Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.

  • Zerat_KJ
    Zerat_KJ

    Star Citizen: 10 for the Artists - odcinek 2

    W tym tygodniu w „10 do…” po raz kolejny na pytania odpowiadali artyści, a konkretnie Lance Powell, Elwin Bachiller Jr. oraz Daniel Kamentsky.

    P: W prawdziwym świecie paliwo jest dowożone do pojazdu, nie pojazd do centralnego punktu paliwowego. Jak to będzie w Star Citizen?

    Elwin: Paliwo można kupić, można je także przechowywać w hangarze. Niektóre statki będą w stanie wytwarzać własne paliwo przykładowo z chmur gazowych (mgławice) a są też takie maszyny jak Starfarer, które będą miały możliwość tankowania innych statków w locie. Chcemy by proces tankowania w locie nie należał do łatwych i posiadał pewne konsekwencje.

    Lance: Co się stanie gdy będziemy korzystać z telefonu podczas lotu?

    Elwin: Zderzenie, pożar, śmierć.

     

    P: Praktycznie tworzycie przyszłość. Gdzie jest kompromis pomiędzy czymś zbyt sci-fi a czymś zbyt retro? Prosiliście Chrisa by wysłał was w kosmos by przeprowadzić wywiad środowiskowy?

    Elwin: Często żartujemy o wysyłaniu nas na orbitę.

    Lance: Pozwól że zrobię to za ciebie (spogląda w kamerę) Chris – Chcemy lecieć w kosmos w celach badawczych.

    Elwin: Wspominaliśmy o tym ostatnio. Bierzemy statek o specyficznej roli, następnie sprawdzamy jak tę rolę wykonuje się obecnie, bierzemy cały sprzęt konieczny do jej pełnienia, a następnie obudowujemy go w statek danego  producenta.

     

    P: Czy w przyszłości podczas sprzedaży koncepcyjnej będziemy widzieli więcej szkiców wnętrz statków?

    Elwin: Tak.

     

    P: Wiele statków w grze jest inspirowanych przez różne jednostki z innych historii sci-fi, w tym Halo. Czy można się spodziewać jakichś dużych statków (capital ships) zawierających dużo elementów pobranych z jednostek występujących w Halo?

    Elwin: Staram się by statki były jak najbardziej realistyczne. Nie zdarza się sytuacja gdzie wprost mówimy „potrzebujemy takiego statku”. Wszystko sprowadza się do roli jaka musi projektowany statek wykonać.

     

    P: Jaki jest cel istnienia kwater mieszkalnych i łóżek w małych statkach? Pierwotnie chodziło o bezpieczne wylogowanie w kosmosie.

    Elwin: Nadal taka jest ich rola. Oczywiście w praktyce wyjdzie czy ten mechanizm się sprawdzi. Aktualnie pracuję nad systemem podmiany komponentów na statkach (toalety, łazienki, łóżka itp.) Oczywiście nie będzie się dało umieścić elementu z Mustanga w Aurorze – inne wymiary itp. Rzeczy jak zbiorniki paliwa, reaktory, będzie można przenosić pomiędzy statkami wedle własnego uznania.

     

    P: Czy w PU będzie istniał mechanizm, który pozwoli odróżnić statki graczy od statków NPC?

    Elwin: Dobre pytanie, jednak będzie to wymagało praktycznego testowania. Osobiście wolałbym zachować to w tajemnicy co doda nieco realizmu do gry. Być może odpowiedni skaner będzie w stanie określić czy dany statek posiada załogę graczy czy NPC.

    Lance: W teorii wygląd statków pirackich będzie nieco inny, choćby zastosowane oświetlenie lub barwy mogą coś sugerować.

     

    P: Czy zespól grafików tworzy elementy sztuki do PU? Mowa tutaj o obrazach, posągach itp. Mimo braku zastosowania dla graczy mogą stanowić ważny element dla bardziej zamożnych NPC.

    Lance: Ciężko powiedzieć. Nie, nie zajmujemy się tym w tej chwili, ani nie mamy tego w planach na najbliższy  czas.

     

    P: Jaka będzie wasza rola w tworzeniu niezamieszkałych światów w pełnej wersji gry? Będziecie tworzyć tekstury dla planet do czasu powstania proceduralnego generowania? Czy można się spodziewać środowisk wymagających specjalnego wyposażenia (różne skafandry zależnie od grawitacji i atmosfery)?

    Elwin: Obecnie pracujemy tylko nad zamieszkanymi terenami. W przyszłości będą prowadzone badania na temat stworzenia proceduralnego generowania planet, ale mimo to grafikę będziemy tworzyć ręcznie.

    Lance: Obecnie podział prac między grafikiem a automatem to 90/10, gdy wejdzie proceduralne generowanie zmieni się on na 10/90. Należy pamiętać także o zachowaniu statków na planetach o innej grawitacji, były o tym wstępne rozmowy lecz bez detali.

     

    P: Na chwile obecną widzę duży wpływ kultury zachodniej na wygląd budowli w udostępnionych rysunkach. Czy są plany na uwzględnienie kultur wschodnich (Indie, Chiny, Środkowy Wschód)?

    Lance: Tak, inspiracje czerpiemy z wielu źródeł, bardziej puste planety są inspirowane Star Wars, miasta wypełniamy elementami z Blade Runnera. Staramy się określić jak wyglądałaby kultura danego miejsca za 100, czy 200 lat.

    Elwin: Na ziemi będzie kilka lądowisk – Rosja, Chiny, Anglia. Zapewne te miejsca będą czerpać z lokalnej kultury i stylu.

     

    P: Jakie są plany odnośnie możliwości malowania statków przez graczy?

    Daniel: W planach mamy możliwość doboru kolorów, jednak nie jest to jeszcze do końca zaimplementowane. Efekt końcowy to przemalowanie np. M50 na czarno lub Constellation na niebiesko.

    Elwin: Czy możesz cos powiedzieć o różnych rodzajach powierzchni –gładka, perłowa itp.?

    Daniel: Sprawy się trochę komplikują gdy wchodzą w grę tekstury bazujące na fizycznych przedmiotach. Dziwne będzie zobaczyć różowego Retaliatora. Chcemy udostępnić możliwość doboru połysku, typu powierzchni, koloru. Postaramy się nie ograniczać was za mocno, ale różowy Retaliator raczej odpada (A niby dlaczego? Dla mnie to mało sensowne, jeśli ktoś ma widzimisię takim latać to dlaczego mu zabraniać… Różowe samochody jakoś istnieją i świat się nie kończy… -Nebthtet).

     

    P: Z jakich źródeł fotograficznych korzystacie tworząc Star Citizena?

    Daniel: Gdy tworzę powierzchnie statków korzystam często z Pinterest, przeszukuję galerie. Gdy trafię na coś fajnego – zachowuję kopię i później tworząc statek Aegis który ma nieco militarny styl, szukam powierzchni i kolorów które by do niego pasowały.

    Lance: Chcemy stworzyć świat, który ma wyglądać realistycznie. Grafik tworzy coś według własnej wizji, następnie to trafia do producentów którzy określają co należy zmienić by wyglądało bardziej realistycznie.



    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Brak komentarzy do wyświetlenia


  • FotoZawody

    1. Marcin Przybyłek

      Na orbitę


      • Wyświetlenia

        389

      • Głosy

        6

      • komentarze

        1

    2. Maciejozaman

      Noc na Deymarze


      • Wyświetlenia

        391

      • Głosy

        5

      • komentarze

        0

    3. Marcin Przybyłek

      Czuję zapach morza


      • Wyświetlenia

        400

      • Głosy

        4

      • komentarze

        0

    4. parasite

      Ucieczka przed dniem


      • Wyświetlenia

        385

      • Głosy

        4

      • komentarze

        1

    5. Maciejozaman

      Reliant w podróży


      • Wyświetlenia

        306

      • Głosy

        3

      • komentarze

        1

    6. parasite

      Poranek przed pracą?


      • Wyświetlenia

        398

      • Głosy

        2

      • komentarze

        0

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności