Skocz do zawartości
Yodokus

The Shipyard - Ship Technical Information

Rekomendowane odpowiedzi

Specyfikacja Techniczna
Przewodnik po Nowej Formule Statku

 


Witajcie Obywatele!

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
Nowa Formuła Statku zachowuje podobną strukturę do poprzedniego formatu z trzema głównymi panelami: Systemy, Przegląd Techniczny i Hologram. Panele te zostały przystosowane i zaktualizowane by wspierać prezentację szerokiej gamy nowych danych i statystyk. W tym artykule będziemy omawiać rozszerzoną sekcje Przeglądu Technicznego, gdzie znajdziecie różne informacje, nienadające się do prezentacji w postaci ikon panelu Systemów. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość zaprezentowania czytelnikowi bardziej surowych wartości w pewnych okolicznościach.

Zanim zaczniemy, kilka słów na temat statystyk w ogóle.

 

Bardzo często słyszymy, że więcej zawsze znaczy lepiej w odniesieniu do statystyk pojazdu, ale przy projektowaniu gry nie zawsze się to sprawdza. Mając na celu stworzenie zróżnicowanego uniwersum, pomysł by jeden element występował częściej niż inne nie jest żadną zaletą. W wielu przypadkach może się to okazać tak samo dobrodziejstwem jak i przekleństwem, a w zależności od okoliczności mnogość indywidualnych zalet może doprowadzić do zbiorowych niekorzyści. 

 

Jako przykład weźmy masowce transportowe, gdzie wydaje się, że większy będzie automatycznie lepszy, jednak istnieje wiele założeń, które trzeba rozważyć, nie tylko proste "A ile to może udźwignąć?" Zacznijmy od tego, że im więcej towarów przewozisz na raz, tym większym stajesz się celem. Hull-E jest w stanie przetransportować fenomenalną ilość towaru, jednak ta zaleta nieco traci w obliczu jego niezgrabności i bezbronności. Załadowany nie może lądować, a z uwagi na swoje gabaryty oraz fakt, że ładunek jest zaczepiany na zewnątrz statku, proces ładowania trwa bardzo długo. Ryzyko zabrania takiego statku na długą podróż, poza tradycyjne szlaki handlowe chronione przez UEE bardzo popłaca, ale wymaga także zainwestowania pokaźnej sumy pieniędzy na zakup samego ładunku. Następnie mamy dodatkowy wydatek w postaci kosztów wynajmu eskorty w celu ochrony statku. I dopiero jak z powodzeniem uda ci się dotrzeć do celu, zarobek będzie cieszył oko i portfel. Mówimy o tym nie po to by cię zniechęcić do latania Hull-E na dalekie misje, ale by namówić cię do przemyślenia jakie argumenty należy rozważyć w każdej sytuacji. Może lepiej pokonać tę samą ścieżkę kilka razy w mniejszym, lepiej zabezpieczonym i chronionym statku niż podejmować ryzyko jednego złotego strzału. To będą twoje decyzje, a statystyki statku są bazą, od której możesz zacząć je podejmować a nie na niej kończyć lub być przez nią ograniczony. Jak to powiedział jeden z kapitanów gwiezdnej floty: "lubię wierzyć, że zawsze są możliwości"

 

Podobnie rzeczy się mają w przypadku myśliwców, Buccaneer może przenosić uzbrojenie zdolne do wywołania piekła w jednym uderzeniu ale ceną za taka możliwość jest kiepska zdolność do odparcia (przyjęcia) kontruderzenia. Takie i podobne kompromisy są nieodzowne w przypadku projektowania gry i w budowaniu uniwersum na jakie Star Citizen zasługuje. Ten kompromis może być zrównoważony dzięki doświadczeniu w użytkowaniu danego pojazdu, indywidualnemu zrozumieniu unikalnych charakterystyk poszczególnych statków i udoskonalaniu twoich zdolności bojowych w ogóle. Ci, którzy tak działają, naprawdę potrafią zrobić z tych rzeczy dobry użytek, ale dla przeciętnego śmiertelnika o zapędach na Menedżera Zawartości, jakich wielu jest pośród nas, najlepszym okaże się zapewne jakiś krzepki niszczyciel o kilku działach za to z mnóstwem rakiet. 

 

W ostatecznym rozrachunku najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie właściwej wypadkowej pilota, statku i sytuacji; przeciwieństwem natomiast będzie wybranie tego z największą liczbą. Zatem jaki statek jest odpowiedni dla Ciebie? 

 

A teraz przejdziemy do dalszej, nowo dostępnej informacji jaka została tu zawarta i zagłębimy się w każdej dziedzinie by zobaczyć o co w nich chodzi. 

 

 

 

Rozmiar Statku

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /monthly_2017_11/Tabelka.JPG.7f2a47beb70d6712d18d4fc65dfcf077.JPG" data-ratio="53.24">

 

Rozmiar jest uproszczoną wartością reprezentującą zarówno fizyczną skalę statku jak i możliwości inwestycyjne gracza. O ile wartości te nie są bezwzględne, to znaczy statek Kolosalny może być mniejszy a niektóre statki Średnie mogą być większe, o tyle naszym zamiarem jest tylko wyznaczenie punktu początkowego w zrozumieniu jakie miejsce w uniwersum Star Citizen zajmują poszczególne statki, nie zaś postawieniem przysłowiowej kropki nad i w kwestii co one mogą a czego nie mogą.

 

 

 

 

 

 

 

Słownik Rozmiarów Statku

 

 

Pojazd  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Może poruszać się tylko po gruncie, swoim zakresem obejmuje proste transportery osobowe jak Greycat, eksploracyjno - zwiadowcze jak Ursa czy Lynx, aż do znacznie większych jednostek. Obsada zazwyczaj jest jedno lub kilkuosobowa.

 

 

 

Jednoślad  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Jednostka całkowicie zależna od innego statku, przeznaczona do prac na dużym obszarze. Często nazywana pojazdem pasożytniczym. Działa zarówno w warunkach kosmicznych jak i atmosferycznych, posiada miejsce tylko dla jednego pilota. Zazwyczaj nie jest wyposażona w napęd Kwantowy i zaczep paliwowy co ogranicza jej zasięg bez statku macierzystego.

 

 

 

Mały  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Zasadniczo ma nie więcej niż 25 metrów długości. Statki te działają w warunkach kosmicznych oraz posiadają napęd Kwantowy. Idealne na występy solowe chociaż nie są to wyłącznie statki jednomiejscowe. Nadają się praktycznie na każdy rodzaj lądowiska na stacjach całego uniwersum.

 

 

 

Średni  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Najczęściej statki te mieszczą się w przedziale 25 - 50 metrów długości. Mogą być pilotowane jednoosobowo, ale maksymalną wydajność uzyskują dzięki dodatkowej załodze. Często posiadają kwatery mieszkalne dla personelu w celu wsparcia misji długoterminowych oraz jakąś formę przestrzeni ładunkowej. Dobrze sprawdzają się podczas gry kilkuosobowej w gronie znajomych.   

 

 

 

Duży  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Statki znajdujące się w przedziale 50 - 150 metrów długości, statki tego typu mogą być obsługiwane przez niewielką załogę, ale tak naprawdę wymagają doświadczonej kadry kilku - kilkunastu osób współpracujących ze sobą, jak jeden zespół w czasie wykonywania misji by osiągać jej cel. Naprawy i konserwacje w tym przedziale często są znaczącym wydatkiem.

 

 

 

Kolosalny  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Wielkie statki, których długość najczęściej (ale nie wyłącznie) przekracza 150 metrów wymagają zainwestowania pokaźnej ilości czasu by załoga w ogóle była w stanie go utrzymać, o lataniu nie wspominając. Kadra powinna być wyćwiczona w wielu dziedzinach, by efektywnie operować tymi kolosami i często potrzebna będzie także mała flota wsparcia okrętu, w celu utrzymania go w jak najlepszej kondycji lub poza ewentualnym zagrożeniem. Statki te nie są przeznaczone dla indywidualnych graczy sezonowych, oferują bowiem unikalną

rozgrywkę dla oddanej załogi, która poświęci mu swój czas i środki.

 

 

 

Wymiary  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

Poniższe wartości zostały znormalizowane do bieżących wymiarów statków i odzwierciedlają jego statystyki w czasie lotu, bez wysuniętego podwozia.

 

 

 

Masa 

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. Ostatnio omawialiśmy masę statku, zapraszam więc do artykułu gdzie wyjaśniamy jak otrzymaliśmy te liczby, niemniej porównując je z wcześniejszymi wartościami okazało się, że są znacznie wyższe niż poprzednio. Każdy statek przeszedł kontrolę i został zaktualizowany i chociaż teraz wszystkie mają większą wagę, to każda z nich odzwierciedlona jest dokładnie w tej samej skali. Generalnie, wymiary statku skupiają się na klasyfikacji wielkości, niż na samej masie. Chociaż niemal wszystkie statki przeszły już te konwersje i tak "Mały" będzie zwyczajowo miał mniejszą masę niż "Średni", to zostawiamy sobie pewną przestrzeń na przyszłość, by móc zawrzeć także statki zbudowane z materiałów o innej ciężkości czy lekkości, co będzie na opak z tradycyjną konwencją wymiarowania.

 

 

 

Pojemność Ładowni

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. Ta wartość przedstawia maksymalna liczbę ładunku wyrażoną w SCU, jaką statek może bezpiecznie przewieźć i jaka została złożona w wyznaczonym obszarze ładunkowym. Nie obejmuje ona takich przestrzeni jak korytarze, wnęki i szczeliny, gdzie gracz może dodatkowo upchnąć ładunki. Na temat Ładunku i SCU wypowiemy się w szczegółach w osobnym artykule, dlatego teraz wspomnimy tylko, że wyliczyliśmy wartość pojemności ładowni używając skrzyni o wielkości 1 SCU jako minimalnego rozmiaru możliwego do złożenia i zabezpieczenia w dedykowanej przestrzeni ładunkowej statku.  

 

 

 

SCM/AFB

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. Wartość SCM reprezentuje prędkość z jaką porusza się statek w trybie Standardowego Manewrowania Bojowego (Standard Combat Maneuvering) czyli jest to podstawowa, kosmiczna prędkość poruszania się twojego statku. W warunkach atmosferycznych prędkość ta będzie niejednokrotnie mniejsza, w zależności od oporu powietrza i siły ciążenia. Wartość dopalacza (AFB) została podzielona na dwie części, pierwsza to standardowa prędkość maksymalna na dopalaczach, druga, w nawiasach to prędkość w trybie Super Cruise. Tryb Super Cruise pozwala na podróżowanie z dużo większą szybkością niż AFB, ale z mniejsza niż prędkość Kwantowa (Quantum Travel), idealna do nawigowania ku planetom lub księżycom z odległych markerów zewnętrznych. Wam zawsze tak się spieszy, czyż nie?

 

 

 

Minimum/Maksimum Załogi

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. Minimalna wielkość załogi odnosi się do minimalnej liczby graczy (lub wynajętych NPCów) by móc operować statkiem w stopniu podstawowym z jednoczesnym wykorzystaniem jego kluczowych funkcji, tak aby np. statek-złomownia mógł prze szabrować złomowisko ale również obronić się. Liczba ta została wyliczona w oparciu o kilka wytycznych:

 

Liczbę stanowisk operatorskich na statku. Te stanowiska kontrolują określone funkcje lotu, nadzorują istotne procesy wydobywcze lub sterują dronami wykonującymi inne prace i zadania.

 

Liczbę wieżyczek, podzieloną przez 2 i zaokrągloną w dół. Taka jest minimalna obsada potrzebna do zapewnienia niezbędnego poziomu obronności, inaczej statek będzie zupełnie bezbronny. 

 

Wartość maksymalna członków załogi  jest wartością górnego limitu członków personelu, jaki może być utrzymywany na pokładzie podczas długotrwałych podróży, bez wliczania pasażerów. Górna wartość ograniczona jest generalnie ilością dedykowanych foteli na stanowiskach operatorskich i w wieżyczkach oraz liczbą łóżek, jeśli takowe statek posiada. Podobnie jak ładunek, te liczby są bezpiecznymi wartościami. Możesz zapchać całą wolną przestrzeń Aurory graczami jeśli chcesz (widzieliśmy takie filmiki), ale system utrzymywania funkcji życiowych przez długi okres czasu został zaprojektowany tylko dla maksymalnej liczby załogi, zatem licz się ze znacznie szybszym zużyciem dostępnych zasobów niż zwykle.

 

 

 

Statystyki Manewrowe

 

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. W następnym artykule będziemy omawiać zmiany w sposobie prezentowania matrycy ciągu z detalami, dlatego na razie kluczową informację o tym jak radzi sobie z tym twój statek znajdziesz tutaj. Wartości te są surowymi, niezmodyfikowanymi prędkościami z jakimi twój statek porusza/obraca się po każdej z osi, bez użycia dopalaczy. Jednakże, wartości te nie są dokładne i mogą być poprawione w pewnych okolicznościach, przez zarówno różne funkcje prędkości twojego statku, lub w przyszłości, przez przeróbki w obszarze wydajności użytych komponentów. 

 

 

 

 

 

 

Celem niniejszego artykułu jest krótkie przedstawienie różnych informacji jakie znajdziesz w zakładce Informacji Technicznych matrycy statku. Wiele aspektów Star Citizen przechodzi nieustanny rozwój; ta informacja jest odzwierciedleniem obecnego stanu projektu statystyk statków i w przyszłości może ewoluować jeszcze dalej. 

 

 

 

Najczęściej Zadawane Pytania
lub: Pytania Jakie Mogą Się Wam Nasunąć

 

 

P: Dlaczego wartości dla SCM/AFB zostały ustawione i ograniczone na pewnym poziomie? 

 

O: W świecie realnym teoretycznie nie istnieje żaden limit prędkości w kosmosie, my jednak ograniczyliśmy prędkość z dwóch powodów: rozgrywki i technicznego. 

 

Założenia wartości SCM są sformułowane z perspektywy sposobu w jaki według nas każdy statek powinien się zachowywać dając pewność, że wciąż potrafi wykonywać manewry zgodnie z oczekiwaniami i ograniczeniami siły grawitacji. Im wyższa jest prędkość SCM tym trudniej rozegrać ciekawą potyczkę. Przeważająca liczba graczy nie wysila się na nic więcej ponad "rozwal go jak tylko mrugnie" zamiast zaangażować się w ekscytujące pojedynki, opierające się na umiejętnościach graczy, gdzie niemalże możesz spojrzeć w twarz przeciwnika.

 

Te same wytyczne wpłynęły także na maksymalną wartość prędkości dopalaczy. Dążymy do zrobienia statków, które będą miały w sobie coś unikalnego i zmotywują do jego przerabiania i modyfikowania lub poszukania innych alternatyw unikając tego ''najlepszego statku do wszystkiego" co zachwiało by wieloaspektowym projektem gry. 

 

 

P: Czy będę mógł latać sam swoim statkiem pomimo, że jego minimalna liczba członków załogi jest większa od 1? 

 

O: Tak, nie ma ścisłych zasad wykluczających solowe operowanie jednostkami Dużymi czy Kolosalnymi, ale niektórzy mogą znaleźć się w dużym kłopocie próbując ogarnąć określone funkcje jednostki wielozałogowej bez niezbędnej obsady, czy to innych graczy czy tych ze sztuczną inteligencją. Każdy statek może być pilotowany przez jedną osobę, nawet Javelin, ale twoja zdolność operacyjna w większości przypadków będzie w znacznym stopniu ograniczona. Podana minimalna liczba personelu pokładowego jest, jak sądzimy rozsądnym, niezbędnym stanem załogi jaki pozwala na efektywne użycie statku w celu wykonania zadań do jakich został zaprojektowany.

 

Dla statków jeszcze nie zaimplementowanych w grze, te wartości są szacunkowe i oparte na założeniach projektowych. Wraz z całym dalszym rozwojem gry wartości te po zaimplementowaniu, przetestowaniu i zaopiniowaniu mogą ulec zmianie. 

 

 

P: Jakie jest związek Rozmiaru Statku z rozmiarami Jump Pointów?

 

O: Póki co, jako że skoncentrowaliśmy się na budowie systemu Stanton, wartości Rozmiarów Statku nie mają żadnego przełożenia na rozmiary Jump Pointów, jakie możecie znaleźć w Starmapie. Chociaż system gry określa, które statki mogą używać danego Jump Pointu to sam projekt ma dopiero być ukończony, jedno co możemy powiedzieć, to że nie przewidujemy by rozmiary statków miały przełożenie 1 do 1 w kwestii rozmiarów Jump Pointów. Pracujemy nad wieloma metodami wytyczającymi przebiegi i marszrutę Jump Pointów i jak tylko system zostanie ukończony właściwa informacja trafi do wszystkich (do matrycy statku także) i jesteśmy w stanie to potwierdzić.  

 

 

P: Czy mogę załadować więcej ładunku na mój statek niż zalecana wielkość?

 

O: Tak, ale nie licz, że równa się to z brakiem konsekwencji. Ten temat omówimy dokładniej w późniejszym artykule, ale maksymalna wartość znamionowa to bezpieczna liczba ładunku jaki każdy statek może przewieźć, nadbagaż niesie ryzyko uszkodzenia podczas lotu i poniesienia innych kosztów.

 

 


Materiał źródłowy: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/engineering/16172-The-Shipyard-Ship-Technical-Information

Edytowane przez Whyduck

STAR-QVKG-B3F6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mati
      Tak przewrotnie zapytam:
      Skoro parafrazując klasyka "I nie ma tu już nikogo" to kto teraz zgasi światło?
       
    • Przez Frosty
      Sprzedam konto w Star Citizen.
      W skład wchodzi:
      - paczka z Aurorą MR (24 miesiące ubezpieczenia);
      - Dragonfly Black ( Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 
    • Przez number10
      Cześć, ostatnimi czasy myślę coraz bardziej nad poszerzeniem swojej floty, jedyne co mnie powstrzymuje to dosyć wysokie ceny jak na grę,  z tym związane jest moje pytanie. Jakie są wasze triki na obniżenie ceny? Podzielcie się proszę swoimi sposobami na oszczędzanie. Wprowadzam ten temat do poradników aby inni gracze również mogli  przeczytać wszystkie porady. 
    • Przez Riddick88
      Witajcie. Chciałbym odzyskać pieniądze za grę i w mojej paczce mam opcje exchange i mam napisane 
      ATTENTION
      You are about to exchange your PACKAGE - AURORA MR SC STARTER pledge.
      This will remove the pledge, including any upgrades (such as customizations or CCUs) from your account awarding $195.00 USD in store credit.
      This process is intended to be final, although some pledges may be available for reacquisition using the BuyBack system, if applicable and as long as the BuyBack system remains available. Items acquired with the use of store credits are BOUND TO YOUR ACCOUNT and non-giftable.
      WARNING!
      SOME LIMITED AVAILABILITY ITEMS INCLUDED OR CONTAINED WITHIN THE EXCHANGED PLEDGE ARE PERMANENTLY RELINQUISHED.
      Type in your password to confirm:
       
      Jak mi przejdą te pieniądze do kredytów mogę je jakoś przelać na konto??
       
    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności