Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Zerat_KJ
    Zerat_KJ

    Star Citizen: 10 for the Chairman - odcinek 47

    W tym tygodniu Chris odpowiada na pytania o m.in.: serwery prywatne, tryb offline, przydatność małych statków w PU, przedmioty unikalne jako łupy z eksploracji.

     

    [2:37] P: Na jaką skalę jest planowana walka elektroniczna w Star Citizen? Czy będzie możliwe hakowanie sensorów wroga, przedwczesna detonacja rakiet itp.?

    O: Tak, walka elektroniczna jest w planach. Na większych maszynach będą dedykowane do tego stanowiska. Będą też do tego statki, zarówno nowe jak i przeróbki już istniejących, np. Hornet Tracker. Dostępne możliwości to między innymi: zakłócanie radarów, ukrywanie sygnatur, itp.

     

    [3:37] P: Jakie będzie dostępne uzbrojenie w trybie FPS? Na razie widziałem jedynie klasyczne pociski wystrzeliwane za pomocą reakcji chemicznej, czy natrafimy także na broń typu railgun, lub energetyczną, oraz różne rodzaje amunicji?

    O: Tak, zdecydowanie będzie uzbrojenie balistyczne i energetyczne. Podczas prezentacji FPS jedna z grup miała broń balistyczną, ich przeciwnicy energetyczną. Pamiętajcie jednak ze broń typu railgun to także broń balistyczna, różni się jedynie sposobem rozpędzenia pocisku. Docelowo chcemy, by każda broń dostępna dla statków miała swą „ręczną” wersję. Pamiętać należy także o ryzyku dekompresji gdy walczymy na stacji lub statku, może to zachęci do używanie np. kuszy, która jest cicha i raczej nie przebije się przez kadłub.

     

    [5:37] P: Czy w trybie FPS odrzut po strzale będzie nadawać postaci prędkość o przeciwnym kierunku do strzału podczas walk przy zerowej grawitacji? Dodatkowo czy będą jakieś punkty na ścianach by się złapać i przeprowadzić atak z zaskoczenia?

    O: Jak się nad tym zastanowić, to strzał nadaje dużo energii obiektowi o małej masie. W przypadku broni energetycznej odrzut broni wręcz nie istnieje. Zmiana prędkości strzelającego będzie tak niska, że raczej nikt tego nie zauważy, wszystko przez dużą masę. Być może gdyby ktoś wystrzelił z czegoś większego jak wyrzutnia rakiet (nie potwierdzamy że takie coś będzie wprowadzone, to tylko przykład) wtedy odrzut mógłby być zauważalny. Co do mechaniki łapania się, mamy punkty gdzie będzie można się złapać i odepchnąć, jest spora szansa że będzie można się tam trzymać jedną ręką i strzelać z czegoś małego za pomocą drugiej.

     

    [7:37] P: Czy statki będą mogły się podczepiać magnetycznie pod większe jednostki? Np. M50 na silniku Reclaimera.

    O: Widzę tutaj pomysł zaczerpnięty z Gwiezdnych Wojen, gdzie Sokół Millennium podczepia się pod niszczyciel Imperium. Na chwile obecną nic takiego nie mamy w planach, przewidujemy minimalny zasięg radarów na większych jednostkach, tak więc jeśli uda ci się podlecieć blisko powinno się dać ukryć i np. przeprowadzić abordaż, itp.

     

    [8:42] P: Jeśli wziąć pod uwagę coraz większe ładownie w nowych statkach jaka będzie rola „małego” Freelancera? Czy będą jump pointy gdzie Freelancer się zmieści, a dla większej jednostki będą niedostępne?

    O: Dokładnie taki jest plan. Punkty skoku będą mieć różne rozmiary, zarówno dla handlu jak i eksploracji będą miejsca, gdzie tylko małe jednostki się zmieszczą. Coś jak przejście przez góry - są takie gdzie ledwo zmieści się człowiek, ale i takie, gdzie bez problemu przejedziemy autobusem. Na forach widuję tematy, gdzie ludzie obawiają się dominacji przez organizacje posiadające statki wielkości Javelina. Nie ma się czego obawiać, będą sytuacje gdzie duże jednostki będą przydatne, lecz i takie, gdzie staną się bezużyteczne. Chcemy zachęcać graczy do korzystania z różnych maszyn w zależności od sytuacji.

     

    [11:40] P: Czy jeśli gracz będzie ścigany listem gończym – ustawienia PvP / PvE zostaną zignorowane? Ktoś może nabroić, a następnie ustawić tryb gry na PvE i nie być w ogóle zagrożonym.

    O: Zdecydowanie tak. Jeśli będziemy atakować NPC-ów, w pierwszej kolejności gonić nas będzie policja NPC i najemnicy, potem też gracze. Wszystko zależny od tego, co dana osoba robi. Jeśli atakujesz graczy – gra w pierwszej kolejności skieruje na ciebie tychże, jeśli NPC – większa szansa na napotkanie policji NPC, która chce cię ukarać.

     

    [13:23] P: Czy poza lądowaniami na planetach, będzie można lądować na księżycach?

    O: Tak. Z naszej perspektywy księżyc to też „planeta”, także na kilku na pewno będzie można lądować. To samo dotyczy asteroid. (Uwaga - nie znaczy to, że będzie można wylądować na każdym księżycu). Wydaje mi się że mamy już stacje górniczą na jakimś księżycu.

     

    [13:54] P: Co się stanie jeśli mam hangar na Terrze i zostanę piratem? Co się stanie gdy będę zbanowany z przestrzeni w pobliżu planety?

    O: Z okolic planety zbanować się kogoś tak naprawdę nie da. Jednak jako pirat na pewno ktoś cie tam zaatakuje i raczej nie dostaniesz pozwolenia na lądowanie. Mamy w planach mechanikę, która pozwoli jakoś zakraść się w pewne miejsca, możesz też kupić fałszywą tożsamość i podmienić identyfikator statku. Oczywiście zawsze możesz poprosić kogoś o przetransportowanie twoich statków w nowe miejsce, lub zrobić to samemu zanim zostaniesz piratem.

     

    [15:36] P: Czy jest szansa by istniał obiekty jedyne w swoim rodzaju, wcześniej nie spotykane, np. statki, uzbrojenie, itp. które będą mogli odkryć eksploratorzy?

    O: Trochę tego będzie, mamy w planach sporo rzeczy które nigdy nie trafią do naszego sklepu ani sklepów w PU. Można je postrzegać jak przedmioty unikalne z tradycyjnych MMO. Eksploratorzy będą mieli co robić, nie będzie każdej broni w każdym sklepie, może gdzieś tam pracuje jakiś specjalista, który jako jedyny w galaktyce potrafi podkręcić wydajność uzbrojenia o 20%... Warto też szukać wraków na polach asteroid, może ktoś natrafi na technologie obcych i jakieś ciekawe uzbrojenie.

     

    [17:24] P: Niedawno ogłoszono, że Elite Dangerous nie będzie posiadać trybu offline, Czy CIG nadal potwierdza że będą dostępne prywatne serwery i tryb offline dla Squadron 42?

    O: Tak, tryb offline będzie dostępny jeśli tylko macie konto i pobraną kopię gry – w każdej chwili możecie zagrać w Squadron 42 bez połączenia z internetem. W sprawie prywatnych serwerów - nadal jest to planowane, oczywiście nie na taką skalę jak oficjalny Persistent Universe ze względu na rozmiar wszechświata gry i czynników zarządzających tym, co się w nim dzieje. Prywatne serwery będą obsługiwać mody i przypominać obecne serwery Freelancera, z powiedzmy setką graczy. Osoba indywidualna na własna rękę nie da rady postawić serwera, który obsłuży milion graczy. Aktualizacje także nie będą tak częste - najpierw coś dopracujemy dla siebie, potem to uprościmy do użytku na prywatne serwery (taka zawartość będzie do pobrania w odpowiedniej paczce plików).  Jak mówiłem od samego początku, PU praktycznie będzie w stanie zarządzać większa ilością osób i będzie bardziej dynamiczny w porównaniu z serwerami prywatnymi. Rozumiem dlaczego chłopaki od E:D dokonali takiego wyboru, gra funkcjonuje na danych które dostarczają, tak jak my będziemy dostarczać w naszym PU. Różnica polega na tym że Squadron 42 jest sztywny i stały (E: D to gra typu sandbox - przyp. red.), dzięki czemu będzie można grać weń offline.



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

    1. Marcin Przybyłek

      Na orbitę


      • Wyświetlenia

        21

      • Głosy

        5

      • komentarze

        0

    2. Maciejozaman

      Noc na Deymarze


      • Wyświetlenia

        35

      • Głosy

        4

      • komentarze

        0

    3. Marcin Przybyłek

      Czuję zapach morza


      • Wyświetlenia

        18

      • Głosy

        3

      • komentarze

        0

    4. parasite

      Ucieczka przed dniem


      • Wyświetlenia

        17

      • Głosy

        3

      • komentarze

        0

    5. parasite

      Poranek przed pracą?


      • Wyświetlenia

        15

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

    6. Maciejozaman

      Reliant w podróży


      • Wyświetlenia

        18

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności