W tym tygodniu Chris odpowiada na kilka pytań dotyczących handlu i ekonomii w Persistent Universe, zachowania AI, powierzchni planet oraz walk w kosmosie. Streszczenie po polsku poniżej.
[0:55] - Chris pokazuje koszulkę otrzymaną od społeczności z niemieckiej Wiki Star Citizena.
[3:43] P: Czy strefy lądowań na planetach będą zawierać miejsca o wątpliwej reputacji (nielegalne kasyna, czarnorynkowych handlarzy itp.)?
O: Tak, Nawet na Terrze znajdziemy takie miejsca. Na pewno bedą grać rolę w misjach wymagających nielegalnych aktywności. Pobyt na planecie będzie wymagać przemieszczania się - to nie będzie tylko ekranik przewijamy na MobiGlas.
[5:15] P: Jeśli znajduję się w instancji to co się stanie z ładunkiem który wyrzucę na uboczu przed walką w sytuacji w której nikt tej walki nie przetrwa?
O: Instancje będą istnieć jakiś czas, około 5 minut bez graczy. Po tym czasie instancja i wszystko co w niej pozostało znika. Nie możemy zbyt długo przetrzymywać każdej instancji.
[6:30] P: Kocham handel i lubię prowadzić karierę potentata handlowego. Zastanawiam się jaki będzie rynek w Star Citizenie. Czy będą tam dostępne wszystkie / większość przedmioty występujące w grze? Czy ceny będą zależne od działań graczy? Czy gracze będą w stanie osiągać zyski tylko kupując towar w jednym systemie, transportując go do innego i tam sprzedając? Czy też będzie możliwa spekulacja cenowa w miejscu gdzie gracz będzie przebywać?
O: Rynek będzie zależny od lokalizacji, dostępności towarów i potrzeb każdej planety oraz co gracze będą w tym regionie sprzedawać. Bardzo mało prawdopodobne jest że każdy towar będzie dostępny w każdym miejscu chociaż miejsca takie jak np Terra będą miały znacznie większy wybór towarów dostępnych jak i potrzebnych niż planety na pograniczu. Ogólnie skłaniam się ku konieczności przewozu towarów, więc lecimy gdzieś kupujemy dużo i sprzedajemy z zyskiem gdzie indziej. Możliwe że będzie się dało kogoś wynająć do przewozu towarów i zarządzać swoim imperium handlowym z jednego miejsca. Gracze będą wywierać wpływ na ekonomię uniwersum, ale system jest zaprojektowany tak, aby uniknąć możliwości manipulacji nim - transakcje przeprowadzane przez graczy będą stanowić tylko ok 10% transakcji ekonomicznych w grze.
[10:04] P: Czy przewidujcie długie wyścigi wytrzymałościowe, dla dużych statków (np Constellation)? Przykładowo przez fragment galaktyki z wyznaczonymi checkpointami gdzie możliwe będą przystanki by zatankować, naprawić statek itp.?
O: Nie mamy takich planów choć pomysł jest fajny, weźmiemy go pod uwagę.
[11:24] P: Czy osłony będą działać w atmosferze planet? Jeśli tak czy będą stawiać opór aerodynamiczny?
O: Raczej będą działać, oporu powietrza raczej nie będzie. Osłony mają bardziej na celu pochłanianie energii a w znacznie mniejszym stopniu zatrzymywanie materii. Dlatego broń balistyczna zawsze przebija osłony, lecz ze zmniejszoną siłą.
[12:35] P: Jakich zagrożeń można się spodziewać na powierzchni planet gdy korzystamy z łazika lub innego pojazdu?
O: Jeszcze nie wiem :). Chcemy stworzyć jakieś ciekawe PvE, ale to raczej nie będzie dostępne od początku. Prawdopodobnie tereny generowane proceduralnie, może w przyszłości jakieś losowo generowane odpowiedniki dungeonów, ruiny z artefaktami do zdobycia, wrogie stworzenia z którymi będzie można walczyć.
[14:20] P: Jak wygląda sprawa przewinień w wieloosobowych statkach? Jeśli ktoś obsługujący działo zniszczy przyjazną jednostkę czy to kapitan będzie mieć z tego tytułu kłopoty (np będzie za nim wystawiony list gończy)?
O: Ogólnie się zgadza, za załogę będzie odpowiadać kapitan, sprawy takie jak listy gończe będą powiązane ze statkiem. Będzie to działać jak mini-organizacja. Trzeba więc uważać z kim się lata .
[15:42] P: Czy będziemy w stanie wspierać z powietrza / kosmosu oddziały naziemne podczas ich misji/w strefach wojennych?
O: Na chwilę obecna nie planujemy czegoś takiego chociaż kto wie co może się wydarzyć za pięć lat. W przypadku abordażu/walki w kosmosie tak, ale na planetach na razie nie, i raczej nieprędko.
[16:45] P: Jak duża będzie różnorodność reakcji A.I.? Czy jeśli trafię na losowe spotkanie z grupą piratów NPC zdarzy się kiedykolwiek że widząc mnie zaczną uciekać zamiast atakować? Czy jeśli pokonam kilku istnieje szansa że reszta zrezygnuje z ataku i spróbuje ucieczki by zminimalizować straty?
O: Próbujemy stworzyć właśnie coś takiego. Kythera wraz z Tonym Zurovecem pracują nad tym jak AI ma reagować na różne sytuacje i okoliczności jakie naptrafi (reputacja gracza, uzbrojenie jego statku).
[18:15] P: Gdy trwa abordaż mojej jednostki, czy mogę użyć uzbrojenia pojazdu/broni pokładowej wewnątrz statku by się bronić? Jeśli tak, czy mogę uszkodzić pojazd od środka?
O: Jeśli takie uzbrojenie jest w statku to czemu nie? Ale trzeba pamiętać że można uszkodzić statek od wewnątrz. To samo odnosi się do walki FPS.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia