Skocz do zawartości
Yodokus

The Shipyard - Ship Thrusters and You

Rekomendowane odpowiedzi

Stery Strumieniowe i Ty
Przewodnik po Nowej Formule Statku

 

 

Witajcie Obywatele!

 

Przedmiotem dzisiejszej dyskusji w temacie nowej formuły statku są stery strumieniowe oraz sposób, w jaki prezentujemy ich statystyki na stronie internetowej. Stery strumieniowe są oczywiście kluczowym i najistotniejszym elementem statku kosmicznego, służącym do jego poruszania, ale także stanowią obszar zarządzania zarówno zużyciem paliwa jak i emisją. Stery strumieniowe dostępne są w bardzo wielu rozmiarach i typach, od najmniejszych, sztywnych dysz manewrowych w Nox'ie, poprzez potężne wychyłowe stery strumieniowe VTOL (Vertical Take Off and Landing) z ciągiem wektorowym na Idris'ie, aż po kolosalne, główne dysze strumieniowe zamontowane w Bengal'u. 

 

Pierwszą, najdramatyczniejszą rzeczą, jaką zauważycie w nowej formule, jest usunięta wartość TR (Trust Rating), czyli stopień siły ciągu ze strony ze statystykami; powodów, dla których to zrobiliśmy jest kilka:

 

  • Sposób, w jaki statki są zestrojone i ustawione sprawił, że obecnie nie narzucamy wartości wydajności poszczególnym sterom strumieniowym, zamiast tego pozwalamy by siła ciągu, jaką może wygenerować silnik, była "przetaczana" pomiędzy wszystkimi strumieniowymi dyszami sterującymi według potrzeb, ale tylko do wartości granicznych danej dyszy strumieniowej. Dzięki temu mamy zamiar odejść od minimalnej, wymaganej wartości siły ciągu danego steru strumieniowego, jaki ma być wytworzony dla zbalansowania współczynnika TR.

 

  • Wartość siły ciągu zawsze sprawiała wiele zamieszania, gdy chcieliśmy ją wyjaśnić i zawsze nie pasowała do artyzmu, z jakim stery strumieniowe były tworzone przez utalentowany zespół grafików, co przysparzało jeszcze więcej zamieszania. No bo jakim cudem dysza strumieniowa TR1 na statku X może być tak samo silna jak dysza strumieniowa TR1 na statku Y skoro gabarytowo jest dziesięć razy mniejsza?  

 

  • Gdy chcieliśmy porównać dwa statki okazywało się, że jest to nieintuicyjna i nic niemówiąca wartość, przy i tak sporym stopniu skomplikowania modelu lotu. Wskazanie, że dany statek ma trzy dysze TR2 i porównanie do statku, który ma dwie dysze TR3 nie dawało nam żadnej użytecznej wiedzy, która nie mogła być lepiej zaprezentowana w innym miejscu, jak np. panel Informacji Technicznych, który omawialiśmy niedawno.

 

Drugą zmianą, jaką zauważycie jest usunięcie atrybutu Rozmiaru (Size) dla sterów kierunkowych, który został usunięty z tych samych powodów co TR. Ponieważ stery strumieniowe są skrojone pod dany statek i wymienialne tylko jako cały komplet, rozmiar pojedynczej dyszy traci sens. Zamiast starych wartości stopnia siły ciągu i rozmiaru obecnie prezentujemy tylko ilość i garść informacji na temat obydwu kategorii sterów strumieniowych, w jakie statek jest wyposażony:

 

 

Główne Stery Strumieniowe

 

 

Napędowe {M}  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /monthly_2017_11/Main.jpg.56c8681f84a3ee331becf42e75aa8ac2.jpg" data-ratio="47.01">

 

Główne, napędowe stery strumieniowe odpowiedzialne są za ruch statku do przodu, to najważniejsze elementy na każdym tradycyjnym statku dostarczające potężnej siły pędu ku przodowi. 

 

 

 

 

Wsteczne {R} 

Retro.jpg.aeed018b0b02d34c7503c226992d2466.jpg

Wsteczne stery strumieniowe przeniesione zostały z sekcji manewrowej starego modelu i teraz zaliczają się do kategorii sterów głównych gdyż odgrywają istotna funkcję na statku. Nie ma wiele sensu posiadanie największych, jakie są tylko dostępne sterów strumieniowych, jeśli nie możesz się w porę zatrzymać! Zasadniczo pracują w tandemie, ale ta liczba może wzrastać w zależności od roli, jaką mogą pełnić, zniszczona wsteczna dysza strumieniowa może przysporzyć sporo kłopotów podczas próby zatrzymania statku.

 

 

 

Pionowe {V} 

Vtol.jpg.cb6d70d53d302a3f42eefa9667d34dd9.jpg

Pionowe stery strumieniowe odpowiadają za ruch statku po dodatniej osi Z, mogą być zamontowane na sztywno w jednej pozycji dostarczając stałej, wznoszącej siły ciągu lub na sworzniach, które przyjmują zmienną, zależną od potrzeb pozycję pracy. Sztywne dysze pionowe są przeważnie montowane w podwoziu statków transportowych, które zostały przeznaczone zarówno do latania w warunkach kosmicznych i atmosferycznych na planetach i księżycach z grawitacją, aby pomoc im w opuszczeniu atmosfery, a także spowolnić ich opadanie. Jeżeli dany statek nie posiada żadnych dedykowanych pionowych sterów strumieniowych to jeszcze nie koniec świata, po prostu wymaga więcej zapobiegliwości we wspomnianej wcześniej sytuacji.

 

 

 

Manewrowe Stery Strumieniowe

 

 

Sztywne {F} 

Fixed_small.gif.528c683f1c5d0c16a0127651e856c20f.gif

Sztywne stery manewrowe błyskawicznie dostarczają siły ciągu, gdyż nie muszą ustawiać się w kierunku żądanego wektora, to daje szybszą reakcję i zapewnia lepszą zwrotność. Minusem jest konieczność posiadania dużej ilości dysz manewrowych, co najmniej 12 na jednym statku, by mógł on poruszać się w dowolnym kierunku zgodnie z zasadą 6DOF (sześciu stopni swobody). 

 

 

 

Ruchome {G} 

Gimbal.gif.09a38c0f53c863e7ee80c6daef88d2ec.gif

Ruchome stery kierunkowe dostarczają siły ciągu na wielu osiach, jednak w celu ustawienia się do kierunku żądanego wektora następuje ich wychylanie lub obrócenie zanim potrzebna praca zostanie dostarczona. Plusem takiego rozwiązania jest mała liczba niezbędnych dysz manewrowych, za to gorzej jest z czasem reakcji a przez to i ze zwrotnością. Ruchome stery potrzebują energii, która nimi porusza, co dodatkowo czyni je wrażliwymi na problemy z zasilaniem. 

 

 

 

 

Najlepszym sposobem na teorio-twórcze rozważania na temat wydajności statku jest powiazanie rodzajów sterów strumieniowych ze statystykami manewrowymi w panelu Informacji Technicznych, który omawialiśmy niedawno. 

 

 

Najczęściej Zadawane Pytania
lub: Pytania Jakie Mogą Się Wam Nasunąć

 

 

P: Wartości TR nie są obecnie prezentowane, czy kiedykolwiek powrócą?

 

O: W jakiejś formie pewnie tak, o ile na obecnym etapie usunęliśmy je z tabel z przyczyn wspomnianych powyżej to jednak planujemy ponownie je zaprezentować, ale w formie bardziej użytecznej i zaktualizowanej do bieżącego model lotu. W kolejnych wersjach Alfy zajmiemy się cokolwiek przekombinowanymi sterami kierunkowymi, jakie zdążyły się upowszechnić oraz zmianami do modelu lotu z wersji 2.6.

 

P: Czy możliwa jest zamiana sterów kierunkowych na inne o większej wydajności / lepszych parametrach?

 

O: Takie jest założenie, ale jeszcze nie wykonalne w Alfie 3.0, najpewniej pojawi się w późniejszych wersjach. Chcemy pozwolić graczom na wymianę sterów strumieniowych w zestawach sterów głównych razem z manewrowymi, na ich alternatywne rodzaje np. stery wyścigowe na niewykrywalne. Niosłoby to ze sobą także zmiany wizualne, aby rozróżnić je od montowanych fabrycznie oraz odmiennymi statystykami w różnych systemach, aby zapewnić odmienne od podstawowego wrażenie lotu. Na przykład wymiana podstawowego zestaw sterów kierunkowych w Hornecie na zestaw sterów o niewykrywalnej charakterystyce znacząco zredukuje emisje IR, ale za cenę wydajności i stopnia zużycia. 

 

 

 

Materiał źródłowy: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/16179-The-Shipyard-Ship-Thrusters-And-You
 


STAR-QVKG-B3F6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności