Skocz do zawartości
Nebthtet

Hover Mode w 3.6 - dalsza ewolucja modelu lotu

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując temat o nowym modelu lotu czas chyba założyć nowy wątek. Tutaj można rozmawiać konkretnie o nowości z 3.6 czyli Hover Mode zmieniającym zachowanie statków nad powierzchniami planetarnymi.

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To od razu powiem, że mi się ten pomysł podoba :).

1. Silniki widoczne w statkach mają naturę odrzutową, nie antygrawitacyjną, więc nie widzę uzasadnienia, by statek mógł wisieć w dowolnej pozycji nad planetami,
2. Wiszenie dziobem w dół było naprawdę nienaturalne biorąc to pod uwagę
3. Lądowanie z tym trybem będzie trudniejsze, ale da większą satysfakcję, przy okazji zmusi do rozglądania się na boki i na dół
4. Miłośnicy kabin bez dolnych szyb zaczną doceniać Aurory :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W E:D nie ma dolnych szyb w kabinach, a z lądowaniem nie ma problemu. Dla mnie jest niepojęte to, że po dziś dzień nie zaimplementowali radaru / innego rozwiązania ułatwiającego lądowanie.

Silniki odrzutowe to dla mnie nie wymówka, ponieważ statek ma wewnątrz generatory grawitacyjne i to nie są jakieś emitery kierunkowe. No ale oczekiwania (IMO błędne) zbudowane przez s-f są takie, że mamy walkę kołową rodem z II WŚ, nad planetami latamy jak helikopterem... Rzecz jasna spora część tych mechanik służy ulepszeniu zabawy (realistyczny fizycznie lot w kosmosie nie byłby zbyt zabawny vs to, co mamy).


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie grałem w Elite: Dangerous, ale jeśli odnosisz się do automatycznego lądowania, to nigdy go nie lubiłem. Jestem bardzo szczęśliwy, że w Star Citizenie lądowanie jest trudne i będzie jeszcze trudniejsze :). Uwielbiałem symulatory po prostu lądowania. To cała sztuka przecież :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automaty do ladowania na pewno wrócą, przecież były w poprzednich wersjach po przytrzymaniu N bodajże. 

Tak jak Aymore pisze, nie wierze w żadne antygrawitacyjne generatory pomontowane na statkach. Nie widać ich fizycznie - nie ma ich. A silniki manewrowe sa odrzutowe, strumieniowe, jak kto woli. W trzydziestym wieku prawa fizyki bedą takie same. I nikt mi nie wmówi, ze gdzieś tam ktoś miał pas antygrawitacyjny. Spoko, tylko ze człowiek nie waży pareset ton jak statek. Nawet w Star Treku czy Star Wars statki zachowywały sie tak jak na oddziaływanie grawitacji przystało. Czyli nie ma takiego wiszenia dziobem w dół. Dla mnie bomba, ze tak to rozwiązali ;)

A co do walki kołowej rodem z WWII, to jakby to miało wyglądać w kosmosie? Fakt, mamy dostępnych więcej płaszczyzn, nie ogranicza nas tarcie, opory powietrza czy inne takie. Jak nie walka kołowa to zostaje walka w kuli ;)) Sa jakieś inne rozwiązania? 


sygn2.png

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o automat, tylko wizualizację tego, co masz pod brzuchem. Pilot musi umieć lądować bez protezy, bo jak ci proteza odpadnie to co, wisieć będziesz albo pół portu poprzestawiasz swoją kolubryną?

Gravgeneratory są. Dzięki nim łazisz po podłodze w statku tak samo jak w domu, dzięki nim przyciąga cię lądowisko na stacjach kosmicznych (zauważ że całość nie rotuje więc nie wmawiaj sobie, że to kwestia siły odśrodkowej i dośrodkowej). To nie są magbuty. Gdyby ich nie było, to po statku poginałbyś jak astronauci po ISS - odbijając się od ścian :P. Prawami fizyki się nie zasłaniaj, bo to co widać w SC też nie trzyma ich się jakoś strasznie, bo jak już wspomniałam mechanika lotu byłaby inna.

Star Trek i Star Wars nie są adekwatnymi przykładami. A jak z Gwiazdą Śmierci? Zwłaszcza w SW z fizyki robi się dziwkę i to regularnie. Tak więc nie, statki nie zachowują się jak na działanie grawitacji przystało.

WWW.OUTERPLACES.COM

If you didn't make it to Outer Places' panel on the science of Star Wars this year at Comic-Con, here's the next best thing: a video on the physics of...

Jak w to nie wierzysz, to w sumie twój problem :P - to jak z Ziemią - można nie wierzyć że jest geoidą i się upierać że jest płaska - ale nie zmienia to rzeczywistości. Może tobie takie rozwiązanie się podoba (co wręcz potwierdza to, co pisałam kilka postów wyżej) ale to tylko twoje upodobanie, a nie konsekwencja praw fizyki.

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Oczywiście, że są. I to takie, jakie mogłyby być zgodne z fizyką - poczytaj sobie Lost Fleet Jacka Campbella. Inna sprawa, że nie byłoby to jakoś specjalnie zabawne, ale zgodne z nauką już bardziej.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przymknięcie oko na elementy takie jak balkon Starfara można uznać że w statkach są swego rodzaju płyty podłogowe nie wymagające zasilania i generujące konkretne przyciąganie w pewnym obszarze. Kolejną cechą tej technologi musi być niwelowanie niemal wszelkiej innej grawitacji w obrębie swojego oddziaływania. Jednocześnie same płyty lub obszary/bańki oddziaływań nadal podlegają zwykłej grawitacji. 

Dlaczego w takim wypadku  nieużywany tej technologi do napędzania statków?

Najprawdopodobniej było by to mało efektywne. Bardziej rozwinięta forma tej technologi może być używana w Generatorach Prądu, następnie dzięki tak pozyskanej energii wykorzystujemy Wodór rozpendzany do ogromnych prędkości jak w silnikach jonowych by uzyskać ciąg.

 

Podsumowując technologia ta pozwala osiągnąć konkretne przyciąganie w danym obszaże i niweluje w tym obrębie inne oddziaływania. Obszar oddziaływań nadal podlega grawitacji innych obiektów i żeby jej przeciwdziałać statki muszą generować ciąg.

Edytowane przez Vanter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

W ED wywalałeś moduł od lądowania i robisz wszystko ręcznie tak jak w SC. Różnica między tymi grami jest taka, że w ED jest radar wspomagający lądowanie (nie automat) i jest tam trochę trudniej, bo  trzeba usiąść w wyznaczonym miejscu. W SC możesz wylądować gdzie chcesz na landing padzie byle byś się zmieścił w wyznaczonym terenie.

 

Odnośnie całego tego Hover moda to system jak najbardziej na plus, bo ułatwi to manewrowanie nad powierzchnią i jednocześnie ułatwi granie kalekom na klawiaturach :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Grawitacja jest siłą oddziaływania pomiędzy obiektami. Tak jak nie da się samemu siebie wyciągnąć za włosy z bagna, tak też nie da się napędzić statku grawitacją bez oddziaływania z jakimś obiektem zewnętrznym. Przy zastosowaniu grawitacji statek musi się odpychać lub przyciągać do czegoś (planety, gwiazdy, czarnej dziury itp.). A przy tym te obiekty mają własną grawitację, więc sprawa się trochę komplikuje nie mówiąc o tym, że  "Wartość siły przyciągania grawitacyjnego działającej między dwoma ciałami jest wprost proporcjonalna do iloczynu mas oddziałujących ciał i odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości między ich środkami", czyli oddziaływanie na duże odległości ( w dodatku biorąc pod uwagę, że masa statku w porównaniu z planetą jest raczej mizerna) jest raczej słabe, a przecież chcemy lecieć daleko... W pobliżu planety to może działać, ale na wielkie odległości międzyplanetarne pozostaje tylko napęd reakcyjny (odrzutowy, jonowy itp.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
    • Przez Frosty
      Hello there,
      Skontaktowała się ze mną osoba z rosyjskiej grupy zajmującej się tłumaczeniem Star Citizena na inne języki. Jako, że opanowali już sposób na tłumaczenie oraz implementacje tekstów do gry to postanowili podzielić się swoimi dokonaniami z innymi społecznościami, które chciałyby przetłumaczyć SC na swój język.
      Popyt na polskiego Kosmicznego Obywatela od dłuższego czasu jest zauważalny, więc osoby chętne do pomocy w tłumaczeniu będą bardzo mile widziane.
      Tłumaczenie tekstu odbywa się w programie SmartCat, a do edycji tekstów 3D (takich jak interakcja z obiektami z otoczenia) wymagany jest program pokroju Autodesk.
      A więc, jeśli ktoś chce nam pomóc w tym ambitnym zadaniu albo ma jakieś pytania to walcie śmiało pod tym postem
      Możecie się również skontaktować się ze mną poprzez wiadomość na forum lub na Discordzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności