Zapraszamy na kolejny odcinek 10FtC - tym razem ze streszczeniem.
[0:10] Chris i Ben pokazują prezenty od społeczności i pamiątki związane z Wing Commanderem z czasów Originu. Ostateczna likwidacja resztek fizycznych pozostałości po Originie poskutkowała tym że do Chrisa przesłano sporo pamiątek.
[7:00] P: Czy sa plany na bardziej spersonalizowane AI które będzie żartować, podawać dane pobliskich planet itp.?
O: Planujemy rozwinąć Bitching Betty, na początku dodać kilka głosów, opcje personalizacji. Nie planujemy pelnego A.I. Publikowaliśmy historie pewnego statku gdzie A.I. oszalało...
[8:15] P: Co się stanie z moją Constellation gdy załoga wsiądzie do łazika i zginie na powierzchni planety?
O: Wszyscy umierają i respawnują się na ostatnio odwiedzonej przyjaznej planecie. Wg "fikcji" ktoś was przypadkowo znajduje, jesteście konający, ale udaje się was odratować. Póki Chris ani słowem nie wspomina o sposobie odzyskaniu statku.
[8:52] P: Czy są plany na potężne i/lub wrogie stacje (Gwiazda Śmierci) których przejęcie lub zniszczenie wymaga wysiłku wielu graczy formujących sojusze?
O: Nie ma planów instalacji pokroju Gwiazdy Śmierci, ale będą stacje kontrolowane przez NPC i graczy które można przejąć. Najpierw grupa niszczy uzbrojenie "przeciwlotnicze", następnie dopiero grupy desantowe dokonują abordażu, itp. Czyli coś na kształt dużych raidów.
[10:15] P: Mapa Murray Cup znajduje się kilka kilometrów nad powierzchnią planety. Czy występują na niej grawitacja planetarna i efekty atmosferyczne (wiatr) oddziałujące na fizykę lotu? Jeśli nie, czy są plany takich warunków na inne trasy wyścigowe?
O: Na tej mapie jest lekka grawitacja, nie mam pewności czy opór powietrza jest zaimplementowany. Takie efekty są wspierane przez silnik, tak więc zawsze można je dodać. Mogą pojawić się trasy bliżej powierzchni planety, gdzie grawitacja i wiatr będą miały większy wpływ na latające maszyny.
[11:15] P: Czy czarna skrzynka pozostawiona po bitwie PVP może zostać użyta do szantażu graczy? Przykładowo znajduje skrzynkę pirackiego statku. Domagam się zapłaty albo skrzynka leci do UEE?
O: PvP planujemy nieco inaczej; w systemie gdzie PVP jest zabronione i ktoś zostanie zaatakowany przekaźniki rozmieszczone w systemie odbiorą automatyczny sygnał S.O.S. W planach jest możliwość zakupu drogiego sprzętu pozwalającego na tymczasowe zablokowanie przekaźników, jednak będzie on do wykorzystania w większych akcjach. Motyw czarnych skrzynek jest ciekawy, lecz nie planujemy ich na tym etapie.
[12:53] P: Załóżmy ze jakiś geniusz podczas abordażu wrzuci granat do sterówki Connie. Może to zabić kapitana i załogę, ale mam nadzieję że również uszkodzi siedzenia, urządzenia sterujące i może również część dziobową statku. Liczę ze to zniechęci do głupiego korzystania z ładunków wybuchowych podczas abordażu i uczyni go bardziej interesującym.
O: Tak, zdecydowanie coś takiego jest planowane, podczas takich akcji trzeba będzie uważać z jakiego uzbrojenia się korzysta.
[13:41] P: Czy jako odkrywca będę mógł badać i zbierać rośliny i zwierzęta ze świeżo odkrytych planet? Jeśli tak czy będzie możliwe ich sprzedawanie na czarnym rynku lub do laboratoriów UEE?
O: Dobry pomysł dla odkrywców, coś nowego poza skanowaniem planet i pasów asteroid. Szukanie ruin lub surowców, pomysł mi się podoba. Z chęcią się temu głębiej przyjrzymy. Ben dodaje ze trzeba jakoś zdobywac nowe ryby do akwarium.
[15:10] P: W dokumencie "Death of a Spaceman" jest wzmianka o ratowaniu kapsuł z graczami po tym jak stracą statek. Jako pilot Cutlassa chcę wiedzieć czy będą misje by ratować graczy i NPCow? Czy takie misje będą generowane dla graczy należących do zespołów ratowniczych Serch and Rescue?
O: Na pewno będzie S&R, wiemy że gracze by chcieli to robić, więc takie misje bedą generowane.
[15:55] P: Jak wygląda sprawa portów kosmicznych? Czy lądując będziemy widzieć statki innych graczy czy będziemy we własnej instancji aż do chwili odlotu? Jeśli będziemy widzieć statki innych graczy co ich ma zatrzymać przed wejściem na pokład mojego statku i odleceniem? Czy będzie można zablokować dostęp do statku kodem?
O: Każdy ląduje we własnej instancji.Większe porty kosmiczne (np na planetach) będą mieć kilka platform lądowniczych. Będziemy widzieć innych graczy jak lądują, lecz każdy z nich trafi na swoje osobne lądowisko tak więc nasze statki będą bezpieczne.
[17:35] P: Jak będzie wyglądać kontrola lotów nad planetą? Czy będzie wymagane zezwolenie na lądowanie? Jak będzie wymuszane stosowanie się do reguł (jeśli mam nieważną licencję pilota bądź nie dostanę zgody na lądowanie?) Czy port kosmiczny może być zamknięty ze względu na nadmierny ruch?
O: Praktycznie wszędzie trzeba prosić o zezwolenie na lądowanie, zostanie wskazany tor podejścia i autopilot po chwili nas nakieruje gdzie trzeba. Wlecenie "na siłę" w przestrzeń powietrzną nie będzie możliwe, może będzie efekt spalania się w atmosferze lub policja przechwyci statek. Zamknięcie portu - na większych planetach raczej nie.
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia