Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Zerat_KJ
    Zerat_KJ

    Star Citizen: 10 for the Chairman - odcinek 48

    Kolejna seria pytań do Chrisa Robertsa. Tym razem m.in. otoczenie hangarów, niestandardowe zastosowanie sprzętu pokładowego i możliwości AI.

     

    [5:18] P: Jedną z moich ulubionych rzeczy w Star Treku było obserwowanie załogi znajdującej ciekawe sposoby aby wykorzystać sprzęt który nie służy do walki aby oszukać, rozproszyć lub w jakiś inny sposób pokonać ciężej uzbrojonych lub licznych przeciwników. Mając to na uwadze czy zorientowane na cele naukowe maszyny takie jak Carrack będą mogły także wykorzystywać swoje wyposażenie przeciwko agresorom na niestandardowe sposoby?

    O: Dobre pytanie. Na pewno planujemy dla statków większych od Carracka duży współczynnik modularności. Aktualnymi królikami doświadczalnymi są Avenger i Cutlass, z czasem pokażemy wam dokładnie co i jak. Praktycznie każdy statek będzie miał jakiś stopień modularności. System ECM (elektroniczny atak i obrona) może być jednym z takich modułów. W AC 1.0 będą już działać nowe systemy namierzania celu na podstawie generowanych emisji. Zależnie od zarządzania zasilaniem i innymi systemami statku będzie możliwe ograniczenie emisji do takiego stopnia że będzie trudniej nas wykryć lub namierzyć (np można będzie wtedy się chować w polu asteroid).

     

    [8:56] P: Co się stanie ze statkiem jeśli nie zdołamy pomyślnie nawigować przez punkt skoku? Wylecimy w nieznanym miejscu gdzieś po drodze czy może jeszcze coś innego?

    O: Może wystąpić jedna z kilku sytuacji, od pojawienia się w nieznanym miejscu, po zniszczenie statku. Będzie to zależeć od typu skoku, poziomu turbulencji no i czy po drodze będzie miejsce gdzie mogło by nas wyrzucić. Oczywiście w takiej sytuacji spodziewać się należy poważnych uszkodzeń statku. To jeszcze nie jest do końca sprecyzowane.

     

    [9:38] P: Czy gracze będą w stanie posiadać i kontrolować fabryki produkujące technologię (obcych) i jak taką fabrykę można stworzyć?

    O: Nie wiem czy obcych, ale ludzi do pewnego stopnia tak. Potencjalnie tylko 10% takich placówek będzie mogło być pod kontrolą graczy. Organizacje handlowe będą mogły zarabiać dzięki takim miejscom. Oczywiście z czasem gdy gra się będzie rozrastać, będą powstawać nowe placówki w miarę rozbudowywania kolonii na planetach przez mieszkających tam osadników.

     

    [11:06] P: Czy oficer obsługujący stanowisko komunikacyjne będzie mógł poszukiwać i podsłuchiwać komunikację pomiędzy statkami (lub członkami załogi operującymi w przestrzeni) innych graczy lub NPC-ów na różnych częstotliwościach? Czy będzie możliwe hakowanie i szyfrowanie sygnałów komunikacyjnych?

    O: Tak, planujemy możliwość włamywania się na kanały rozmów innych graczy i NPC, być może w postaci jakiejś mini-gry żeby urozmaicić tę czynność. Będą różne poziomy szyfrowania oraz siła sygnału, wszystko zależy od anteny komunikacyjnej i komputera pokładowego.

     

    [12:56] P: Czy możesz podać jakie narzędzia będą dostępne dla organizacji w celu śledzenia wydatków, zapasów, używanych statków, misji itp?

    O: na pewno będzie możliwe płacenie za wykonane misje, system podatkowy za członkostwo, oraz zewnętrzne konto bankowe. Powoli to na posiadanie wspólnych dóbr, które będą mogli wykorzystać różni ludzie z organizacji. Organizacje w 1.0 będą istnieć w systemie doboru graczy (lobby), z czasem przejdzie to na moduł planetside, a na koniec do PU.

     

    [13:42] P: Jak przewidujecie wystrzeliwanie małych myśliwców (snub fighter) z dużych statków? Coś na kształt tuneli startowych znanych z Battlestar Galactica, czy coś innego?

    O: Raczej nie jak w Battlestar Galactica, raczej jakiś pokład szybkiego startu dla kilku maszyn na Bengalu i Panther. Reszta maszyn startuje "ręcznie". Szybki start będzie zapewne bazował na systemie szynowym. Oczywiście mowa tu nie tylko o małych myśliwcach, ale też o tych pełnowymiarowych.

     

    [14:26] P: Jak dużej interakcji można się spodziewać od AI w Persistent Universe? Czy postacie przez nią kierowane na moim statku lub powierzchni planety będą podchodzić i zagadywać aby przekazać mi ważne informacje, czy gracze sami będą musieli podejść do AI aby rozpocząć interakcję lub zadać pytanie?

    O: W samym Squadron 42 AI będzie szukać graczy gdy ma jakaś sprawę. Załoga statku to osoby z własną osobowością, czytają książkę, robią kawę, mogą też opowiedzieć jakiś żart graczowi i iść dalej, gdy nie mają dyżuru. Chcemy uniknąć znanego systemu rozmów, gdzie zawsze wiemy gdzie kto jest. Pierwszą próbką będzie Squadron 42, gdzie chcemy stworzyć żywe środowisko - coś czego jeszcze nie było i mamy nadzieje że wam się spodoba.

     

    [16:40] P: W PU, jeśli mam jeden z planetarnych hangarów to czy mogę mogę po prostu z niego wyjść i odwiedzić sklepy lub puby na planecie? Jeśli tak, to co się stanie gdy wybiorę hangar asteroidowy? Będę zmuszony lecieć własnym statkiem na jakąś planetę czy jest w planach jakiś rodzaj  przewozów wahadłowcami?

    O: Z Hangaru możecie iść do sklepów, barów i gdzie jeszcze się da na danej planecie. Dla asteroidowego hangaru (który będzie dużych rozmiarów) będzie trochę sklepów i duża społeczność piracka. Jeśli sklep którego szukacie nie istnieje na danej planecie / asteroidzie to niestety wsiadamy do własnego statku musimy się udać do innej lokalizacji. Mamy w planach transport publiczny, nie ma problemu by kupić bilet i polecieć na inną planetę. Jednak nie spodziewałbym się połączenia między skupiskiem piratów a obiektem chronionym przez UEE.

     

    [18:10] P: W jakim stopniu pilot statku desantowego będzie w stanie dodatkowo wesprzeć zespół naziemny? Np. pilot mógłby być dodatkową praą oczu obserwującą detektor ruchu, śledzącą odczyty biometryczne lub z kamer na hełmach?

    O: Oczywistą opcją jest ostrzał przeciwnika, gdy nasz zespół rozpoczyna atak. W sumie to ciekawy scenariusz by monitorować postępy grupy abordażowej, pomyślimy nad tym.

     

    [19:24] P: Po wypuszczeniu Squadron 42, gdy Persistant Universe będzie już uruchomiony czy macie plany na kolejne kompanie dla pojedynczego gracza? Może coś nie-wojskowego, lub jako inna rasa?

    O: Zdecydowanie tak, mamy sporo takich pomysłów. Pozwoli to opowiadać historie w sposób jaki nie będzie już możliwy w otwartym świecie PU. Oczywiście zabierzemy się za to dopiero po wypuszczeniu Squadron 42 i samego PU, mamy nadzieje że wam się to spodoba i pozwoli na tworzenie jeszcze większej ilości takich historii.



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

    1. Marcin Przybyłek

      Na orbitę


      • Wyświetlenia

        1 529

      • Głosy

        6

      • komentarze

        1

    2. Maciejozaman

      Noc na Deymarze


      • Wyświetlenia

        1 376

      • Głosy

        5

      • komentarze

        0

    3. Marcin Przybyłek

      Czuję zapach morza


      • Wyświetlenia

        1 377

      • Głosy

        4

      • komentarze

        0

    4. parasite

      Ucieczka przed dniem


      • Wyświetlenia

        1 419

      • Głosy

        4

      • komentarze

        1

    5. Maciejozaman

      Reliant w podróży


      • Wyświetlenia

        1 302

      • Głosy

        3

      • komentarze

        1

    6. parasite

      Poranek przed pracą?


      • Wyświetlenia

        1 271

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności