Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Zerat_KJ
    Zerat_KJ

    Star Citizen: 10 for the Chairman - odcinek 51

    W tym tygodniu Chris Roberts odpowiada na pytania m.in. o handel, mechanikę inwentarza i walk abordażowych.

    [6:52] P: Sporo rozmawia się o jedzeniu, spaniu, higienie, itp. Wiele ze statków ma tego typu wyposażenie dla większej immersji, ale czy jest w planach aby te towary/potrzeby miały wpływ ma gracza? Innymi słowy czy sen zapewni bonus do tolerancji na blackouty lub jedzenie da jakiś buff tak jak to jest w innych MMO?

    O: Chyba już o tym rozmawialiśmy. Podoba mi się że dzięki tym obiektom i interakcjom statki wydają się prawdziwe, chcemy graczowi dać mały bonus za korzystanie z tych rzeczy lecz będzie to coś niewielkiego. Jeśli nie będziecie brać kąpieli przez tydzień NPC może zwrócić uwagę na to i z mniejszą chęcią rozpocząć rozmowę. Posiłek lub sen może wpłynąć pozytywne na staminę itp. Nie chcemy żeby było to uciążliwe, ale dodawało trochę immersji. Postaramy się żeby nie było to zbyt częstą koniecznością, podobnie jak tankowanie waszych maszyn.

     

    [9:27] P: Czy możliwe będzie przechwytywanie, deszyfracja i hakowanie dronów informacyjnych przesyłających dane przez punkty skokowe? Dodatkowo czy będziemy mieli gdzie sprzedać takie dane? Jeśli tak to czy będzie można takiego drona złapać i później wypuścić (w ten sposób unikając wykrycia przez adresata informacji)?

    O: Tak, to będzie podstawa zawodów związanych z przekazywaniem i handlem informacjami. Przewożenie informacji to jedno, odszyfrowanie to kolejny etap. Będą role skupiające się na tych działaniach, choć w teorii każdy może się tym zająć.

     

    [10:28] P: Czy większe statki np. Starfarer lub Carrack będą dostępne w hangarze w 2015 roku?

    O: Starfarer tak, Carrack nie mam pewności, musiałbym zerknąć w grafik. Pierwszy z tych dwóch jest używany w Squadron 42 więc musi być nie tylko w hangarze, ale też gotowy do lotu zanim otrzymacie dostęp do pierwszych misji fabularnych. Nasze statki stanowią duże wyzwanie ze względu na poziom detali. Z chęcią zatrudnimy dobrych grafików 3D, podobnie zespół w Anglii.  Niedawno mieliśmy duże zebranie związane ze statkami, gdzie ustaliliśmy jakie statki gdzie maja być robione itp. Mamy też opracowaną technikę budowy większych maszyn, Retaliator jest prototypem na którym testujemy ten proces. W sumie mamy 12 grafików od tworzenia pojazdów. Wy chcecie statki, a my chcemy je budować.

     

    [13:18] P: Jeśli lecę w grupie z kolegami to czy gdy trafimy na punkt skokowy, będziemy musieli lecieć przez niego pojedynczo czy można będzie to zrobić razem?

    O: Dobre pytanie, nie temat skoków grupowych jeszcze nie jest sfinalizowany. Wydaje mi się że będzie się dało sprząc komputery ze statkiem dowodzącym. Może pojedynczo dla trudniejszych skoków. Rozmowy na ten temat właśnie trwają  gdyż jest to ważna rzecz do tworzonego świata gry. Latając w grupie będziemy pilnować by wszyscy trafili do tej samej instancji, a czy skok będzie indywidualny to się jeszcze okaże.

     

    [14:20] P: Czy pociski rakietowe będą mogły namierzać konkretne podsystemy na większych statkach, przykładowo silniki  lub sterówkę czy będziemy musieli do nich mierzyć ręcznie?

    O: Dla większych statków będzie możliwe namierzanie systemów, co za tym idzie rakiety będą mogły atakować konkretne elementy tychże. Być może będzie istniała możliwość namierzania konkretnych elementów uzbrojenia. (Dobrze by było, w końcu antyczny Freespace miał już taką opcję - zarówno jeśli idzie o systemy jak i działa/wieżyczki - przyp. red.)

     

    [14:51] P: Jaki będzie działać system plecaków w Star Citizen? Czy będziemy zakładać plecak i wtedy dostaniemy więcej miejsca na sprzęt jak w bardziej tradycyjnym MMO/RPG?

    O: Takie są plany. Wszystkie przedmioty w grze mają jakieś fizyczne wymiary. Odnosi się to zarówno do kieszeni w spodniach jak i hangarów. Hangary mają mieć jakąś pojemność (nie tylko na statki), statki mają ładownie, kieszenie w spodniach też zmieszczą tylko konkretną ilość przedmiotów o odpowiednich wymiarach. Powiedzmy że spodnie mają dwa sloty (kieszenie) na małe przedmioty, ale więcej przeniesiemy gdy np. założymy plecak który pomieści 10 przedmiotów o rozmiarze 2 (lub mniejszych). Działa to podobnie jak w grach RPG, z tą różnicą, że wszystko co na siebie nałożymy ma jakiś wygląd. Oczywiście założenie niektórych przedmiotów może nakładać ograniczenia. Nie da się usiąść w fotelu pilota mając plecak na plecach, itp.

     

    [16:47] P: Oprócz umiejętności które muszą zostać nabyte przez gracza (np. pilotaż statków) czy są planowane inne umiejętności lub cechy postaci np. umiejętność posługiwania się językami obcych ras?

    O: Nie jestem pewien. Na chwilę obecną wszystko bazuje na tym jak gracz lata, co potrafi. Można zdobyć lepszy sprzęt, lecz staramy się unikać klasycznych umiejętności i poziomów znanych z innych gier. NPC będą posiadać jakieś umiejętności, morale, poziom agresji, celność itp. Co do komunikacji w języku obcych ras, bardziej stawiamy na to, że będziecie kupować lepsze wersje „google translate” lub babelfish. My tylko dajemy sprzęt, co wy robicie zależy tylko od waszych umiejętności. NPC moga posiadać jakieś umiejętności.

     

    [18:11] P: Jak wyobrażacie sobie handel między graczami w PU? Czy inni gracze będą przeglądać moje oferty przez mobiGlas czy będzie można otworzyć sklep?

    O: Docelowo chcemy by gracze posiadali własne sklepy, tak więc można będzie natknąć się na Sklep z Ciekawostkami Chrisa gdzie inni gracze przyjdą i kupią co im się spodoba. Cała idea statku Banu Merchantman zasadza się na lataniu i handlu na różnych planetach, gdzie targu dobijać będzie się w odpowiednim pomieszczeniu do negocjacji. Pomyślimy też nad tablicą ogłoszeń w rodzaju Gumtree - spisujemy przedmioty, publikujemy ogłoszenie, ktoś przeczyta, zgłasza się i dokonujecie transakcji spotykając się gdzieś. Oczywiście będą pewne rzeczy które będą wymagać nadzoru podczas transakcji, np. statki kosmiczne.

     

    [19:49] P: Czy duże statki kosmiczne (capital ships) będą w stanie chronić swoimi osłonami zadokowany/połączony mniejszy statek dla zwiększenia bezpieczeństwa np. podczas dokowania?

    O: Raczej nie. Lepiej żeby każdy statek był odpowiedzialny za swoje bezpieczeństwo. Emitery pola mogą „nie być świadome” zbliżającego się statku i może to prowadzić do pewnych problemów.

     

    [20:38] P: Czy gracze będą mieli możliwość zamykania grodzi w celu utrudnienia ewentualnych akcji abordażowych? Może również będą mieć opcję dekompresji i ponownej hermetyzacji sekcji statku w ramach wykorzystaniu systemów statku do walki z wrogiem znajdującym się na jego pokładzie?

    O: Tak, jest to jedna z rzeczy jakie będzie można zrobić. W takiej sytuacji grupa abordażowa będzie potrzebowała specjalnych narzędzi aby przejść dalej. Ostatnio wspominałem o prototypie nad którym pracujemy mającym ma już takie scenariusze zaprogramowane. Mamy nowy system zarządzania statkami na który mówimy GOTS – Game Object STate (ang. STan Obiektu Gry) który pozwala na wbudowanie pewnej logiki do tworzonych maszyn.  Zamykanie drzwi, miganie świateł, dekompresja itp. Zdecydowanie będzie to przydatne dla moderów którzy stworzą dużo ciekawych rzeczy.



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności