Zapraszamy na zapoznanie się ze streszczeniem dwudziestego pierwszego odcinka Around the Verse - tym razem zobaczycie m. in. wywiad z Zane Bienem.
- Ben i Sandi pokazują koszulki jaki dostali od Organizacji Ausmonauts - jednoczącej graczy z regionów Australii i Nowej Zelandii.
- 315 - gotowy do lotu, wciąż nie wszystko jest do końca sprawne w statkach od Origin, ale poprawki pojawią się w kolejnych patchach.
-
Potencjalna lista eventów gdzie pojawi się CIG: PAX East, South by South-West, GDC, GamesCon, DragonCon.
[2:25] News from Around the Verse
Arena Commander
- Nagrano Audio do statków firmy Drake - Chris chce by każdy producent statków miał swój interface; kolorystyka, wygląd, głos komputera pokładowego itp.
- Trwa projektowanie nowych rodzajów rakiet
- Trwają prace nad A.I. do AC 1.0
Squadron 42
- Trwa tworzenie animacji do scenariuszy bez grawitacji
- Przygotowania do dużej sesji motion capture w grudniu (SQ42, Arena Commander i FPS)
- Rozpoczęto prace nad cywilną wersją niszczyciela klasy Javelin
Persistent Universe
- Trwają prace nad projektowaniem wyglądu barmanów ArcCorp
- Testowanie systemu przyjaciół i rozmów (chat)
- Trwają prace nad poprawą fizyki asteroid
Statki
- Gladius - trwa implementacja systemu zniszczeń
- Avenger - role wariantow są zatwierdzone i trwa ich projektowanie (tak aby się różniły od siebie bardziej niż Cutlassy, na co zwracali uwagę gracze)
- Carrack - końcowe poprawki projektu
- Trwają prace nad dodaniem kilku nowych broni do sklepu Voyager Direct
FPS
- Usunięto problem natychmiastowej śmierci gdy wbiegamy na nie poruszający się statek latający
- Implementacja animacji skradania / czołgania
- Poprawki butów magnetycznych
[6:68] Obsługa klienta / Customer Service
- Mogą być opóźnienia w odpowiedziach na zgłoszenia, ze względu na sezon wyprzedaży
- Nieśmiertelniki (dog-taags) zostały rozesłane
- Model Constellation powrócił do klepu na okres przed świąteczny
[7:42] Bug Smashers
Dziś Mark pokazuje i naprawia problem z kolizjami asteroid, możliwe było trafienie asteroidy z broni, lecz statek zwyczajnie przez nią przelatywał.
[15:00] Art Sneak Peek
Bombowiec Vanduuli
[15:20] MVP
Wyróżnienie w tym tygodniu otrzymuje GrrrArrgh za temat, gdzie opisuje wrażenia przy pierwszej grze w Star Citizena. Temat został wybrany przez samego Chrisa Robertsa.
[15:58] Wywiad: Zane Bien - projektant UI i stron internetowych
P: Czym sie zajmujesz?
O: Głównie projektuję interfejsy użytkowe, HUDy do statków i tonę innych rzeczy jak ktoś poprosi.
[16:46] P: jaka jest twoja ogólna wizja HUdów? Wiemy że powinny być modyfikowalne, i zmieniać style w zależności od producenta statku, ale czy masz może na mysli coś jeszcze? Co chcesz zmieniż lub dodać by były czytelne, a zarazem super sie prezentowały?
O: Obecnie HUD jest generowany na hełmie, później to przeniesiemy na hologramy w statkach. CHcę by był widoczny dla gracza, ale i dla jego postaci (istniejący w świecie). By umożliwić personalizację HUD zostały ustandaryzowane rozmiary grup wyświetlanych danych - dzięki temu piloci będą mogli wybierać na którym ekranie co jest pokazywane. Nie wiem do jakiego stopnia będą niszczone kokpity, zapewne będą jakieś zapasowe nieużywane ekrany by przejąć wyświetlanie jeśli wyświetlacz z którego korzystamy zostanie uszkodzony.
[19:52] P: Czy projektując HUD bierzesz pod uwagę które przyciski odpowiadają za zadania w kokpicie? Innymi słowy czy postać będzie wciskać te przyciski, czy zostanie jak jest teraz?
O: Kokpity będą miały sporo punktów interakcji, nie tylko jakiś ozdoby, mam listę około 60 rzeczy które mogą mieć interakcje i wpływ na wygląd lub zachowanie kokpitu, HUDa, a nawet maszyny.
[22:42] P: Nad interfejsem jakich statków najbardziej palisz się do pracy?
O: Nad dużymi jednostkami (capital ships) - mają duże ekrany, a więc jest to możliwość by stworzyć kreatywny projekt. Nawet Chris wspominał o tym że będzie można przekazywać dane/ funkcje na konkretne stanowiska. Więcej danych na konkretnej stacji, podsumowanie na stanowisku kapitana.
[26:00] P: Rozumiem że tworzyłeś grafikę na strony internetowe i fikcyjne UI już w czasach szkolnych. Co cię motywuje by poświęcać aż tyle czasu projektowaniu UI/UX? Jakie są interesujące wyzwania które przyciągnęły cię do tego zagadnienia?
O: Photoshopem bawiłem sie od 11 roku życia, obecnie mam 25. Grałem w CounterStrike i tworzyłem strony internetowe dla różnych klanów. Podobały mi się animacje jakie można było znaleźć wtedy w internecie, po prostu chciałem tworzyć coś podobnego.
[28:40] P: W jakim stopniu (i w jaki sposób) zbierasz wiedzę na temat HUD, ogólnej awioniki, wyświetlaczy wielofunkcyjnych i sensorów w myśliwcach nim zaczniesz pracę przy tworzeniu HUD do statku kosmicznego?
O: W sumie coś, co mi pomogło to symulatory lotu z wykorzystaniem Oculus Rift. Ostatecznie wszystko sprowadza się do tego co jest potrzebne do gry, to góruje nad funkcjonalnością. Projektując staram się stworzyć coś, co jest przejrzyste a zarazem fajnie wygląda.
Na koniec Ben i Sandi wspominają o nowym programie "Meet the CIG Devs" emitowanym we wtorki, gdzie pracownicy CIG będą opowiadać coś więcej o sobie (tę serię również będziemy tłumaczyć). 21.11 startuje Anniversary Sale, a 28.11 Concept Sale. "Każdy się raczej domyśla co tam będzie". W grudniu, a konkretnie 19-go planowany jest świąteczny live stream, nie tylko ze studia w LA - będą też goście z innych oddziałów.
- Ogłoszono mały konkurs - zaprojektuj HUD do Heralda. Do wygrania grafika użyta do prezentacji tego statku podczas jednego z odcinków AtV prowadzonego na żywo.
- Nowe gadżety w sklepie na RSI: małe figurki postaci z Star Citizen, oraz specjalny zestaw zawierający naklejkę, karty do gry, notes oraz długopis. Gadżety można nabyć tutaj.
- Plus mały gag po napisach
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia