Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

vulkan_logo_colo_red.pngNie było wcześniej wątku, tak więc go zakładam. Zapewne zainteresowanie tą kwestią będzie teraz większe ze względu na niedawną deklarację, że Star Citizen będzie korzystać z tego rozwiązania.

Vulkan jest dobrą alternatywą dla DirectX12 - jedną z jego zalet jest to, że nie zmusza użytkowników do korzystania z Windows 10, przed czym jeszcze wiele osób się wzbrania. Pierwszą grą oficjalnie wykorzystującą to rozwiązanie jest The Talos Principle (polecam, KAPITALNA gra!) stworzone przez Croteam - autorów Serious Sama.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo należy wspomnieć że wybór tego API jest jedynym słusznym posunięciem dla CIG.

Jak dobrze pamiętamy, bądź nie, Star Citizen było obiecany dla wszystkich użytkowników Linuxa jako alternatywa dla dominacji Microsoftu i jego Windows. Tak więc chcąc używać nowego API DX12 gracz byłby skazany na MS, bo DX12 nie będzie obsługiwany przez Linusa a Vulkan jak najbardziej tak !  


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tommy Rich to ogólny wątek o API - temat o Vulkanie w SC jest tu:

Wracając do tematu API ogólnie - dobrze że nvidia już teraz je wspiera, bo nie powinni mieć raczej powodu by lobbować przeciwko. A ze swoją dominującą pozycją na rynku sporo mogą...


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

XNRpNzy.gif.07b90737d6d14f4d1e3b883eb3b7285d.gif

Vulkan przyszłością gier :-)

Wiadomo jak to wyszło w DooM (2016). Ale ta gra została zrobiona poniekąd od podstaw. Chociaż IIRC patch dodający Vulkan wyszedł z opóźnieniem.
Ja niestety kupiłem grę jak była na promo, więc od razu miałem z nowym API.

 

A co do tej listy gier:

  • Quake - gra z epoki krzemienia łupanego
  • Dota 2 - nic specjalnego, ale troszkę lepiej niż OpenGL, ogólnie to wyniki jak DX11
  • Rust - sprawdzałem jak im szło DX12... źle to wyglądało, muszę spawdzić jak z Vulkanem
  • The Talos Principle - szału nie było, DX11 działa lepiej, ale przynajmniej Vulkan jest lepszy od OpenGL
  • Ashes of the Singularity - czekamy
  • Ark: Survival Evolved - już od dawna obiecali DX12... i ciągle nic

 

Można rzec że czekam z utęsknieniem na coś dobrego z Vulkanem (albo DX12)... zupełnie jak czekanie na Vegę. :-P


rpr13.png
Życie jest grą, śmierć to tylko zmiana planszy.
i5 6600K | Nitro+ RX 470 8G | 16G DDR4 | Asus Z170 Pro Gaming | PSU XFX XTR 650W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Anoobis napisał:

A co do tej listy gier:

  • Quake - gra z epoki krzemienia łupanego
  • Dota 2 - nic specjalnego, ale troszkę lepiej niż OpenGL, ogólnie to wyniki jak DX11
  • Rust - sprawdzałem jak im szło DX12... źle to wyglądało, muszę spawdzić jak z Vulkanem
  • The Talos Principle - szału nie było, DX11 działa lepiej, ale przynajmniej Vulkan jest lepszy od OpenGL
  • Ashes of the Singularity - czekamy
  • Ark: Survival Evolved - już od dawna obiecali DX12... i ciągle nic

 

Można rzec że czekam z utęsknieniem na coś dobrego z Vulkanem (albo DX12)... zupełnie jak czekanie na Vegę. :-P

Nowy Quake będzie miał na starcie obsługę Vulkana, a ponieważ to już wtórna implementacja należy się spodziewać że będzie dobra. Niestety to tylko multiplayerowa siekanina i nie każdy będzie tym tytułem zainteresowany ale ten tytuł można traktować jako pokaz różnić między API.

Dota 2 tu się zgodzę, sztuka dla sztuki, Rusta muszę obejrzeć bo mam w swojej bibliotece, Talosa nie mam a ARK to chyba najgorszy przykład bo tam to chyba jedna z najgorszych implementacji, pewnie za sprawą że sama gra jest mocno zbugowana i ma zawyżone wręcz wymagania w stosunku do tego co oferuje graficznie. 

Ashes of the Singularity - w tym tytule możemy spodziewać się naprawdę dobrego pokazu możliwości. Silnik od początku robiony z myślą o DX12, nowoczesna produkcja z bardzo dużym potencjałem w kwestii wykorzystania nowych technik zawartych w tym API. Jeśli Vulkan ma gdzieś pokazać swoją przewagę technologiczną nad API Microsoftu to właśnie w silnikach pod nie budowanych. Oczywiście nie będzie to skok na miarę DOOM'a bo tu nie zmieniamy totalnie API tylko wyciskamy siódme poty z potencjału jaki już jest w dużej mierze pożytkowany ;) 

Gier pod DX12 wciąż jest za mało, zapowiadali bardzo szybkie pojawienie się ich na rynku a tak się nie stało oby od 2018 roku każda nowo wydana gra korzystała z tego co najlepsze i dobrze by było aby tym czymś był właśnie Vulkan, fajnie by było co ?


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Tommy Rich napisał:

(...) Niestety to tylko multiplayerowa siekanina (...)

...tym ważniejsza wydajność. IMO to dobre pole do testu.

18 minut temu, Tommy Rich napisał:

(...) Gier pod DX12 wciąż jest za mało, zapowiadali bardzo szybkie pojawienie się ich na rynku a tak się nie stało (...)

DX10 też tak powooooli się rozprzestrzeniał na rynku. Niestety implementacja nowych rozwiązań to zawsze są koszty - bo development idzie wolniej, programiści się uczą... Ale efekty nieraz są tego warte.


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że DX10 tak naprawdę nigdy nie był zbyt popularny i szybko zastąpił go DX11, tzn może nie bardzo szybko ale biorąc pod uwagę czas jaki upłynął między jednym a drugim API i ilość tytułów które faktycznie go odsługiwały to 10 jest naprawdę biedna. 

Oby inaczej było z DX12 a dzięki temu i z Vulkanem ( choć wcześniej openGL jakoś sobie na rynku gier radził ) ;) 


UXleTZk.pngATER DRACONES         TOMMY RICH FLEET        STAR CITIZEN POLSKA3W1sLPY.png   
URl3Qun.png?1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pryzpominam ze dyskusja o Vulkanie w SC jest w innym wątku! Proszę nie wykolejać tematu. Posty przenoszę.

 


Jakiś post jest interesujący, pomocny, zabawny, denerwujący? Skorzystaj z systemu reakcji - autor będzie mieć większą motywację, by napisać kolejne lub się poprawić! Masz pytanie do admina? Zajrzyj tutaj.

:miecio: :ad: sig_neb.png :ad: :miecio: 

banner-discord-ga-ad-scpl.png
Power tends to corrupt; absolute power corrupts absolutely. - Lord Acton
Frankly, my dear, I don't give a damn. - Rhett Butler

I am the Law. - Judge Dredd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Czy masz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Shivon
      Rumor: NVIDIA GeForce RTX 3070 and 3080 Coming Q3 2020 + Specs
      WWW.GURU3D.COM The rumor mill can't stop the chatter about NVIDIA's series 3000 cards, and that will probably stay that way until announced. Today... No więc tłumacząc pogłoski "chiakokhua" na PL: RTX 3070 i 3080 będą w trzecim kwartale 2k20, możliwe też i RTX 3080 TI w czwartym; Prócz tego 3060 będzie w pierwszym kwartale 2k21.

      Poniżej tabelka ze źródła:

       

    • Przez Shivon
      Nieznana w Europie czy Ameryce chińska firma Changsha Jingjia Microelectronics Co Ltd ogłosiła swój najnowszy produkt
      Jingmei JM9271
      którą porównują z nVidia GTX 1080 (GP104-400 (GP104)). Ma mieć 16 GB RAM HBM, przepustowość 512 GB/s, szyna PCIe 4.0. Dodatkowo, ma zużywać niewiele więcej energii niż przytoczony konkurent (200W u JM9271 vs 180W u GP104).
      Changsha zapowiada kartę Jingmei JM9271 - chiński konkurent GeForce GTX 1080
      WWW.BENCHMARK.PL Układ Jingmei JM9271 ma dorównywać wydajnością karcie GeForce GTX 1080, a więc topowej konstrukcji Nvidii z 2016 roku. Szczegóły akceleratora budzą jednak pewne obawy...  
      Tylko jestem ciekaw, jak oni dorwą od M$ obsługę DirectX, z powodu "machania ekonomiczną szabelką" przez Donalda Trumpa...
      Aczkolwiek, swoją drogą, na Linuxa byłby idealny
    • Przez Nebthtet
      Są specyfikacje maszyny, na której uruchamiano gameplay Cyberpunka 2077 podczas zamkniętych pokazów na E3:
      CPU: Intel Core i7-8700 3,7 GHz Płyta główna: Asus ROG STRIX Z370-I Gaming RAM: G.Skill Ripjaws V, 2x16GB, 3000MHz, CL15 Karta graficzna: Nvidia Titan RTX Dysk SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe Zasilacz: Corsair SF600 600W Pewnym jest, że jakaś optymalizacja oraz (niestety) downgrade grafiki będą mieć miejsce. - pytanie w jakim stopniu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności