Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Zerat_KJ
    Zerat_KJ

    Star Citizen: 10 for the Chairman - odcinek 40

    W czterdziestym odcinku 10ftC pytania o wodne planety, taranowanie Aurorą (czyżby już teraz ktoś chciał przykrócić ewentualne zapędy Test Squadron?),  złomowanie wojskowego sprzętu (bez pilotów w środku) i nie tylko. Zapraszamy do lektury!

    [1:58] P: Jak podróżując w danym systemie kosmicznym będziemy mogli określić swoją pozycję w przestrzeni kosmicznej? Oprócz mapy gwiezdnej i mechaniki szybkiej podróży czy do pomocy w nawigacji będzie jakiś galaktyczny kompas, system siatki, czy po prostu współrzędne XYZ?
    O: Każdy statek ma mapę, ustawiasz punkt nawigacyjny i możesz tam lecieć. Raczej użyjemy siatki, w samym silniku gry korzystamy ze współrzędnych XYZ. Wciąż planujemy by systemy były dynamiczne (ruch planet po orbicie), wtedy wszystko będzie robione względem słońca / słońc danego systemu. Pierwotnie chcieliśmy mieć statyczne systemy, teraz Tony Zurovec ma więcej roboty.

    [4:06] P: Jeśli podczas zbierania złomu znajdę zniszczoną jednostkę wojskową i ją zezłomuję, UEE nie będzie mnie ścigać?

    O: Jeśli będzie wystarczająco zniszczony nie widzę problemu, upewnij się tylko żeby go sprzedać w kilku kawałkach, nie jako całość.

     

    [4:38] P: Czy jeśli wykonuję jakieś zlecenie inny gracz może mi je „ukraść” lub zniszczyć mój cel uniemożliwiając ukończenie zadania? Np. gdy zostaję wysłany by zabrać jakiś konkretny przedmiot ale na miejscu odkrywam że już go tam nie ma?

    O: Zależy od misji, na razie planujemy dwa rodzaje zadań; pierwszy to np. listy gończe wyznaczające nagrodę za zabicie konkretnego pirackiego lorda – wtedy cel będzie tylko jeden, dostępny dla wszystkich. Kto go zabije, ten dostaje nagrodę. Drugi rodzaj to misje dla konkretnego gracza. Przykładowo naprawa satelity komunikacyjnego – satelita będzie w prywatnej instancji, więc taką misję może wykonać każdy gracz / wielu w tym samym czasie.

     

    [6:30] P: Jakich misji można się spodziewać dla tych którzy chcą być złomiarzami?

    O: Uważam że to będzie dobre źródło surowców, coś ciekawszego od zwykłego górnictwa. Lecimy na miejsce gdzie odbyła się duża bitwy i zbieramy materiały, które wrócą do obiegu zamiast po prostu znikać. Dodatkowo będzie można zbierać niezniszczone uzbrojenie z wraków okrętów. Liczę że będzie to ciekawe zajęcie w tworzonym PU. Już widzę wielką organizacje lecącą na bitwę wraz z trzymającym się z tyłu statkiem do odzysku surowców.

     

    [8:20] P: Jeśli pilot Aurory postanowi bez aktywowania swojej broni pokładowej samobójczo staranować mój wielki, drogi statek wypchany po brzegi cennym ładunkiem to czy mogę do niego strzelać aby bronić swojego dobytku? Czy zostanę oznaczony jako przestępca skoro technicznie rzecz biorąc będę strzelał pierwszy?

    O: W takich przypadkach będziemy określać czy taki statek został umyślnie wprowadzony na kurs kolizyjny i wtedy gracz broniący się nie zostanie ukarany. Takie przypadki na pewno będziemy brać pod uwagę. Pracujemy nad algorytmem uniemożliwiającym nadużycia.

     

    [9:04] P: Czy będzie można wypożyczać konkretne przedmioty i ulepszenia do statku w oparciu o system „kredytu”? Np. jeśli będę w dobrych stosunkach z UEE oraz bankami dostanę dostęp do specjalnego magazynu ze sprzętem, gdzie będę mógł wypożyczyć sprzęt do wykonania konkretnej misji (np. high-endowy teleobiektyw na misję polegającą na zbieraniu informacji).

    O: To ciekawy pomysł. W planach mamy wypożyczanie skatów przez graczy dla graczy. Nie omawialiśmy takiego konkretnego przypadku lecz na razie nie widzę przeciwwskazań. Oczywiście nie w 1.0, ale nieco później.

     

    [10:20] P: Jak będą się skalować koszty ubezpieczenia w odniesieniu do statku? Czy M50 będzie mieć wyższe stawki niż np. Constellation ponieważ jest zaprojektowane do znacznie bardziej niebezpiecznej działalności (np. wyścigi vs przewożenie ładunków)? Czy może stawki będą zależne od rozmiaru lub ceny statku?

    O: Każdy kupiony statek ma ubezpieczenie, musisz je mieć żeby latać jeśli nie posiadasz LTI. Dla jednostek zdobycznych trzeba je będzie dokupić. Koszt ubezpieczenia będzie liczony na bazie wieku maszyny, dostępności części zamiennych, oraz przypuszczalnych ról jakie jednostka będzie wykonywać. Tak jak w prawdziwym świecie, samochód sportowy ma droższe ubezpieczenie bo osiąga większe prędkości i większą szansę na udział w kraksie niż samochód rodzinny.

     

    [12:08] P: W świecie Star Citizen istnieje wiele planet typowo wodnych. Czy będą podmorskie światy z miastami, społecznościami i unikalnymi okazjami? Być może osiągalne tylko z wykorzystaniem określonych statków mogących lądować w wodzie lub unikalnych jednostek podróżujących w zanurzeniu które możemy przewozić we własnym statku?

    O: Na pewno będzie możliwość lądowania na wodnych planetach, nie planujemy podwodnych miast na starcie gry. Jest to coś godnego uwagi i raczej nie będzie trudne do zrobienia w późniejszym terminie jako że silnik gry już obsługuje różne środowiska (woda, powietrze, kosmos).

     

    [13:16] P: Czy będzie możliwe zachowywanie anonimowości w Persistent Universe? Coś jak w filmie „Transporter” - wchodzę do baru, spotykam klienta, płaci mi gotówką, wykonuję jego zlecenie a on nie wie nawet kim jestem.

    O: Na pewno będą sposoby na wykonywanie anonimowych zleceń w PU, sposoby uniemożliwienia odczytu naszego ID. Każdy statek ma swój numer, podobnie jak auta mają numer VIN. Na pewno będzie możliwość zakłócania jego odczytu, choć będzie to zależne od waszego sprzętu i tego co inni mają na pokładzie swoich statków. Zbyt wcześnie na szczegóły takich zleceń, musimy najpierw stworzyć podstawowy system misji.

     

    [14:54] P: Czy będzie można przywrócić do życia graczy którzy umarli, np. 5 lub 10 minut temu? Czy jeśli jesteśmy w pobliżu w naszym statku szpitalnym i udzielimy takiej osobie pomocy medycznej to możemy ją uchronić od permanentnej śmierci?

    O: Nie będzie klasycznego systemu respawnów. Jeśli zginiesz w kosmosie to zostaniesz odnaleziony i obudzisz się w centrum medycznym. W przyszłości medycyna stoi na wyższym poziomie niż teraz, tak więc będą sposoby na lepsze połatanie takiego pacjenta. Również opcje medycyny polowej. Odnalezienie kumpla i dostarczenie go do miejsca gdzie może otrzymać pomoc medyczną w rozsądnie krótkim czasie również może pomóc uniknąć „śmierci”.



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności