Skocz do zawartości
Alexy78

Sterowanie/"klawiszologia"/najlepsze metody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dopiero 4h sprawdzania gry za sobą.

Zauważyłem jedną rzecz - sterowanie w niej opisane, jak i sama realizacja zarządzania modułami nie jest tak przejrzysta, bym mógł

spokojnie powiedzieć co i jak robić.

Pierwsza kwestia: zapytam o obsługę systemów statku.

Klawisze kursorów oraz Enter prawie w ogóle się nie sprawdzają. Trudno zauwazyć element aktywny (coś czasem miga, czasem nie),

a przekładanie mocy pomiędzy modułami udało mi się dopiero za pomocą TAB'a i myszy... oczywiście nigdzie tego w klawiszologii nie poznałem.

Druga kwestia - jak najlepiej zoptymalizować sterowanie? skróty klawiszowe itp. Czy ktoś mógłby przedstawić swoje preferencje?

Dziękuję za Wasze sugestie i ew. linki.

Pozdrawiam!

Edytowane przez Alexy78
Wrzuciłam Twój poprzedni post do tego tematu żeby była jasność :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_biggrin.png"> 

Ja przynajmniej na początku walki nieco z mocy silników wolałbym przekierować na działa, ew. osłony. Jest tego jednak więcej.

Jakże miło i prosto obsługuje się - wcale nie prostacki - statek we Freespace 2... Czytelnie i bez niejasności. Myślę jednak, że w przypadku SC to kwestia przyzwyczajenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie bawię się jeszcze w przekierowanie mocy, skupiam się na obecnym sterowaniu statku i taktyce walki, następnym etapem nauki może będzie przekierowanie osłon itd..

Aktualnie polecam taktykę, która bardzo dobrze mi się sprawdza, a ma tylko dwa założenia:

 

1)  Jako pierwszy cel atakuj zawsze najmocniejszy statek, skup się na wyeliminowaniu wroga od najmocniejszego do najsłabszego.

2)  Jeśli gonisz wroga, a ktoś wlazł Ci na ogon prując po statecznikach, zrób zwrot i zmień cel na tego cwaniaczka.

 

Ważne jest też żeby korzystać z okazji i jak ktoś sam nam wlezie pod celownik to należy to wykorzystać, czasem jedna celna seria roztrzaska takiego przypadkowego wroga  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_wink.png"> 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam tekie pytanie, czy ktos moze uzywa softu na tablet do sterowania oslonami etc? bo chcialem sobie zrobic taki control pad do SC .

 znalazlem cos tutaj ale chciałbym zrobic cos wlasnego moze w lekkim oparciu o te projekty http://www.frozenpepper.it/forum/?mingleforumaction=viewtopic&t=316

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. Jest ktoś z was posiadaczem joya + przepustnicy? Jak zapatrujecie sie na grę w AC w tej konfiguracji? Mi osobiście opadły ręce i chyba mam deja vu z gry War Thunder. Wydaje mi się, że grający na myszce po prostu masakrują ludzi grających na joyu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego używasz - dużo osób u nas ma saitek x52 pro lub x55 rhino.

Osobiście na x52 pro gra mi się świetnie  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_smile.png">


Użytkownik zbanowany permanentnie za wandalizm, łamanie regulaminu i brak RiGCz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

 

mam zwyklego x52, ale i tak wydaje mi sie, ze zostaje w tyle... chociaz to moze przez ten nowy patch i ludzi z napakowanymi nowymi broniami w swoich  statkach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to najlepszy temat dla tego pytania ale się podepnę. Ponieważ odkryłem ostatnio temat z optymalizacją, daję SC drugą szansę na obecnym sprzęcie i staram się wytestować czy da się latać sensownie po zastosowaniu różnych ustawień w user.cfg Ostatni raz latałem chyba w AC 1.0 i tu pojawia się moje pytanie, czy zmieniło się coś w sterowaniu, zachowaniu statków ? Jestem prawie pewien, że w AC 1.0 statki zachowywały się z grubsza jak współczesne samoloty z dodatkowymi silnikami manewrującymi góra/dól, lewo/prawo. Tymczasem odpalam teraz z SC i te cudeńka latają mi jakoś dziwnie... mam wrażenie, że zwykłej pętli się nie da zrobić -> drążek do siebie powoduje, że statek obraca się o 180 stopi w swojej osi wektor lotu pozostaje zaś ten sam, po dokonaniu obrotu statek zwalnia - silniki działają w stronę przeciwną niż wektor lot po czy przyśpiesza w nowym kierunku...   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Może przypadkowo przeskoczyłeś na decoupled? Ze zmian - zmienili ( ale nie kojarzę czy w tym, czy w poprzednim patchu ) strafe - teraz strafe w bok nie wyłącza głównego silnika.


Time for some thrillin' heroics

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Gram na myszce i niestety nie za bardzo mi się podoba to sterowanie. Nie mam zamiaru kupować innego sprzętu do grania.

 

A mianowicie. Czy da się ustawić tak, aby myszka wpływała bezpośrednio na statek, a nie najpierw na jakieś śmieszne kółeczko do którego dąży statek ?
 

Odpowiedz na problem: relative mode

ctrl+c

Edytowane przez CPAS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie... cóż, o wiele przyjemniej mi się lata na joyu, ale np. na tym treningu co doszedł to używałem na zmianę z myszką (taka żonglerka), bo ciężko było mi wycelować joyem (fakt, że długo takiego sprzętu nie używałem pewnie swoje znaczy).

Jakie najlepsze?

Działające, skuteczne i wygodne dla użytkownika. To znaczy zrobienie sobie samemu  Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /emoticons/default_tongue.png">


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Wiecie może czy będzie w przyszłości możliwa obsługa Thrustmaster'a T-Flight HOTAS X ?

 

Na dzień dzisiejszy chyba nie ma z tym problemu.

Tu jest temat na forum RSI  https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/228524/thrustmaster-t-flight-hotas-x-profile-with-modifiers

 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dako, rozumiem że na dzień dzisiejszy to jedyna opcja. No nic poczekamy, zobaczymy ;-)

Możesz spróbować jeszcze tym sobie ustawić jakie chcesz. Joy jest chyba kompatybilny z tym.


Joystick configuration tool - wypluwa xml-e z mapowaniem, do załadowania w SC. Pozwala m.in. podmapować jedną akcję do wielu przycisków, do tego obsługa deadzonów, krzywych itp.


"Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi
wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy"
   

 

amberlight_ad.png

Mój referral: STAR-ZZXF-MJF6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można zmienić czułość kółka myszy? Zależy mi na sterowaniu prędkością statku za pomocą kółka. Można to zrobić z ustawień, ale nie widzę możliwości skalowania czułości i na przejście całej skali potrzeba kilkadziesiąt obrotów. Wprawdzie czułość kółka można ustawiać z poziomu Windowsa, ale wolałbym uniknąć zmieniania ustawień Windy przy każdym uruchamianiu SC. Będę wdzięczny za pomoc, bo mógłbym wtedy uwolnić dwa wygodne przyciski na drążku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wlasnie sie zapoznaje z gra i narazie mam mieszane uczucia. W modzie strzelankowym, jest tzw. typowa strzelanka jak na grach arcadowych bez zadnej taktyki. Statki w lewo, prawo, nie wiadomo co sie dieje. Jedynie kursor na cel i klick, klick...... . Jakie macie odczucia??, bo ja uwazam ze Robert sie nie popisal. Wyglada na to ze puki co to, oprocz grafiki, to nic specjalnego. 

Edytowane przez NORD80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na to, jaki kierunek obrała dyskusja przenoszę temat do działu ogólnego.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Najpierw muszą dopracować podstawę gry, mają sporo w planach i nie mogą robić wszystkiego naraz (chociaż są firmy które tak operują, a po ukończeniu różnych części gry sklejają wszystko do kupy...). Lepiej żeby dopracowali mechanikę związaną z fizyką latania i samym światem, każdy chyba ma nadzieje żeby SC nie skończył jak elite dangerous (aka duża skrzynka bez zabawek ...). Sam moduł fps będzie dopracowywany w późniejszym czasie i biorąc pod uwagę to że gra opiera się na silniku farcry'a to można się spodziewać dobrego shootera.

Co do klawiszologii to ja gram na klawiatura+mysz+pedały, gdzie na pedałach mam przyśpieszenie i zwolnienie, a strafe up/down przeniosłem na w i s. Później kupie pedały stricte do latania, to się to nieco zmieni ;)

Edytowane przez Xeroeth

59973c1720a50_Gotowa(poobrbce).png.e3324d3f0cf88a107e142b90ab2a93b0.png

||CASE: TT CORE X9 || MOBO: ASUS X99-A II || CPU: I7-6800k@4.3GHz || GPU: EVGA 1070FTW || RAM: G.SKILL TRIDENT Z 64GB@3000MHz||
||SSD: SAMSUNG EVO-850 500GB || HDD: 2X TOSHIBA 2TB || PSU: EVGA SUPERNOVA 1000W P2 || LCS: 3xHWL BLACK ICE SR2 480 & LAING D5||

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj na AC 2.0. Powinno być w tym roku jeszcze.


| MOBO: MSI Z170A-G43 PLUS | CPU: I5 6600K 3.5GHz (4.6GHz) + SPC Fortis 3 | GPU: Asus STRIX GTX 960 4GB | SSD: 2 x Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 1TB 7200RPM | PSU: XFX 630W 80+ Bronze | CASE: Zalman R1 |
| RAM:
 Kingston HyperX DDR4 16GB 3000MHz CL15 | LCD: HP 27VX FHD | OS: Windows 10 Home x64 BOX | DAC: AIM SC 808 + Burson SS V5i-D | HP: AKG K550 MKII + Beyerdynamic DT150 + Beyerdynamic DT 990 Pro |

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

AC, jest symulatorem potyczek typu dogfight - taki automat do gier w grze ;) Od początku ten tryb rozgrywki był wzorowany na pierwotnych założeniach gry, ( tej z kickstartera - 2 mil $ ), czyli bardziej zręcznościowe podejście przypominające Wing Commandera. Teraz AC służy niejako poligon testowy do sprawdzania w walce nowych broni, zachowania się statków czy działania HUD'a, co róż tam zmienia się wszystko. Jeśli nie grałeś w AC jakiś rok temu to naprawę nie uświadczyłeś trybu arcade, wtedy to było łatwo :D Innymi słowy sterowanie w AC będzie tak długo ewaluować aż stanie się doskonałą ( eg. Robertsa ) podstawą do lotu w PU.  


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. 

Heheh, święte słowa ( zresztą samego Robertsa ), zdziwił bym się jak by AC 2.0 wyszło przed końcem roku, no ale jak to się mówi Panie CR zaskocz mnie :D 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Candidate
      Możecie polecić jakieś dobre miejscówki do kopania Prospectorem?
    • Przez Frosty
      Hello there,
      Skontaktowała się ze mną osoba z rosyjskiej grupy zajmującej się tłumaczeniem Star Citizena na inne języki. Jako, że opanowali już sposób na tłumaczenie oraz implementacje tekstów do gry to postanowili podzielić się swoimi dokonaniami z innymi społecznościami, które chciałyby przetłumaczyć SC na swój język.
      Popyt na polskiego Kosmicznego Obywatela od dłuższego czasu jest zauważalny, więc osoby chętne do pomocy w tłumaczeniu będą bardzo mile widziane.
      Tłumaczenie tekstu odbywa się w programie SmartCat, a do edycji tekstów 3D (takich jak interakcja z obiektami z otoczenia) wymagany jest program pokroju Autodesk.
      A więc, jeśli ktoś chce nam pomóc w tym ambitnym zadaniu albo ma jakieś pytania to walcie śmiało pod tym postem
      Możecie się również skontaktować się ze mną poprzez wiadomość na forum lub na Discordzie.
    • Przez Vanter
      Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość. /applications/core/interface/js/spacer.png" />
      Powoli zamknięte testy Evocati dobiegają do końca to postanowiłem zeprać razem wszystkie dotychczasowe noty łatek.
      Główne nowości to:
      Modyfikacja modelu lotu Odmienne zachowanie statków podczas lotu atmosferycznego  HUD w statkach i wieżyczkach  Przenoszenie ciał Aplikacjia Citizen Trading App do przelewów miedzy graczami Grin ROC - mały górniczy pojazd naziemny Przeróbka Origin M50 Malowania statków za aUEC  
      Alpha 3.10.0 PTU.5381545 Patch Notes
       Zaloguj się aby zobaczyć tę zawartość.   
    • Przez Tygrysek_C2H5OH
      Film z Star Citizen połączono z ścieżką dźwiękową trailera Cyberpunk 2077
       
      Dźwięk robi robote, np lot od 0:52.
    • Przez Frosty
      W najnowszym Inside Star Citizen nasz rodak w ekipie CIG przybliży nam informacje o reworku statków Vanduuli, które w niedalekiej przyszłości zawitają do Persistent Universe, oraz Arena Commander.
      W części poświęconej Sprint Report zobaczymy:
      usprawnienia AI NPC - będzie miało skończoną ilość amunicji, którą to będzie musiało uzupełniać jeśli ta się skończy na wyposażeniu; statki z nadchodzącej serii Origin 100 w greyboxie; pierwszą iterację uchwytów na broń podręczną myśliwcach; rework UI statków na przykładzie Gladiusa; wczesną wersję pokładu rafinerii stacji kosmicznej; dalsze usprawnienia postępującego ognia; będącą aktualnie na wczesnym etapie produkcji powierzchnię planety Pyro 2 z nadchodzącego systemu Pyro.  
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności