Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że warto się zainteresować tą grą . Zbiera same dobre opinie i jest tworzona w expresowym tempie.  Konto założyć można za darmo i co jakiś rozdają klucze dostępu do Alphy ( rejestrując się pod tym linkiem https://www.ashesofcreation.com/ref/mrBok/ pomażecie mi w otrzymywaniu jakiś tam bonusów w grze).

Tutaj Pan Lazy Peon ładnie podsumowuje Ashes of Creation i jego rozwój. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18 Grudnia rusza Open Beta -  Ashes of Creation Apocalypse!  Wystarczy zarejestrować się pod tym linkiem https://www.ashesofcreation.com/ref/mrBok/ i czekać :) Gra jest podzielona na dwa produkty także małe wyjaśnienie odnośnie ich etapów produkcji i pakietów w sklepie:

*Ashes of Creation - pełnowymiarowa gra MMORPG (w produkcji)

Alpha 1  - (Q2) 2019  - testy zaczną się dopiero w drugim kwartale 2019 dla osób z wcześniej wykupionym pakietem, aktualnie niedostępny do nabycia.

Alpha 2 - (Q3) 2019 - Persistent Alpha testy, serwery otwarte 24/7 aż do wypuszczenia gry.  Aktualnie można kupić dostęp z pakietem EXPEDITIONARY PRE-ORDER PACK.
Beta 1 i Beta 2 - Końcówka 2019 roku. Twórcy zapowiedzieli, że cała beta będzie trwała tyle ile beta trwać powinna czyli 2-3 tygodnie, więc powinni się wyrobić do 2020 roku.

*Ashes of Creation Apocalypse - Tryb Battle Royale, Castle Sieges i Horde Mode (aktualnie testowane)

Twórcy zdają sobie sprawę jak ważny jest system walki w grach MMO. Żeby go przetestować w otwartym świecie musieli by czekać do Q2 2019. Postanowili jednak zatrudnić więcej osób i wypuścić wcześniej tryb Apocalypse. Służy on tylko i wyłącznie do testowania i usprawniania systemu walki, stabilności serwerów, liczby osób na mapie. Dane zebrane przez te 4-5 miesięcy pomogą zaimplementować ten  system do świata MMO. Wyjaśniam dlatego, ponieważ 90% ludzi widzi filmiki z tej gry i narzeka, że firma obiecała MMO, a robi się z tego drugi Fortnite :D

 

Battle Royale - aktualnie testowany tryb. 100 osób na małej mapie która przez 20 minut się kurczy, wygrywa ostatnia żywa osoba. Można grać Solo, Duo i 4 osobowy team. Od 18 Grudnia ruszają open testy. Do tego czasu odbywały się tylko w weekendy dla osób które wspierały grę na Kickstarterze. W przyszłości będzie online 24/7 dla wszystkich za darmo. Nawet po wypuszczeniu MMO będzie dalej służyć do testowania nowych pomysłów i systemów walki zanim je wrzucą do świata gry.

Castle Sieges - zdobywanie zamku. Zamknięte testy pod koniec Grudnia 2018. 100 osób atakuje, 100 osób broni. Testowanie dużej liczby efektów i graczy na małym obszarze, stabilności serwerów itp. W przyszłości również będzie dostępne dla wszystkich. W świecie MMO będziemy mogli zdobywać miasta i metropolie,  ten tryb ma symulować właśnie taki rajd i szlifowanie tego systemu.

Horde Mode - początek 2019 roku. Gracze za pomocą specjalnych monet będą mogli wcielić się w postać potworów, bestii i bossów atakujących miasto. Inni będą je bronić. W świecie MMO również będziemy mogli zdobywać takie monety i wcielać się w wielkie pająki czy mroczne bestie.

 

 

W sklepie mamy do kupienia różne pakiety dające nam dostęp do różnych etapów produkcji gry:
 

WAYFARER PRE-ORDER PACK - 75$ - dostęp do Beta 2, dwa miesiące subskrypcji (wartość 30$) + niewiadoma jeszcze ilość waluty w grze (Ember), ale będzie o wartości 25$

EXPEDITIONARY PRE-ORDER PACK - 150$ -  dostęp do Beta 1, Beta 2, cztery miesiące subskrypcji (wartość 60$) + Ember za 50$

VOYAGER PRE-ORDER PACK - 250$ -  dostęp do Alpha 2, Beta 1, Beta 2, sześć miesięcy subskrypcji (wartość 90$) + Ember za 100$

VOYAGER PLUS PRE-ORDER PACK - 375$ - dostęp do Alpha 2, Beta 1, Beta 2, dziewięć miesięcy subskrypcji (wartość 135$) + Ember za 125$.

Gra wyjdzie na przełomie 2019/2020 roku. Nie trzeba będzie jej kupować, za to miesięczna subskrypcja będzie kosztować 15$. Waluta Ember z tego co kojarzę będzie służyć do kosmetycznych rzeczy. Twórcy zarzekają się, że nie będzie to gra P2W. Niedługo też skończą pracę nad nową stroną internetową. Jeśli zarejestrujecie się pod tym linkiem https://www.ashesofcreation.com/ref/mrBok/ dodacie mnie do programu Referral jako polecającego. Wam to w sumie nic nie daje, ale z każdych waszych zakupów Twórcy dają mi 15% w postaci Intrepid Bucks. Tą walutę będzie można przeznaczyć do kupowania Ember, Cosmetic Store i opłacania subskrypcji. Więc w teorii 7 polecających osób regularnie grających i macie subskrypcje z głowy ;)

Servus :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruszyły testy Ashes of Creation Apocalypse!

tutaj możecie się zarejestrować i wypróbować za darmo tryb Battle Royal.  

ASHESOFCREATION.COM

 Służy on do testowania walki, i stresowania serwerów zanim wypuszczą MMO. Następny krok to tryb Castle Sieges. 
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fantasy?

Niestety podziękuję. :(


en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ashes of Creation Best Trailers Compilation



Zbiór najlepszych moim zdaniem zwiastunów zapowiadających nadchodzącą grę MMORPG Ashes of Creation. Zobaczcie sami i oceńcie jak plasuje się wśród innych tytułów. 

-----------

 

 

Edytowane przez -mr.Bok-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Ashes wetchnie życie do gatunku MMO czy to wielki skam? Postaramy się na to odpowiedzieć w dzisiejszym odcinku. Historia jaką przeżył ten tytuł od początku, aż po dzisiejszy dzień, sukcesy i problemy jakie napotkała gra oraz czego możemy się spodziewać w przyszłości.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Yoda
      Proste pytanie - gra ktoś z Was na PC?  
    • Przez Shivon
      [align=center]================= SŁOWO WSTĘPU =================[/align]

      [align=justify]Jak wiadomym było, przez wiele lat nie można było uruchomić ELITE: DANGEROUS na systemie operacyjnym Linux. Niedawno, dzięki działaniom Valve Corporation (tak, firmy Wujka Gabena  ), możliwe jest uruchamianie na Linuxie gier za pomocą funkcji zwanej jako Steam Play, oraz wspomagając rozwój projektu WINE. W tym poradniku zostanie przedstawiony sposób na instalację i uruchomienie gry na 3 różne sposoby.[/align]
      [align=center]Podziękowania dla CMDR Ryczypior i CMDR Kuba Wolf za pomoc w eksploracji tematu.[/align]

      [align=center]OSTRZEŻENIE: Zawarte instrukcje wymagają znajomości systemu opeacyjnego Linux, programu terminala, oraz komend tekstowych używanych w systemie Linux, w tym też definiowania zmiennych dla konta użytkownika. W razie potrzeby warto się skontaktować z osobami znającymi w stopniu zaawansowanym ten system operacyjny, jakich jak CMDR ShiMan, CMDR Kuba Wolf czy CMDR Ryczypior.[/align]
      [align=center]=================== PRZYGOTOWANIA ==================
      [/align]
      [align=justify]Na początek będziemy potrzebować:[/align]


      Ulubione distro (skrót od Dystrybucja, tj. wariantu systemu Linux, ale też i Androida oraz systemów BSD; na chwilę pisania tego poradnika jest 286 aktywnych dystrybucji, z czego najlepiej znanych z tuzin: Ubuntu, Mint, Debian, Deepin, pop_OS!, Fedora, Red Hat, CentOS, OpenSUSE, Arch, Manjaro, Gentoo i tak dalej); Menedżer okien wedle własnego uznania (najczęściej można zobaczyć: Gnome i KDE, rzadziej Xfce. KDE najbardziej przypomina interfejs Windowsa; Gnome zaś wymaga od użytkownika zmiany przyzwyczajeń, i to znacznych, natomiast Xfce jest gdzieś pomiędzy, ale zużywa znacznie mniej zasobów od Gnome'a czy KDE. Oczywiście, niektóre distra mają swoje własne autorskie menedżery okien, Deepin jest tego dobrym przykładem). Steama bądź samą Elitkę (dot. pkt II lub III) (tak będzie najprościej, należy upewnić się że mamy grę zakupioną bądź przypisaną na nasze konto w sklepie Frontier Developments); Karta graficzna zdolna do obsługi Vulkana (bez niego nie zdołamy uruchomić Elitki); Sterowniki Wideo: Nvidia od 418.49.04 w górę (otwartoźródłowy sterownik "nouveau" jest bezużyteczny głównie z powodu dość wrogiej polityki korporacji nVidia), natomiast Intel i AMD: jak najnowsze wersje zestawu sterowników otwartoźródłowych Mesa oraz kompilatora LLVM (jest możliwość użycia VR na AMD, aczkolwiek to wymaga osobnej instalacji SteamVR); Programów WINE-Staging 4.18 (lub nowszy) + winetricks (dot. pkt III) LUB winetricks + protontricks do Steama(dot. pkt II) - są niezbędne do uruchomienia Elitki poza Steamem, ale w przypadku Steama Winetricks jest niezbędny do uruchomienia "protontricks". Python 3.6 (lub nowszy) + pipx(dot. pkt II) - niezbędne do instalacji i uruchomienia Protontricks, ewentualnie EDMC z pliku ".py". (OPCJONALNIE) Lutris - Linuxowy menedżer gier. Ważny gdy chcesz po prostu zainstalować grę a nie bawić się w skrypty

      [align=justify]Mając już wszystko przygotowane na swoim komputerze (tj. zainstalowane i skonfigurowane), możemy zaczynać.[/align]
      [align=center]=========  I - LUTRIS (najłatwiejszy sposób) ========[/align]


      Po instalacji i uruchomieniu Lutrisa szukamy Elite: Dangerous, a następnie wybieramy interesujący nas skrypt Standalone w/ DXVK version. Oczywiście, jest też skrypt Steam w/ DXVK version, ale warto mieć wtedy zainstalowany (i przygotowany odpowiednio jak niżej) Steam.

      [align=center]====================  II - STEAM  ===================[/align]


      Po instalacji i uruchomieniu Steama szukamy Settings, a następnie sprawdzamy czy jesteśmy w Account. W Beta Participation wybieramy Steam Beta (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Interface i wybieramy Polish (jeszcze nie resetujemy). Przechodzimy do Steam Play, i zaznaczamy Enable Steam Play for all titles i upewniamy się że z listy wybraliśmy najnowszą wersję Protona (i dopiero teraz resetujemy Steama). Jeśli wszystko poszło dobrze, to powinniśmy widzieć naszą Bibliotekę Steam właściwie niczym jak w Windowsie. Rozpoczynamy instalację Elite: Dangerous. Próbujemy uruchomić grę. Jeśli się udało i działa bezproblemowo: Right on, Commander! Jesteś w domu.


      Natomiast jeśli się nie uda... [align=justify]Uruchamiamy program Terminala (w KDE to będzie Konsola).[/align]
      [align=justify]Następnie, wpisujemy[/align]

      protontricks 359320 -q dotnet40 win7
      [align=justify]a następnie próbujemy uruchomić grę jeszcze raz. Tym razem powinno już być w porządku. :D[/align]
      [align=center]================  III - Wine-Staging  ===============[/align]

      - Wchodzimy do programu terminala, a następnie wykonujemy polecenie:

      wineboot
      W trakcie konfiguracji możemy być poproszeni o instalację "wine-gecko" i "wine-mono". Zgadzamy się na oba, i czekamy na ich pobranie i instalację;
      Ze strony Frontiera pobieramy instalator Elitki, a następnie umieszczamy go w katalogu

      /home/[user_1000]/.wine/drive_c
      gdzie [user_1000] to nazwa użytkownika.
      (Uwaga: katalog "drive_c" jest takim dyskiem C:\, z którego można potem wywodzić katalogi do bindów peryferiów, modyfikacji kolorystyki HUD etc.);
      - Następnie wracając do terminala aplikujemy kolejno następujące polecenia:

      WINEARCH=win64 WINE=/usr/bin/wine64 winetricks dotnet452 corefonts vcrun2015 dxvk WINEARCH=win64 WINE=/usr/bin/wine64 winetricks win7 WINEARCH=win64 wine64 "C:\\EliteDangerous-Client-Installer.exe" WINEARCH=win64 wine64 "C:\\Program Files (x86)\\Frontier\\EDLaunch\\EDLaunch.exe"
      Wtedy gra już powinna się uruchamiać poprawnie.
      W razie czego poniżej jest zawartość pliku .desktop do umieszczenia na pulpicie (użyj edytora tekstu, a gotowy plik nazwij Elite Dangerous.desktop, nie zapomnij uczynić go wykonywalnym!

      [Desktop Entry]Type=Application Encoding=UTF-8 Name=Elite: Dangerous Comment=Elite Dangerous is the definitive massively multiplayer space epic, bringing gaming’s original open world adventure to the modern generation with a connected galaxy, evolving narrative and the entirety of the Milky Way re-created at its full galactic proportions. Exec=WINEARCH=win64 wine64 "C:\\Program Files (x86)\\Frontier\\EDLaunch\\EDLaunch.exe" Icon= Terminal=False
      Niestety nie ma ikonki gdyż raczej nie ma takowej w formacie .svg.
      [align=center]========== IV - A co z Husarską Wtyczką?! =========[/align]
      Generalnie są dwie opcje: Natywnie przez plik źródłowy lub przez binarkę EDMC.
      Co do pliku źródłowego można odwołać się do oficjalnej instrukcji dostępnej tutaj: https://github.com/Marginal/EDMarketConnector/wiki/Installation-&-Setup
      Podobnie można też uczynić, instalując plik .msi do Windowsa, ale wtedy należy pamiętać o traktowaniu

      /home/[user_1000]/.wine/drive_c
      jako dysku C, tak jak w przypadku instalacji samodzielnej Elitki.
      Kuba Wolf także zgłaszał problemy z overlayem i wtyczką Canonn w przypadku gdy EDMC był odpalany z pliku .py, a nie .exe.
      [align=center]===== Ściąga - katalogi Elite =====[/align]
      Wtyczki EDMC (Windows przez WINE):

      %LOCALAPPDATA%\EDMarketConnector\plugins z reguły to ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/EDMarketConnector/plugins
      Wtyczki EDMC (Natywnie przez Pythona):


      $XDG_DATA_HOME/EDMarketConnector/plugins W przypadku braku zmiennej "$XDG_DATA_HOME" to ~/.local/share/EDMarketConnector/plugins
      Bindy do kontrolerów:

      WINE: ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Bindings STEAM: ~/.steam/steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Local Settings/Application Data/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Bindings/
      Kolorowanie HUD:

      WINE: ~/.wine/drive_c/users/[user_1000]/AppData/Local/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Graphics STEAM: ~/.steam/steam/steamapps/compatdata/359320/pfx/drive_c/users/steamuser/Local Settings/Application Data/Frontier Developments/Elite Dangerous/Options/Graphics/

      [align=center]===== Źródła =====[/align]

      [ProtonDB] Elite Dangerous [EDMC] Installation & Setup [WINE] Elite Dangerous (Proton) Requirements Protontricks

      [align=center]Link do starej wersji: https://pastebin.com/9b34m4ax[/align]
    • Przez Darayaharus
      Czy myślałeś kiedyś by zostać właścicielem własnej karczmy/knajpy/zajazdu/mordowni (niepotrzebne skreślić )? Jeśli tak to masz teraz okazję wejść w szaty właściciela własnej karczmy dzięki dziełu polskiemu wydawcy Klabater - grze o jakże wdzięcznej nazwie "Crossroads Inn".
      Crossroads Inn jest symulatorem karczmy. My jako gracz wcielamy się w rolę właściciela i... decydujemy niemal o wszystkich aspektach funkcjonowania naszego przybytku. I to począwszy od budowy zajazdu poprzez zatrudnianie pracowników, tworzenie menu, rodzaju klienteli którą preferujemy, wysokości opłat za różne usługi jakie udostępniamy naszym klientom (tak, możemy zarabiać również na korzystaniu z wygódki), a skończywszy na zakupie wszystkich niezbędnych rzeczy do utrzymania naszego interesu i... mieszaniu w lokalnej polityce. 
      Gra wbrew pozorom jest mocno rozbudowana i przeznaczona głównie dla osób lubiących wszelkie city buildery i managery czegoś tam . Niemal każde nasze poczynanie ma mniej lub bardziej widoczny wpływ na rozgrywkę. Sam system obsługi gości jest na tyle skomplikowany, że można by mu poświęcić osobny artykuł. Wygląd karczmy, wyposażenie, menu czy nawet cechy charakteru naszych pracowników mają wpływ na ilość i przynależność do jednej z kilku grup klientów jacy zaglądają przez nasze drzwi. Jeśli chcemy osiągać optymalne zyski to często będziemy musieli siedzieć dosłownie z kalkulatorem i obliczać czy bardziej nam się opłaca kupno kiełbasy i świec z miasta czy z lokalnej farmy (zwłaszcza, że opłata za sam transport zakupionego towaru mała nie jest). Ceny za dany produkt bowiem potrafią się wahać od kilkudziesięciu do kilkuset złociszy (na przykład wino w początkowych lokacjach potrafi kosztować od 65 do... 580 za beczkę). Dołóżmy do tego ogrom czasu spędzony na budowie, wyposażaniu i dopieszczaniu każdego pomieszczenia (Simsy mają tutaj swoją konkurencję), zdobywaniu nowych przepisów do menu, wpływaniu lokalną politykę czy skupieniu się na tym jak nasi pracownicy wykonują swoją pracę (bogaty system zarówno priorytetów prac jak i nagradzania/karnia pracowników) oraz mechanikę plotek dzięki którym poznamy ukryte cechy naszych potencjalnych pracowników czy wytargujemy lepszą cenę u dostawców. Od skomplikowania gry aż czasem głowa boli, a to dopiero początek gdyż jeszcze wiele aspektów gry jest przede mną ukrytych (bójki, własne uprawy, hazard itd) . I tak, gra ma dość wysoki próg wejścia który dla osób nie zaznajomionych z tego typu produkcjami może stanowić problem.
      W grze obecnie mamy trzy tryby gry: kampanię, scenariusze i piaskownicę. W kampanii jest zaszyty samouczek dzięki któremu poznamy podstawy podstaw oraz poprowadzi nas przez historię związaną z całym kontynentem pośrodku którego stoi nasza karczma. Gra sama sugeruje nam byśmy naszą przygodę z tą produkcja zaczęli właśnie od tego trybu gdyż kolejne aspekty gry są dodawane wraz z naszymi postępami więc mamy czas by zaznajomić się z różnymi aspektami gry. 
      Z wad gry (poza sprawami technicznymi) to miejscami słabe dostawianie obiektów do siebie (mam na przykład dziurę w płocie przez którą chodzą sobie klienci na skróty czy na piętrze musiałem postawić donice z kwiatami bo balustrada nie chciała pokryć w pełni wybranego obszaru) oraz co jakiś czas przeskakiwanie zoomu kamery na pełne zbliżenie podczas operowania nią. No i najważniejsza wada?: Crossroads Inn nie jest dla każdego. Jeśli preferujesz szybkie rozgrywki pełne akcji i nie jesteś zbyt cierpliwy to raczej sobie odpuść. Podobnie jest gdy nie lubisz bawić się w budowanie i "dekorowanie" (jest to ważny i podstawowy element gry). 
      Czy warto zagrać w Crossroads Inn? O ile nie jesteś niecierpliwy i lubisz wszelkie simy i managery to jak najbardziej TAK! Pomimo mnogości mechanik i możliwości szybko się tu odnajdziesz i zagłębisz się w tajniki prowadzenia własnego przybytku!
       
      Na koniec troszkę informacji technicznych. 
      W dniu premiery została (chyba omyłkowo) udostępniona wersja gry o numerze 0.8 w której było dużo niedociągnięć i bugów. Wiele opinii na steamie zostało napisanych właśnie na podstawie tej wersji gry (zawierała ona między innymi tylko dwa tryby gry, niepełne intro i sporo bugów utrudniających/uniemożliwiających grę). Już drugiego dnia została wydana łatka aktualizująca grę do wersji 1.01 która wygląda już gotową grę pozbawioną większości problemów z pierwszą wersją gry. Różnica w feelingu gry między oboma wersjami jest ogromna (na korzyść tej nowszej wersji). Niemniej i przy tej aktualizacji zaliczono wpadkę. Nie wiem jak było z wersją na GOGu, ale na steamie aktualizacja nie wskoczyła normalnie i żeby upnąć ją musiałem zweryfikować pliki gry. Cóż wydawca niewielki, podobnie jak studio to i problemy inne . Obecnie jestem wręcz zaskoczony jak bardzo ta gra jest dopracowana i to pod wieloma względami - większość gier AAA wygląda dużo mniej korzystnie w premierowym okresie ich istnienia! 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności