W tym tygodniu m.in. system zmianowy na statkach, alternatywne zastosowania Reclaimera, tajemnice Vanduuli.
Chris wspomina o trwających pracach nad patchem V0.9.2. Aktualizacja ta ma m.in. poprawiać sterowanie (zwłaszcza dla graczy korzystających z joysticków). Wypuszczenie patcha planowane jest na koniec tygodnia.
[2:24] P: Mimo że kultura i język Vanduuli pozostają w większości tajemnicą, czy gracz będzie mógł odnaleźć wskazówki i dane przy pomocy których odkryje jak działa ich społeczeństwo? Może będzie się dało odkryć jakieś strategiczne słabości Vanduuli jako rasy?
O: Zdecydowanie tak. Pracujemy nad tłem historycznym dla wszystkich ras. Nie wszystko będzie do odkrycia w Squadron 42 - większość będzie w Persistent Universe. Np. Vanduule to rasa nomadyczna, lecz nie zawsze tacy byli.
[3:17] P: W reklamie Horneta widzimy jak ogień prowadzony przez Aurorę trafia i uszkadza asteroidę. Takiego efektu nie ma w AC, czy możemy tego oczekiwać ukończonej grze?
O: Tak. No dobra, nie będę się ograniczał do jednego słowa. Niektóre się rozłamują na mniejsze, jednak nadal nad tym pracujemy. To trzeba dobrze dopracować aby nie przeciążało łącz (synchronizacja). Schemat "przewidywania" sieciowego jest planowany do wersji 1.0, tak aby można było przeprowadzić więcej symulacji).
[4:48] P: Czy jeśli zdecyduję się na zmianę modułu w moim statku, to czy on po prostu się pojawi już zamontowany po zatwierdzeniu zmian, czy też będę widział kilku mechaników NPC dokonujących montażu, co zajmie jakiś czas (a ja nie będę mógł wtedy latać)?
O: Chciałbym mieć jak najwięcej immersji jak tylko się da. Jakiś NPC montujący to i tamto na statku to fajny pomysł, lecz nie dla wszystkich modyfikacji. Na razie broń będzie pojawić się znikąd gdy zmienimy coś korzystając z hologstołu. Po wydaniu gry pomyślimy nad jakimiś robotami, które będą montować części w sposób fizyczny. Dla dużych jednostek nad tym zagadnieniem pracuje Foundry 42. Nie możemy jeszcze podać szczegółów, bo będziemy to omawiać i prezentować w przyszłości, ale będzie to coś na kształt mini-gier.
[6:24] P: Jak będzie wyglądać podróż przez punkt skokowy? Czy będzie to natychmiastowy skok do innego systemu, czy mniej lub bardziej niebezpieczny lot przez jakiś rodzaj tunelu warp?
O: Na pewno lot przez tunel, bez map skok jest niebezpieczny, trzeba będzie "surfować" - utrzymać się na fali aż dolecimy gdzie trzeba. Jeśli uda się przelecieć w jednym kawałku i oznaczyć trasę na mapie – kolejne skoki będą automatyczne, lecz nadal nie natychmiastowe.
[7:17] P: Jakie są plany dla ról leczących/naprawczych podczas walk multiplayer w PU?
O: Jest tego trochę, nie tylko w kosmosie ale i w module FPS. W nadchodzącą sobotę w Australii (czyli piątek dla reszty świata) sporo pokażemy, tak więc spokojnie czekajcie. Odejdziemy od popularnego w FPS typu respawnowania. Również w kosmosie będzie co robić - naprawy, dostarczanie zapasów. Zapewne zrobimy odpowiedni tryb w Arena Commander, żeby to zaprezentować. Pamiętajcie - AC to nasz poligon testowy. Najpierw tutaj, potem do PU. Przykładowo scenariusz gdzie mamy dwie walczące drużyny i platformy, na których trzeba wylądować by uzupełnić zapasy. Z biegiem czasu gdy do AC wejdą jednostki wieloosobowe oraz takie o specyficznych rolach zaczną się pojawiać odpowiednie scenariusze.
[9:12] P: Po ujawnieniu Reclaimera zastanawiałem się czy jego ramienia będzie można użyć np do przytrzymania lecącej Constellation, podczas gdy grupa z innego statku dokonuje abordażu i przejmuje statek minimalizując poziom jego uszkodzenia?
O: Ciekawy pomysł, wątpię by ramię było na tyle szybkie, by złapać lecącą Connie, ale jak uda wam się złapać ją gdy jest nieruchoma, to jest spora szansa, że ramię i sam Reclaimer będzie się starać utrzymać zdobycz w miejscu. To symulacja fizyczna, zobaczymy jak się ostatecznie to potoczy.
[9:58] P: Jak będzie wyglądać możliwość dostosowania nowego statku w PU? Czy da się skonfigurowac każdą opcję przed zakupem (tak ja przy kupowaniu peceta do którego wybieramy części)? A może będziemy musieli kupić prekonfigurowany model, a później dokupować i wymieniać części osobno?
O: Plan jest taki, by kupować cały statek, z opcją że dokupujemy coś extra i podmieniamy według własnych potrzeb. Możliwe że w 1.0 będzie opcja wyboru koloru i grafiki ozdobnej statku. Z początku wybieranie koloru sprowadzi się do „kolor główny” i „kolor poboczny”, z czasem jest szansa że będzie można samodzielnie stworzyć malowanie statku.
[11:29] P: Wspominałeś o zmianach na powierzchni planety gdy jest ona słabo zaopatrzona. Czy będzie się dało oblegać całe planety i stacje kosmiczne odcinając je od dostaw i windując w ten sposób ceny produktów by wepchnąć gospodarkę w recesję? Albo czy będzie możliwe uczynienie zdobywalnej stacji niezdatną do zamieszkania poprzez blokadę dostaw wody, żywności i tlenu?
O: Większość planet będzie mieć wokół siebie instancjonowaną przestrzeń, jeśli grupa blokująca zapełni daną instancję, kolejni gracze będą pojawiać się w innej, gdzie takiej blokady nie będzie. Jednak gdybyście odpowiednio przechwycili dostawy jakiegoś surowca na planetę lub stację, to cena tego towaru wzrośnie. Całkowita blokada jest raczej nierealna, ale wpływ na ceny byłby zauważalny.
[13:38] P: Czy jeśli jako kapitan zatrudnię kogoś z nieciekawą przeszłością to czy moja reputacja na tym ucierpi? Jeśli takie osoby nie popełnią przestępstwa będąc w mojej załodze (i nikt inny z załogi nic nie przeskrobie) to czy łowcy nagród będą mogli atakować mój statek by zdobyć nagrodę za takiego członka mojej załogi?
O: Na razie ten system jest planowany na statki i ich właścicieli, taki załogant nie wpłynie na reputację twej maszyny. Poruszając się na planecie / stacji jako postać taka osoba byłaby już traktowana indywidualnie i łowcy mogą go zgarnąć, lecz nie gdy pracuje jako część załogi.
[14:51] P: Czy jeśli zatrudnię kilku NPC by obsadzić mojego Retaliatora będą oni pracować według cyklu dnia i nocy? Czy będę musiał rotować załogę po godzinie-dwóch rzeczywistego czasu zwalnając ich ze stanowisk by wypoczęli, zjedli coś i się wyspali wracając do 100% efektywności?
O: Dla Squadron 42 jest planowany system zmianowy. Nie widać przyczyn dlaczego nie miałoby to trafić i do PU. Rotacja załogi będzie wymagana, lecz tylko na dłuższych trasach, mało kiedy załoga będzie na tyle zmęczona by wymagać zejścia z wyznaczonego stanowiska. W sumie po coś te łóżka tam mamy - nie będą służyć jedynie jako save point gdy jesteśmy w kosmosie.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia