Skocz do zawartości

Witaj na pokładzie !

Zarejestruj się aby uzyskać dostęp do wszystkich możliwości oferowanych przez naszą społeczność. Po zalogowaniu możesz zakładać tematy, odpowiadać w istniejących, przeglądać i dodawać zawartość galerii, korzystać z systemu reputacji, prywatnego komunikatora i wielu innych opcji!

Ten komunikat zostanie usunięty, gdy się zalogujesz.

Poradniki Star Citizen

Potrzebujesz drogowskazu? Skorzystaj z naszych poradników!

Porozmawiajmy na żywo!

Chcesz pogadać na żywo? Dołącz do nas na Discordzie!

Dołącz do Ater Dracones!

Szukasz wyborowego towarzystwa do gry w Star Citizena i nie tylko? W Ater Dracones znajdziesz sporo interesujących osób, wsparcie i fajny klimat, a także największą lecz posiadającą własny charakter praktycznie najstarszą aktywną polską organizację w SC.

Mimo iż jest nas wielu cenimy sobie indywidualność naszych członków, a aktywni mogą liczyć na możliwość kształtowania losów klanu.


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Shivon
      [align=center]================= SŁOWO WSTĘPU =================[/align]

      [align=justify]Jak wiadomym było, przez wiele lat nie można było uruchomić ELITE: DANGEROUS na systemie operacyjnym Linux. Niedawno, dzięki działaniom Valve Corporation (tak, firmy Wujka Gabena  ), możliwe jest uruchamianie na Linuxie gier za pomocą funkcji zwanej jako Steam Play, oraz wspomagając rozwój projektu WINE. W tym poradniku zostanie przedstawiony sposób na instalację i uruchomienie gry na 3 różne sposoby.[/align]
      [align=center]Podziękowania dla CMDR Ryczypior i CMDR Kuba Wolf za pomoc w eksploracji tematu.[/align]

      [align=center]OSTRZEŻENIE: Zawarte instrukcje wymagają znajomości systemu opeacyjnego Linux, programu terminala, oraz komend tekstowych używanych w systemie Linux, w tym też definiowania zmiennych dla konta użytkownika. W razie potrzeby warto się skontaktować z osobami znającymi w stopniu zaawansowanym ten system operacyjny, jakich jak CMDR ShiMan, CMDR Kuba Wolf czy CMDR Ryczypior.[/align]
      [align=center]=================== PRZYGOTOWANIA ==================
      [/align]
      [align=justify]Na początek będziemy potrzebować:[/align]


      Ulubione distro (skrót od Dystrybucja, tj. wariantu systemu Linux, ale też i Androida oraz systemów BSD; na chwilę pisania tego poradnika jest 286 aktywnych dystrybucji, z czego najlepiej znanych z tuzin: Ubuntu, Mint, Debian, Deepin, pop_OS!, Fedora, Red Hat, CentOS, OpenSUSE, Arch, Manjaro, Gentoo i tak dalej); Menedżer okien wedle własnego uznania (najczęściej można zobaczyć: Gnome i KDE, rzadziej Xfce. KDE najbardziej przypomina interfejs Windowsa; Gnome zaś wymaga od użytkownika zmiany przyzwyczajeń, i to znacznych, natomiast Xfce jest gdzieś pomiędzy, ale zużywa znacznie mniej zasobów od Gnome'a czy KDE. Oczywiście, niektóre distra mają swoje własne autorskie menedżery okien, Deepin jest tego dobrym przykładem). Steama bądź samą Elitkę (dot. pkt II lub III) (tak będzie najprościej, należy upewnić się że mamy grę zakupioną bądź przypisaną na nasze konto w sklepie Frontier Developments); Karta graficzna zdolna do obsługi Vulkana (bez niego nie zdołamy uruchomić Elitki); Sterowniki Wideo: Nvidia od 418.49.04 w górę (otwartoźródłowy sterownik "nouveau" jest bezużyteczny głównie z powodu dość wrogiej polityki korporacji nVidia), natomiast Intel i AMD: jak najnowsze wersje zestawu sterowników otwartoźródłowych Mesa oraz kompilatora LLVM (jest możliwość użycia VR na AMD, aczkolwiek to wymaga osobnej instalacji SteamVR); Programów WINE-Staging 4.18 (lub nowszy) + winetricks (dot. pkt III) LUB winetricks + protontricks do Steama(dot. pkt II) - są niezbędne do uruchomienia Elitki poza Steamem, ale w przypadku Steama Winetricks jest niezbędny do uruchomienia "protontricks". Python 3.6 (lub nowszy) + pipx(dot. pkt II) - niezbędne do instalacji i uruchomienia Protontricks, ewentualnie EDMC z pliku ".py". (OPCJONALNIE) Lutris - Linuxowy menedżer gier. Ważny gdy chcesz po prostu zainstalować grę a nie bawić się w skrypty

      [align=justify]Mając już wszystko przygotowane na swoim komputerze (tj. zainstalowane i skonfigurowane), możemy zaczynać.[/align]
      [align=center]=========  I - LUTRIS (najłatwiejszy sposób) ========[/align]


      Po instalacji i uruchomieniu Lutrisa szukamy Elite: Dangerous, a następnie wybieramy interesujący nas skrypt Standalone w/ DXVK version. Oczywiście, jest też skrypt Steam w/ DXVK version, ale warto mieć wtedy zainstalowany (i przygotowany odpowiednio jak niżej) Steam.

      [align=center]====================  II - STEAM  ===================[/align]


      Po instalacji i uruchomieniu Steama szukamy Settings, a następnie sprawdzamy czy jesteśmy w Account. W Beta Participation wybieramy Steam Beta (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Interface i wybieramy Polish (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Steam Play, i zaznaczamy Enable Steam Play for all titles i upewniamy się że z listy wybraliśmy najnowszą wersję Protona (i dopiero teraz resetujemy Steama). Jeśli wszystko poszło dobrze, to powinniśmy widzieć naszą Bibliotekę Steam właściwie niczym jak w Windowsie. Rozpoczynamy instalację Elite: Dangerous. Próbujemy uruchomić grę. Jeśli się udało i działa bezproblemowo: Right on, Commander! Jesteś w domu.


      Natomiast jeśli się nie uda... [align=justify]Uruchamiamy program Terminala (w KDE to będzie Konsola).[/align]
      [align=justify]Następnie, wpisujemy[/align]

      protontricks 359320 -q dotnet40 win7
      [align=justify]a następnie próbujemy uruchomić grę jeszcze raz. Tym razem powinno już być w porządku. :D[/align]
      [align=center]================  III - Wine-Staging  ===============[/align]

      - Wchodzimy do programu terminala, a następnie wykonujemy polecenie:

      wineboot
      W trakcie konfiguracji możemy być poproszeni o instalację "wine-gecko" i "wine-mono". Zgadzamy się na oba, i czekamy na ich pobranie i instalację;
      Ze strony Frontiera pobieramy instalator Elitki, a następnie umieszczamy go w katalogu

      /home/[user_1000]/.wine/drive_c
      gdzie [user_1000] to nazwa użytkownika.
      (Uwaga: katalog "drive_c" jest takim dyskiem C:\, z którego można potem wywodzić katalogi do bindów peryferiów, modyfikacji kolorystyki HUD etc.);
      - Następnie wracając do terminala aplikujemy kolejno następujące polecenia:

      WINEARCH=win64 WINE=/usr/bin/wine64 winetricks dotnet452 corefonts vcrun2015 dxvk WINEARCH=win64 WINE=/usr/bin/wine64 winetricks win7 WINEARCH=win64 wine64 "C:\\EliteDangerous-Client-Installer.exe" WINEARCH=win64 wine64 "C:\\Program Files (x86)\\Frontier\\EDLaunch\\EDLaunch.exe"
      Wtedy gra już powinna się uruchamiać poprawnie.
      W razie czego poniżej jest zawartość pliku .desktop do umieszczenia na pulpicie (użyj edytora tekstu, a gotowy plik nazwij Elite Dangerous.desktop, nie zapomnij uczynić go wykonywalnym!

      [Desktop Entry]Type=Application Encoding=UTF-8 Name=Elite: Dangerous Comment=Elite Dangerous is the definitive massively multiplayer space epic, bringing gaming’s original open world adventure to the modern generation with a connected galaxy, evolving narrative and the entirety of the Milky Way re-created at its full galactic proportions. Exec=WINEARCH=win64 wine64 "C:\\Program Files (x86)\\Frontier\\EDLaunch\\EDLaunch.exe" Icon= Terminal=False
      Niestety nie ma ikonki gdyż raczej nie ma takowej w formacie .svg.
      [align=center]========== IV - A co z Husarską Wtyczką?! =========[/align]
      Generalnie są dwie opcje: Natywnie przez plik źródłowy lub przez binarkę EDMC.
      Co do pliku źródłowego można odwołać się do oficjalnej instrukcji dostępnej tutaj: https://github.com/Marginal/EDMarketConnector/wiki/Installation-&-Setup
      Podobnie można też uczynić, instalując plik .msi do Windowsa, ale wtedy należy pamiętać o traktowaniu

      /home/[user_1000]/.wine/drive_c
      jako dysku C, tak jak w przypadku instalacji samodzielnej Elitki.
      Kuba Wolf także zgłaszał problemy z overlayem i wtyczką Canonn w przypadku gdy EDMC był odpalany z pliku .py, a nie .exe.
      [align=center]===== Ściąga - katalogi Elite =====[/align]
      Wtyczki EDMC (Windows przez WINE):

      %LOCALAPPDATA%\EDMarketConnector\plugins z reguły to ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/EDMarketConnector/plugins
      Wtyczki EDMC (Natywnie przez Pythona):


      $XDG_DATA_HOME/EDMarketConnector/plugins W przypadku braku zmiennej "$XDG_DATA_HOME" to ~/.local/share/EDMarketConnector/plugins
      Bindy do kontrolerów:

      WINE: ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Bindings STEAM: ~/.steam/steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Local Settings/Application Data/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Bindings/
      Kolorowanie HUD:

      WINE: ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Graphics STEAM: ~/.steam/steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Local Settings/Application Data/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Graphics/

      [align=center]===== Źródła =====[/align]

      [ProtonDB] Elite Dangerous [EDMC] Installation & Setup [WINE] Elite Dangerous (Proton) Requirements Protontricks

      [align=center]Link do starej wersji: https://pastebin.com/9b34m4ax[/align]
    • Przez Frosty
      W grudniu w końcu się doczekamy lotniskowców razem ze statkami wspomagającymi.
      Dis gonna be expensive
      Więcej info: 
      ANNOUNCEMENT Gamescom Reveals - Fleet Carrier Details | Frontier Forums
      FORUMS.FRONTIER.CO.UK Hello everyone, In a similar fashion to our Lavecon 2019 reveals, we wanted to give all of you who couldn't join us at our Gamescom Frontier Community Meet a rundown of all the details that just...  
    • Przez zaraz
      Chciałbym wszystkich zainteresowanych poinformować że podpisaliśmy sojusz z frakcją GIOS - Galactic Outcasts. Link do Inary:
      INARA - Elite:Dangerous companion
      INARA.CZ The companion site for Elite:Dangerous. Market data, CMDR's logs, squadrons, logbooks, galleries, powerplay, engineers, blueprints, crafting, galaxy info, news and more... Nie atakujemy się na wzajem, w razie potrzeby pomagamy sobie. O ile u nas frekwencja pozwoli. Mamy też zapewnienie, że gdybyśmy się zebrali i robili ekspansję u nas - oni też chętnie pomogą. Przewodniczącym GIOS jest nasz kolega orgowy @krzychu072
      Zapraszam też do naszego squadronu w grze jak i na Inarze:
      INARA - Elite:Dangerous companion
      INARA.CZ The companion site for Elite:Dangerous. Market data, CMDR's logs, squadrons, logbooks, galleries, powerplay, engineers, blueprints, crafting, galaxy info, news and more...  
    • Przez Nebthtet
      20 września ruszyła beta wersji 2.2 Elite Dangerous. Gracze mający dostęp mogą już pobierać i testować zmiany, jakie będą wprowadzone do gry, pozostali mogą wykupić taką możliwość za ok. 10€.
      Dodano m.in.:
      Nowe grywalne statki. Możliwość wynajmowania pilotów NPC. Animację skoku hiperprzestrzennego. Nowe samouczki treningowe. Moduły do przewozu ludzi oraz różne typy pasażerów.  
      Pełna (sążnista) lista zmian, jakie możecie zobaczyć w becie jest opublikowana na oficjalnym forum Elite.  
    • Przez Nebthtet
      Frontier Developments zbiera informacje zwrotne odnośnie tego pomysłu, ale wygląda na to, że taka zmiana nastąpi niezależnie od opinii graczy, jeśli wierzyć wypowiedzi z oficjalnego forum Elite Dangerous.
      David Braben, szef studia tworzącego grę 19 września wypowiedział się tam informując, że studio zastanawia się nad zaprzestaniem wspierania DirectX i 32-bitowych wersji Windows.
      Pozbycie się 32-bitowego dźwięku wygląda na stosunkowo prostą kwestię, ponieważ z danych posiadanych przez Frontier wynika że tylko ok. 0,5% graczy uruchomiło grę na 32-bitowym systemie, a przesiadka na wersję 64-bit niekoniecznie będzie wymagać modernizacji sprzętu. Porzucenie DirectX 10 (używa go mniej niż 2% graczy Elite) będzie trudniejsze, bo używające tych bibliotek osoby będą zmuszone do upgrade sprzętu by móc korzystać z DX11 lub lepszego.
      Wg słów Brabena użytkownikom wciąż korzystającym z porzucanych rozwiązań pozostało co najmniej sześć miesięcy na ulepszenie sprzętu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności