzwania natrafiliście?
O: To coś nietypowego. Bierzemy całkiem sprawny silnik i musimy go dostosować by radził sobie z czymś nowym. Zaczynając od zera byłoby łatwiej. Musimy znaleźć rozwiązanie będąc ograniczonymi do tego, co istnieje już w silniku.
P: Dobrze się pracuje z CryEngine?
O: To dobry silnik który pozwala na tworzenie wielu detali, jednak często się wiesza. To ciekawe doświadczenie. Biorąc silnik na którym zbudowano wiele gier widzimy jak dużo rzeczy było dodawanych dla tych gier. Moja praca polega na przejrzeniu takiego silnika i zrobieniu z nim czegoś, na co nikt jeszcze nie wpadł.
P: W Frankfurcie mamy nowe studio gdzie pracuje wielu byłych pracowników CryTek, czy miałeś już okazję z nim współpracować?
O: Tak, zaczynamy ze sobą kooperować. W sumie przejście na duże światy to ich zasługa, zaczynałem to ja i jeszcze jeden facet, teraz od tego jest cały zespół. Cieszy mnie doświadczenie jakie oni posiadają.
P: Czyli praktycznie przeprogramowują silnik?
O: Nie przeprogramowują, jedynie aktualizują (shift), powiedzmy że silnik był używany na starszych konsolach, system propagowania danych do renderowania będzie całkiem inny niż to co my mamy dostępne. Zdarza się że mamy w zespole kogoś kto pierwotnie tworzył jakiś fragment silnika, on dostaje zlecenie jego aktualizacji gdyż nikt lepiej tego nie zna.
P: Fakt, mamy tutaj dużo zdolnych ludzi, nawet Jason Hudgins wspominał ze ludzie sami przychodzą bo chcą uczestniczyć w tym ambitnym projekcie.
O: Tak, mamy sporo utalentowanych członków zespołu. Star Citizen to nie jakieś tam MMO, tylko symulacja czasu rzeczywistego. Na dużą skalę. Po prezentacji na SXSW rozmawiałem z ludźmi którzy Star Citizen widzieli pierwszy raz. Spodobał im się poziom detali, jaki chcemy osiągnąć dla tej gry. Chcemy stworzyć coś, co będzie dobrze się prezentować na monitorach 4K. Ale gdyby ktoś próbował to powiedzieć do osoby pracującej nad grą na konsole – rozmówca popatrzyłby na was jak na wariata. Tak naprawdę wiele jeszcze przed nami, daleko do dużych statków walczących ze sobą w kosmosie z trwającą w międzyczasie akcją abordażową wewnątrz któregoś z nich, podziału fizyki, grawitacji. Jako programista silnika gry przyznam że jest to ekscytujące pracować nad tym wszystkim.
P: Na co najbardziej czekasz jeśli chodzi o PU?
O: Praktycznie już odpowiedziałem, duży świat, stworzone podstawy i patrzeć jak to wszystko działa. Chciałbym wystartować i przez przypadek trafić na jakąś walkę, lub pomóc losowo spotkanej osobie w wykonaniu jakiegoś zadania.
P: Czy jesteś dumny ze swojego wkładu w projekt?
O: Tak, cieszę się że mogę dać coś od siebie. Sam fakt przejścia na 64 bit dla dużych map. Jeśli wszystko tylko przerobimy to odbije się na wydajności, chodziło o precyzyjne zmiany które nam się udały, gdyż nie mamy żadnego spadku wydajności względem klienta 32 bit.
P: Tworzysz płótno dla programistów którzy są artystami...
O: A może mieszam barwy? Tworząc paletę której używają, lub mieszam barwniki...
P: Miło spojrzeć na grę od tej strony, teraz już wiemy jak to wygląda i jak ważna jest twoja rola.
O: Dziękuję za miłe słowa i wsparcie społeczności, dzięki wam stać nas na wykwalifikowanych specjalistów.
[23:35] Sandi Gardiner Goes to Flight School
Sandi prosi o pomoc Disco Lando, ten zabiera ją do Flight Club. Oczywiście wszyscy znają pierwszą zasadę Flight Club - nie rozmawia się o Flight Club.
[32:20] Outro
- Koniec Darmolotu Gladiusa.
- CIG prosi o nadsyłanie nietypowych / ciekawych ujęć 30 sekundowych które będą mogli wykorzystać.
- Od przyszłego tygodnia Around the Verse będzie 3 godziny później, ze względu na niewystarczający czas dla montażystów na przygotowanie odcinka.
[33:45] Art Sneak Peek
Wnętrze Starfarera
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia