Skocz do zawartości
Darayaharus

Crossroads Inn - symulator karczmy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy myślałeś kiedyś by zostać właścicielem własnej karczmy/knajpy/zajazdu/mordowni (niepotrzebne skreślić ;) )? Jeśli tak to masz teraz okazję wejść w szaty właściciela własnej karczmy dzięki dziełu polskiemu wydawcy Klabater - grze o jakże wdzięcznej nazwie "Crossroads Inn".

Crossroads Inn jest symulatorem karczmy. My jako gracz wcielamy się w rolę właściciela i... decydujemy niemal o wszystkich aspektach funkcjonowania naszego przybytku. I to począwszy od budowy zajazdu poprzez zatrudnianie pracowników, tworzenie menu, rodzaju klienteli którą preferujemy, wysokości opłat za różne usługi jakie udostępniamy naszym klientom (tak, możemy zarabiać również na korzystaniu z wygódki), a skończywszy na zakupie wszystkich niezbędnych rzeczy do utrzymania naszego interesu i... mieszaniu w lokalnej polityce. 

Gra wbrew pozorom jest mocno rozbudowana i przeznaczona głównie dla osób lubiących wszelkie city buildery i managery czegoś tam ;). Niemal każde nasze poczynanie ma mniej lub bardziej widoczny wpływ na rozgrywkę. Sam system obsługi gości jest na tyle skomplikowany, że można by mu poświęcić osobny artykuł. Wygląd karczmy, wyposażenie, menu czy nawet cechy charakteru naszych pracowników mają wpływ na ilość i przynależność do jednej z kilku grup klientów jacy zaglądają przez nasze drzwi. Jeśli chcemy osiągać optymalne zyski to często będziemy musieli siedzieć dosłownie z kalkulatorem i obliczać czy bardziej nam się opłaca kupno kiełbasy i świec z miasta czy z lokalnej farmy (zwłaszcza, że opłata za sam transport zakupionego towaru mała nie jest). Ceny za dany produkt bowiem potrafią się wahać od kilkudziesięciu do kilkuset złociszy (na przykład wino w początkowych lokacjach potrafi kosztować od 65 do... 580 za beczkę). Dołóżmy do tego ogrom czasu spędzony na budowie, wyposażaniu i dopieszczaniu każdego pomieszczenia (Simsy mają tutaj swoją konkurencję), zdobywaniu nowych przepisów do menu, wpływaniu lokalną politykę czy skupieniu się na tym jak nasi pracownicy wykonują swoją pracę (bogaty system zarówno priorytetów prac jak i nagradzania/karnia pracowników) oraz mechanikę plotek dzięki którym poznamy ukryte cechy naszych potencjalnych pracowników czy wytargujemy lepszą cenę u dostawców. Od skomplikowania gry aż czasem głowa boli, a to dopiero początek gdyż jeszcze wiele aspektów gry jest przede mną ukrytych (bójki, własne uprawy, hazard itd) :D. I tak, gra ma dość wysoki próg wejścia który dla osób nie zaznajomionych z tego typu produkcjami może stanowić problem.

W grze obecnie mamy trzy tryby gry: kampanię, scenariusze i piaskownicę. W kampanii jest zaszyty samouczek dzięki któremu poznamy podstawy podstaw oraz poprowadzi nas przez historię związaną z całym kontynentem pośrodku którego stoi nasza karczma. Gra sama sugeruje nam byśmy naszą przygodę z tą produkcja zaczęli właśnie od tego trybu gdyż kolejne aspekty gry są dodawane wraz z naszymi postępami więc mamy czas by zaznajomić się z różnymi aspektami gry. 

Z wad gry (poza sprawami technicznymi) to miejscami słabe dostawianie obiektów do siebie (mam na przykład dziurę w płocie przez którą chodzą sobie klienci na skróty czy na piętrze musiałem postawić donice z kwiatami bo balustrada nie chciała pokryć w pełni wybranego obszaru) oraz co jakiś czas przeskakiwanie zoomu kamery na pełne zbliżenie podczas operowania nią. No i najważniejsza wada?: Crossroads Inn nie jest dla każdego. Jeśli preferujesz szybkie rozgrywki pełne akcji i nie jesteś zbyt cierpliwy to raczej sobie odpuść. Podobnie jest gdy nie lubisz bawić się w budowanie i "dekorowanie" (jest to ważny i podstawowy element gry). 

Czy warto zagrać w Crossroads Inn? O ile nie jesteś niecierpliwy i lubisz wszelkie simy i managery to jak najbardziej TAK! Pomimo mnogości mechanik i możliwości szybko się tu odnajdziesz i zagłębisz się w tajniki prowadzenia własnego przybytku!

 

Na koniec troszkę informacji technicznych. 

W dniu premiery została (chyba omyłkowo) udostępniona wersja gry o numerze 0.8 w której było dużo niedociągnięć i bugów. Wiele opinii na steamie zostało napisanych właśnie na podstawie tej wersji gry (zawierała ona między innymi tylko dwa tryby gry, niepełne intro i sporo bugów utrudniających/uniemożliwiających grę). Już drugiego dnia została wydana łatka aktualizująca grę do wersji 1.01 która wygląda już gotową grę pozbawioną większości problemów z pierwszą wersją gry. Różnica w feelingu gry między oboma wersjami jest ogromna (na korzyść tej nowszej wersji). Niemniej i przy tej aktualizacji zaliczono wpadkę. Nie wiem jak było z wersją na GOGu, ale na steamie aktualizacja nie wskoczyła normalnie i żeby upnąć ją musiałem zweryfikować pliki gry. Cóż wydawca niewielki, podobnie jak studio to i problemy inne ;). Obecnie jestem wręcz zaskoczony jak bardzo ta gra jest dopracowana i to pod wieloma względami - większość gier AAA wygląda dużo mniej korzystnie w premierowym okresie ich istnienia! 

Zrzut ekranu (271).png


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jestem namówiony. Zapowiada się na całkiem oryginalny pomysł. Fajnie, że dość skomplikowane. No i mój ulubiony *coś_tam* builder ;)) 


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe info dla chcących kupić tą grę: Zastanówcie się czy aby na pewno chcecie wersję kolekcjonerską. Skin jaki dostajemy choć przyjemny dla oka jakoś tak mi nie pasuje do średniowiecznej karczmy/zajazdu (Martin wygląda bardziej jak współczesny kucharz niż średniowieczny oberżysta co psuje troszkę feeling gry przynajmniej w początkowych jej fazach). Pytanie czy reszta zawartości kolekcjonerki wam podejdzie czy nie. 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na pewno wezmę zwykłą wersję. Seasson passa sobie dokupię w razie gdyby gra podeszła mi konkretnie. 


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zaraz na steamie masz trzy opcje: sama gra, gra+kolekcjonerka oraz gra+season pass ;) Ta kolekcjonerka to w sumie takie DLC dnia pierwszego ;) 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne wydatki... Poczekam na wyprzedaże, ale patrząc po odbiorze gra warta tej (niewielkiej jak na premierę) ceny.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest już trzeci patch do gry (dający wersję 1.1), a w nim kolejna porcja naprawionych bugów oraz... wersja gry dla Linuxa. Dodatkowo potwierdzono problem z działaniem gry na blaszakach mających AMD GPU wraz z obietnicą załatania go w jednym z najbliższych patchy.


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na to "paczę", przypomina mi się stary dobry Pizza Syndicate ;) Zainteresuję się jak będzie na wyprzedaży.


59973c1720a50_Gotowa(poobrbce).png.e3324d3f0cf88a107e142b90ab2a93b0.png

||CASE: TT CORE X9 || MOBO: ASUS X99-A II || CPU: I7-6800k@4.3GHz || GPU: EVGA 1070FTW || RAM: G.SKILL TRIDENT Z 64GB@3000MHz||
||SSD: SAMSUNG EVO-850 500GB || HDD: 2X TOSHIBA 2TB || PSU: EVGA SUPERNOVA 1000W P2 || LCS: 3xHWL BLACK ICE SR2 480 & LAING D5||

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle to patrząc na ilość baboli o których piszą ludzie w recenzjach toto powinno wyjść jako Early Access. Plus że patchują, ale jak bym kupiła to szlag by mnie trafiał na pewno. Ze zbugowanych zabawek to SC jest aż nadto wystarczające.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tragedii z tymi babolami. Ja jeszcze nie trafiłem na żadnego ;) Co prawda mam tylko 4 godziny, ale nic się jeszcze nie przytrafiło. No może z wyjątkiem ławek, że goście nie chcieli przychodzić, bo nie mieli gdzie siedzieć. Okazało się, że postawiłem nie w tą stronę co trzeba, także moja wina 😂


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Nebthet: najpoważniejsze babole dotyczą posiadaczy AMD GPU. Cała reszta baboli spokojnie kwalifikuje się do "day one" problemów w grach AAA (czyli jakichś tam szczegółów które mogą irytować ale nie uniemożliwiają grania). Jak na tak małe studio i skomplikowanie gry to liczba bugów jest naprawdę niewielka. Swoją drogą mam już coś koło 10h gry nabite i z poważniejszych bugów gameplayowych spotkałem jedynie jeden który dodatkowo łatwo obejść metodą save/load gdy już wystąpi. 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, patrząc po recenzjach blokujący się na elementach wyposażenia personel to nie jest chyba wina AMD :P, tak samo blokujący się na ozdobach goście, problemy z pathingiem czy litania innych problemów zgłaszanych przez ludzi.

Ja nie hejtuję tytułu - pomysł jest super i na dokładkę jest to gatunek który uwielbiam, ale nie malujmy trawy na zielono - aktualnie gra jest w stanie takim, że absolutnie powinna mieć etykietkę "Early Access" żeby klienci wiedzieli w co się ładują. To, że wy dwaj nie napotkaliście jeszcze poważniejszych bugów niestety nie znaczy, że ich nie ma :( 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Nebthtet napisał:

Wiesz, patrząc po recenzjach blokujący się na elementach wyposażenia personel to nie jest chyba wina AMD :P, tak samo blokujący się na ozdobach goście, problemy z pathingiem

Ale to wszystko zostało już poprawione i to w pierwszym patchu! 

Obecnie z @zaraz bawimy się wyśmienicie odkrywając kolejne tajniki gry :D


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Nebthtet napisał:

aktualnie gra jest w stanie takim, że absolutnie powinna mieć etykietkę "Early Access"

Aktualnie gra jest w stanie takim, że zasługuje na te 70pln. Tak jak @Darayaharus pisze, wszystkie bugi, które opisałaś są poprawione. Pathfinding działa, załoga i goście na niczym się nie blokują. A mam miejsca gdzie na prawdę jest ciasno. Przed chwilą wyłapałem crasha co prawda, ale to i tak lepiej niż Anthem chociażby zaraz po premierze. Gra absolutnie nie zasługuje na etykietę early access. Co najwyżej na syndrom "dzień po premierze" przedłużający się na cztery kolejne dni 😛 Jak dla mnie jest na prawdę OK!

 


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Darayaharus napisał:

Ale to wszystko zostało już poprawione i to w pierwszym patchu! 

No chyba nie, skoro recenzje z 27 i 28 października wciąż opisują te i inne problemy.

 

4 godziny temu, zaraz napisał:

Przed chwilą wyłapałem crasha co prawda, ale to i tak lepiej niż Anthem chociażby zaraz po premierze.

No i robili ją krócej niż Duke Nukem Forever! Ale tak serio to porównujesz indyka z AAA, różne gatunki i w ogóle tu to nie bardzo się trzyma kupy :D - inne silniki, inne założenia. Ale w porządku, idźmy tym tpkiem rozumowania: Stardev Valley zostało zrobione przez jednego człowieka i nie miało takiej ilości kalafiorów. Papers Please czy Obra Dinn podobnież. A z całym szacunkiem dla twórców Crossroads Inn w powyższe tytuły autorzy włożyli znacznie więcej pracy. Z tytułów AA - chociażby This War of Mine czy Frostpunk - obie w podobnym koszcie, ale na premierę działające w pełni. Czy SUPERHOT (też zrobiony za kasę z Kicka). Subnautica. Można wymieniać długo.

I żeby nie było - fakt bycia indykiem lub tytułem z Kickstartera absolutnie nie jest jakimkolwiek usprawiedliwieniem, czego dowodzą powyższe przykłady.

 

I tak, będę się czepiać bo takie brakoróbstwo powinno być piętnowane nieważne czy to gatunek który lubimy, czy "nasi" tytuł tworzyli, czy cokolwiek innego. Oznaczyli grę jako skończony produkt, a dostarczyli niedopieczony i niedokończony - co nie jest fair w stosunku do klientów. Powinni to wypuścić jako Early Access, albo po prostu trochę odłożyć premierę. Nawet w wielu pozytywnych opiniach na steamie znajdziecie dokładnie takie stwierdzenia. Co więcej w przypadku różnorakich simów graficzne glitche można wybaczyć, ale problemy z personelem (pathing, kolejkowanie / wykonywanie zadań), postacie utykające na elementach wnętrza, jakieś znikające inventory u kupców... Za dużo tego.

 

Pomysł na grę dobry, z wykonaniem już gorzej. Zgadzam się że są spore szanse iż poprawią błędy w miarę szybko, ale to nie jest usprawiedliwienie. Cholera, co się stało z branżą, że klienci akceptują takie rzeczy na premierę za pełną cenę?! Niezależnie od tego czy gra jest AAA, AA czy indykiem... Czy kupując samochód też akceptujemy że np. nie da się nim skręcać w lewo "bo mechanik poprawi za darmo, szybko pracuje"? Co więcej większość z tych tytułów ma od razu do kupienia season passy, a niejednokrotnie również DLC / MTX / 34356 edycji do ogarnięcia których trzeba excela. w Crossroadsach jest od razu sprzedawany season pass. Tak więc de facto pełna, kompletna gra kosztuje 159,98 (teraz taniej bo z rabatem). No coś tu jest nie tak.

Chcecie wiedzieć jak powinno się zrobić grę NA PREMIERĘ? Zerknijcie na The Outer Worlds. Działa, jest jedna edycja zamiast miliona, brak MTX, brak season passów. Oprócz tego mikra ilość bugów, a te które są nie psują rozgrywki.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Uwielbiam wyrażanie opinii na podstawie opinii innych samemu nawet nie zerkając do wnętrza. Gdyby Crossroads Inn był tak mocno zabugowany  i niegrywalny jak twierdzisz, grafika byłaby słaba, a mechaniki zawarte w grze były choć w przybliżeniu tak proste jak w wymienionych przez Ciebie produkcjach to zapewne Zaraz i ja byśmy nie zarywali wieczorów i nocek nieprzerwanie od piątku. Ale co ja tam wiem o tych wszystkich bugach nie dających grać i ilości kalafiorów w grze w którą gram...

 

P.S. Zdjęcie z monitoringu pokazujące jak pewien banita w oryginalny sposób próbuje wypatrzyć słabe punkty Crossroads Inn ;)  

Zrzut ekranu (292).png


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No generalnie opinie po to są, zeby z nich czerpać. Ale jak mam do wyboru opinie randomów a opinie grających na bierząco znajomych, to te drugie sa dla mnie warte sto razy więcej. Zgodzić sie muszę z jednym - grę wypuścili za wcześnie. O jakiś tydzień. Co nie zmienia faktu ze jest grywalna i obecne bugi nie blokują mi progresu i ogólnego gameplay’a. 

Co do informacji ważnych, lead dev wypowiedział sie na steamie i przeprasza za wszystkie niedogodności. Około środy ma być mega patch naprawiający większość bugów. Ja im kibicuje, za karę niech walczą dniami i nocami :))


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, ja uwielbiam jak ktoś umniejsza cudze argumenty "bo są na podstawie czyjejś opinii". Tak, patrzę na recenzje innych. Tak, patrzę na gameplaye i streamy (devsi to robią). Bo widząc co tam się dzieje nie zaryzykuję siedmiu dych i czasu, któego mam wiecznie mało na niedorobioną grę. Kocham po prostu jak mówi się "ale my zarywamy nocki, my nie mamy bugów więc to jest ideał". No stary, w Star Citizena też ludzie potrafią zarywać nocki bo jest co robić, ale gra jest alphą. Tylko że nikt jej nie sprzedaje jako skończonego produktu. Fajnie, że wam się podoba - nikt tego nie broni, ale nie tak się powinno gry robić.

I np ja mogę bugów nie mieć, ale kilkadziesiąt innych osób owszem. I patrząc po skali skarg to ta gra powinna wyjść jako Early Access - póki co żaden argument nie pokazuje inaczej. Pierwszym postem narobiłeś apetytu, potem człowiek zrobił research i mu przeszło.

Ja tam wracam do Outer Worldsów, gdzie bugów jakoś nie widać, a na premierę nie walą po oczach season passami. A z tym poczekam na wyprzedaże - może wyjdzie z realnego Early Access. 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Nebthtet napisał:

Ja tam wracam do Outer Worldsów, gdzie bugów jakoś nie widać

Odwracając kota ogonem ;) Idąc Twoją logiką to niemal każdą grę w dniu premiery należałoby oznaczyć jako "early access". Również tak zachwalane przez Ciebie Outer Worldsy które mają przynajmniej równe problemy na premierę co wiele innych gier (w tym Crossrads Inn). I żeby nie być gołosłownym cytacik z pewnego portalu z artykułu jak radzić sobie z problemami występującymi w Outer Worlds: "Some of the most common issues are related to lacking graphical settings, weird FPS stuttering, and the heavy use of Depth-of-Field. The worst problem are the crashes — crashes on start-up, in character creation, or just after every five minutes of gameplay". I nie żeby coś, ale twierdzenie, że gra w której występują crashe co pięć minut jest bardziej dopracowana (ma mniej bugów) od gry w której "ludzik" zawiesił się na dekoracji jest troszkę nie nie na miejscu. Zwłaszcza gdy nie bierzemy pod uwagę tego kto wydał opinię i na jakim sprzęcie grał (a to drugie, jak mam nadzieję wiesz, jest bardzo istotne przy ocenianiu gry na blaszaki).   

Tak przy okazji przeczytaj proszę uważnie ostatni akapit pierwszego postu. Zwłaszcza pierwsze jego zdanie. W dniu premiery została upubliczniona niewłaściwa wersja gry. Przez jeden dzień niemożliwym było naprawienie i skorygowanie gry do stanu wersji 1.01. Nawet przez dużo większych developerów nie byłoby to możliwe. I większość negatywnych recenzji odnosi się do tej "niewłaściwej" wersji gry lub do grania na sprzęcie z AMD GPU (a o tym problemie akurat developerzy i wydawca mówią otwarcie od momentu zgłoszenia im tego problemu). Co więcej w ciągu siedmiu DNI od dnia premiery wszystkie te bugi "uniemożliwiające" grę są praktycznie naprawione (z wyjątkiem problemów związanych z AMD GPU nad którym devsi cały czas pracują i ma to być rozwiązane na dniach). O ile się nie mylę nawet najwięksi wydawcy mają problem by tak załatać grę w tak krótkim czasie. No ale Ty musisz im zarzucić "brakoróbstwo", bo gra ma kilka bugów. I na koniec jeszcze jedna uwaga związana z bugami na dzień premiery (bo chyba o tym zapomniałaś) - małe studia nie mają tak dużych możliwości przetestowania całej gry jak duże studia, a jednak Crossroads Inn nie odstaje ilością i powagą występujących w nim bugów od gier AAA mających dużo większe budżety. Co więcej bugi w tej grze są łatane dużo szybciej niż w bardziej klasowych produkcjach.  


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Darayaharus napisał:

które mają przynajmniej równe problemy na premierę co wiele innych gier

Jakieś przykłady z linkami? Na reddicie cisza, na YT cisza, w recenzjach też jakoś nie widziałam...

 

4 godziny temu, Darayaharus napisał:

cytacik z pewnego portalu

A link?

 

4 godziny temu, Darayaharus napisał:

"Some of the most common issues are related to lacking graphical settings, weird FPS stuttering, and the heavy use of Depth-of-Field. The worst problem are the crashes — crashes on start-up, in character creation, or just after every five minutes of gameplay"

Brakujące ustawienia graficzne - jakie? Pewnie to DoF... Ale w wielu grach DoF czy aberracja są i to nie do wyłączenia. To decyzja designerska, a nie bug. Spadki wydajności - to faktycznie się pojawiało w paru recenzjach. Ale z komentarzem że nie uniemożliwiają / jakoś mocno utrudniają grę. Z autopsji powiem, że zdarzają się przy fast travel jak engine doczytuje otoczenie.

Użycie DoF - ponownie - nie bug, lecz decyzja designerska. Czy sensowna to już kwestia gustu, też nie jestem fanką takiego rozwiązania (ale jak kogoś bardzo gryzie w ząbki to nie ma problemu się tego pozbyć).

Crashe co 5 minut? No jakoś niezbyt. To dla mnie bullshit i ktoś po prostu jest przypadkiem skrajnym (cherrypicking). Nawet na konsolach są może pojedyncze. Owszem, być ich nie powinno, ale nie jest tak że zawsze się sypie w tym samym miejscu i co chwilę - i nie jest to na tyle częste, żeby było jakoś często podnoszone. Zacytuję to co napisałeś - tak, sprzęt jest istotny. Jeśli ten ktoś, kto płakał na crashe miał burdel w systemie, to przyczyna mogła leżeć gdzie indziej. Gros ludzi ich nie ma.

To, że grę łatają szybko jest chwalebne, ale nie zmienia faktu, że wypchnięcie na launch jakiejś niedorobionej wersji to śmiech na sali. I nie, indykowatość / brak finansów tu nie jest wymówką bo a) mają wsparcie w postaci doświadczenia weteranów z cedepu (Klabater to de facto CDP tylko po prostu dział publikacji) b) mogli to oznaczyć Early Access i byłoby po krzyku. No ale możliwe że tu np. wydawca swoje też powiedział, bo z tego co widzę gra też jest w pudełku na empikowych półkach, a łyso EA puścić na fizycznej kopii...

Odnośnie szybkości łatania - Outery też mają kolejnego patcha (HF5). A taką mają średnią ocenę na Xbox Live. No to coś chyba na rzeczy jest z tym pilnowaniem co się wydaje. I czasem lepiej raz, a porządniej niż co chwilę ale... na odp...

Spoiler

 

To, mi w sumie przypomina robotę Pana Wiesia z Blok Ekipy, developerskie podejście do roboty takie samo :P - i że się poprawi i frajer zapłaci dwa razy też (gra + season pass, gdzie w SP opcje które powinny być w podstawce :rotfl: (w kontekście branży mówię, nie tego jednego tytułu, nie eksploduj mi tu czasem ;))

 

image.png

I żeby nie było. Ja nie mówię, że Crossroads to gra do dupy. Ale bronisz jej tak, jakby to twoja rodzina pisała ten tytuł zamiast na trzeźwo i obiektywnie wytykać co developerzy pieprzą. Warto być świadomym klientem, szanować swój czas i pieniądze - jeśli ktoś mi sprzedaje niekompletny produkt to idę i go reklamuję w sklepie. Z softem trochę trudniej. A później wydawanie niedokończonych gier włazi i w sektor indyków, który powoli był ostatnią ostoją normalności w tej schodzącej na psy branży.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, Ty nie mówisz, że Crossroads jest do dupy (swoją drogą Crossroads to zupełnie inna gra niż Crossroads Inn). Ty tylko marudzisz na grę w którą nawet nie zagrałaś i co gorsza po raz kolejny zniechęcasz mnie do jakiejkolwiek aktywności tutaj. Grę oceniłem i zrecenzowałem na tyle trafnie, że @zaraz zdecydował się na zakup jej i po zagraniu kilku godzin zgodził się z moimi spostrzeżeniami. A skoro już tak domagasz się linku to proszę bardzo (Uwaga: są tam sposoby łatania bugów wymagające interwencji w pliki gry - co w porównaniu do sposobu save->load z Crossroads Inn jest wyższą szkołą jazdy!) :

GAMERANX.COM

Experiencing constant crashes or low FPS in The Outer Worlds? Here are some community fixes for your PC woes.

 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, dobrze że wiesz lepiej ode mnie co mówię. W sumie fakt, zniechęciło mnie to do dyskusji już kompletnie. Nie mówię że gra jest do dupy, tylko że powinna wyjść jako Early Access. Ale skoro nie można mieć własnej opinii (czy ja ci każę się ze mną zgadzać? Przecież forum dyskusyjne właśnie dyskursom ma służyć, zwłaszcza jak ktoś pisze recenzję.), to z mojej strony EOT.

PS - poszperałam w temacie crashów - to, że gameranx napisał "constant crashes" jest tu nadużyciem, problem jest ale u pojedynczych użytkowników, np. na reddicie była o nim mowa przed patchem w okolicach dnia premiery. I tak śmiem twierdzić że w dniu premiery... Nie, EOT.

Zarazowi się spodobało - super, cieszę się z tego bo w graniu chodzi o fun. Ale to osobne zagadnienie od tego o czym pisałam.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybka analiza:

1. Osoba numer 1 robi recenzję gry

2. Osoba numer 2 opierając się na opinii innych twierdzi, że gra jest niegrywalna i pełna bugów

3. osoba numer 1 twierdzi, że wszystkie te wielkie bugi są naprawione lub wkrótce będą naprawione.

4. osoba numer 2 upiera się, że gra jest zabugowana i niegrywalna i przeciwstawia tej grze inną niby bez bugów

5. osoba numer 1 mówi "sprawdzam" i znajduje informacje o znacznie poważniejszych bugach w drugiej grze (podobnie jak osoba numer 2 opierając się na opinii innych)

6. osoba numer 2 twierdzi, że owe bugi występowały okazjonalnie i w sumie już są naprawione 

 

Teraz patrzymy na punkty 3 i 6. Co stwierdzamy? Samozaoranie czy facepalm?


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli o samozaoraniu mowa... Zderzanie jednego krytycznego artykułu (pogooglaj sobie Outer World bugs) czymś, gdzie jest połowa negatywnych recek na steamie i oceny na poziomie 6 i 6,5 to... Można sobie dopowiedzieć. Ewidentnie widzę komunikat, że nie twierdziłam że gra jest do dupy lub że nie można się przy niej dobrze bawić nie dotarł. Tylko była agresja w moją stronę za to, że śmiem twierdzić że tak WEDŁUG MNIE niedorobiony na premierę produkt powinien wyjść jako EA. Tobie nikt nie zabrania uważać go za ósmy cud świata.

Tym razem naprawdę EOT z mojej strony.

OPENCRITIC.COM

Crossroads Inn is a real-time management sim with role-playing games elements. The game consists of two unique modes offering totally different experiences. In Sandbox mode gamers will focus...

 

STORE.STEAMPOWERED.COM

Crossroads Inn is a real time management sim set in an original fantasy world of Delcrys. Build and manage your tavern, make visiting adventurers happy, and make your services famous all over the land.

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Shivon
      [align=center]================= SŁOWO WSTĘPU =================[/align]

      [align=justify]Jak wiadomym było, przez wiele lat nie można było uruchomić ELITE: DANGEROUS na systemie operacyjnym Linux. Niedawno, dzięki działaniom Valve Corporation (tak, firmy Wujka Gabena  ), możliwe jest uruchamianie na Linuxie gier za pomocą funkcji zwanej jako Steam Play, oraz wspomagając rozwój projektu WINE. W tym poradniku zostanie przedstawiony sposób na instalację i uruchomienie gry na 3 różne sposoby.[/align]
      [align=center]Podziękowania dla CMDR Ryczypior i CMDR Kuba Wolf za pomoc w eksploracji tematu.[/align]

      [align=center]OSTRZEŻENIE: Zawarte instrukcje wymagają znajomości systemu opeacyjnego Linux, programu terminala, oraz komend tekstowych używanych w systemie Linux, w tym też definiowania zmiennych dla konta użytkownika. W razie potrzeby warto się skontaktować z osobami znającymi w stopniu zaawansowanym ten system operacyjny, jakich jak CMDR ShiMan, CMDR Kuba Wolf czy CMDR Ryczypior.[/align]
      [align=center]=================== PRZYGOTOWANIA ==================
      [/align]
      [align=justify]Na początek będziemy potrzebować:[/align]


      Ulubione distro (skrót od Dystrybucja, tj. wariantu systemu Linux, ale też i Androida oraz systemów BSD; na chwilę pisania tego poradnika jest 286 aktywnych dystrybucji, z czego najlepiej znanych z tuzin: Ubuntu, Mint, Debian, Deepin, pop_OS!, Fedora, Red Hat, CentOS, OpenSUSE, Arch, Manjaro, Gentoo i tak dalej); Menedżer okien wedle własnego uznania (najczęściej można zobaczyć: Gnome i KDE, rzadziej Xfce. KDE najbardziej przypomina interfejs Windowsa; Gnome zaś wymaga od użytkownika zmiany przyzwyczajeń, i to znacznych, natomiast Xfce jest gdzieś pomiędzy, ale zużywa znacznie mniej zasobów od Gnome'a czy KDE. Oczywiście, niektóre distra mają swoje własne autorskie menedżery okien, Deepin jest tego dobrym przykładem). Steama bądź samą Elitkę (dot. pkt II lub III) (tak będzie najprościej, należy upewnić się że mamy grę zakupioną bądź przypisaną na nasze konto w sklepie Frontier Developments); Karta graficzna zdolna do obsługi Vulkana (bez niego nie zdołamy uruchomić Elitki); Sterowniki Wideo: Nvidia od 418.49.04 w górę (otwartoźródłowy sterownik "nouveau" jest bezużyteczny głównie z powodu dość wrogiej polityki korporacji nVidia), natomiast Intel i AMD: jak najnowsze wersje zestawu sterowników otwartoźródłowych Mesa oraz kompilatora LLVM (jest możliwość użycia VR na AMD, aczkolwiek to wymaga osobnej instalacji SteamVR); Programów WINE-Staging 4.18 (lub nowszy) + winetricks (dot. pkt III) LUB winetricks + protontricks do Steama(dot. pkt II) - są niezbędne do uruchomienia Elitki poza Steamem, ale w przypadku Steama Winetricks jest niezbędny do uruchomienia "protontricks". Python 3.6 (lub nowszy) + pipx(dot. pkt II) - niezbędne do instalacji i uruchomienia Protontricks, ewentualnie EDMC z pliku ".py". (OPCJONALNIE) Lutris - Linuxowy menedżer gier. Ważny gdy chcesz po prostu zainstalować grę a nie bawić się w skrypty

      [align=justify]Mając już wszystko przygotowane na swoim komputerze (tj. zainstalowane i skonfigurowane), możemy zaczynać.[/align]
      [align=center]=========  I - LUTRIS (najłatwiejszy sposób) ========[/align]


      Po instalacji i uruchomieniu Lutrisa szukamy Elite: Dangerous, a następnie wybieramy interesujący nas skrypt Standalone w/ DXVK version. Oczywiście, jest też skrypt Steam w/ DXVK version, ale warto mieć wtedy zainstalowany (i przygotowany odpowiednio jak niżej) Steam.

      [align=center]====================  II - STEAM  ===================[/align]


      Po instalacji i uruchomieniu Steama szukamy Settings, a następnie sprawdzamy czy jesteśmy w Account. W Beta Participation wybieramy Steam Beta (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Interface i wybieramy Polish (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Steam Play, i zaznaczamy Enable Steam Play for all titles i upewniamy się że z listy wybraliśmy najnowszą wersję Protona (i dopiero teraz resetujemy Steama). Jeśli wszystko poszło dobrze, to powinniśmy widzieć naszą Bibliotekę Steam właściwie niczym jak w Windowsie. Rozpoczynamy instalację Elite: Dangerous. Próbujemy uruchomić grę. Jeśli się udało i działa bezproblemowo: Right on, Commander! Jesteś w domu.


      Natomiast jeśli się nie uda... [align=justify]Uruchamiamy program Terminala (w KDE to będzie Konsola).[/align]
      [align=justify]Następnie, wpisujemy[/align]

      protontricks 359320 -q dotnet40 win7
      [align=justify]a następnie próbujemy uruchomić grę jeszcze raz. Tym razem powinno już być w porządku. :D[/align]
      [align=center]================  III - Wine-Staging  ===============[/align]

      - Wchodzimy do programu terminala, a następnie wykonujemy polecenie:

      wineboot
      W trakcie konfiguracji możemy być poproszeni o instalację "wine-gecko" i "wine-mono". Zgadzamy się na oba, i czekamy na ich pobranie i instalację;
      Ze strony Frontiera pobieramy instalator Elitki, a następnie umieszczamy go w katalogu

      /home/[user_1000]/.wine/drive_c
      gdzie [user_1000] to nazwa użytkownika.
      (Uwaga: katalog "drive_c" jest takim dyskiem C:\, z którego można potem wywodzić katalogi do bindów peryferiów, modyfikacji kolorystyki HUD etc.);
      - Następnie wracając do terminala aplikujemy kolejno następujące polecenia:

      WINEARCH=win64 WINE=/usr/bin/wine64 winetricks dotnet452 corefonts vcrun2015 dxvk WINEARCH=win64 WINE=/usr/bin/wine64 winetricks win7 WINEARCH=win64 wine64 "C:\\EliteDangerous-Client-Installer.exe" WINEARCH=win64 wine64 "C:\\Program Files (x86)\\Frontier\\EDLaunch\\EDLaunch.exe"
      Wtedy gra już powinna się uruchamiać poprawnie.
      W razie czego poniżej jest zawartość pliku .desktop do umieszczenia na pulpicie (użyj edytora tekstu, a gotowy plik nazwij Elite Dangerous.desktop, nie zapomnij uczynić go wykonywalnym!

      [Desktop Entry]Type=Application Encoding=UTF-8 Name=Elite: Dangerous Comment=Elite Dangerous is the definitive massively multiplayer space epic, bringing gaming’s original open world adventure to the modern generation with a connected galaxy, evolving narrative and the entirety of the Milky Way re-created at its full galactic proportions. Exec=WINEARCH=win64 wine64 "C:\\Program Files (x86)\\Frontier\\EDLaunch\\EDLaunch.exe" Icon= Terminal=False
      Niestety nie ma ikonki gdyż raczej nie ma takowej w formacie .svg.
      [align=center]========== IV - A co z Husarską Wtyczką?! =========[/align]
      Generalnie są dwie opcje: Natywnie przez plik źródłowy lub przez binarkę EDMC.
      Co do pliku źródłowego można odwołać się do oficjalnej instrukcji dostępnej tutaj: https://github.com/Marginal/EDMarketConnector/wiki/Installation-&-Setup
      Podobnie można też uczynić, instalując plik .msi do Windowsa, ale wtedy należy pamiętać o traktowaniu

      /home/[user_1000]/.wine/drive_c
      jako dysku C, tak jak w przypadku instalacji samodzielnej Elitki.
      Kuba Wolf także zgłaszał problemy z overlayem i wtyczką Canonn w przypadku gdy EDMC był odpalany z pliku .py, a nie .exe.
      [align=center]===== Ściąga - katalogi Elite =====[/align]
      Wtyczki EDMC (Windows przez WINE):

      %LOCALAPPDATA%\EDMarketConnector\plugins z reguły to ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/EDMarketConnector/plugins
      Wtyczki EDMC (Natywnie przez Pythona):


      $XDG_DATA_HOME/EDMarketConnector/plugins W przypadku braku zmiennej "$XDG_DATA_HOME" to ~/.local/share/EDMarketConnector/plugins
      Bindy do kontrolerów:

      WINE: ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Bindings STEAM: ~/.steam/steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Local Settings/Application Data/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Bindings/
      Kolorowanie HUD:

      WINE: ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Graphics STEAM: ~/.steam/steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Local Settings/Application Data/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Graphics/

      [align=center]===== Źródła =====[/align]

      [ProtonDB] Elite Dangerous [EDMC] Installation & Setup [WINE] Elite Dangerous (Proton) Requirements Protontricks

      [align=center]Link do starej wersji: https://pastebin.com/9b34m4ax[/align]
    • Przez Darayaharus
      Kilka dni temu Paradox wydał kolejną grę strategiczną - Surviving the Aftermath. 
      Po serii kataklizmów które dotknęły Ziemię nam współczesną (prawdopodobnie spowodowanych wojną nuklearną) nasz glob został zdewastowany, miasta zniszczone, technologie przepadły, a nieliczni ocaleli ludzie próbują przeżyć w ten czy inny sposób. Jako gracze przejmujemy kontrolę nad poczynaniami małej grupki ludzi chcących nie tylko przeżyć, ale również przywrócić "normalne", spokojne życie. Aby te marzenie zrealizować budujemy osadę jednocześnie dbając o kilka istotnych dla przeżycia aspektów. O ile z wodą i jedzeniem na początku nie będziemy mieli większych problemów, to już lekarstwa (jest ich kilka rodzajów) czy materiały budowlane (zwłaszcza te bardziej zaawansowane) trzeba będzie szukać i są zawsze w ograniczonej ilości. 
      Sama gra jest podzielona na dwie "części" - pierwsza to nasza osada w której w czasie rzeczywistym (z możliwą aktywną pauzą) dbamy o potrzeby naszych ocalałych, budujemy nowe konstrukcje, rozszerzamy działalność naszej osady i... próbujuemy przetrwać różne kataklizmy które dotykają nasz teren. A kataklizmy są różne i wpływają na inne aspekty naszej "wioski". Deszcz meteorytów będzie nam niszczył budowle, burza magnetyczna zniszczy urządzenia elektryczne, zaraza zainfekuje sporą grupę ocalałych, a opady radioaktywne zniszczą nasze plony i napromieniują ludzi.
      Część druga to eksploracja świata poza naszą osadą. Eksplorować świat mogą jedynie "specjaliści" (na start nie mamy nikogo kto mógłby zwiedzać świat). Świat jest podzielony na "regiony" w których możemy znaleźć potrzebne nam materiały czy lekarstwa. Niektóre regiony są bronione przez bandytów których należy pokonać by dorwać się do zgromadzonych tam zasobów. Co bardzo ważne w niektórych rejonach jest ukryta wiedza która da nam punkty badawcze. Eksploracja jest bowiem jedyną opcją na zdobycie owych punktów badawczych, a dzięki nim możemy poznać (odblokować) nowe opcje rozbudowy naszej osady. Każdy specjalista ma określoną pulę punktów ruchu która odnawia się co dobę. Oprócz tego każdy specjalista ma kilka innych cech które powodują, że jeden lepiej będzie walczył z bandytami, a inny szybciej będzie zbierał "znajdźki" czy punkty badawcze. Sama walka jest mocno uproszczona i tak naprawdę polega na jednym kliknięciu po którym gra przedstawia nam wynik starcia. 
      Jak przystało na produkcję Paradoxu gra wciąga jak chodzenie po bagnach. I to pomimo kilku dość poważnych bugów "dnia pierwszego" (na przykład dany osadnik blokuje się na elemencie i jedynie jego śmierć może go uwolnić od ciągłego biegu w miejscu). Samymi bugami się nie przejmuję gdyż znając Paradox dość szybko je wyeliminują. Niemniej jest jedna rzecz która mnie lekko rozczarowuje - wszystkie budowle możesz obracać jedynie o 90 stopni, a wybudowane drogi przypominają swoją kanciastością... pierwsze GTA. 
      Co do poziomu trudności to gra jest łatwiejsza od Surviving Marsa (wybacza więcej błędów nawet na najwyższym poziomie trudności). Niemniej czuje się, że obecnie gra jeszcze nie jest kompletna i brakuje kilku mechanik które zapewne pojawią się z czasem (co jest chyba typowe dla gier Paradoxu). 
      Surviving the Aftermath ma jeszcze jedną wadę (przynajmniej dla sporej części graczy) - obecnie jest dostępna tylko na Epic Games. 
       Czy warto więc sięgnąć po ten tytuł? Jeśli lubisz klimaty postapo oraz strategie Paradoxu to na pewno warto sięgnąć po ten tytuł. Jak wspomniałem wyżej ta gra wciąga jak kolonizacja Marsa (i nie ma aż tak wysokiego progu wejścia jak Surviving Mars). 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności