Skocz do zawartości
  1. Nebthtet

    Nebthtet

  • Podobna zawartość

    • Przez Nebthtet
      AKTUALIZACJA: PTU jest dostępne dla wszystkich posiadaczy gry.
      Dosłownie kilkanaście minut temu dostęp do PTU wersji 3.6.0 dostali subskrybenci oraz Concierge. To oznacza tylko jedno - kolejna wersja już tuż-tuż! Bierzcie się do testów i dzielcie się wrażeniami! 
      Najważniejsze zmiany w 3.6.0 to pierwsza wersja systemu prawa, ekonomia czarnorynkowa, tryb hover dla statków, zużywanie się komponentów i związane z nim mechaniki, oraz nowe sposoby zakupu i wypożyczania statków w grze. To rzecz jasna nie wszystkie zmiany, ale na powyższe wniosą najwięcej zmian. Tym razem nie zobaczymy zbyt wielu nowych lokalizacji - jedynie Rest Stopy mają zyskać urozmaicone wyglądy zewnętrzne. Na długo wyczekiwanego Origin 890 Jump przyjdzie nam natomiast poczekać do wersji 3.6.1.

      PTU
      Wersja 3.6.0 trafiła do pierwszej fali testerów. Build jest dla odważnych - już w ostrzeżeniu o bugach pierwsza pozycja dotyczy stabilności. Tym niemniej jeśli chcecie już teraz zobaczyć, czy wasze ulubione bugi idą do piachu to macie okazję.
      Cel testów
      Balans bojowy statków: osłony, obrażenia od pocisków rakietowych, przeciwdziałanie pociskom rakietowym (flary / wabiki)Flight: Hover mode, acceleration control Śledzenie głowy P-72 Archimedes Zużywanie się / degradacja komponentów statków Kupowanie statków Dokładność pipów oraz drganie statków w locie Znane problemy
      Bardzo prawdopodobna jest niestabilność i crashe klienta. CIG zbiera dane na back-endzie i monitoruje sytuację. Terminale ASOP w Area18 mogą nie działać poprawnie. Aktualizacje systemu prawa, przewinień kryminalnych oraz VOIP / FOIP są tylko częściowo zaimplementowane, brakuje jeszcze niektórych zachowań i potrzebnych elementów. Na razie CIG nie będzie opisywać zmian, ani przyjmować informacji zwrotnej na temat tych mechanik. Tryb hover mode otrzyma zmiany / aktualizacje - nie wysyłajcie informacji zwrotnej na jego temat do czasu, aż wersja zmieniona trafi na PTU. Tekstury wyświetlają się na przyłbicy w niektórych hełmach. W zależności od statki czasami podczas próby claimu odliczanie zacznie się albo z dużym opóźnieniem, albo wcale. Śledzenie głowy Opis nowości
      Tryb hover będzie automatycznie aktywować się w pobliżu powierzchni planetarnych przy niskich prędkościach. Po jego aktywacji statki przełączą się na tryb VTOL, w yum alternatywne konfiguracje thrusterów tam, gdzie to możliwe. W trybie hover statek będzie unosić się w poziomie do czasu aż gracz poruszy sterami. Podniesienie / obniżenie dzioba spowoduje ruch w przód / tył, a ruch wzdłuż długiej osi (roll) poskutkuje ruchem bocznym. Jeśli statek rozwinie odpowiednio dużą prędkość automatycznie przełączy się na standardowy ciąg (silniki z tyłu).
      Uzbrojenie statków teraz widać wizualnie. Także prędkość zużywania się wszystkich komponentów statków została zwiększona. Degradacja może nawarstwiać się w miarę upływu czasu oraz wskutek konkretnych zachowań (częste przegrzewanie, uszkodzenia).
      Komponenty statków mają teraz szansę na pudło / awarię. Bazowa szansa dla komponentu w idealnym stanie jest ekstremalnie niska. Szanse na awarie zwiększają się miarę zużywania się komponentu, jego uszkodzeń i przegrzania. Mogą być to pomniejsze efekty wizualne, spore awarie poskutkują redukcją funkcjonalności, a krytyczne tymczasowym wyłączeniem sprzętu.
      Osłony zostały przerobione, aby dodać większe różnice między producentami i klasyfikacjami. Celem tego jest zapewnienie różnicy wrażeń z użytkowania i wartości. Moc osłon rozmiaru 1 została skorygowana,  przerobiono też regenerację. Dla rozmiaru 1 osłony przestają się regenerować po trafieniu, a po upływie określonego czasu bez kolejnych trafień ponownie zaczną się ładować. Funkcjonalnym celem tego jest ograniczenie regeneracji osłon podczas walki i sprawienie, aby działały bardziej na zasadzie powstrzymywania wroga przed zadaniem znacznych obrażeń zaraz po rozpoczęciu walki. Jest jeden wyjątek, osłony producenta ASAS regenerują się bez przerwy, ale mogą przyjąć mniejsze obrażenia. Osłony rozmiaru 2 działają podobnie jak dotychczas, ale teraz są większe różnice między producentami. Dla osłon rozmiaru 2 nie ma opóźnienia obrażeń, niska regeneracja i duża pula obrażeń jakie mogą przyjąć. Osłony o rozmiarze 3 mają bardzo duże pule punktów zdrowia i spore tempo regeneracji - celem jest wymóg współpracy wielu statków w celu przezwyciężenia ich regeneracji.
       
      Aktualnie udostępnione patch notes:
       
      Nowy launcher
      UWAGA: konieczne jest pobranie nowego launchera - znajdziecie go tutaj lub w naszej plikowni - korzystając z poprzedniego nie połączycie się z serwerami gry. Aplikacja zastąpi obecne launchery (Live oraz PTU) i umożliwia dostęp do obu kanałów.

      Kliknij tam, gdzie ramka, a pojawi się menu umożliwiające przełączanie się pomiędzy LIVE a PTU.
      Nowości
      Uniwersalny launcher: jedna aplikacja do uruchamiania wersji LIVE oraz PTU. Launcher przy uruchomieniu sprawdza, czy są jakieś aktualizacje gry, oraz przy kliknięciu “Launch Game” - koniec z czekaniem na informację o konieczności pobrania aktualizacji. Uprzednio launcher sprawdzał czy są aktualizacje co 10 min. Teraz robi to również przy kliknięciu “Launch Game” lub “Install”. Aplikacja wyświetla prędkość pobierania podczas aktualizacji. Poprawki
      Wszystkie błędy instalacji powinny być wyświetlane użytkownikom. Gracze powinni widzieć poprawną wersję po aktualizacjach. UI launchera nie powinno się wieszać po wyjściu z gry.  
      Nasz dotychczasowy wątek dedykowany PTU 3.6 znajdziecie tutaj:
    • Przez Nebthtet
      Przed przystąpieniem do dyskusji polecam obejrzenie poniższego wideo:
      Tak, nie jest o Star Citizenie. Ale chyba każdy widzi o co chodzi. Patrząc na podane tam przykłady i to, co aktualnie jest w alfie (oraz jest implementowane w kolejnych wersjach) zaczynam mieć obawy, że Krzysio w pogoni za FIDELITY ukatrupi nam sporo zabawy.
      Na dzień dzisiejszy najprostszy aktualny przykład dla mnie to ten nieszczęsny QT trwający jakąś chorą ilość czasu (gdyby można było robić coś sensownego podczas tranzytu byłaby inna sprawa, ale póki co nie można). Dołóżmy tu:
      planowane trwanie rozładunku (i podobnie, pewnie nim zaimplementują to, że będzie można proces wspomóc manualnie to będziemy jak kretyn sterczeć i czekać aż gra to zrobi), hover mode (w samym założeniu ma plusy i minusy - ale to już dyskusja bezpośrednio w wątku mu dedykowanym), czekanie na transport publiczny (tak, wiem że realistycznie metro nieraz jeździ co 5 minut, a nie co minutę, ale nie po to odpalam grę żeby sterczeć jak łoś na peronie - to mam IRL), zużywanie się sprzętu (tu się nie będę produkować, obejrzyjcie wideo powyżej - tego typu mechanika IMO tam pięknie jest podsumowana). To tylko kilka przykładów ad hoc jakie mi wpadły do głowy. Ale zastanawiam się, jak to wszystko się potoczy.
      I żeby nie było, nie chcę li i jedynie prostackiego "latam se po drucie od A do B" - ale obawiam się, że Krzysio przedobrzy i efekty tego mogą nie być zbyt ciekawe (w ten problem również wpisują się n-te reworki statków w grze, która wciąż jest alfą). Chyba można się zgodzić, że z tą szczegółowością, to jak dotąd ma swoje za uszami...
    • Przez Nebthtet
      Jak w temacie.
      Jako że ta kwestia wraca jak bumerang to w końcu się dorabia osobnego wątku (z ankietą w pakiecie). I tu można sobie dywagować dlaczego Cutlass jest lepszy
    • Przez Nebthtet
      Ankieta jest uzupełnieniem artykułu - zapraszam do dyskusji i podzielenia się opinią na temat planowanego systemu!
       
    • Przez Nebthtet
      W piątek 3 maja CIG zainicjowało masowe automatyczne usuwanie CCU, które miały aktualną wartość ulepszenia wynoszącą 0 USD. Wiele osób zgłasza, że ten proces spowodował również usunięcie CCU, za które wspierający coś płacili. Były to CCU, które w momencie zakupu kosztowały więcej niż 0$, ale w chwili inicjalizacji procesu wartość aplikowanego przez nie ulepszenia wynosiła zero (ze względu na to, że statek o mniejszej wartości w trakcie developmentu podrożał).

      Te CCU zostały usunięte bez refundacji kosztów poniesionych przez wspierających - sprawdź w swoim hangarze ekran logów, aby upewnić się, że nie straciłeś żadnych pieniędzy podczas tego zautomatyzowanego procesu.

      Aby uzyskać dostęp do logów kliknij zaznaczony przycisk
       

      Na tym ekranie znajdziesz wszystkie akcje wykonane w hangarze - listę usuniętych CCU, zakupów i topienia statków, itp.
       
      Wygląda na to, że został zastosowany algorytm, który usuwa CCU w oparciu o aktualną wartość aplikowanego przez nie ulepszenia, a nie ich pierwotną cenę zakupu lub bieżącą wartość (melt value). Dowolna z tych opcji pozwoliłaby na uniknięcie tego błędu. Jeśli miałeś w swoim hangarze jakąkolwiek ilość takich ulepszeń, możesz być dotknięty powyższym problemem.
      Jako że usuwanie CCU rozpoczęto w piątkowy wieczór czasu USA na pewno rozwiązanie problemu potrwa, bo wątpliwe, że ktoś się nad tym pochylił wcześniej niż dziś. Na Spectrum w chwili, gdy to piszę (dwa dni od odkrycia problemu przez społeczność) rzecz jasna nie ma ani słowa od CIG na ten temat. Dopiero 4 godziny temu Zyloh skomentował wątek na reddicie informując, że CIG wie o tym i pracuje nad rozwiązaniem:

      Tak więc sprawdźcie swoje logi, jeśli skasowano wam coś, co zniknąć nie powinno, to warto zrobić screena, żeby w razie potrzeby mieć informacje do ticketu dla działu wsparcia klienta CIG.
      A co wy o tym sądzicie? Dla mnie oprócz niesmaku związanego z całkowitym zaoraniem 0$ CCU przed wrzuceniem do gry masy statków o wartości 350$ (np. Carrack, Merchantman, Crucible, Endeavor, Hull D...) oraz mechanik ich dotyczących jest to kolejny fakap - tym razem z kasowaniem nie tego co trzeba. Na dokładkę niedawno zaczął się znów sezon na pisanie artykułów wieszających psy na grze - a to jest dodatkowa amunicja dla przeciwników gry. 
      Będziemy informować o postępach prac. Ja mam tylko nadzieję, że CIG szybko usunie problem i jakoś zrekompensuje stres osobom, które dotknął ów problem - dajcie znać, czy wasze hangary zostały w taki sposób obrobione, a także podzielcie się swoją opinią o tej sytuacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności