Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Widać nie była taka, żeby opłacało się tłumaczyć kolejne - najlepiej gdyby udostępnili narzędzia dodatkowo ułatwiające fanom tłumaczenie i aplikację tegoż - w ten sposób mniejszym kosztem wszyscy by zyskali.

  • Premiera X3 Reunion - 28.10.2005. Ilość postów w sekcji XUDB.pl dedykowanej tej grze: 6046
  • Premiera X3 Terran - 16.10.2008. Ilość postów w sekcji XUDB.pl dedykowanej tej grze: 21467
  • Premiera X3 Albion - 15.12.2011. Ilość postów w sekcji XUDB.pl dedykowanej tej grze: 2512
  • Premiera Rebirtha - 15.11.2013. Ilość postów w sekcji XUDB.pl dedykowanej tej grze: 2631
  • Premiera X4 - 30.11.2018. Od grudnia 2016 ilość postów w tej sekcji 406. 

Powyższe liczby pokazują atrofię polskiej społeczności (uzasadnioną - ileż można grać w jedno i to samo?), a dodatkowo swój kamyczek do kupki dołożyło aż 5 lat przerwy pomiędzy Rebirthem a X4. Przecież analogiczną sytuację mamy w przypadku SC - doskonale widać, jak zdechło zainteresowanie tematem na przestrzeni 6 lat w porównaniu do hajpu z początkowego okresu developmentu. I w przypadku SC jakoś nie widzę ciskania gromów, że nie będzie PL-ki. Frontier swojemu E:D które też zebrało dość aktywną społeczność polskich graczy nie "sprezentowało" lokalizacji.

 

A co do nieopłacalności - właśnie gdyby przepuszczali kasę na nierentowne opcje to musieliby zamknąć firmę i iść sadzić owe kwiatki. To po prostu brutalne realia ekonomii, patriotyzm nie ma tu nic do rzeczy. Można na ten temat pisać megabajty tekstu, ale to się niestety nie zmieni. Mamy język piękny, lecz w skali planety egzotyczny. A w suahili akurat mówi więcej ludzi niż po włosku, ale ich dostęp do technologii to już inny temat.

 

PS - a wrzucaj jak najbardziej, chętnie się nauczę :) 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Nebthtet napisał:

Z tego powodu argument za lokalizacją niszowej gry na język,którym mówi się w jednym i to nie aż tak licznym kraju niestety nie trzyma wody.

Nie zgadzam się  z tym twierdzeniem. Język polski jest co prawda językiem urzędowym w jednym tylko kraju, ale posługuje się nim bardzo dużo osób na całym świecie i nie mam tu na myśli tylko polską emigrację. Często język polski jest używany przy tłumaczeniach na przykład w krajach azjatyckich. Żeby daleko nie szukać w kontaktach między Koreą Północną, a Japonią bardzo często się używa "neutralnego" dla obu stron języka polskiego. A co się tyczy polskiej emigracji to poza granicami Polski mieszka więcej Polaków niż w samej Polsce. A do liczby osób posługujących się językiem polskim należy jeszcze dodać spory procent osób których któryś z przodków był Polakiem/Polką. Można spokojnie założyć, że językiem polskim potrafi się posługiwać biegle ponad 100 milionów osób na całym świecie. Nie jest to mała liczba, prawda? A teraz niech mi ktoś powie ile osób na całym świecie posługuje się językiem islandzkim czy szwedzkim? Dlaczego się o te dwa języki pytam? Bo będąc poza granicami kraju często szukam filmów na dvd/blueray z jakąkolwiek formą lokalizacji na język polski. Niestety na terenie Europy dużo łatwiej znaleźć w sprzedaży filmy dvd/BR z lokalizacją na język islandzki, szwedzki, węgierski, czeski, chorwacki czy nawet irlandzki niż lokalizację polską. A i tak już na marginesie w Republice Irlandii (Irlandia Południowa) są dwa oficjalne języki: irlandzki i angielski. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że... językiem polskim w IRL posługuje się więcej osób niż językiem irlandzkim. Także mówienie, że nie można zlokalizować na język polski uważam za (przepraszam za słowo, ale krew mnie zalewa) zwykłe pierdolenie, a w przypadku gdy mówią coś takiego Polacy to już jest zwykłe samozaoranie i posłuszne smutne potakiwanie osobom które zaniżają naszą samoocenę.


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Darayaharus wybacz, ale to się ni dupy ni kupy nie trzyma.

1 godzinę temu, Darayaharus napisał:

(...) posługuje się nim bardzo dużo osób na całym świecie (...)

Ile? Proszę o konkretne dane. W źródle które przytoczyłam ujęty był równie język wyuczony (czyli zastosowania jakie przytaczasz).

 

1 godzinę temu, Darayaharus napisał:

(...) A do liczby osób posługujących się językiem polskim należy jeszcze dodać spory procent osób których któryś z przodków był Polakiem/Polką (...)

Oni nie grają po polsku. Znam trochę takich ludzi i robią to w swoich językach.

 

1 godzinę temu, Darayaharus napisał:

(...) A co się tyczy polskiej emigracji to poza granicami Polski mieszka więcej Polaków niż w samej Polsce. (...)

Czyli ile? Konkretne liczby proszę. I z którego pokolenia emigracji - zerowego czyli "urodziłem się i wyjechałem" a więc liczeni jako native speakerzy w cenzusach, czy kolejnego czyli "to nie mój język ojczysty, może i go znam ale posługuję się językiem kraju, w którym mieszkam".

 

1 godzinę temu, Darayaharus napisał:

(...) Można spokojnie założyć, że językiem polskim potrafi się posługiwać biegle ponad 100 milionów osób na całym świecie. (...)

Na jakiej podstawie? Poproszę o źródło. Ja ci tę bzdurę sprostuję: polski zna ok. 50 mln ludzi. Proszę, tu masz źródło.

 

1 godzinę temu, Darayaharus napisał:

(...) A teraz niech mi ktoś powie ile osób na całym świecie posługuje się językiem islandzkim czy szwedzkim? Dlaczego się o te dwa języki pytam? Bo będąc poza granicami kraju często szukam filmów na dvd/blueray z jakąkolwiek formą lokalizacji na język polski. Niestety na terenie Europy dużo łatwiej znaleźć w sprzedaży filmy dvd/BR z lokalizacją na język islandzki, szwedzki, węgierski, czeski, chorwacki czy nawet irlandzki niż lokalizację polską (...)

A jaki ma to związek z grami gdzie jest znacznie więcej tekstu niż w filmach gdzie przy trwającym 2h filmie masz znacznie mniej dialogów? I gdzie za lokalizację odpowiada DYSTRYBUTOR - indie filmy jeśli wydawane są własnym sumptem przez studio i np dystrybuowane wysyłkowo tego na pewno nie mają. Odsyłam z powrotem do porównania z grami wydanymi pudełkowo w Polsce. One mają lokalizacje.

 

1 godzinę temu, Darayaharus napisał:

(...) Także mówienie, że nie można zlokalizować na język polski uważam za (przepraszam za słowo, ale krew mnie zalewa) zwykłe pierdolenie, a w przypadku gdy mówią coś takiego Polacy to już jest zwykłe samozaoranie i posłuszne smutne potakiwanie osobom które zaniżają naszą samoocenę. (...)

A gdzie jest powiedziane że NIE MOŻNA? Pisałam że się NIE OPŁACA. Jeśli ekonomia to zwykłe pierdolenie, to na pewno pod drzwiami Egosoftu już jest nasz Minister Kultiry z teczką euro na lokalizację. :picardfacepalm:

Co ma do rzeczy samozaoranie i smutne potakiwanie? Czy naprawdę trzeba w temat mieszać politykę? No bez jaj. A o "jakości" co poniektórych wydań polskich już wspominałam. No ale to nie pasuje do narracji, więc...


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Nebthtet napisał:

Ja ci tę bzdurę sprostuję: polski zna ok. 50 mln ludzi.

I dajesz jako źródło wikipedie, która sama sobie w tym temacie przeczy. Dlaczego przeczy. Bo podaje, że językiem polskim posługuje się około 50 milionów osób na całym świecie (ba w niektórych miejscach ta liczba jest niższa i wynosi ledwie 44 -48 milionów i to sumarycznie wszystkich połsugujących się językiem polskim, a nie tylko native speakerów). A tymczasem ta sama wikipedia podaje, że w na terenie Polski mieszka 38,5 miliona Polaków, zaś poza granicami Polski wiki szacuje, że mieszaka 18-20 milionów obywateli Polski. Razem daje to już samych Polaków blisko 60 milionów, a gdzie cała reszta. Dodać należy, że o ile dane z terenu Polski są szczegółowe, o tyle dane z poza Polski już są tylko szacunkowe i do tego mocno zaniżone. Przykład? Dane z Wysp Brytyjskich opierają się o zgłoszenia osób narodowości polskiej w spisach powszechnych. Niestety dane te są mocno zaniżone gdyż wielu Polaków się nie rejestruje w tych spisach (sam znam z 30 takich osób które mieszkają na stałe w UK, ale się nie rejestrują w spisach powszechnych). Mówisz, że język polski jest nieopłacalny? Według wyroczni wikipedii język polski jest 26 najczęściej używanym językiem na świecie. Ok, niech będzie, że jest nas za mało. Ale według tych samych danych w pierwszej dziesiątce są takie języki jak, bengalski, jawajski czy lahnda i są one dużo częściej używane od takiego niemieckiego czy francuskiego. Ile znasz gier przetłumaczonych na jawajski?


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daję jako źródło to, co znajdziesz tam w przypisach. Sama wiki ma to do siebie że nieraz są tam błędy, ale jej bogactwem są właśnie przypisy.

 

A co do jawajskiego - jedziemy dalej na wiki, czemu nie: 

Cytat

(...) Niemal wszyscy użytkownicy jawajskiego posługują się również indonezyjskim, który jest powszechnie używany w urzędach i w handlu. (...)

 

I masz odpowiedź. Dodatkowo jest tam mniejsza penetracja takich technologii (w skrócie ci ludzie mają większe problemy niż to, że dobra zachodniej kultury nie są w ich języku).

 

Z kolei lahnda to makrojęzyk a więc tłumaczenie na taki zbiór dialektów byłoby jeszcze bardziej nieopłacalne. Argument technologiczny też pozostaje w mocy.

 

Bengalski jeśli idzie o popularność jak najbardziej miałby sens. Z opłacalnością gorzej, bo Bangladesz jakoś bogactwem i zaawansowaniem technologicznym nie grzeszy, często wręcz kojarzony jest z biedą i głodem.

 

Nie przekręcaj też proszę mojej wypowiedzi pisząc, że twierdzę iż język polski jest nieopłacalny. Gdzie to napisałam? Nigdzie. W tej dyskusji twierdzenia kategoryczne nie miałyby sensu. W kontekście tej gry tak jest. Gry niszowej, z malutką społecznością. I tak, dalej twierdzę że w przypadku tej gry język polski jest dla Egosoftu nieopłacalny. Bo gdyby było inaczej, to by ten tytuł po prostu zlokalizowali

 

Ciekawe dlaczego bogatsza firma taka jak Frontier nie przetłumaczyła ED chociaż niby coś tam przebąkiwali na ten temat (@Dako popraw mnie jeśli się mylę, bo za cholerę nie pamiętam co oni tam pisali na ten temat)... Czekaj... Pewnie dlatego że się nie opłaca? Bo gdyby można z tego wyjąć kasę, a nie tylko włożyć to by to zrobili, zwłaszcza że w UK Polaków im raczej nie brakuje? :)

 

Naprawdę, zejdźmy z patriotycznego konika na ziemię - przez pryzmat ekonomii i pragmatycznego spojrzenia na temat niestety jest jak jest. Myślisz że ja bym nie chciała polskiego jako lingua franca dzisiejszego świata? Jasne że tak. Czy to jest realne? Niestety raczej nie.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Nebthtet napisał:

Ciekawe dlaczego bogatsza firma taka jak Frontier nie przetłumaczyła ED chociaż niby coś tam przebąkiwali na ten temat

Ciekawe dlaczego Hello Games nie miało problemu, żeby zlokalizować NMSa ;) Temat można ciągnąć w nieskonczoność, a prawda jest taka, że bez polityki się nie da tego wytłumaczyć. Na przykład ciężko jest wytłumaczyć dlaczego Ustawa o Języku Polskim nie jest egzekwowana (a jest w niej punkt mówiący o tym, że w przypadku programów komputerowych minimum instrukcja i opis programu muszą być w języku polskim) ;) 


sygn.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello Games? Dlatego, że miało do dyspozycji dział lokalizacji Sony, a także ZNACZNIE mniej tekstu do przełożenia czyli ułamek kosztów vs X4, które ma go naprawdę dużo.

 

A odnośnie UOJP - to niestety kolejne martwe prawo. Francuzi mają znacznie lepiej to zaadresowane, ponieważ Akademia Francuska czuwa nad tym, aby do ich języka nie trafiało tyle makaronizmów ile do naszego (np. dlatego mają takie dziwaczne słowo na "komputer" zamiast sobie zfranczyć angielskie słowo np. na "computeur". No ale w ich przypadku nie było rozbiorów, a także jest wielesetletnia tradycja tego języka jako mowy dworskiej i w komunikacji ludzi wykształconych. Aktualnie przegonił go hiszpański.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma spolszczenia to taką grę omijam szerokim łukiem a co tam nie dam zarobić studiom olewających nasz rynek  😡 , wyjątkiem jest tutaj SC ze względu na prostotę (intuicyjne) wykonywanie poszczególnych zadań , wprowadzanych innowacji i originalny pomysł na zabawę 😀

Edytowane przez CzarnyMax_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak pomijając Nasz polski język to ktoś gra w tą grę?
@Xeroeth ją posiada ale czy ktoś inny również?
Może On i Ci inni posiadacze podzielą się wrażeniami?
Z tego co widzę spolszczenie X4 rozwija się całkiem dobrze 

https://www.nexusmods.com/x4foundations/mods/25/

Sama gra wygląda całkiem nieźle - oczywiście uwzględniając, że to coś graficznie jest przed aktualnym ED a możliwościami zabawy (ach te obietnice ;) ) przed przyszłym SC

Czyli tak trochę brzydkie, z "durnym nieprzyjaznym interfejsem" ale w ramach bycia kosmicznym biznesmenem chyba obecnie całkiem satysfakcjonujące jak mniemam?

Edytowane przez Dako

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam przegrane ponad 200h od premiery, to mówi chyba samo za siebie ;) Gra jest na tym samym silniku co X:Rebirth, ale tym razem wykorzystuje tylko Vulcana, więc starsze gpu będą miały problem żeby to uciągnąć. Optymalizacja na stacjach jest jeszcze słaba, waha się na moim sprzęcie między 30-50, na stacjach paranidów nawet mniej. W przestrzeni utrzymuje stabilne 60fps. AI wrogów trochę kuleje, ale z każdym patchem jest lepiej.

Jest co robić, ale to gra z seri X, tutaj nikt nas nie prowadzi za rączkę, kampania jako taka jest, ale króciutka. Trzeba samemu obrać sobie jakieś cele i do nich dążyć. Oprócz tego mamy zadania na praktycznie wszystko co można by zrobić w statku kosmicznym, łącznie z górnictwem, szpiegostwem, naprawą stacji, satelit bądź ledwo żywych statków etc. Frakcje toczą ze sobą aktywnie wojny, mamy możliwość przyłączenia się do którejś ze stron (albo obu, jako podwójny agent ;P). Świat może się wydawać mały na pierwszy rzut oka, mamy do dyspozycji 67 sektorów, podzielonych na mniejsze lub większe podsektory. Żaden z nich nie ma ograniczeń typu "invisible wall" można lecieć w nieskończoność i nawet poza granicami z początku odkrytego podsektora czasami znajdzie się jakaś skrzynia, z której trzeba zdjąć zabezpieczenia w postaci 4 do 10 zamknięć z ładunkami wybuchowymi, które niszczymy, ale każde chybienie w zamek uszkadza skrzynie. Czasami trzeba wyjść na spacerek i rozbroić je ręcznie za pomocą podręcznego lasera (co też nie jest takie łatwe jak skrzynia jest w postaci owala, ma 10 zamków i obraca się jak szalona...).

Sam design statków pozostawia trochę do życzenia, w X:rebirth podobał mi się prawie każdy, tutaj nie każdy jest tak fajnie zaprojektowany. No, ale to już kwestia gustu. Jeśli miałbym polecić tę grę, śmiało bym to zrobił, ale osobom szukającym wyzwania i naprawdę ciężkich walk radził bym się jeszcze wstrzymać, przynajmniej do momentu aż AI będzie działać jak należy. X4 jak wszystkie gry z tej serii jest jak wino, im starsze tym lepsze. Poza X:R praktycznie wszystkie miały podobne problemy po premierze, a X4 na tle swoich poprzedników wyszedł naprawdę dobrze. Także nie żałuję zakupu kolekcjonerki, zwłaszcza że cena poszła w góre ;)


59973c1720a50_Gotowa(poobrbce).png.e3324d3f0cf88a107e142b90ab2a93b0.png

||CASE: TT CORE X9 || MOBO: ASUS X99-A II || CPU: I7-6800k@4.2GHz || GPU: EVGA 3080FTW3 ULTRA || RAM: G.SKILL TRIDENT Z 64GB@3000MHz||
||SSD: SAMSUNG EVO-850 500GB, NVME CORSAIR MP600 1TB || HDD: 2X TOSHIBA 2TB || PSU: EVGA SUPERNOVA 1000W P2 || LCS: 2xHWL BLACK ICE SR2 480 & LAING D5||

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu wczorajszym wyszło update 2.0

Player owned shipyards, wharfs and equipment docks:
Players can now build and operate their own shipyards. This allows leaving an even deeper impact on the game’s economy. Build ships for yourself or deliver them to the war factions. Participate in the faction wars on the highest possible level or just make a lot of profitsss.

 

Steam Workshop integration:
Starting with version 2.00 X4: Foundations now also supports installing game mods via the Steam workshop. This will make it easier than ever for players to try out some of the already existing cool X4 mods!

 

Rebalancing of fight and economy:
With Update 2.00 we changed a lot of parameters of the game economy and fight balancing. The goals include making crew gaining experience a bit easier, but also making a lot of changes to the turret and capital ship fight balancing.

Reszta zmian w linku

https://steamcommunity.com/gid/103582791460032630/announcements/detail/1768130575201859779

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli gra idzie w prawidlowym kierunku. To bardzo dobrze, aczkolwiek taka powinna być na premierę. Niestety ostatnie różne premiery pokazują niefajny trend wydawania rzeczy niedokończonych za pełną cenę... 

Gdyby jeszcze wszyscy tak jak Egosoft porządnie i szybko łatali swoje produkty :)  


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nad polskim pracuje community, oryginalnie był on w planach, ale przed premierą zniknął nawet z listy docelowych języków. Stan gry na premierę był o niebo lepszy niż Rebirth, a nawet wyglądało to kapkę lepiej niż przy premierze X3:Reunion. W przypadku Ego to nic nowego, zawsze łatali grę po premierze, ale w odróżnieniu od wielu innych studiów biorą pod uwagę komentarze community i w ciągu pierwszego roku gry zwykle były już podszlifowane. 

Ja mimo wszystko narazie daje sobie spokój z X4, ostatni raz grałem przy 1.5 i chyba poczekam jeszcze z 2-3 miesiące. Powinno wystarczyć żeby przynajmniej AI traderów wyglądało jak należy, a i modów pewno będzie więcej ;)

Edytowane przez Xeroeth

59973c1720a50_Gotowa(poobrbce).png.e3324d3f0cf88a107e142b90ab2a93b0.png

||CASE: TT CORE X9 || MOBO: ASUS X99-A II || CPU: I7-6800k@4.2GHz || GPU: EVGA 3080FTW3 ULTRA || RAM: G.SKILL TRIDENT Z 64GB@3000MHz||
||SSD: SAMSUNG EVO-850 500GB, NVME CORSAIR MP600 1TB || HDD: 2X TOSHIBA 2TB || PSU: EVGA SUPERNOVA 1000W P2 || LCS: 2xHWL BLACK ICE SR2 480 & LAING D5||

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@CzarnyMax_PL każdym z tych języków włada więcej ludzi niż polskim niestety.

Najlepszym wyjściem jest taka budowa produktów, żeby łatwo outsource'ować tłumaczenia, jeśli są chętni do wykonania takowych własnym sumptem. No ale nie zawsze jest to wykonalne...


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Egosoft zapowiedziało łatkę opatrzoną wersją 3.0.

No i pierwsze rozszerzenie - Split Vendetta.

"X4: Split Vendetta" is the next chapter in the "X4: Foundations" story. This is the first big expansion for X4, greatly increasing the size of the universe and introducing two new Split family clans along with their economy, new ships, weapons and station modules. 

Along with the Update 3.0 to "X4: Foundations", the "X4: Split Vendetta" expansion brings exciting new missions and adventures to the game. New gamestarts allow an even more varied experience in the biggest sandbox this side of the galaxy. 

TRADE with the Split families or FIGHT against them. BUILD your own station designs based on the new modules and THINK carefully on your path through the new diplomatic missions. 

Both "X4: Split Vendetta" and the free 3.0 update to "X4: Foundations" will be released in the fourth quarter of 2019. "X4: Split Vendetta" is the first of two expansions that will be available to owners of the "X4: Foundations Collector's Edition".

LINKI:
https://www.gog.com/game/x4_split_vendetta
https://store.steampowered.com/app/1133000/X4_Split_Vendetta/
 


en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na drugie DLC: Cradle of Humanity. Zapewne będzie to Terran Conflict II.

[TU WSTAWIĆ TRAILER]

X4: Cradle of Humanity, the second big expansion for X4: Foundations, brings the X series back to Earth. While significantly increasing the size of the game's universe with new sectors, the expansion also welcomes two Terran factions to X4: Foundations, along with their economy, ships, weapons and stations. New game-starts introduce the identity and political stance of the Terran factions, as well as give an alternative perspective on existing story developments in X4: Foundations.

X4: Cradle of Humanity also sheds a light on what has happened to Earth in the decades since the jump-gate shutdown. Furthermore, a certain pirate faction that is well known to fans of the series is making a dramatic comeback.

X4: Cradle of Humanity is accompanied by the biggest free update to X4: Foundations yet. Update 4.0 further enhances X4: Foundations in a number of ways, including major new gameplay features (e.g. a new terraforming feature) and wide-ranging visual improvements (e.g. volumetric fog).

Main Features:
Big expansion of the X4: Foundations universe with new sectors
Return of Terran factions with economy, ships, weapons and stations
Thrilling new story missions and adventures to experience
New game-starts that allow new perspectives on the X4: Foundations story
Introducing a new terraforming gameplay feature, evolving the endgame
Visual improvements such as volumetric fog, making the X universe look better than ever

LINKI:

[TU WSTAWIĆ LINK DO GOG]

STORE.STEAMPOWERED.COM

X4: Cradle of Humanity, the second big expansion for X4: Foundations, significantly increases the size of the game's universe with new sectors, story missions and game-starts, while also welcoming two Terran...

 

 

Edytowane przez Shivon

en-1-combined-a.png

To jest puste, ciągnie się w nieskończoność i… O mój Boże, tam jest pełno gwiazd! - Arthur C. Clarke

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Yodokus
      Tom Henderson niedawno wypuścił Tweeta z paroma informacjami dotyczącymi produkcji Skull and Bones. Dużo tego nie ma ale nadzieja nie gaśnie. Link do jego Tweeta na końcu.

      W grze SkullAndBones statki maja 5 poziomów (mały, średni, duży, itd.) oraz dzielą się na 3 różne kategorie: ładowność, walka i eksploracja. Odblokowywanie statków wiąże się ze zdobyciem projektu statku (blueprint), które kupujemy w różnych osadach portowych.

      Niemniej zakup projektu to nie jedyna przeszkoda, będziesz potrzebował odpowiedniej ilości zasobów jak drewno, stal i przędza (fiber) by zbudować statek. Niemniej to, że statek jest duży nie jest równoznaczne, że to lepszy statek, gdyż małe statki są bardziej zwrotne i wpływają do miejsc zbyt wąskich dla dużych statków.
       
      Jako przykład podano sytuacje, gdzie mały statek mógł prześcignąć większą jednostkę trzymając się blisko brzegu i wpływając w koryta rzeczne gdyż większe statki zaryły by się w dnie na tak płytkich wodach.
       

       
      Każdy statek ma określoną maksymalną ilość armat, ale można zakupić i usprawniać wyposażenie dodatkowe. Oprócz armat mamy balistę, miotacz ognia, moździerz i rozmaite dodatki do wyposażenia oraz różne typy amunicji (na przykład dwie kule spięte łańcuchem).
       

       
      Statek można udoskonalić w dowolnym momencie o ile dysponujemy odpowiednia gotówką. Mamy możliwość dozbroić kadłub, zainstalować palenisko, w ładowni zwiększyć ilość skrzyń do składowania większej ilości sprzętu. Jest mnóstwo opcji wystroju statku, jak zmiana żagli, kola sterowego, śpiewanych szant itp.
       
      Gra to otwarty świat, który zdaje się być zlokalizowany na oceanie indyjskim gdzie fikcyjną rolę stolicy piratów pełni Madagaskar. Lokalizacja na mapie to "Wybrzeże Azanii" (Mozambik).
       

       
      Zaczynając grę jesteś w zasadzie nikim, masz zbudować tratwę a potem małą lodź rybacka, potem możesz prowadzić eksplorację otwartego morza. 
      Zaliczasz questy, zwiększasz swoją piracką reputację i gromadzisz zapasy na budowę pierwszego poważnego statku pirackiego.
       

       
      Obecnie postęp w grze jest mierzony ilością pieniędzy jakie zarobiłeś na wykonywaniu zadań, ograbianiu statków, łupieniu wiosek, zdobywaniu fortyfikacji oraz przewozie towarów. Im więcej zarabiasz pieniędzy jako pirat tym potężniejszy się stajesz.
       

       
      Będąc na statku widzimy świat z perspektywy bardzo podobnej do prezentacji z 2018 z małymi zmianami. Będąc na lądzie mamy perspektywę tzw. trzeciej osoby z ograniczeniami poruszania się jedynie po porcie, osadzie bądź kryjówce. Podczas chodzenia jako kapitan, nie mamy możliwości walki, parkouru ani niczego osobliwego, jedynie odwiedzamy NPC'ow.

      Generalnie, gra nie jest bliska ukończeniu, ale mówi się, że jest na dobrej pozycji z mnóstwem porządnej morskiej bijatyki. Centralna cześć mapy to obszerny, otwarty ocean, na którego pokonanie w poprzek potrzeba całkiem sporo wolnego czasu - postaram się zdobyć więcej szczegółów jak duży, w rzeczywistości jest to obszar.

      https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/1438133051498827779?s=20
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Książka (PDF)
      "The CRPG Book" - przewodnik komputerowych rpg 1975 ÷ 2014
      https://crpgbook.files.wordpress.com/2019/04/crpg_book_2.0_hq.pdf
      Coś dla poszukiwaczy perełek z przed lat.
    • Przez Shivon
      Potyczki 5 na 5, Rebelia vs Imperium, ma mieć "kampanię" dla jednego gracza oraz "brak mikropłatności". Ale to EA, więc o czym gadamy...
       
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności