-
Podobna zawartość
-
Przez Wizzu Wizualnie
No Man's Sky ma ewidentnie pod górkę. Jeśli ktoś żył pod kamieniem i nie zauważył, to praktycznie od dnia premiery, w Seana Murraya (twórcę) z każdej strony walą gromy. Nie żeby nie zasłużył, tylko czasami nawet kozłowi ofiarnemu wypadałoby dać odetchnąć... ale nie dzisiaj.
Przeciwko "Hello Games" toczy się śledztwo ASA za wprowadzanie w błąd konsumentów, dużych aktualizacji trochę jakby brak, podobnie jak obiecanych opcji i kontentu, gra ma przerażająco negatywne oceny zarówno na Steam, jak i na konsolach, sprzedaż pomimo wyprzedaży wersji PS4 nie wygląda różowo, a Shuhei Yoshida (szef Sony) z uśmiechem na ustach stwierdził, że wina za porażkę NMS na PS4 jest wieńcem na głowie tylko li i wyłącznie pana Murraya... i pewnie zapomniałem jeszcze o tysiącu innych spraw
Tak więc co nowego? A no niemało, choć niekoniecznie winne jest samo studio Hello Games. Niejaki R0ugeW0lf – jeden z moderatorów na Reddicie puścił z dymem największy dedykowany grze subreddit /r/NoMansSkyTheGame - dyskusje, linki... wszystko związane z No Man's Sky.
Jeśli ktoś siedzi w temacie, to wie, że Reddit (z całym na boardzie zawartym kwasem) był właściwie ostatnim bastionem aktywności dla NMS, od kiedy twórcy przeszli do podziemia chwilę po premierze. Powód, dla którego R0ugeW0lf (w międzyczasie usunął również konto n Reddicie) wycofał się z zabawy był prosty – forum stało się rzeką płynnego jadu, a to jest wbrew zasadom Reddita (dziwne, nie wiedziałem, że jakieś są ;)). Ale serio – dziwicie się? Po tym co odstawili twórcy, dziwicie się, że gracze gdzieś musieli wyładować frustrację?
Co prawda nazajutrz postarano się o przywrócenie jakiegoś backupa z nowym modem, bo umówmy się – nic tak nie uspokaja wściekłych ludzi, jak zabranie im zabawek ze słowami "uspokójcie się"... No więc agresywne negocjacje użytkowników Reddita ożywiły "dyskusję" o NMS i ciemna strona mocy znów jest silna.
Powiedziałbym, że wszyscy w tej historii na koniec są zadowoleni, że mogą być niezadowoleni, ale cóż – są jeszcze twórcy No Man's Sky...
Słowo od Nebthtet: Społeczność NMS na Reddicie to dość pofragmentowany twór - obecnie funkcjonują trzy większe subreddity na temat gry (/r/NoMansSkyTheGame, /r/nomanssky, /r/no_mans_sky).
-
Przez Nebthtet
Jeśli zastanawialiście się czy warto kupić ReCore, macie okazję poobcować z tym tytułem osobiście. Do Windows Store trafiła wersja demonstracyjna pozwalająca na półgodzinną zabawę. Oprócz tego udostępniono aktualizację gry.
Co ciekawe jeśli zdecydujemy się na zakup pełnej wersji gry możliwe będzie zachowanie wszystkich postępów i osiągnięć z dema (jest ono początkiem fabuły).
Oprócz dema wydano aktualizację gry. Skraca ona czasy ładowania, poprawia grafikę i dźwięk, usuwa problemy jakie występowały z waypointami, śledzeniem osiągnięć, lokalizacją kolizji, checkpointami i miejscami respawnu.
Użytkownicy Windows 10, którzy mieli problem polegający na pobieraniu się pełnej wersji gry zamiast samej jej aktualizacji powinni zainstalować update systemu opatrzony numerem wersji 1607 aby uniknąć tego problemu.
Można ją pobrać na Windows 10, Xbox One oraz Xbox One S.
ReCore to gra, w której wcielamy się w Joule Adams, która przetrwawszy potworny kataklizm podróżuje z Ziemi na planetę Far Eden. Tam wraz ze swoim corebotem o imieniu Mack ma zbudować nowy dom dla ludzkości.
-
Przez Nebthtet
Masz konto EVE Online? Może jakiś czas temu wygasło? Jeśli je reaktywujesz przed 8 października możesz dostać darmowy statek!
CCP zachęca do odnowienia subskrypcji rozdając battlecruisery o nazwie Gnosis dostanie każde konto, które zostało reaktywowane w terminie i będzie opłacane aż do chwili publikacji kolejnej dużej aktualizacji w listopadzie b.r.
Do tematu owego rozszerzenia na pewno wrócimy na łamach Game Armady, bo wygląda na to, że zrobi w grze nielichą rewolucję.
Gnosis to przeznaczona do eksploracji i zaprojektowana dla wszechstronności i uników jednostka, którą zapewne wiele osób zechce mieć w swojej kolekcji.
-
Przez Amb3r
No Man's Sky... Gra, która jest doskonałym przykładem, że duża presja i hype train są w stanie zniszczyć nawet dobrze zapowiadającą się produkcję. Czy gdyby Hello Games pracowało dłużej nad swoją produkcją dotrzymałoby swoich obietnic? Być może nie, ale na pewno byłoby ich bliższe, a sama gra byłaby niewątpliwie lepsza.
Jak już wspomniałem przed premierą No Man's Sky w internecie powstał niesamowity, gargantuiczny wręcz Hype przez duże H. Przesadne oczekiwania nie wyszły jeszcze nigdy nawet doskonałym produktom na dobre, a w tym wypadku Hello games wydało produkt niewątpliwie wybrakowany. Rozczarowanie było podwójne.
Obecne prawa konsumenta - na szczęście dla całego szeregu graczy - nie zostawiły ich w mało komfortowej sytuacji posiadania bezwartościowego / małowartościowego produktu kupionego za niemałe pieniądze. Za falą negatywnych opinii postąpiła fala zwrotów wersji PC na platformach cyfrowych.
Jedna z "pozytywnych" ocen NMS
Niektórzy sprzedawcy próbowali się pozbyć posiadanego zapasu wersji PS4 tnąc ceny (nawet o połowę), chociaż były to akcje lokalne, a nie globalne. Były to próby skazane na porażkę w takim samym stopniu jak wybieranie wody kubkiem z tonącego okrętu.
Jednak to nie koniec problemów Hello Games związanych z ich najnowszą produkcją. Brytyjska ASA (Advertising Standards Authority - organizacja pilnująca prawdziwości treści reklamowych) pod wpływem wielu skarg z różnych źródeł rozpoczęła dochodzenie w tej sprawie. Głównie dotyczy ono zawartości strony gry na Steamie i w innych sklepach (bo się znacząco między sobą nie różnią).
Powodem skarg miało być wprowadzanie w błąd potencjalnych kupujących. Chodziło głównie o różnice w zachowaniu, generatorze i rozmiarze zwierząt, brak multiplayera, wojen frakcji i konwojów podróżujących między sytemami, niemożność latania tuż nad ziemią, wygląd interfejsu użytkownika i na ekrany ładowania.
Ciężko to nawet nazwać podkolorowaniem, które jest cechą charakterystyczną dla zabiegów reklamowych. Tak duża rozbieżność opisu produktu z jego stanem rzeczywistym nosi już znamiona świadomego i celowego wprowadzania w błąd potencjalnych klientów. Jeżeli zarzuty zostaną potwierdzone przez ASA twórcy będą musieli nie tylko zmienić strony informujące o grze we wszystkich sklepach, ale także wszelkie niezgodne z prawdą materiały promocyjne na youtube i innych serwisach gdzie takowe mogą się znajdować.
-
Przez Nebthtet
Osiris New Dawn to nowy survival od Fenix Fire Entertainment. Po rozbiciu się na odległej planecie możemy budować tam kolonię (sami lub w trybie co-op), walczyć, wydobywać surowce i oswajać różne stworzenia.
Akcja gry ma miejsce w 2046 roku. Dzięki odkryciu technologii umożliwiającej podróż z prędkością bliską tej, jaką osiąga światło rozpoczęto misje załogowe do systemu Gliese 581 (jeśli interesujecie się astronomią, to ta nazwa nie jest wam obca). Gracze w wyniku przymusowego lądowania na jednej z planet muszą stworzyć tam kolonię, która pozwoli im na przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach.
Osiris New Dawn oferować ma następujące atrakcje:
Kolonizacja w trybie multiplayer - w trybie online można wspólnie budować bazę i bronić jej przed lokalnymi gatunkami zwierząt oraz innymi graczami. Zbieranie surowców i materiałów niezbędnych do przetrwania, uprawa żywności, odkrywanie nowych technologii. Możliwość budowy modularnych baz, pojazdów i droidów. Zmienne warunki pogodowe, deszcze meteorów. Podziemne lokalizacje z unikalnymi odkryciami. Możliwość budowy statków kosmicznych i podróż na inne planety w obrębie układu słonecznego w którym toczy się gra. Inteligentne obce gatunki z instynktami drapieżnika - i gama uzbrojenia do negocjacji z nimi.
Fenix Fire Entertainment obiecuje również grafikę na poziomie produkcji AAA, szczegółowe tekstury, efekty HDR, system kinematyki dbający o płynność ruchów postaci graczy oraz stworów, jakie będzie można napotkać.
Od premiery nie upłynął jeszcze nawet tydzień, a już pojawiło się kilka aktualizacji, developerzy opublikowali również listę rzeczy nad którymi aktualnie pracują:
Problemy z zapisywaniem prywatnych serwerów (znikające budynki, korytarze, pojazdy itp.) Bugi z umieszczaniem koszarów i korytarzy. Problemy z rozdzielczościami, spawnowaniem statków kosmicznych. Zużycie paliwa przez statki kosmiczne Limity budowlane (część prac optymalizacyjnych) Problemy z wykopywaniem z publicznego multiplayera (część problemów z Photon Cloud) Dziennik misji ładujący się w poprawnym miejscu po powtórnym zalogowaniu do gry/serwera. Twórcy są również aktywni na forum gry reagując na zgłaszane przez graczy sugestie i problemy. Aktualnie Osiris New Dawn może poszczycić się ponad tysiącem recenzji graczy na Steam - i ponad 3/4 są pozytywne. Gra ma też swoją oficjalną wikipedię, gdzie jest już ponad pół tysiąca wpisów. Patrząc na zainteresowanie jakie ten tytuł wywołuje można mieć nadzieję, że będzie jeszcze lepiej.
Jeśli grasz w tę grę, podziel się opinią na jej temat w komentarzach, lub na naszym forum.
-