Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Zerat_KJ
    Zerat_KJ

    Star Citizen: 10 for the Designers - odcinek 2

    Tym razem na pytania subskrybentów odpowiadają Calix Reneau i Matthew Sherman. W sesji pytań miał wziąć udział Dan Tracy, ale niestety się rozchorował.

    [00:46] P: Jakie doświadczenia zespół projektancki ma w utrzymaniu sprzętu które może wykorzystać podczas projektowania systemów naprawczych? Jak ważny jest system naprawczy podczas projektowania statku? Jak szczegółowa będzie strona gry jako inżynier statku?

    Calix Reneau: Ja zajmuję się projektowaniem systemu napraw polowych. Pytam ludzi z prawdziwego świata jak naprawia się pewne rzeczy, to służy mi jako punkt odniesienia. W samej grze będą pewne gesty, które będą oznaczały że coś jest naprawiane. Sporo czerpię z gry Car Mechanic Simulator 2014, wyszedł na rynek w idealnym momencie. Mamy już w sumie ciekawy prototyp i liczymy że niedługo będziemy mogli się tym podzielić z wami.

     

    [03:17] P: Czytałem i słyszałem że podstawowa mechanika gry oparta jest na indywidualnych umiejętnościach gracza (pilotaż, górnictwo, FPS), tak więc zastanawiam się jakie szanse mają gracze którzy posiadają jakiegoś rodzaju niepełnosprawność (umysłową i/lub fizyczną) z innymi? W innych MMO są oni w stanie "wylevelować" postać co pomaga im cieszyć się większą częścią zawartości gry mimo ograniczeń płynących z ich osobistych możliwości. Ucieszyłbym się wiedząc że SC wspiera również tych graczy, którym jest w normalnej sytuacji o wiele ciężej nawiązywać kontakty społeczne lub brać udział w eventach. Czy są jakieś plany by wesprzeć tę grupę użytkowników i jeśli tak, to jak myślicie że ich unikalne potrzeby mogą być zaadresowane w grze?

    Matthew Sherman: Na chwilę obecną staramy się dodać jak najwięcej zróżnicowanych metod interakcji z grą, sterowanie przy pomocy klawiatury + mysz, joystick, gamepad oraz możliwość zmiany klawiszy. Chodzi o to aby mogli korzystać z takiego urządzenia jakie im najbardziej odpowiada.

    CR: U podstawy gry są konkretne role jakie gracze mogą wykonywać. Projektując je zastanawiamy się jak mocno można się zagłębić w daną rolę. W rzeczywistości do niczego graczy nie zmuszamy, jeśli ktoś nie chce latać jako pilot - nie musi, budujemy także bogatą grę FPS. To wszystko pozwoli graczom wybrać sposób gry jaki im odpowiada.

     

    [05:36] P: Interesują mnie niektóre aspekty gry statkami wieloosobowymi. Czy pilot będzie mógł wyłączyć/restartować pojedyncze silniki podczas lotu? Np. na Constellation podczas długiej wyprawy eksploracyjnej wyłączyć dwa silniki w celu oszczędzenia paliwa, a w razie potrzeby włączyć je by wziąć udział w walce?

    CR: Tak, taki jest cel wieloosobowych statków, rozdzielanie funkcji pomiędzy różne osoby. Efektem ubocznym jest to że nie każdy ma dostęp do wszystkiego (bo i nie każdy tego potrzebuje). Dobrym przykładem jest obsługa osłon lub radaru. Pozwala na skupienie się na tej roli bez obaw o uzbrojenie lub namierzanie celu czy też zderzenie się z asteroidą.

    MS: Gdy jakiś system zostanie uszkodzony konieczne będzie jego wyłączenie i przekierowanie mocy.

     

    [07:20] P: Pytanie odnośnie systemu overclockingu. W Star Wars Galaxies gracze mieli możliwość "eksperymentowania" na produkowanych przez siebie przedmiotach by otrzymać lepszy projekt danego przedmiotu. Dawało to graczom możliwość stworzenia lepszych wersji danej rzeczy. Dzięki temu systemowi gracze stawali się najlepszymi rzemieślnikami na serwerze i tym samym lokalnymi celebrytami. Ludzie mówili "idź do tej osoby po najlepsze pancerze" lub "idź do tej osoby po najlepsze blastery". Czy coś podobnego planowane jest dla możliwości produkcji w Star Citizenie?

    CR: Chris chce czegoś takiego praktycznie od pierwszego dnia. By gracze byli znani za to co trafią zrobić. Nie mamy jeszcze dopracowanej mechaniki, ale pomysł jest zatwierdzony.

    MS: W porównaniu z innymi grami, zamiast mieć umiejętność w wykonywaniu pancerza, będzie coś w rodzaju "ile rzeczy musiałeś zmodyfikować i zniszczyć zanim uzyskałeś dany wynik". Coś jak podkręcanie procesora, zawsze istnieje ryzyko że coś się uszkodzi.

    CR: To będzie kwestia znalezienia złotego środka pomiędzy oczekiwaną wydajnością a uszkodzeniem elementu.

     

    [09:30] P: Widziałem kilka postów ze skargami odnośnie "strafe fight". Czy było rozważane wprowadzenie aerodynamiki w mgławicach na taką skalę, by walka na zasadzie strafe'owania była znerfowana? Przy gęściejszych chmurach gazu jakikolwiek ruch inny niż ten zapewniony przez główny silnik nie będzie wystarczający aby robić uniki odpowiednio szybko. Tak aby ludzie oczekujący walk kosmicznych "na pełnym ciągu" też mieli z tego przyjemność.

    CR: Podstawowe pytanie brzmi, czy środowisko ma wpływ na mechanikę lotu. na chwile obecną - nie, ale jest to w planach. Przykładowo lot przez burzę jonową może negatywnie wpłynąć na reaktor, lub lot przez mgławicę (chmurę gazu) wraz ze zbyt intensywnym używaniem silników może spowodować wybuch.

    MS: Można to porównać do końcówki filmu Star Trek 2 - walka odbywa się w mgławicy, co ma wpływ na stosowane taktyki.

     

    [10:59] P: Czy będziemy mogli uzywać zapasowych systemów Vanguarda zamiennie "w locie"? Np. można zainstalować osłony i elektrownię o niskiej emisji, a zapasowe systemy skonfigurować z myślą o wysokiej wydajności i walce. Lub jednocześnie mieć osłony chroniące przed obrażeniami obszarowymi i bezpośrednimi tak by móc zmieniać konfigurację w trakcie misji.

    MS: W skrócie - tak. Zastosowanie różnych zestawów przykładowo osłon pochłaniających uderzenia bezpośrednie na front, oraz pochłaniających wybuchy na tył.

    CR: Ten statek został stworzony jako maszyna wielozadaniowa. Pozwala to na modyfikacje statku nieco inne niż będzie to możliwe dla innych maszyn.

     

    [12:52] P: Jeśli pilot zauważy inny statek czy będzie w stanie przewidzieć wektor celu i przesłać to innym graczom? Czy może trzeba będzie opisywać wektor celu?

    CR: Ciekawie byłoby usłyszeć próbę opisu kursu w przestrzeni 3-wymiarowej. Do tego najlepiej się nadaje Hornet tracker - którego rolą jest znajdywanie celu przysyłanie jego pozycji do innych statków. Pozwoli to na "widzenie" celu który normalne nie byłby wykryty przez radar innego statku.

    MS: Pamiętać też należy że Hornet Tracker głównie spełnia się w śledzeniu celów. Jeżeli w pobliżu jest Herald, który jest doskonałym statkiem komunikacyjnym lepiej byłoby aby Hornet przekazał informacje do Heralda, który prześle je dalej.

     

    [14:27] P: Czy są plany pozbycia się psującej immersję ikony "USE"? Jeśli nie to czy jest plan wprowadzenia animacji ręki i palców wciskających przyciski?

    MS: Tak. Chcemy się go pozbyć oraz dodać możliwość zauważenia co właściwie dane użycie będzie robić (otwierać drzwi, wysuwać stolik, itp) taka informacja zostanie podana.

    CR: Ten "guzik" jest bardzo mocno zintegrowany z CryEngine i pozbycie się go nie jest łatwym zadaniem. Jednym z bardziej banalnych problemów jest to, że nie jest to podpięte pod wersje językowe. W aktualnej wersji francuskiej, napis nadal jest po angielsku. Chcemy by wszystkie interakcje były animowane, ale ten system wymaga jeszcze wiele pracy.

     

    [16:22] P: Powiedzmy że znajdę jakiś wrak albo coś bardzo wartościowego w kosmosie, jednak nie będę w stanie zabrać "całego na raz". Ile czasu taki wrak będzie "wisiał" w przestrzeni zanim zniknie? Nie chciałbym sprzedać informacji o jego pozycji innemu graczowi, a ten na miejscu znajduje pustkę/zamkniętą instancję.

    MR: Nie mamy jeszcze dopracowanych szczegółów. W takich sytuacjach zaleca się wezwać kolegów z większym statkiem.

    CR: To jedno z tych pytań które pozostaną bez odpowiedzi póki nie uruchomimy uniwersum gry.

     

    [17:51] P: Czy będzie zaimplementowany jakiś system który ułatwi latanie w formacjach? Tak jak we Freelancerze gdzie można było dołączyć do grupy statków i wszyscy dokonywali skoku w tym samym czasie, lub tworzyli formację eskortującą podczas podróży z dużą jednostką.

    CR: Rozmawiałem kilka dni temu z Johnem Pritchettem na ten temat. Byłby wybrany lider grupy, a IFCS podpinałby się pod jego maszynę i starał się utrzymać stałą pozycję względem jego statku.

    MS: Formacje będą czymś przydatnym w trójwymiarowej przestrzeni.

    CR: Mieliśmy swojego czasu taki pomysł, by każdy gracz miał "pozycje skrzydłowych" tak by inni gracze wiedzieli gdzie muszą być by lecieć z szefem grupy. To jednak jedna z tych rzeczy które trzeba przetestować w praktyce.



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

    1. Marcin Przybyłek

      Na orbitę


      • Wyświetlenia

        21

      • Głosy

        5

      • komentarze

        0

    2. Maciejozaman

      Noc na Deymarze


      • Wyświetlenia

        34

      • Głosy

        4

      • komentarze

        0

    3. Marcin Przybyłek

      Czuję zapach morza


      • Wyświetlenia

        17

      • Głosy

        3

      • komentarze

        0

    4. parasite

      Ucieczka przed dniem


      • Wyświetlenia

        17

      • Głosy

        3

      • komentarze

        0

    5. parasite

      Poranek przed pracą?


      • Wyświetlenia

        15

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

    6. Maciejozaman

      Reliant w podróży


      • Wyświetlenia

        18

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności